Vaults

Pitanja vezana uz društvene igre
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8449
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1591 put
 pohvaljen: 2376 puta
Kontakt:

Vaults

Post Postao/la grof »

Eto, na DDI-u sam imao prilike (u okviru svog stručnog usavršavanja :D) naučiti Vaults, te sam istu igru i kupio za svoju kolekciju.
Za sada sam je premalo odigrao da bih dobio neki stav oko mogućeg problema pri pretjeranom utjecaju sreće kod razbijanja sefova, jer nekako mislim da ako se igrači usmjere na pljačkanje privatnih sefova taj sretni ishod postaje manje bitan. Imam neki osjećaj da je punina igre u tom balansu između crackiranja javnih i privatnih sefova, te otimanju tuđe opljačkane imovine i naravno u snazi Discrupt karata.

Za sada imam jednu zamjerku u dizajnu od koje pati i Tides of Time: Dragi autori HR igara, zašto na karte ne stavljate ikone umjesto teksta na engleskom? Zar je to tako teško? Pogledajte eleganciju ikonskog prikaza u 7W, RFtG-u, običnom BANG!-u, Village-u itd, itd. Tides of TIme karte uredno su mogle imati sve predočeno ikonama.
Kod ToT-a je tog engleskog teksta zaista malo, pa se još može reći da kako-tako ne smeta 8iako je ovo razlog više da se i radnja mogla opisati ikonom, a ne samo "boja"), ali Vaults ga ipak ima malo previše. Posebno na Discrupt kartama.

Nije tu čak problem u engleskom jeziku. Problem je što to treba pročitati baš svaki puta kada kartu povučete, jer ju ne možete nekako slikovno popamtiti za daljnje igranje. Takva stvar bespotrebno usporava tijek igre, a baš se kod igara s kartama nekako nameće brži tempo igranja.

Dođe mi da za Vaults posleevam karte i u sleevove ubacim svoj predložak s ikonama koje objašnjavaju Abilitye članova bande i Discrupt karte.

Ikone za radnje uvijek igru učine puno univerzalnijom i tečnijom za igranje!
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Vatanen
Reactions:
Postovi: 415
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 255 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Vaults

Post Postao/la Vatanen »

Ne znam za Vaults, ali kad se uzme u obzir koliko Ameri cendraju oko ikona RfTG-a Tides of Time s njima sigurno ne bi tako dobro prošao u novom svijetu.
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8449
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1591 put
 pohvaljen: 2376 puta
Kontakt:

Re: Vaults

Post Postao/la grof »

A jesu razmaženi, pa sustav ikona u RfTG-u je izvrstan, kao u ostalom i u 7W. Kad se malo uhodaš odmah znaš što karta radi, a tekst ne možeš slikovno popamtiti i uvijek ga imaš potrebu čitati ispočetka ;)
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Vatanen
Reactions:
Postovi: 415
Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
Ima zahvala: 255 puta
 pohvaljen: 425 puta

Re: Vaults

Post Postao/la Vatanen »

Ma ja se u potpunosti slažem, ali je činjenica da nisam odgledao (i odčitao) valjda ni jedan US of A review a da nije bilo cendranja oko toga kako je teško nove igrače učiti Race zbog ikona... čak mi negdje zvoni da je bilo cendranja i oko 7W no za to ne bih dao ruku u vatru.
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8449
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1591 put
 pohvaljen: 2376 puta
Kontakt:

Re: Vaults

Post Postao/la grof »

Ma da, i ja sam čitao takve reviewe oko ikona da sam se i sam bio splašio kako ću taj Race ikada naučiti. A ono, kad sam krenuo proučavati igru, svakih 5 minuta sam zahvaljivao autoru što je složio tako pametan koncept ikona koje su toliko razumljive, lako uočljive i jasne da ti igra sjedne već nakon prvog kruga.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Avatar
miljenko
Reactions:
Postovi: 651
Pridružen/a: 22 lip 2011, 04:08
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 935 puta
 pohvaljen: 334 puta
Kontakt:

Re: Vaults

Post Postao/la miljenko »

Ja ne vidim razloga zašto ne bi bilo oboje na karticama... El Grand ima to baš tako super riješeno . Imaš sve slikovno šta kartica radi i tekstovno u slučaju da ti nije jasno, da ne moraš kopati po rulebooku... Jer činjenica je da intuitivnu ikonografiju je jako jako teško napraviti, pogledajte samo hrpu groznih primjera iz dizajna aplikacija... Na karticama ne možeš mouse over :-D, i ako ti ikone nisu jasne, igra je neigriva...

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8449
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1591 put
 pohvaljen: 2376 puta
Kontakt:

Re: Vaults

Post Postao/la grof »

OK, može i tako. No ikone bi svakako trebalo stavljati.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 590 puta
 pohvaljen: 577 puta

Re: Vaults

Post Postao/la Stips »

Jednako je bitno gdje ih stave.
Ad Astra ima ikone jasne ko sunce, samo kaj su na dnu kartice pa kad su ti u ruci gledaš u artwork, a za točnu informaciju nema pomoći nego da listaš kroz kartice...
Ovi su korisnici zahvalili autoru Stips za post (ukupno 2):
miljenkogrof
Avatar
joezg
Reactions:
Postovi: 337
Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
Ima zahvala: 24 puta
 pohvaljen: 201 put
Kontakt:

Re: Vaults

Post Postao/la joezg »

Ima i druga strana medalje:

Sustav ikona je prije svega dobar za izdavače jer im je tako lakše lokalizirati verziju. Samim tim će lakše naći partnera jer će partner (koji će izdati igru na drugom jeziku) tako imati manje troškove zato što će prevesti i platiti pripremu samo za rulebook, a ne i za karte, board i tokene.

Posljedično, korist od ikona imaju i korisnici koji govore nekim opskurnim jezikom (npr. Hrvatski) koji nikada neće dobiti verziju na svome jeziku.

Korisnicima koji imaju verziju na svom jeziku su ikone ipak još jedna barijera u ovladavanju igrom, zato jer moraju savladati ikone. Možemo raspravljati o tome koliko je barijera velika, ali nedvojbeno postoji. Isto tako ikone vrlo često ne mogu prenijeti svu specifičnost akcija koje predstavljaju do te mjere da su nekad i zbunjujuće i zahtjevaju dodatna pojašnjenja u dodatku pravilima. Doživio sam nekoliko puta da krivo protumačim ikonu kad mi je igra nova i tek mi postane jasna kad uspijem pronaći objašnjenje u uputama (bilo bi mi lakše da na karti piše o čemu se radi).

Ikone imaju pozitivnih strana kod igrača koji su iskusni s igrom jer se brže može skužiti o kojoj je (npr,) karti riječ, ali iskusnim igračima možda više nisu potrebne ni ikone jer prepoznaju karte preko arta ili imena.

Ikone imaju svoju svrhu i na boardu, gdje služe kao podsjetnik pravilima i gdje pisana riječ ne bi imala smisla.

Ikone kao dodatak pisanom objašnjenju u većini slučajeva poboljšavaju korisničko iskustvo, ali ja se kategorički ne složem da svugdje treba tekst zamijeniti ikonama pa čak ni da ih svugdje treba staviti. Čak i RFTG ima tekst na kompliciranijim kartama uz ikonografiju.

Vaultse i Tides of Time nisam igrao. Dečke koje su izdali Vaultse osobno poznajem i može se reći da su neiskusni izdavači jer im je to tek prvi naslov koji su izdali. Ja svejedno ne bih olako kritizirao odluku da stave tekst na engleskom jer vjerujem da su o tome razmišljali.

S druge strane Tides of Time nije hrvatski proizvod pa je prozivati (hrvatskog) autora igre pogrešno. Tides of Time je izdao Portal koji su igru razvijali i pripremili za produkciju što uključuje i art. Broloski je, vjerujem, mogao dati svoj prijedlog, ali je konačna odluka bila na onome koji ulaže svoj novac da bi izdao igru, a u ovom slučaju je to Ignacy Trzewiczek.

E sad, možeš ti i njega prozvati, ali ja osobno nekako više vjerujem prosudbi uspješnog svjetskog izdavača, nego igraču entuzijastu. Shvaćam da polaziš od osobnog iskustva (igranje s djecom i/ili s ljudima koji ne poznaju dobro engleski), ali to je samo osobno iskustvo. Igra je izdana na 9 jezika i ne vjerujem da tekst umjesto ikona smeta ljudima s tih govornih područja (a to je većina igrača). Činjenica da je to microgame je vjerojatno i dio razloga zašto se išlo na jezično ovisnu igru (malo komponenti => jeftinije za proizvesti lokaliziranu kopiju).

Mislim da izdavači s pravom više razmišljaju o igračima koji govore Njemački, Engleski, Francuski, i Talijanski. Ne treba ih baš odmah okarakterizirati kao bezosjećajne kapitaliste koji razmišljaju samo o svom kapitalu. Normalno je da žele pružiti maksimalno dobro iskustvo većini svojih igrača (80%?) nego da ga umanje zbog ovih drugih.

Nije se lijepo s visoka obraćati ljudima, a pogotovo ne onima koji se bave nečim što ne poznajemo dovoljno i ne možemo objektivno sagledati (moguće) razloge za njihove odluke.
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8449
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1591 put
 pohvaljen: 2376 puta
Kontakt:

Re: Vaults

Post Postao/la grof »

Samo sam dao svoje mišljenje o sustavu ikona na kartama kao boljem rješenju od pustih rečenica, pa bile one i na hrvatskom.

Ponoviti ću: Ikone se lako slikovno pamti i povezuje s naučenim radnjama što ubrzava proces igranja, dok se tekst svaki puta na karti čita iznova jer ga je teško slikovno povezivati s radnjom, što pak bespotrebno usporava igranje i može prouzročiti podizanje nervoze igrača koji čekaju potez.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”