Igrali smo: Scotland Yard

Strateška društvena igra koja se već neko vrijeme može pronaći na našim policama. Odlikuju je jednostavna pravila i vrlo dinamični slijed igre. Za one koji ne vole da im tijek igre određuje sreća, a opet da im se silna strategija ne smuči, ovo je dobar izbor.

Kutija i oprema igre

Igra dolazi u rekli bismo standardno velikoj kutiji sa jednostavnim dizajnom. U njoj nalazimo oveću igraču ploču na rasklapanje koja predstavlja stilizirani plan grada Londona. Na planu su povučene različite prometne linije sa svojim stajalištima (metro, bus, taxi). Unutra su još pločice koje predstavljaju različita prometna sredstva kojima se igrači kreću, plastične figurice igrača, te pokrivalo za glavu bjegunca, kako ostali igrači ne bi mogli vidjeti pomake očiju onoga koji im bježi. Naravno, tu je i blok sa bilježenje poteza koje radi igrač – bjegunac.

Jedinu zamjerku nalazimo u prevedenim službenim uputama koje dolaze u kutiji. Naime, prevodioci su zaboravili prevesti jedan pasus bez kojeg je igru nemoguće odigrati. Iz tog razloga na stranicama od igre postavili smo kompletne upute koje možete slobodno preuzeti. Od teksta u igri samo su pisane oznake za sredstva prijevoza, i brojčane oznake lokacija.

schotland-1.jpgIgrači između sebe određuju tko će biti bjegunac, a tko detektivi. Nakon toga trka počinje. Određuju se početne pozicije i tu je početak i kraj sreći. Sve ostalo prepušteno je na strategiju i intuiciju igračima. Igrači na temelju kartica prevoznih sredstava koje posjeduju putuju po planu Londona od stanice do stanice. bjegunac radi to isto, ali tako da se ne pokazuje na planu svojom figuricom. Točnije, pojavljuje se u samo određenim trenucima igre. Ostali igrači mogu pokušati predvidjeti njegovo kretanje samo na temelju toga gdje je prije bio, te koja je prevozna sredstva koristio. Također, iznimno je važna komunikacija između igrača detektiva. Temeljem nje oni mogu razviti određenu strategiju lova.

Iako ovako zvuči komplicirano u stvarnosti uopće nije tako. Potezi se vuku prilično brzo i cijela se igra odvija u prilično dinamičnom tempu.

Također, zbog iznimno velike i detaljne karte  može se igrati i češće bez opasnosti da dosadi i da se popamte stari potezi. Igra je ipak svaki puta drugačija.

Osjećaj napetosti je dosta veliki, pa se nemojte začuditi ako se nakon odigrane partije nađete u znoju. Sve u svemu: zgodno, brzo i zanimljivo.