Igrali smo: Dixit

Za one koji su voljeli (i još vole) Pictionary i slične kreativno-asocijativne društvene igre, Dixit bi trebao biti pravo malo osvježenje. Kao dodatni poticaj svakako joj ide u prilog i činjenica da je izabrana za igru godine 2010, od strane njemačke udruge kritičara igara Spiel des Jahres. Pogledajmo zašto je Dixit poseban.

Kutija i pribor igre

dixit-1.jpgDixit dolazi u prekrasno oslikanoj kutiji živih boja. No, kutija je pomalo i trik za privlačenje kupaca jer je pomalo predimenzionirana. U kutiji se, naime nalazi 84 zaista lijepo oslikane igrače karte. Karte su kao najbitniji element igre ponešto veće od uobičajenih karata. Uz to unutra se nalaze i kartonske pločice za glasanje te drveni zečići kao markeri za prikaz napretka u igri koji se pak postavljaju na stazu u unutrašnjem dijelu kutije. U igri nema teskta, osim brojeva na pločicama za glasanjem. Igrači stoga ne moraju znati čitati, a djelomična lokalizacija igre (samo pravila) ne otežava igranje.

Moramo priznati da smo ostali malo neugodno iznenađeni prilikom otvaranja kutije i saznanja da su unutra zapravo samo karte i pločice, te da sve to skupa ima možda malo preveliku cijenu. Čovjek često zaboravi da cijenu igre, osim pribora formira i sama ideja i razrada igre.

Dojam igre

Igra je zaista posebna, baš kao što je i Pictionary posebna igra. U igri dolaze do izražaja isključivo asocijativnost i komunikacija između igrača, a sreća i strategija bačene su gotovo u cijelosti u pozadinu.

dixit-2.jpgIgra se tako da jedan od igrača bude pripovjedač i on na temelju jedne svoje karte koju drži u ruci govori ostalima asocijaciju (rečenicu ili pojam) na sliku sa te karte. Ostali igrači izabiru iz karata u svojoj ruci jednu kartu koja najbolje opisuje tu zadanu asocijaciju i predaju je pripovjedaču. On pak promiješa svoju i karte igrača, te ih slučajnim redom postavlja na podlogu tako da ih svi vide. Igrači sada glasaju sa pločicama za redni broj položene karte za koju misle da predstavlja upravo pripovjedačevu kartu. No, ako je pripovjedač zadao preteški pojam i nitko ne pogodi njegovu kartu, odnosno ako je zadao prelaki pojam, pa svi pogode njegovu kartu, on ne dobiva u tom slučaju nikakve bodove.

dixit-3.jpgKarte su pune detalja i na temelju njih se može razviti zaista nebrojeno mnogo raznih asocijacija, pa igra ne gubi na draži niti kada se igrači upoznaju sa svim kartama. U početku igranja igračima se sve to skupa može činiti malo preteško, no kada kreativnost proradi igra zaista pruža čistu zabavu.

Također, radi bolje dinamike igre, moguće je pravila i izmijeniti, pa se igra npr. samo sa pojmovima iz filmova ili muzike.

Svakako jedna nesvakidašnja i osvježavajuća igra. Preporučamo isprobati.

VEZANI ČLANCI: