Igrali smo: Catan

Za ljubitelje malo kompleksnijih, a ne preteških društvenih igara, igra Naseljenici otoka Catan mogla bi biti baš prava poslastica. Odličan balans zabave ,strategije i taktike čini ovu, već postariju igru još uvijek vrlo aktualnom i zanimljivom. Zadatak igrača jest kolonizirati nenaseljen otok Catan i u tome biti uspješniji od drugih.

Igru je sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća osmislio Klaus Teuber, te je upravo njome otvoren put cijelom nizu novih društvenih igara europskog tipa. Njome je i završila vladavina kojekakvih Monopolya, Rizika i Igara života, te se otvorio svijet miroljubivih igara sa malim faktorom sreće. Ova igra plijeni svojom pozornošću i dan danas, a pogotovo sada kada je i potpuno lokalizirana na naš jezik.

Oprema igre

catan-1.jpgIgra dolazi u ovećoj, vrlo lijepo naslikanoj kutiji. Boje vas prosto mame da je skinete s police trgovine i malo pomnije istražite. Unutra će vas zateći podosta opreme. Tu je veliki broj šesterokuta koji tvore ploču za igranje, cijela sila drvenih cesta, kućica i gradova, kartice sirovina i kartice napretka. Pomoćne tablice za igranje, kocke i figurica lopova. Sve je uredno složeno u plastične pregrade, te je lako dostupno za vrijeme same igre.

Ono što nas je također osupnulo su izvanredno koncipirane upute (da kompletno prevedene na hrvatski jezik). Upute dolaze kao upute i kao vodič za igrače početnike. Na koji način će te krenuti s igranjem ovisi o vama i vašim sklonostima za učenje novih stvari. No, da se razumijemo, igre nije teška i naporna. Osnovna pravila pohvataju se kroz jednu do dvije partije igre. U igri se koristi i pisani tekst na karticama, pa je poželjno nabaviti potpuno lokaliziranu igru.

catan-2.jpgKoncepcija igre sastoji se u polaganju šesterokuta na površinu, tako da sredina predstavlja otok, a obodne pločice luke i more. Svaki heksagon otoka predstavlja jednu vrstu sirovina: šume – drvo, planine – rudaču, polja – žito, zemlja – glinu i pašnjaci – ovce. Bacanjem dviju kockica određuje se koje će sirovine u tom krugu igre biti aktivne, te će za njih igrači dobivati kartice sirovina. Temeljem kombinacije tih sirovina igrači mogu graditi ceste, kuće i gradove ili se razvijati. Na taj način dobivaju bodove i napreduju kroz igru. Luke služe za zamjenu istovjetnih sirovina za neke potrebnije, a posebna je poslastica u igri što igrači i međusobno trguju sa svojim karticama sirovina pokušavajući za sebe dobiti što više onoga što im treba za izgradnju.

catan-3.jpgNaravno, prilikom izgradnje same ploče za igranje heksagoni se izvlače nasumce, pa i polje za igranje nikada ne izgleda isto, te se iz igre u igru mora graditi nova strategija za što brži razvoj.

Dopala nam se ideja po kojoj se ne igra na heksagonskim pločicama, nego zapravo po njihovim rubovima i granicama.

U igri postoji i lopov, koji omogućuje igraču da blokira određene sirovine nekog drugog igrača, te uzme neku karticu sirovina iz ruke tog igrača.

Upravo iz gore navedenog vidljivo je kako igra obiluje taktikama, pregovaračkim vještinama i svime što dobru igru čini dobrom igrom. Faktor sreće zaista je sveden na najpotrebniju mjeru i očituje se prilikom određivanja aktivnih sirovina u krugu igre i prilikom uzimanja kartica napretka.

catan-4.jpgIgra je predviđena za 3 do 4 igrača, ali moguće je i dokupiti proširenje za 5 do 6 igrača. Prilikom kupnje u hrvatskim trgovinama treba biti oprezan jer je moguće pronaći i djelomično lokaliziranu verziju igre (samo upute zataknute u poleđinu kutije). Potpuno lokalizirana verzija ima i sav tekst na kutiji na hrvatskom jeziku.

Kako se igra na ploči izgrađenoj od mnoštva šesterokutnih pločica i to upravo po njihovim rubovima,  nerijetko se dešava da netko malo gurne ploču, pa se heksagoni pomaknu i naruše izgled same ploče. U tom smjeru išla bi i jedina preporuka proizvođačima igre da u kutiju ubace i nekakvu podlogu na koju bi se heksagoni polagali kako bi sve na kraju bilo čvršće i još ugodnije za igru.

Zajednicu igrača ove igre posjetite na Facebook Hrvatskoj Catan grupi naše udruge