Startup Dicey

Podforum namijenjen DIY (Do It Yourself) i PNP (Print & Play) igrama, odnosno igrama koje sami slobodno preuzmete i napravite.

Moderator/ica: sadistiko

Pravila foruma
Svaku igru koju opisujete postavljajte kao posebnu temu. Preporuka je da prvi članak sadrži poveznicu od kuda su materijali za igru preuzeti, opis igre, te opis izrade igre.
Avatar
TomislavAgatić
Reactions:
Postovi: 2
Pridružen/a: 19 tra 2016, 22:09
Ima zahvala: 1 put
 pohvaljen: 7 puta

Startup Dicey

Post Postao/la TomislavAgatić »

slika

Poštovanje svim zaljubljenicima društvenih igara!

Ovim putem vam želimo pretstaviti projekt koji smo pokrenuli početkom ove godine i pritom primljeni u Zagrebački inkubator poduzetništva. Zovemo se Dicey i izrađujemo handmade društvene igre. Sve je počelo sa jednom custom verzijom monopoly-a koju smo prije samog početka objavili na Bored Pandi kao DIY projekt. U međuvremenu smo počeli usavršavati monopoly sa više detalja, poput custom made figurica. Ovim putem bi vas pozvao da se pridružite na našoj facebook stranici i pratite napredak izrade i date nam podršku vašim komentarima i savjetima.

Facebook - https://www.facebook.com/HandmadeLOTRMonopoly
Bored Panda - http://www.boredpanda.com/i-made-a-lotr-themed-monopoly
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la Igor »

Izuzetno.
Planirate li u skoroj budućnosti napraviti Drinkopoly hand made?
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post:
kockica
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8426
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1575 puta
 pohvaljen: 2354 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la grof »

Kao prvo dobro došli na naše stranice i forum. Iskreno se nadam kako ćete ovdje pronaći puno informacija i dobrih ljudi koji će vas savjetovati kako da više nikada ne napravite još jedan Monopoly :)

Naime, gledam ovaj vaš projekt i definitivno izgleda lijepo i odaje kako ste u njega uložili puno truda i volje. I to je neosporno. Međutim, htjeli bi vam skrenuti pažnju kako ste napravili "samo-još-jedan-Monopoly". Da ste kojim slučajem naletjeli na ovaj članak o modernim društvenim igrama, vjerujem kako bi radije napravili LOTRCatan ili LOTR Ticket to Ride, a ne još jedan u hrpetini drugih Monopolya.

Ukratko, u današnje vrijeme modernih društvenih igara Monopoly je nešto jako, ali JAKO zastarjelo. Na BGG-u (svjetskoj bazi društvenih igara) Monopoly danas zauzima 12.105 mjesto s ocjenom 4.4/10.

To što ste dobili sredstva od Zagrebačkog inkubatora samo govori o tome koliko su i ljudi u inkubatoru neupućeni u tematiku društvenih igara, a iskreno malo mi je čudno da su vam dozvolili napraviti verziju Monopolya za koju bi vi trebali dobiti dozvolu od onoga tko drži licencu (Parker Brothers ili Hasbro, ne znam tko je danas nosioc te licence), jer ovako čak kršite i autorska prava na igru što može dovesti i do pravnih konzekvenci u koliko vaša igra izađe iz okvira "kućnog projekta".

No, ono najbitnije je u tome što ste zapravo trebali napraviti kompletno svoju društvenu igru od A-Ž, a ne "preskinati" postojeću.

Za nas je primjerice, hvalevrijedan projekt jednog našeg člana (sadistiko) koji je izradio u DIY varijanti svoju vlastitu igru koja nosi ime "Trka parnjača". E, to vam je projekt koji je zaslužio ne jedan, nego deset Zagrebačkih inkubatora, jer autor svoju igru pegla već godinama i dorađuje mehaniku igre i komponente. Svakako pogledajte njegov rad jer je to ono što mi kao udruga izuzetno cijenimo i podržavamo.

Stoga, bez ljutnje, ali ne možemo podržati vaš Monopoly u (još jednom) novom ruhu jer prema našim uvjerenjima niste puno doprinijeli u društvenim igrama današnjice.
I zato je naš član u prethodnom postu bio pomalo sarkastičan spomenuvši Drinkopoly. Ne zamjerite mu, mi vam samo želimo skrenuti misli na pravi put. ;)

Puno uspjeha vam želimo, ali u izradi jedne potpuno nove društvene igre koja će zaista zaslužiti svoje mjesto na nekom Start-up projektu, a ovdje kod nas svakako dođite po savjete i ideje jer se mi time i bavimo.
Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post (ukupno 5):
ShichkockicaSirCagRon_SwansonDread24
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Avatar
Ron_Swanson
Reactions:
Postovi: 142
Pridružen/a: 09 ruj 2015, 16:27
Ima zahvala: 80 puta
 pohvaljen: 91 put
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la Ron_Swanson »

Sve je to divno i krasno za po doma (makar, loš izbor igre). Al ko sto je grof rekao, nit je monopoly public domain, a niti tolkienov rad. Sumnjam da vam je tko kod trenutno ima licencu za monopoly dopustio da radite van njihovog okrivlja. Okanite se coravog posla dok vas ne opale po dzepu.
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8426
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1575 puta
 pohvaljen: 2354 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la grof »

Moj dodatni savjet bi bio, ako su u mogućnosti da nas posjete na skorašnjem Danu društvenih igara i upoznaju se s dobrim igrama sadašnjice. Siguran sam da bi dobili inspiraciju za daljnji rad. ;)
Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post (ukupno 2):
sadistikokockica
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Avatar
Bolindus
Reactions:
Postovi: 559
Pridružen/a: 12 svi 2014, 21:41
Lokacija: Varazdin
Ima zahvala: 85 puta
 pohvaljen: 410 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la Bolindus »

Well said grof, kopkalo je mene neki dan da nekaj napisem, ali ti si to pogodil u srž ;)
Ovi su korisnici zahvalili autoru Bolindus za post:
grof
Avatar
TomislavAgatić
Reactions:
Postovi: 2
Pridružen/a: 19 tra 2016, 22:09
Ima zahvala: 1 put
 pohvaljen: 7 puta

Re: Startup Dicey

Post Postao/la TomislavAgatić »

Poštovanje,
Kao prvo hvala vam na konstruktivnim odgovorima kakvi su nam uvijek dobro došli.
Sada ću malo više pojasniti što je Dicey i kako je sve krenulo.

Kolegica Sonja je napravila za sebe LOTR Monopoly jer joj se nije svidjela originalna verzija. Promjenila je vizaulno kako izgleda, pravila igre i dodala elemente koji su više povezani sa samom pričom. Nije se toliko bazirala na mehaniku, već na sami izgled igre. Nakon što je rad objavila na Bored Pandi dobila je pozitivne reakcije od ljudi koji su nas potaknuli da napravimo još bolju verziju.

Koliko sam shvatio udrugu za promicanje društvenih igara, vi više dajete pozornost izradi i dizajnu mehanike igre i samoj igrivosti društvenih igara. Takav način razmišljana nama fali jer smo tek krenuli ali smo morali krenuti od nečega. I tako se vraćam tu na monopoly, krenuli smo s tim projektom jer smo dobili pozitivne reakcije. I tako smo se random prijavili u inkubator poduzetništva i krenuli s projektom Dicey. U međuvremenu smo naravno istražili pravne postupke i odgovorili na pitanja autorskih prava. Tu smo bili u kontaktu sa odvjetnikom za autorska prava Mladenom Vukmirom. Ako nekoga točno zanima kako to funkcionira u našem slučaju javite mi se u inbox ili ćemo pričati u 4 oka pošto ćemo najvjerojatnije kolegica i ja doći na Dan društvenih igara.

Što zapravo želimo postići sa Dicey-em?
Trenutno se više baziramo na kvalitetan dizajn i razvijamo se u smjeru da koristimo prirodne materijale i biorazgradivu plastiku. Htijeli bi se povezati sa ljudima iz vaše udruge kako bi više naučili o izradi mehanike društvenih igara. Planiramo izraditi vlastite igre, no htijeli bi prvo istražiti i vidjeti što bi uopće privuklo ljude. Vjerujemo da ima osoba koji imaju dobru ideju za društvenu igru no ne znaju kako bi ju realizirali, nisu imali vremena ili jednostavno nisu znali kome bi se obratili. Tu bi mi uskočili i grafički riješili njihov problem.

Doslovno se trenutno inkubiramo kako bi i sami znali u kojem smjeru ćemo razvijati ovaj projekt. Svaki komentar i kritika ovjde nam je vrijedan i dobro došao.

Vidimo se na danu društvenih igara!
Ovi su korisnici zahvalili autoru TomislavAgatić za post (ukupno 7):
grofsadistikoShichstokadadokockicamiljenko
Avatar
sadistiko
Reactions:
Postovi: 4948
Pridružen/a: 15 ožu 2013, 08:04
Lokacija: Petrinja
Ima zahvala: 3562 puta
 pohvaljen: 3652 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la sadistiko »

Već sam se bojao da nikad nećemo dobiti ovaj odgovor ;-)
Pošto sad vidim da ovo nije neki slijepi projekt budem se i ja javio ovdje. Vidim da me grof prozvao ni krivog ni dužnog :-) Ima ovdje i onih koji su stvarno izdali svoje igre... Ja upravo spadam u ovu grupu ljudi koja ima ideju, koji razvija igru više godina jer mi nije bitno samo izdavanje igre koliko da ako je ikad i uspijem izdati da ljudi vole zaigrati igru ne zato jer sam je ja napravio ili objavio neki izdavač, nego zato je je igra sama po sebi dobra.
Volio bih jednom s vama malo popričati o tome kako vi to planirate u ovoj Hrvatskoj izdavati igre. Sam sam 2013. pokušao naći izdavača u Hrvatskoj ali sve je to bilo nekoliko puta skuplje nego da dam da mi kinezi sve naprave (kako na kraju krajeva većina velikih i radi).
Ovdje ne mislim ništa loše, nego me čisto zanima jel vi znate nešto što ja ne znam :-)
I ja bi najrađe da se sve radi ovdje ali za moj tip igre (koji nije još jedna vrsta čovječe, monopola ili drinkopolija) teško da ima dovoljno hrabrog izdavača.
Što se tiče vašeg projekta, drago mi je da se nešto kreće pa makar to bio još jedan monopol, za koji kažete da nije običan, time mi je još draže. Na kraju krajeva, moje prve igre koje sam počeo raditi 90-tih su bile monopoli na steroidima.
Svakako vam želim sreću i da se bacite i na neku "kvalitetniju" igru!
slika
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8426
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1575 puta
 pohvaljen: 2354 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la grof »

Odlično, sada se već može reći da ste na dobrom putu svog razvoja.
Kvalitete u izradi i dizajnu vam očito ne nedostaje, a mehanike se lako nauče igrajući razne moderne igre. Siguran sam da ćete već s DDI-ja izaći puni novih ideja.

Da, Udruga "Igranje" snažno je okrenuta prema igranju kvalitetnih i zanimljivih modernih društvenih igara koje u sebi uvijek sadrže inovativne mehanike i dugo drže igrače zainteresirane za jednu igru.

Kad smo već kod teme novih igara, svakako bih vam preporučio da si pogledate ove uratke uspješnih projekata od strane nama poznate ekipe s kojom udruga surađuje ili je surađivala.
Uglavnom, postoje dva puta, od kojih je jedan "krivi", a drugi "pravi". Ako želite raditi igre isključivo za HR tržište, onda ste odmah propali. Hrvatsko tržište još uvijek prepoznaje samo igre tipa ČnLJ, Monopoly, rizik i Trivia igre, pa su nam police pretrpane kojekakvim Upoznaj Hrvatsku, Monopolyem i sličnim proizvodima. Druga stvar jest izadavanje i tisak igara u HR koje bi bilo preskupo i neisplativo. Dakle, do sada se pokazalo da je jedini pravi put raditi društvene igre za cijeli svijet. No, tada morate ponuditi nešto što će tako široka zajednica igrača i prepoznati. Gore navedena ekipa napravila je igre koje su na svjetskoj razini i koje su izdane od stranih izdavača, pa vas lako spojimo i s njima, a neki su i aktivni ovdje na forumu.

Za upoznavanje igara predlažem, osim naše skromne ali dovoljno osnovno obuhvatne baze igara BoardGameGeek (BGG), te svakako essenski SPIEL sajam koji okuplja igrače, autore i izdavače, opet na svjetskoj razini.

U igrama uvijek morate što više bježati od prevelikog utjecaja sreće koja igraču oduzima vlastite vještine kao glavno oružje u nekoj igri. Kao banalan primjer uzmite obični "Čovječe ne Ljuti se" čija je glavna mehanika bacanje kockica i pomicanje figurica prema tom sretnom ishodu. S druge strane imate gotovo identičnu igru "Dog"u kojoj su kockice zamijenjene kartama. time igrači dobivaju mogućnost da slažu vlastitu strategiju kretanja figurica i time direktno utječu na kretanje figurica.

Ajde, nadam se da se i vidimo na DDI-u, pa ćete detalje moći saznati i od šire publike. :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post (ukupno 2):
ShichTomislavAgatić
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Avatar
miljenko
Reactions:
Postovi: 651
Pridružen/a: 22 lip 2011, 04:08
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 933 puta
 pohvaljen: 334 puta
Kontakt:

Re: Startup Dicey

Post Postao/la miljenko »

Slažem se sa svime što su kolege napisale osim "da treba bježati od utjecaja sreće" u igrama. Mislim da je sreća najmanji problem navedenih igara.
Kao što ćete uskoro shvatiti postoji nekoliko "kampova" igrača. Tkz. Euro igrači koji u principu ne vole bilo kakve "random" elemente u svojim igrama. Da li je tu riječ o kockicama, random eventima na kartama, random izvlačenja tileova, nebitno... Ako ne mogu na neki način utjecati ili predvidjeti te događaje u igrama, ne žele ih. Dok drugim igračima to nimalo ne smeta (meni osobno ne smeta).

No da se vratim na to zašto mislim da sreća nije problem kod čovječe ne ljuti se, Monopoli, Rizik itd... Problem je u nedostatku smislenih odluka koje igrači tijekom igre moraju donijeti.

Pogledajmo Monopoly - koje odluke mora igrač donijeti tijekom svog poteza? Igrač baci kocku i MORA se pomaknuti točno onoliko koliko mu pokaže kocka (nema nikakve odluke). Zatim ako je stao na nečije polje, mora platiti (opet nema nikakve odluke). Ako nitko ne posjeduje nekretninu, igrač ima prvu odluku u igri, kupiti ili ne kupiti to polje! S time da ta odluka u biti ne postoji - najčešće je u njegovom interesu da kupi polje, jer će ako uspije kupiti ostala polja iste boje može tamo graditi ili će to polje prodati po većoj cijeni od kupovne svojim protivnicima kad će njima trebati to polje za gradnju hotela.
Znači u cijeloj igri igrač ne donosi skoro pa nikakve odluke!! Takvu igru ne bi volio igrati ni 10 minuta a kamoli satima koliko te partije znaju trajati!
Jedina dobra strana Monopolya su pregovori oko kupovine - prodaje drugom igraču, "meta igra".
Tako da mene uopće ne smeta "nisam imao sreće i stao nekom na polje i sad moram platiti", nego me smeta što u procesu nisam donio niti jednu iole smislenu odluku u igri!

Ista stvar je s čovječe ne ljuti se! Nemam problema s time da je netko imao sreće na kocki i pojeo mi figuricu, imam problema s time da se u igri ne donose nikakve odluke! Igrači u toj igri služe samo da pomiču figurice po ploči. Jedini skill potreban za tu igru je znanje brojanja do 6!!

Problem Rizika isto nije rješavanje borbi bacanjem kockica, s tim nemam apsolutno nikakvih problema. Neke od mojih najdražih igara također rješavaju borbu s kockicama.
Problem Rizika je da ne potiče igraće na napadanje, tako da se svaka partija svede na gomilanje vojski, jer je to najbolji potez u igri (opet nema odluke).
Buduće varijante su ispravno detektirale taj problem i riješile ga na način da daju moćne bonuse prvom igraču koji nešto osvoji (Risk Black Ops). Ili traju fiksni broj krugova nakon čega se boduje osvojeni teritoriji, a ne vojska (Risk 2210 ili Godstorm).

Da sumiram, nemam nikakav problem s random elementima (srećom) u igrama dokle god u igri moram konstantno donositi SMISLENE odluke. Ako su te odluke i teške, u smislu da svaka odluka značajno utječe na daljnji tijek igre, takva igra ima ogroman plus u mojoj knjizi!

Uzmimo za primjer Twilight Struggle. Ako niste upoznati s igrom, svaka karta u igri se može odigrati na 5 načina:
1)Odigrati što karta kaže
2)dodati svoj utjecaj u neku zemlju
3)iskoristi kartu za svemirsku utrku
4)iskoristit kartu za smanjenje protivničkog utjecaja u nekoj zemlji
5)iskoristi kartu za vojni udar.
Da li je vojni udar uspio ili nije - rješava se bacanjem kocke!
Pogledajte koje odluke sad stoje ispred igrača. On mora izabrati između 5 mogućnosti, sve one imaju svoje prednosti i moguće mane. Ako na kraju odlučim kartu iskoristit za vojni udar i on ne uspije, uopće to ne smatram loše dizajniranom igrom! JA sam odlučio se kockati, JA sam odlučio da je to najbolji potez, JA sam spreman igrati dalje s dobrim i s lošim ishodom tog vojnog udara...
Zadnja izmjena: miljenko, dana/u 24 tra 2016, 01:24, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru miljenko za post (ukupno 7):
stokaIgorgrofsadistikokockicaValsimpelinkovac
Odgovori

Natrag na “"Uradi sam" i "Ispiši i igraj" igre”