
Šta ste zadnje igrali?
-
- Reactions:
- Postovi: 605
- Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 664 puta
- pohvaljen: 602 puta
- Valsim
- Reactions:
- Postovi: 3209
- Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 2385 puta
- pohvaljen: 2561 put
- Kontakt:
Re: Šta ste zadnje igrali?
Još jedan odličan igrači vikend je iza nas
.
U subotu Ticket To Ride: Rails & Sails u 4 igrača, a u nedjelju okršaj Titana.

Prvo smo zaigrali prvu ediciju Polisa, tako da ga možemo usporediti s novom drugom edicijom. Odmah u oko upada kozmetička razlika. Druga edicija je puno preglednija za uočiti bitne detalje koji su jasno istaknutiji. Glavna igrača ploča je znatno manja u odnosu na drugu ediciju, te nema utore za postavljanje kockica i diskova resursa i kontrole. Osim toga osim nekoliko manjih izmjena pravila su praktički identična.

Razlika je što u prvoj ediciji imamo jedan resurs više - maslinovo ulje, pravila trgovine prilikom povećanja potražnje su obrnuta u odnosu na drugu ediciju. Pa tako kod mijenjanja resursa za žito i novce nakon trgovine se baca jedanput kocka i za rezultat poveća cijena iduće trgovine, dok kod kupovine zlatnicima resurse kocka se baca dvaput i za veći iznos smanjuje cijena iduće trgovine.
Proizvodnja određenih resursa i trgovine ima nešto drukčije iznose zbog jednog dodatnog resursa (maslinovo ulje).
Eh da i igra traje nešto dulje. U drugoj ediciji se igraju tri kruga, dok u prvoj četiri kruga. Već iz našeg primjera bude jasno zašto su to smanjili u drugoj ediciji.

Odigrali smo svega jednu partiju - Miljenko sa Atenom, ja sa Spartom. Na kraju trećeg kruga sam toliko poveo da četvrti krug nije imao smisla. Miljenkova kardinalna greška je bila što me nije blokirao za trgovinu dominacijom na moru, već mi se išao otvoreno suprotstavljati na kopnu gdje su Spartanci dominantniji.
Nakon toga smo zaigrali čak tri partije Wir Sind Das Volk!, igre za dva igrača smještene u doba Hladnog rata (1949. - 1989.), gdje jedan igrač preuzima upravljanje demokratskom Zapadnom Njemačkom, a drugi komunističkom Istočnom Njemačkom. Igra se odigrava igranjem otvorenih karata i dviju skrivenih iz ruku. Karte imaju više svrha, pa se tako mogu koristiti za razvoj industrije, odigravanje događaja ili smirivanje demonstranata. Igra se kroza IV epohe, na kraju koje ako Istočna Njemačka opstane, tada pobjeđuje. Kao i ako postavi na ploču 12 socijalista. Zapadna Njemačka mora bazirati svoju strategiju na razvoju industrije i financijskom ruiniranju Istočne zakonu prosperitetom, zbog čega će populacija bježati na Zapad. Istočna Njemačka se pak mora boriti s protestima, slabom industrijom i korupcijom. Odigrali smo tri partije i u sve tri sam izgubio. Dvaput sa Zapadnom Njemačkom i jedanput Istočnom. Igra je poprilično teška i zahtijeva puno planiranja i dobrog promišljanja.

U subotu Ticket To Ride: Rails & Sails u 4 igrača, a u nedjelju okršaj Titana.

Prvo smo zaigrali prvu ediciju Polisa, tako da ga možemo usporediti s novom drugom edicijom. Odmah u oko upada kozmetička razlika. Druga edicija je puno preglednija za uočiti bitne detalje koji su jasno istaknutiji. Glavna igrača ploča je znatno manja u odnosu na drugu ediciju, te nema utore za postavljanje kockica i diskova resursa i kontrole. Osim toga osim nekoliko manjih izmjena pravila su praktički identična.

Razlika je što u prvoj ediciji imamo jedan resurs više - maslinovo ulje, pravila trgovine prilikom povećanja potražnje su obrnuta u odnosu na drugu ediciju. Pa tako kod mijenjanja resursa za žito i novce nakon trgovine se baca jedanput kocka i za rezultat poveća cijena iduće trgovine, dok kod kupovine zlatnicima resurse kocka se baca dvaput i za veći iznos smanjuje cijena iduće trgovine.
Proizvodnja određenih resursa i trgovine ima nešto drukčije iznose zbog jednog dodatnog resursa (maslinovo ulje).
Eh da i igra traje nešto dulje. U drugoj ediciji se igraju tri kruga, dok u prvoj četiri kruga. Već iz našeg primjera bude jasno zašto su to smanjili u drugoj ediciji.

Odigrali smo svega jednu partiju - Miljenko sa Atenom, ja sa Spartom. Na kraju trećeg kruga sam toliko poveo da četvrti krug nije imao smisla. Miljenkova kardinalna greška je bila što me nije blokirao za trgovinu dominacijom na moru, već mi se išao otvoreno suprotstavljati na kopnu gdje su Spartanci dominantniji.
Nakon toga smo zaigrali čak tri partije Wir Sind Das Volk!, igre za dva igrača smještene u doba Hladnog rata (1949. - 1989.), gdje jedan igrač preuzima upravljanje demokratskom Zapadnom Njemačkom, a drugi komunističkom Istočnom Njemačkom. Igra se odigrava igranjem otvorenih karata i dviju skrivenih iz ruku. Karte imaju više svrha, pa se tako mogu koristiti za razvoj industrije, odigravanje događaja ili smirivanje demonstranata. Igra se kroza IV epohe, na kraju koje ako Istočna Njemačka opstane, tada pobjeđuje. Kao i ako postavi na ploču 12 socijalista. Zapadna Njemačka mora bazirati svoju strategiju na razvoju industrije i financijskom ruiniranju Istočne zakonu prosperitetom, zbog čega će populacija bježati na Zapad. Istočna Njemačka se pak mora boriti s protestima, slabom industrijom i korupcijom. Odigrali smo tri partije i u sve tri sam izgubio. Dvaput sa Zapadnom Njemačkom i jedanput Istočnom. Igra je poprilično teška i zahtijeva puno planiranja i dobrog promišljanja.

Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
- dado
- Reactions:
- Postovi: 1347
- Pridružen/a: 16 lis 2014, 16:54
- Ima zahvala: 3617 puta
- pohvaljen: 2313 puta
- Kontakt:
Re: Šta ste zadnje igrali?
Odličan 1/2025, 47 igri, 18 noviteta.
Tuđe igre:
https://boardgamegeek.com/boardgame/382549/biome
- ako želite igrati nasumičniji Wingspan sa kičastijom produkcijom onda je Biome za vas. Ostali, igrajte Wingspan. 5/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/367 ... r-deep-sea
- e ovo je vrijedno spomena. Action selection, exploring, micanje po trakama. Nisam do sad igrao Endeavor ali iz nekog razloga sam uvijek mislio da je to kompliciranija, duža i mesnatija igra. Ovo je jako elegantno i brzo i ozbiljno razmišljam da nabavim za kolekciju. Odlična produkcija. Između 8 i 8.5/10 - vjerojatno će završiti u kolekciji
https://boardgamegeek.com/boardgame/203427/fabled-fruit
- igrali smo skraćenu verziju jer sam samo htio isprobati kak funkcionira. Vjerojatno je bolja kad se igra kampanja ali ovako na prvu nije me osvojila.
https://boardgamegeek.com/boardgame/393 ... eo-galilei
- još jedna uspješnica od Holeka. Reklo bi se klasični action selection, ispuni recepte, penji se po trakama euro. Neću odbiti partiju ali mislim da mi ne treba u kolekciji. Ali definitivno preporuka za euro kategoriju. 8/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/332 ... nd-edition
- uh... Ajde, mogu reći da igra začuđujuće funkcionira. Predugo, previše pravila i upkeepa. Drago mi je što sam probao ali nije ovo za mene.
https://boardgamegeek.com/boardgame/419125/sparks
- zgodna dice drafting, penji se po trakama, ispunjavaj naružbe igra obiteljske težine ali ništa krucijalno za kolekciju. Između 6 i 6.5/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/387 ... architects
- card drafting, gradi svoj grid od 4x4 karte igra sa meni odbojnom temom gradnje dungeona ali mehanički sasvim solidna. Da je nekakva city building tema vjerojatno bi nabavio. 7/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/428058/up-or-down
- meni lošija od Ohanamija, preduga, prerepetitivna. 5.5/10 (Ohanami 8/10)
https://boardgamegeek.com/boardgame/367 ... ight-magic
- lagana skupljaj resurse, ispuni narudžbe igra. Definicija zaboravljivosti.
Igre iz moje kolekcije:
https://boardgamegeek.com/boardgame/299571/bandida
- mala kartaška co-op route building igra gdje pokušavamo zatvoriti sve puteve tunela tako nam Bandida ne pobjegne iz zatvora.
Ok ali zaboravljivo. 6/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/419195/fishing
- trick taking igra of Friedemanna Friesea. Igra se određeni broj rundi i svaku rundu bolje karte dolaze u igru. S jedne strane želite uzimati štihove jer je svaka uzeta karta 1 bod ali s druge strane najslabiji igrači prvi dobivaju bolje karte pa se to iz runde u rundu donekle izjednačava. Jako zgodno, zanimljive ideje i prva igra od Friesea koja će ostati trajno u mojoj kolekciji. 8/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/409 ... g-the-duel
- Quacksi za 2 igrača. Osnovne ideja Quacksa (bag building i izvlačenje tokena iz vreće) je tu ali ovdje imamo jednu traku po kojoj mičemo pacijenta kojeg želimo izliječiti (zamislite vojnu traku iz 7 Wonders Duela) i kada dođe do našeg štanda onda smo ga izliječili. Pobjeđuje igrač koji prvi izliječi 6 pacijenata.
Malo me podsjeća na nedavno izašli King of Tokyo Duel ali ovo je involviranija i mesnatija igra. Mesnatija i od osnovnog Quacksa.
Ipak za zeru preferiram jednostavnost osnovne igre Quacksa. 8/10 (za usporedbu osnovni Quacksi 8.5/10)
https://boardgamegeek.com/boardgame/371 ... ing-circus
- još jedan euro od Lopiana s kojim nikako ne mogu na zelenu granu, još nisam našao njegovu igru koja bi ostala u kolekciji.
Malo tableu buildinga, malo area majoritya. Sve ok ali ništa previše zanimljivo. Dobra produkcija. 6.5/10 - odlazi iz kolekcije
https://boardgamegeek.com/boardgame/373 ... se-of-fado
- novi light worker placement euro od Lacerde koji je baziran na mehanikama iz Gallerista. Igrači upravljaju vlastitim restoranom u koji zapošljavaju svirače i pjevače, dovode goste koji im daju novce i dižu reputaciju našim muzičarima koje onda opet šaljemo dalje u svijet ne bi li mi dobili što više bodova. Usput ima i malo ispunjavanja recepata u obliku pisanja glazbenih djela odnosno skupljanja nota. Produkcija super. Puno igre u maloj kutiji. Jednostavno, brzo, zabavno. Odlična tema. 8.5/10 s tendencijom na 9/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/425 ... rd-edition
- ako se ne varam jedna od prvih dice placement igri. Ok je ali mislim da su je ostale dice placement igre nadmašile. Mali produkcijski problemi kod ove verzije (sitni tokeni, ne baš čitljiva ikonografija). 7/10 - izlazi iz kolekcije
https://boardgamegeek.com/boardgame/410 ... -and-karma
- kartaška verzija Rajasa. Neke zanimljive ideje na način upotrebe karti ali na kraju dana meni slabija i od osnovne i roll and write verzije Rajasa. 7/10 - otišla iz kolekcije
https://boardgamegeek.com/boardgame/419199/reef-project
- još jedan kombotastičan euro s trakama i hrpom ikona i stvari koje možete raditi. Malo smo zbrzali partiju i nisam se baš dobro pripremio s pravilima ali nije me baš primila. Mislim da možda malo postajem zasićen tim kombotastičnim eurima i hrpom ikona. Daj ti meni radije Knizijevsku jednostavnost Rebirtha. Dat ću joj još jednu šansu ali ne vjerujem da će ostati u kolekciji. Za sada 7/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/420 ... nd-edition
- 90% ista igra kao i 1st edition ali po meni downgrade što se tiče mehanika. Mijenjali su način kretanja po ploči i skupljanja kockica. Mislim da su željeli napraviti malo gejmerskiju verziju ali meni je 1st edition puno bolje sjela. Nekih 6/10 (1st edition 8/10)
Tuđe igre:
https://boardgamegeek.com/boardgame/382549/biome
- ako želite igrati nasumičniji Wingspan sa kičastijom produkcijom onda je Biome za vas. Ostali, igrajte Wingspan. 5/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/367 ... r-deep-sea
- e ovo je vrijedno spomena. Action selection, exploring, micanje po trakama. Nisam do sad igrao Endeavor ali iz nekog razloga sam uvijek mislio da je to kompliciranija, duža i mesnatija igra. Ovo je jako elegantno i brzo i ozbiljno razmišljam da nabavim za kolekciju. Odlična produkcija. Između 8 i 8.5/10 - vjerojatno će završiti u kolekciji
https://boardgamegeek.com/boardgame/203427/fabled-fruit
- igrali smo skraćenu verziju jer sam samo htio isprobati kak funkcionira. Vjerojatno je bolja kad se igra kampanja ali ovako na prvu nije me osvojila.
https://boardgamegeek.com/boardgame/393 ... eo-galilei
- još jedna uspješnica od Holeka. Reklo bi se klasični action selection, ispuni recepte, penji se po trakama euro. Neću odbiti partiju ali mislim da mi ne treba u kolekciji. Ali definitivno preporuka za euro kategoriju. 8/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/332 ... nd-edition
- uh... Ajde, mogu reći da igra začuđujuće funkcionira. Predugo, previše pravila i upkeepa. Drago mi je što sam probao ali nije ovo za mene.
https://boardgamegeek.com/boardgame/419125/sparks
- zgodna dice drafting, penji se po trakama, ispunjavaj naružbe igra obiteljske težine ali ništa krucijalno za kolekciju. Između 6 i 6.5/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/387 ... architects
- card drafting, gradi svoj grid od 4x4 karte igra sa meni odbojnom temom gradnje dungeona ali mehanički sasvim solidna. Da je nekakva city building tema vjerojatno bi nabavio. 7/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/428058/up-or-down
- meni lošija od Ohanamija, preduga, prerepetitivna. 5.5/10 (Ohanami 8/10)
https://boardgamegeek.com/boardgame/367 ... ight-magic
- lagana skupljaj resurse, ispuni narudžbe igra. Definicija zaboravljivosti.
Igre iz moje kolekcije:
https://boardgamegeek.com/boardgame/299571/bandida
- mala kartaška co-op route building igra gdje pokušavamo zatvoriti sve puteve tunela tako nam Bandida ne pobjegne iz zatvora.
Ok ali zaboravljivo. 6/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/419195/fishing
- trick taking igra of Friedemanna Friesea. Igra se određeni broj rundi i svaku rundu bolje karte dolaze u igru. S jedne strane želite uzimati štihove jer je svaka uzeta karta 1 bod ali s druge strane najslabiji igrači prvi dobivaju bolje karte pa se to iz runde u rundu donekle izjednačava. Jako zgodno, zanimljive ideje i prva igra od Friesea koja će ostati trajno u mojoj kolekciji. 8/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/409 ... g-the-duel
- Quacksi za 2 igrača. Osnovne ideja Quacksa (bag building i izvlačenje tokena iz vreće) je tu ali ovdje imamo jednu traku po kojoj mičemo pacijenta kojeg želimo izliječiti (zamislite vojnu traku iz 7 Wonders Duela) i kada dođe do našeg štanda onda smo ga izliječili. Pobjeđuje igrač koji prvi izliječi 6 pacijenata.
Malo me podsjeća na nedavno izašli King of Tokyo Duel ali ovo je involviranija i mesnatija igra. Mesnatija i od osnovnog Quacksa.
Ipak za zeru preferiram jednostavnost osnovne igre Quacksa. 8/10 (za usporedbu osnovni Quacksi 8.5/10)
https://boardgamegeek.com/boardgame/371 ... ing-circus
- još jedan euro od Lopiana s kojim nikako ne mogu na zelenu granu, još nisam našao njegovu igru koja bi ostala u kolekciji.
Malo tableu buildinga, malo area majoritya. Sve ok ali ništa previše zanimljivo. Dobra produkcija. 6.5/10 - odlazi iz kolekcije
https://boardgamegeek.com/boardgame/373 ... se-of-fado
- novi light worker placement euro od Lacerde koji je baziran na mehanikama iz Gallerista. Igrači upravljaju vlastitim restoranom u koji zapošljavaju svirače i pjevače, dovode goste koji im daju novce i dižu reputaciju našim muzičarima koje onda opet šaljemo dalje u svijet ne bi li mi dobili što više bodova. Usput ima i malo ispunjavanja recepata u obliku pisanja glazbenih djela odnosno skupljanja nota. Produkcija super. Puno igre u maloj kutiji. Jednostavno, brzo, zabavno. Odlična tema. 8.5/10 s tendencijom na 9/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/425 ... rd-edition
- ako se ne varam jedna od prvih dice placement igri. Ok je ali mislim da su je ostale dice placement igre nadmašile. Mali produkcijski problemi kod ove verzije (sitni tokeni, ne baš čitljiva ikonografija). 7/10 - izlazi iz kolekcije
https://boardgamegeek.com/boardgame/410 ... -and-karma
- kartaška verzija Rajasa. Neke zanimljive ideje na način upotrebe karti ali na kraju dana meni slabija i od osnovne i roll and write verzije Rajasa. 7/10 - otišla iz kolekcije
https://boardgamegeek.com/boardgame/419199/reef-project
- još jedan kombotastičan euro s trakama i hrpom ikona i stvari koje možete raditi. Malo smo zbrzali partiju i nisam se baš dobro pripremio s pravilima ali nije me baš primila. Mislim da možda malo postajem zasićen tim kombotastičnim eurima i hrpom ikona. Daj ti meni radije Knizijevsku jednostavnost Rebirtha. Dat ću joj još jednu šansu ali ne vjerujem da će ostati u kolekciji. Za sada 7/10
https://boardgamegeek.com/boardgame/420 ... nd-edition
- 90% ista igra kao i 1st edition ali po meni downgrade što se tiče mehanika. Mijenjali su način kretanja po ploči i skupljanja kockica. Mislim da su željeli napraviti malo gejmerskiju verziju ali meni je 1st edition puno bolje sjela. Nekih 6/10 (1st edition 8/10)
- Ovi su korisnici zahvalili autoru dado za post (ukupno 9):
- blahblah • Teehee(R) • juri006 • Mago de Umago • Valsim • it's me • Gurkko • smurfORnot • MirekCro
-
- Reactions:
- Postovi: 176
- Pridružen/a: 29 sij 2020, 07:47
- Ima zahvala: 78 puta
- pohvaljen: 191 put
- Kontakt:
Re: Šta ste zadnje igrali?
Nikako da probam. 1st edition mi je bio super, ovaj kao za sad ima bolje ocijene i govore da je bolji pa me uznenadila tvoja ocjenadado je napisao/la: 02 vel 2025, 23:15 https://boardgamegeek.com/boardgame/420 ... nd-edition
- 90% ista igra kao i 1st edition ali po meni downgrade što se tiče mehanika. Mijenjali su način kretanja po ploči i skupljanja kockica. Mislim da su željeli napraviti malo gejmerskiju verziju ali meni je 1st edition puno bolje sjela. Nekih 6/10 (1st edition 8/10)
-
- Reactions:
- Postovi: 294
- Pridružen/a: 13 lip 2017, 21:39
- Ima zahvala: 1896 puta
- pohvaljen: 665 puta
Re: Šta ste zadnje igrali?
Prva partija River of Gold. Fantastična igra, pitka ali neograničene mogućnosti kombinatorike.
Produkcija isto fantastična, daleko najkvalitetnija i najljepša ploča koju sam vidio u igrama. I sve ostale komponente super. I to za cijenu nove igre od samo 47€.
Ovo je must buy, sva četiri palca gore
P.S. Hvala @dado na preporuci u svojih Top100 2024!

Produkcija isto fantastična, daleko najkvalitetnija i najljepša ploča koju sam vidio u igrama. I sve ostale komponente super. I to za cijenu nove igre od samo 47€.
Ovo je must buy, sva četiri palca gore




P.S. Hvala @dado na preporuci u svojih Top100 2024!


-
- Reactions:
- Postovi: 418
- Pridružen/a: 29 sij 2013, 14:46
- Ima zahvala: 257 puta
- pohvaljen: 436 puta
Re: Šta ste zadnje igrali?
https://boardgamegeek.com/boardgame/334 ... vilization
Mrzim deck building (uz iznimku igara koje je moguće dobiti igrom na ploči i lošim deck buildanjem - npr. Dune Imperium, Hands in the Sea), prezirem fantasy. U prvoj partiji supruga me porazila u doslovno svakoj kategoriji bodovanja. Nemam posebno visoko mišljenje o Paolu Moriju. Izdavač Ares zamislio je dva mora i dva otoka na ploči kao ukras za one koji se nisu domogli promo karata (đubrad ili budale, pitanje je sad). Ja srećom jesam, ali suosjećam i dijelim bijes onih koji nisu. Neka čuda (level 3 achievements) su prejaka. Simboli kulture i kamenja su preslični. Setup je naporan, naročito u manje od 4 igrača. Za igru ovakve dubine i trajanja također je i popriličan table hog. Nema solo moda što bi danas stvarno morao biti standard za ovakve igre u kojima ga nije problem napraviti (tj. outsourceati). Rano je još govoriti o replay value, ali svakako se ne čini neograničenim.
Ocjena dakle?
9/10
Zašto? Ne znam. Igra mi se stvarno sviđa. Kao stvarno stvarno. Ne znam ni zašto sam je kupio s obzirom na sve pokazatelje koji idu protiv moga ukusa, osim što mi je drago da sam podržao ulazak Chemaca u ovo naše vrzino kolo - vrlo simpatične dame, strastvene i informirane oko onoga što rade. Možda je stvar u area controlu kojeg načelno volim, možda u tablo bildingu u tragovima (kojeg također volim kada ne pretjeruje kao TM ili Ark Nova, kada nije semaforsko smeće od igre kao Earth i kada je bar malo tight - dakle Everdell), možda u tome što se igra brzo, ali opet nije prekratka i ima prirodan pripovjedni luk. Naravno civ je uvijek tema koja će me dobiti, iako je ovdje tanašna koliko i fantasy. Produkcija je lijepa i dobra, art originalan i pitanje ukusa (meni je dosta ok, ali ne genijalan), insert služi svrsi i da, prima slivane kartice. I dalje je to sve loše od deck buildinga - ne povučem ono što mi treba, stalno šaflam, market je valjda onaj isti od Dominiona. Ali stvar nekako funkcionira. Čak ni ta asimetrija nije baš nešto o čemu bi trebalo pisati epove - u početku je dosta tanana, naravno da se onda proširuje kupnjom karata i achievementa. Eh, ali ja mrzim i Root... tako da ni tu nije odgovor. Deck building s pločom nije čest, ali bilo ga je već (npr. Tyrants of the Underdark ili tako nešto). Abilityji koji se dobiju po achievementima su isto blagi, ali smisleni, što igru čini jednostavnom, ali usmjerenom, s osjećajem nekog smisla. Rat je dobro i jednostavno napravljen, ali nemam pojma je li ratnička frakcija broken (ili bilo koja druga for that matter, jedino elfovi sigurno nisu
Igra me jednostavno usrećila tijekom igranje i osjećao sam se kompetentno, iako sam hametice poražen. Kao od hobija već ostarjeli cinik koji se rijetko susreće s tim izvornim ushitom moram joj zbog toga dati visoku ocjenu.
Od svega ovoga (osim od negativnih opservacija) tako vjerojatno nećete imati neke koristi. Mislim da će igra biti divisive. Mogao bih reći try before you buy. Ali mislim da biste je svakako trebali barem try.
Update: Dobio drugu partiju 36:28, prvu izgubio 28:20. Igra se i dalje drži na istom stupnju ushita. Nakon elfova igrao sa žutima (ljudi?) koji mi ne djeluju broken, supruga oba puta s plavima (patuljci?). Njezina ocjena je 8/10. U smislu replay valuea: za vrlo zahtjevne tragače za novostima igra dakle u sebi ima 4 partije, za normalne igrače po meni to je 8 partija prije nego postane samey (dvaput sa svakom frakcijom, prva za probu, druga da baš legne, a i achievementa/tehnologija/čuda ima čini mi se taman toliko da u 8 partija probate svaku kartu). No vjerujem da kada postane samey ulazi u rang abstracta - znamo na čemu smo, sve smo vidjeli pa se nadmećemo. Ali ostaje vidjeti. U svakom slučaju je posve jasno da su izdavači planirali ekspanzije - tu bi se lako dodavalo još karata, no nisam siguran da će igra postići toliki uspjeh da opravda ekspanzije. Svakako mislim da je posve igriva bez njih (naravno s promo kartama) do rečenih 8 partija.
U smislu moje iznenađujuće ljubavi prema igri kao najsnažniji odgovor za sada se nameće stara hrvatska riječ "slick" - izrazito gladak, brz, a zadovoljavajuć gameplay. Također moram napomenuti kako sam u prvoj partiji imao velik deck (kupovao mahom karte), a u drugoj sam više igrao na achievemente/tehnologije kojih sam izgradio 6 (+2 čuda). To znači 6 manjih, ali za igru značajnih abilityja u tablou, pa sam igrao posve drukčiju partiju od prve. Dobar osjećaj, u smislu combo-iranja taman toliko light-medium da mrvicu optereti mozak, ali ni približno kao heavy tablo bilderi.
Interakcija je srednjeg intenziteta - osim ratovanja koje je uglavnom oportunističko, s pogledom na semafor, moguće je isprazniti određeni tip karata na marketu koji odgovara protivniku (npr. pokupovati sve kulturnjake, a protivniku fali kulture, ili pokupovati većinu karata koje nose VP-ove ako protivnik ima čudo koje mu donosi ekstra bodove za takve karte). Doduše, možete kupiti samo 1 kartu određenog tipa po potezu (a ima ih 2xbroj igrača), ali i tako smo se u obje partije susreli s takvim oblikom hate buya. Dakle interakcije ima, ali nije riječ o visoko interaktivnoj igri.
Trajanje se može razvući do najviše 90 minuta, iako je nekih 60-75 vjerojatno najčešći slučaj. Ljubitelje deck buildinga valja još jednom upozoriti da su culling abilityji vrlo rijetki - pojavljuju se samo na jednom ili dva achievementa. Culling se stoga radi prvenstveno tako da se usmjeri više na achievemente nego na kupovinu karata te tako da se neke karte (tzv. store i collect) odigraju i ostave na stolu te tako privremeno izbace iz ciklusa. Moguće je dakle igrati na strategiju tanjeg decka (kao ja u 2. partiji), ali se to postiže na drukčiji, razmjerno teži (pa tako i rjeđi) način od uobičajenog.
Crtica o optional trading varijanti (višak resursa koji se nema gdje potrošiti nakuplja se do 5 kada postaje jedan joker resurs): to je za djecu. Ako se koristi, igra postaje bitno manje tight, što je za mene big no-no (jer ni ovako nije pretjerano tight - propast će vam možda resurs ili dva po potezu, pričekat ćete možda 1 ili 2 poteza do prave karte, ali i to samo ako niste ulagali u "store" karte koje su nešto vrlo pametno i nešto što ranije nisam viđao - premda stvarno nisam deck builder igrač pa je to sigurno više do manjka moje kompetencije negoli do originalnosti igre).
P. S. Mjerilo "koliko partija igra ima u sebi" preuzeo sam od Tapza. Mjerilo je vrlo restriktivno - neke vrlo afirmirane igre na toj skali ne idu preko 10-12.
Update 2: Prva partija u 3 igrača pokazala je zašto se ova igra ima tendenciju snažno odbiti od nekih igrača na prvi doživljaj. Naime Tapz je igrao ratničku rasu (orke?), ali se uspio dovesti u bezizlaznu situaciju zahvaljujući mrtvom dijelu mape, dobroj obrambenoj strategiji N.-a, nepravovremenom pivotiranju prema resursima koji su mu manjkali, krivom izboru achievementa i stilu igre preostalih igrača koji nisu kupovali neke karte (koje stoga nikada nisu izgubile početnu cijenu u kulturi koja je Tapzu falila). Naravno, sve je to bilo i zbog nedovoljno jasno objašnjenih pravila, ali je pokazalo da igra ipak dosta ovisi i o ponašanju ostalih igrača, tj. da se treba igrati reaktivno. Slijedom toga, jer su bili ostavljeni na miru, plavi koji imaju najveći potencijal izgradnje čuda i achievementa uvjerljivo su pobijedili. N.-u se igra dosta svidjela, Tapz se nije naigrao, ali uviđa njezine dobre strane i drži da je najbolja u 4. Ovo je prije svega upozorenje. Osobno je imam i dalje jednaku želju igrati još.
Mrzim deck building (uz iznimku igara koje je moguće dobiti igrom na ploči i lošim deck buildanjem - npr. Dune Imperium, Hands in the Sea), prezirem fantasy. U prvoj partiji supruga me porazila u doslovno svakoj kategoriji bodovanja. Nemam posebno visoko mišljenje o Paolu Moriju. Izdavač Ares zamislio je dva mora i dva otoka na ploči kao ukras za one koji se nisu domogli promo karata (đubrad ili budale, pitanje je sad). Ja srećom jesam, ali suosjećam i dijelim bijes onih koji nisu. Neka čuda (level 3 achievements) su prejaka. Simboli kulture i kamenja su preslični. Setup je naporan, naročito u manje od 4 igrača. Za igru ovakve dubine i trajanja također je i popriličan table hog. Nema solo moda što bi danas stvarno morao biti standard za ovakve igre u kojima ga nije problem napraviti (tj. outsourceati). Rano je još govoriti o replay value, ali svakako se ne čini neograničenim.
Ocjena dakle?
9/10
Zašto? Ne znam. Igra mi se stvarno sviđa. Kao stvarno stvarno. Ne znam ni zašto sam je kupio s obzirom na sve pokazatelje koji idu protiv moga ukusa, osim što mi je drago da sam podržao ulazak Chemaca u ovo naše vrzino kolo - vrlo simpatične dame, strastvene i informirane oko onoga što rade. Možda je stvar u area controlu kojeg načelno volim, možda u tablo bildingu u tragovima (kojeg također volim kada ne pretjeruje kao TM ili Ark Nova, kada nije semaforsko smeće od igre kao Earth i kada je bar malo tight - dakle Everdell), možda u tome što se igra brzo, ali opet nije prekratka i ima prirodan pripovjedni luk. Naravno civ je uvijek tema koja će me dobiti, iako je ovdje tanašna koliko i fantasy. Produkcija je lijepa i dobra, art originalan i pitanje ukusa (meni je dosta ok, ali ne genijalan), insert služi svrsi i da, prima slivane kartice. I dalje je to sve loše od deck buildinga - ne povučem ono što mi treba, stalno šaflam, market je valjda onaj isti od Dominiona. Ali stvar nekako funkcionira. Čak ni ta asimetrija nije baš nešto o čemu bi trebalo pisati epove - u početku je dosta tanana, naravno da se onda proširuje kupnjom karata i achievementa. Eh, ali ja mrzim i Root... tako da ni tu nije odgovor. Deck building s pločom nije čest, ali bilo ga je već (npr. Tyrants of the Underdark ili tako nešto). Abilityji koji se dobiju po achievementima su isto blagi, ali smisleni, što igru čini jednostavnom, ali usmjerenom, s osjećajem nekog smisla. Rat je dobro i jednostavno napravljen, ali nemam pojma je li ratnička frakcija broken (ili bilo koja druga for that matter, jedino elfovi sigurno nisu

Igra me jednostavno usrećila tijekom igranje i osjećao sam se kompetentno, iako sam hametice poražen. Kao od hobija već ostarjeli cinik koji se rijetko susreće s tim izvornim ushitom moram joj zbog toga dati visoku ocjenu.
Od svega ovoga (osim od negativnih opservacija) tako vjerojatno nećete imati neke koristi. Mislim da će igra biti divisive. Mogao bih reći try before you buy. Ali mislim da biste je svakako trebali barem try.
Update: Dobio drugu partiju 36:28, prvu izgubio 28:20. Igra se i dalje drži na istom stupnju ushita. Nakon elfova igrao sa žutima (ljudi?) koji mi ne djeluju broken, supruga oba puta s plavima (patuljci?). Njezina ocjena je 8/10. U smislu replay valuea: za vrlo zahtjevne tragače za novostima igra dakle u sebi ima 4 partije, za normalne igrače po meni to je 8 partija prije nego postane samey (dvaput sa svakom frakcijom, prva za probu, druga da baš legne, a i achievementa/tehnologija/čuda ima čini mi se taman toliko da u 8 partija probate svaku kartu). No vjerujem da kada postane samey ulazi u rang abstracta - znamo na čemu smo, sve smo vidjeli pa se nadmećemo. Ali ostaje vidjeti. U svakom slučaju je posve jasno da su izdavači planirali ekspanzije - tu bi se lako dodavalo još karata, no nisam siguran da će igra postići toliki uspjeh da opravda ekspanzije. Svakako mislim da je posve igriva bez njih (naravno s promo kartama) do rečenih 8 partija.
U smislu moje iznenađujuće ljubavi prema igri kao najsnažniji odgovor za sada se nameće stara hrvatska riječ "slick" - izrazito gladak, brz, a zadovoljavajuć gameplay. Također moram napomenuti kako sam u prvoj partiji imao velik deck (kupovao mahom karte), a u drugoj sam više igrao na achievemente/tehnologije kojih sam izgradio 6 (+2 čuda). To znači 6 manjih, ali za igru značajnih abilityja u tablou, pa sam igrao posve drukčiju partiju od prve. Dobar osjećaj, u smislu combo-iranja taman toliko light-medium da mrvicu optereti mozak, ali ni približno kao heavy tablo bilderi.
Interakcija je srednjeg intenziteta - osim ratovanja koje je uglavnom oportunističko, s pogledom na semafor, moguće je isprazniti određeni tip karata na marketu koji odgovara protivniku (npr. pokupovati sve kulturnjake, a protivniku fali kulture, ili pokupovati većinu karata koje nose VP-ove ako protivnik ima čudo koje mu donosi ekstra bodove za takve karte). Doduše, možete kupiti samo 1 kartu određenog tipa po potezu (a ima ih 2xbroj igrača), ali i tako smo se u obje partije susreli s takvim oblikom hate buya. Dakle interakcije ima, ali nije riječ o visoko interaktivnoj igri.
Trajanje se može razvući do najviše 90 minuta, iako je nekih 60-75 vjerojatno najčešći slučaj. Ljubitelje deck buildinga valja još jednom upozoriti da su culling abilityji vrlo rijetki - pojavljuju se samo na jednom ili dva achievementa. Culling se stoga radi prvenstveno tako da se usmjeri više na achievemente nego na kupovinu karata te tako da se neke karte (tzv. store i collect) odigraju i ostave na stolu te tako privremeno izbace iz ciklusa. Moguće je dakle igrati na strategiju tanjeg decka (kao ja u 2. partiji), ali se to postiže na drukčiji, razmjerno teži (pa tako i rjeđi) način od uobičajenog.
Crtica o optional trading varijanti (višak resursa koji se nema gdje potrošiti nakuplja se do 5 kada postaje jedan joker resurs): to je za djecu. Ako se koristi, igra postaje bitno manje tight, što je za mene big no-no (jer ni ovako nije pretjerano tight - propast će vam možda resurs ili dva po potezu, pričekat ćete možda 1 ili 2 poteza do prave karte, ali i to samo ako niste ulagali u "store" karte koje su nešto vrlo pametno i nešto što ranije nisam viđao - premda stvarno nisam deck builder igrač pa je to sigurno više do manjka moje kompetencije negoli do originalnosti igre).
P. S. Mjerilo "koliko partija igra ima u sebi" preuzeo sam od Tapza. Mjerilo je vrlo restriktivno - neke vrlo afirmirane igre na toj skali ne idu preko 10-12.
Update 2: Prva partija u 3 igrača pokazala je zašto se ova igra ima tendenciju snažno odbiti od nekih igrača na prvi doživljaj. Naime Tapz je igrao ratničku rasu (orke?), ali se uspio dovesti u bezizlaznu situaciju zahvaljujući mrtvom dijelu mape, dobroj obrambenoj strategiji N.-a, nepravovremenom pivotiranju prema resursima koji su mu manjkali, krivom izboru achievementa i stilu igre preostalih igrača koji nisu kupovali neke karte (koje stoga nikada nisu izgubile početnu cijenu u kulturi koja je Tapzu falila). Naravno, sve je to bilo i zbog nedovoljno jasno objašnjenih pravila, ali je pokazalo da igra ipak dosta ovisi i o ponašanju ostalih igrača, tj. da se treba igrati reaktivno. Slijedom toga, jer su bili ostavljeni na miru, plavi koji imaju najveći potencijal izgradnje čuda i achievementa uvjerljivo su pobijedili. N.-u se igra dosta svidjela, Tapz se nije naigrao, ali uviđa njezine dobre strane i drži da je najbolja u 4. Ovo je prije svega upozorenje. Osobno je imam i dalje jednaku želju igrati još.
Zadnja izmjena: Vatanen, dana/u 15 vel 2025, 16:32, ukupno mijenjano 2 puta.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru Vatanen za post (ukupno 8):
- juri006 • T0mo • tanelorn • dado • smurfORnot • dgalesic2000 • miljenko • sadistiko
Boardgames are power fantasies.
Maciej Janik et al.
Maciej Janik et al.
-
- Reactions:
- Postovi: 20
- Pridružen/a: 05 tra 2024, 09:04
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 10 puta
- pohvaljen: 55 puta
- Kontakt:
Re: Šta ste zadnje igrali?
Nakon 7 miseci stajanja na polici napokon odigran https://boardgamegeek.com/boardgame/366 ... -the-metal.
Sve nekako se nije mogla skupit ekipa, pa kad se skupimo onda nas nije bilo dovoljno, pa kad nas ima dovoljno onda nas je previše, pa ako nas je taman onda bi radije nešto šta već svi znamo igrat, itd. itd.
Ovu sedmicu mi prilomilo i napokon san reka: ajde, ovaj vikend igramo "autiće".
Pun. Pogodak. To je sve šta mi je bilo u glavi nakon dvi odigrane partije. Odigrali obe samo sa osnovnin pravilima, prvu na USA i drugu na Italy mapi. 5 igrača. Svi oduševljeni, u zadnjen krugu druge partije je već krenilo pilanje da dođu igrat i sljedeći vikend.
Sad gledan na ozone uzet ekspanziju jer će dobro doć i 7. igrač (a vidin za 5 dana izlazi i 2. ekspanzija za 8. igrača).
Sve nekako se nije mogla skupit ekipa, pa kad se skupimo onda nas nije bilo dovoljno, pa kad nas ima dovoljno onda nas je previše, pa ako nas je taman onda bi radije nešto šta već svi znamo igrat, itd. itd.
Ovu sedmicu mi prilomilo i napokon san reka: ajde, ovaj vikend igramo "autiće".
Pun. Pogodak. To je sve šta mi je bilo u glavi nakon dvi odigrane partije. Odigrali obe samo sa osnovnin pravilima, prvu na USA i drugu na Italy mapi. 5 igrača. Svi oduševljeni, u zadnjen krugu druge partije je već krenilo pilanje da dođu igrat i sljedeći vikend.
Sad gledan na ozone uzet ekspanziju jer će dobro doć i 7. igrač (a vidin za 5 dana izlazi i 2. ekspanzija za 8. igrača).