Igrali smo: Palago

Pod ruke nam je pala vrlo zanimljiva apstraktna slagalica koja je u svoj životni put krenula kao Print & Play (Ispiši i igraj) igra (to su one igre koje si smijete doma sami isprintati na računalu, izrezati i onda igrati 😉 ). Poznato je kako upravo igre koje ovako započnu svoj životni put, te dožive i službeno izdanje budu one koje zaista nešto i vrijede. Da, ova formula mogla bi se primijeniti i na Palago koji je službeno izdan 2010. Njegov prethodnik bila je vrlo slična igra Mambo (koja se sastojala od tri, umjesto dvije boje), a sam Palago sadrži u svojoj mehanici i neka svojstva drevne igre Go.

Palago dolazi u prilično “zgusnutom” pakiranju, a koje sadrži 48 plastičnih šesterokutnih pločica, dvije kocke, ponešto karata, knjižicu pravila i platnenu vrećicu za lakše prenošenje igre.

Već na samom početku valja pripomenuti kako je kompletna igra lokalizirana na hrvatski jezik, pa se novi igrači vrlo brzo mogu upustiti u igru, bez obaveznog znanja stranog jezika. Naravno, ne mislimo pod time da je loše znati strani jezik, nego da će se djeca i stariji ljudi puno lakše snaći.

palago-2.jpg Glavna komponenta igre – same šesterokutne pločice izvedene su besprijekorno, od vrlo kvalitetne plastike koja je pri tome izuzetno ugodna pri baratanju. Obojane su kvalitetnim sjajnim lakom u dvije boje i sve su potpuno identične. Druga strana pločica lagano je obla, a kako bi se pločice jednostavnije podizale pritiskom prsta s podloge tijekom igre. Također, na toj strani otisnut je bijeli ili crveni Palago simbol kao podsjetnik igračima pri igri u dvoje.

palago-4.jpg Uz pločice dolazi i serija karata s prikazima Palago stvorenja namijenjenih solo igri. Karte su simpatično oslikane na sjajnom i čvrstom kartonu i predstavljaju likove u jednostavnim i složenijim formama.

Priložena platnena vrećica olakšati će vam uguravanje Palaga u neki već natrpani kofer prije puta na zasluženi odmor. Da, Palago je idealan za razonodu na godišnjem odmoru, bilo da ste sami, s partnerom ili u obiteljskom okruženju s djecom.

Ako se od nas očekuje da malo i grintamo, onda bi sama kutija bila jedini razlog za to jer je načinjena od dosta tankog kartona, pa će je stalno vađenje i vraćanje pribora u nju vremenom rastrgati. Dobro, zato imate prethodno opisanu, kvalitetnu platnenu vrećicu. Također, na kutiji bismo voljeli vidjeti i one standardne oznake za trajanje/broj igrača/starosnu dob igrača, pa predlažemo izdavaču da ove već uobičajene oznake doda na kutiju na nekim budućim izdanjima igre.

Kako smo vidjeli u prethodnom članku, pribor igre jest vrlo kvalitetno izveden, no sama mehanika igre je ono što Palago čini dobrom i pametnom igrom. Tim više što ista zapravo sadrži tri potpuno različita načina i doživljaja igre: tako ćete je igrati ili sami sa sobom (uz kavicu, čaj i poneki kolač), ili u paru s drugom osobom ili pak u društvu gdje vas može biti čak i petero (uz još jedan komplet igre može vas biti još i više).

Redom to izgleda ovako:

• palago-3.jpgSolo igra: Palago smo igrali u solo tehnici s pomoću priloženih karata stvarajući likove od ovih istovjetnih šesterokuta. Vrlo je interesantno kako se ove pločice s lakoćom spajaju u razne kreature. Da stvar bude ljepša, prema zakonima kombinatorike moguće je s ovih 48 pločica složiti oko 4 milijuna različitih likova, pa ako i nemate nikoga za društvo, Palago vam može biti i dugotrajnija “samačka” zanimacija. Kada istrošite likove s priloženih karata, nastavite s onima koji su prikazani na internet stranicama.
  • palago-6.jpgPalago igra: Zapravo, čini nam se da je upravo ovo glavna namjena Palagoa. Upravo u ovom modalitetu igre Palago pokazuje svu svoju snagu kombinatorike, strategije i taktike. Moguće i zato što je jedan od kreatora Palaga pasionirani šahist. Kada se igra  u dva igrača gdje svaki igrač igra za sebe i natječe se kako bi nadjačao suparnika onda Palago sja svim svojim sjajem. Faktor sreće potpuno je eliminiran upravo jednakošću svih pločica, pa igrač ne može imati lošu sreću zbog krivog odabira iste. Sva igračeva snaga svedena je na njegov um i promišljanje, te igra ovdje zahtjeva poprilično strategije i taktike kako bi se pobijedilo. Svaki napad vas ujedno oslabljuje u obrani i obrnuto, pa igrači moraju dobro balansirati kada ofenzivno odigrati pločice, a da protivnik ne može učiniti protu-napad. U početku će partije trajati kratko, no kako će igrači postajati vičniji u igri ista će postati sve interesantnija i mozgovno zahtjevnija. Stoga – nabrusite svoje mozgove i krenite u izazove.
  • palago-5.jpgPalagonija igra: Za razliku od prethodnog mozgovnog sraza, Palagonija je opet potpuno drugačija igra, koja se igra ležerno u polu timskom načinu igre. Ovdje igrate s 3 do 5 igrača i naglasak igre je na kreativnosti i što kasnijem zatvaranju stvorenja koja mogu sadržavati i dodatne elemente u vidu unutrašnjih petlji i noga. Naravno, strategije i taktike niti ovdje ne nedostaje, samo je uveden mali faktor sreće koji igru čini ležernijom. Palagonija je interesantna po polu-timskom načelu u kojem bodove osvajaju i susjedni igrači. Konkretno, prilikom igre bacaju se dvije posebne kocke čiji ishod određuje što se i kako igra. U koliko je rezultat na obje kocke identičan, igrač ne dijeli bodove sa prethodnim, te mu to omogućuje određenu prednost u koliko je uspije iskoristiti (zatvoriti stvorenje s većim brojem bodova). U slučaju različitog ishoda na kockicama, igrač koji zatvara stvorenje dijeli bodove s prethodnim igračem, što naravno čini taktiziranje interesantnijim. Posebna polja na kockama omogućuju uklanjanje vanjskih šesterokuta i time otvaranje prethodno završenih stvorenja, te rotiranje unutrašnjih pločica što dovodi do sasvim novih kombinacija između susjednih likova.

Zaista, igra je vrlo primjenljiva za sve uzraste i tipove igrača. Posebno je preporučljiva djeci jer je zbog izostanka teksta na priboru igre, te jasnim i jednostavnim pravilima za njih baš pravi izazov i to posebno u varijantama za dva i više igrača. Onima malo starijima, koji svoje slobodno vrijeme upražnjavaju sudoku-om i križaljkama baš će dobro “leći” varijanta za jednog igrača. I, eto vam igre za svakoga!

Palago vam neće prouzročiti salve smijeha pri igranju, ali će vrlo dobro prodrmati vaše mozgovne vijuge i tražiti od vas ponovne “Palago” susrete sa svojim suparnicima.

Da, definitivno igra za preporuku.