Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Tekstovi, podcastovi i ostali materijal kojeg objavljuju razne boardgame zajednice u Hrvatskoj.
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Svoje blogove možete nam slati i putem obrasca na naše stranice kako bi bili vidljivi i van ovog foruma
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3125
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2301 put
 pohvaljen: 2363 puta
Kontakt:

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim »

Epizoda #72: Nostalgični godišnji odmor uz Istanbul, Pokemone i gubljenje razuma

10.07. smo krenuli s laganom uvertirom priprema za ovogodišnji pravi godišnji. Kako ne bismo bankrotirali, za odredište našeg odmora smo ponovno odabrali našu vikendicu u Švaljkovcu, malom mjestašcu u Zagorju nadomak Svetog Križa Začretja. S obzirom na Elenu računao sam kako ćemo ove godine, više nego ijedne prethodne, provesti ponajviše vremena oko kuće. Stoga sam naumio naš odmor ponajviše orijentirati u tom pogledu, nabavivši tako Avenli bazen veličine 240x63 cm, te dvoje ležaljki. Uza to nabavio sam i mnoštvo vrtnih ukrasnih statua, većinom sa solarnim osvjetljenjem, a kojima sam naumio ukrasiti dugački hodnik kuće, na nadao sam se veliku Eleninu radost.
Još 10.07. smo glavninu stvari prenijeli u Zagorje. Namjeravali smo pritom objedovati u restoranu Dunav u Začretju, međutim isti se nažalost zatvorio i traži novog vlasnika. Tako da smo na kraju završili u restoranu Zaboky u Zaboku. Iako sam u mlađim danima često znao odlaziti u spomenuti restoran s bakom i djedom, iz nekog razloga unatrag šest godina otkad sam sa Slavicom počeo provoditi godišnje odmore u Zagorju, iz nekog razloga nam nije bio na radaru. Što je prava šteta, jer je prostor prelijep, a hrana odlična. Naručili smo dvije zagorske juhe Zaboky u kruheku (4,70 € porcija), te dvije porcije kuhanih zagorskih štrukli s prezlima i vrhnjem (4,70 € porcija). Sva sreća da je porcija zagorskih štrukli bila nešto skromnija nego na što smo navikli, jer smo se već od bogate i zasitne juhe pošteno najeli. Svi roditelji s djecom i malim bebama će biti oduševljeni i s time što restoran ima sjedalice za najmlađe.
slika
Restoran Zaboky

Do kraja tjedna sam još imao poslovnih obveza, no od 16.07. sam napokon bio slobodan čovjek. Upravo za prvi dan odmora odlučili smo posjetiti baku i djeda u Koritinju, Slavičinom rodnom selu nadomak Karlovca. Tu smo i proveli većinu dana u lijepom obiteljskom okruženju i malom Elenom kao glavnom zvijezdom posjete.

Idući cijeli dan nam je prošao u pospremanjima i pripremama za veliku seobu naroda. Dok smo sve sredili oko stana i potrpali u auto, bilo je već oko 20h. Ovoga puta je i kunica Bonga išla s nama, a s kojom se Elena poprilično zbližila u zadnje vrijeme, a i Bonga s njom, ponajviše zato što ju je hranila iz malene ručice.

Nakon svega kad smo napokon stigli nešto prije 21h, svi skupa smo bili spremni za spavanje.

Prvi dan nam je prošao sasvim neuzbudljivo u jutarnjem velikom šopingu u Lidlu u Krapini. Što za osnovne namirnice u narednim danima i tjednima, što na raznorazne druge potrepštine potrebne u kući, ostavili smo u trgovini oko 170 €.
slika
Šoping u Lidlu u Krapini

Poslijepodne je krenulo naoblačenje i prolazno nevrijeme, koje se uz određene prekide nastavilo i na sljedeća tri dana. Tako da smo većinu vremena proveli u i oko kuće, te u kratkim šetnjama po okolici. Veliko otkriće nam je bilo maleno igralište na Donjoj Šemnici gdje su se nekad nalazile i istoimene toplice, a gdje smo naišli između ostalog i na ljuljačku za bebe. Tako je Elena otkrila svoju novu veliku ljubav prema ljuljanju, te ju je bilo iznimno teško odvojiti od nje jedanput kada bi ju zasjela.

U periodima popodnevnih spavanja, Slavica i ja smo čak pronalazili vremena za igranje digitalne verzije Through The Agesa na mobitelima s mojim kumom iz Irske. Njih dvoje su se čak uključili u neke od brojnih turnira koji se mogu pronaći u digitalnim bespućima. Jedan od zanimljivijih je zasigurno tzv. Liga Nacija, a gdje određeni parovi predstavljaju svoje države. Čak je i kum pokrenuo vlastiti turnir nazvan Wimbledon. Koliko god bilo zgodno igranje na poteze u odmacima i po nekoliko minuta i satova, toliko može biti i frustrirajuće kada vas dopadne protivnik koji uvijek odigrava na kraju dopuštenog vremenskog ograničenja. Upravo takav jedan igrač je na njezinu veliku frustraciju dopao Slavicu na Wimbledonu, i to protiv Talijana koji je redovito odigravao po jedan potez na izmaku 12 satnog vremenskog ograničenja. Još veći horor je bio što je turnir bio osmišljen na tri dobivene partije. Moram priznati kako sam uživao u svakom trenutku slušanja Slavičinih prepričavanja frustracija ovim igračem. Od naših partija najupečatljivija mi je ostala ona od 20. srpnja kada sam tijekom čitave partije uspio kolonizirati čak 8 kolonija. Kada sam još uveo James Cooka u igru kao vođu svoje civilizacije, u jednom trenutku mi je donosio nevjerojatnih 9 kulture/bodova (2 za prvu koloniju, te po jednu za svaku iduću). Nažalost to je bilo kratkog vijeka, jer je neki seronja odigrao ikonoklazam za političku akciju. Kada ova karta izađe svi igrači koji imaju za vođe one koji nisu iz trenutnog doba u kojem se igra, moraju ih eliminirati. Usprkos dobrom početku s gubitkom Cooka sam ostao i bez proizvodnje velike količine kulture, te su me i Marko i Slavica brzo sustigli i prestigli do kraja III doba.
slika
Moja luda kolonizacija

19.07. smo imali dogovoren termin kod fizioterapeutkinje Sanje u Krapinskim Toplicama. Kako naša mala Elena mala pomalo lijena u kretnjama, bio je potreban određeni stručni stimulans da ju malo pokrene iz letargije. Pretražujući internet i preporuke, Slavica je naletjela na Fizio Sanju upravo u Hrvatskom zagorju. Početne bojazni kako će cijelo iskustvo proteći s obzirom na Eleninu sumnjičavost prema strancima vrlo brzo je bila razbijena Sanjinim stručnim i iznimno prijateljskim pristupom. Povjerenje je bilo brzo zadobiveno kroza tople zabavne glasove i nove zanimljive igračke, pa su i vježbice prolazile tim lakše. Sanja je specijalizirana između ostalog upravo i za rad s bebama. Za kraj jednosatnog druženja dobili smo domaću zadaću što i na koji način vježbati još i doma.

20.07. smo imali lijepu kasno popodnevnu šetnju po Krapini, jednu od prvih u nizu. Tom prilikom smo u parku Matice hrvatske naišli na oglasnoj ploči plakat s pozivom na "Večeri društvenih igara", u organizaciji gradske knjižnice Krapina. Vrijeme održavanja kroza srpanj i kolovoz je bilo svakog petka od 18:00 - 20:00 sati. Kako je prvi idući termin već bio sutradan, naravno da smo naumili da svakako posjetimo događaj, možda čak nešto i odigramo i prezentiramo lokalnoj djeci.
slika
Bilo kuda, igre svuda.

Nakon poštene šetnje smo lijepo ogladnjeli, pa smo otišli u Tkalce iznad Krapine na večeru u naš najomiljeniji restoran - Prešu. Osim odlične hrane tu se zbog iznimno susretljivog i prijateljski nastrojenog osoblja osjećamo poput doma. Naručili smo dvije porcije juhe sa zagorskim štruklima, jedno od nama najomiljenijih jela, a kako se ubrzo pokazalo bogme i Eleninim.
slika
Juha od štrukli

Za kraj dana valjalo se podružiti doma i s našom Bongom, a usput je i lijepo nahraniti njezinom najomiljenijom hranom. Elena je postala već prava majstorica u tome, a kako ne zna za mjeru postala je i Bonginom najvećom miljenicom.
slika
Elena se već lijepo ispraksirala hraniti Bongu

Nismo se mogli načekati sutrašnjeg ponovnog odlaska u Krapinu i posjeta večeri društvenih igara u gradskoj knjižnici Krapina. Nažalost zbog očito previsokih očekivanja, ostali smo blago razočarani s viđenim. Knjižničarke su nas lijepo primile i uputile na kat u zadanu prostoriju. No tamo nas je dočekalo svega pet djevojčica prepuštenih sami sebi kako se igraju vlastite improvizirane igre gdje imitiraju razne pjevače i popularne emisije koje se prikazuju na domaćim televizijskim kanalima. Kojekakve lagane igre u stilu "Čovječe ne ljuti se" nalazile su se pospremljene u kutijama. Možda smo došli malo prekasno, ali očito se tu nisu igrale modernije igre poput Carcassonne, Catan i sličnih, a kako smo si to mi bili zamislili. Produžili smo stoga dalje u šetnju po Krapini.

Put nas je doveo do dvorišta u kojem je boravio naš stari prijatelj od prošle godine, sivi mačak kojeg smo "kreativno" nazvali Sivko. Tko zna jel nas se sjećao nakon toliko dugo vremena. Nadali smo se da se barem prisjetio nečega kada ga je Slavica lijepo izmazila po glavi.
slika
Dobri prijatelj Sivko je ponovno došao na svoje

22.07. smo se provodili u kući i oko kuće. Dok se mama bavila ručkom, Elena je u potkrovlju pod budnim očevim okom vježbala svoje novo veliko otkriće - puzanje. Pritom je najviše puzala prema maloj statui krapinskog pračovjeka, kojeg sam davnih dana kada sam bio dijete kupio u muzeju, a kojeg sam ovom prilikom animirao ispuštajući Wololo glasove iz Age of Empiresa. To joj je izgleda bilo toliko zanimljivo da je svaki put puzeći jurcala prema statui.

Iduća dva dana su prošla ni po čemu značajnom. Bilo je promjenjivo i pretežno oblačno vrijeme. Ponio sam tri knjige i čak Playstation 2, no na kraju mi je od svega najveća zanimacija bio rad na preuređenju kuće. Nikad poput ove godine nisam postao svjestan koliko ima posla oko kuće, vjerojatno stoga što nikad nismo toliko puno boravili u kući i oko kuće. Zbog cjelogodišnjeg izbivanja bilo je podosta prašine i paučine na sve strane, pećnica je bila u kriminalnom stanju, za pločice u kupaoni se pošteno uhvatila plijesan, na vanjskim pločicama oko kuće je već počela rasti mahovina, a neke su se počele i odvajati i klimati. Sve to me kao nikad dosad iznimno smetalo. Tako da dok je Slavica dežurala uz Elenu za vrijeme spavanja, ja sam svako takvo slobodno vrijeme koristio na proljepšavanje kuće i okolice.

Sanitarium

slika
Druga velika solo zanimacija kojom sam se bavio, pretežno u kasno večernjim satima, je bila igra Sanitarium, koju sam kupio i skinuo na mobitelu. Zarazio sam se ovom odličnom point & click horor avanturom još u Zagrebu, upravo u tjednu prije odlaska u Zagorje. Riječ je prastarom biseru iz 1998. godine, koji je od 2015. portiranjem novu svježinu pronašao i na Android mobitelima. Priča prati sasvim uobičajenog pojedinca koji je na tragu određenog otkrića, kada doživljava prometnu nesreću u kojoj biva unakažen, zbog čega mu je cijela glava prekrivena zavojima. Ono što je neuobičajeno je što se nakon nesreće u takvom stanju budi u ustanovi za mentalno oboljele. I to ne bilo kakvoj, ova ima jezivi gotički stil jer je smještena u sklopu nekakvog dvorca. Tu kreće polagano prisjećanje i otkrivanja pojedinosti iz vlastitog života, jer se naš junak po buđenju ne sjeća niti vlastitog imena. Istodobno se kroza napredak radnje otkriva i puno veća misterija vezana za samu ustanovu. Neću se previše doticati radnje da ne upropastim iznenađenja onima koji još nisu igrali. Reći ću samo kao netko tko je u trenutku pisanja došao do 6 poglavlja, kako je usprkos nekim iznimno teškim puzzlama i zagonetkama, izvrsna radnja i dijalog između likova pokretačka sila koje me tjerala na daljnji napredak.
slika

Igra se odvija u prekrasnom 2D svijetu gledanom iz izometrijske perspektive. Našeg junaka jednostavno prstima pomičemo po ekranu i usmjeravamo gdje želimo ići. Kako mu je jedina brzina kretanja lagani hod, ponekad je sve skupa malo zamorno i usporeno, pogotovo kada treba prijeći s jednog kraja mape na drugi. Dolaskom u kontakt s brojnim drugim raznoraznim likovima, za daljnji napredak i tijek radnje bit će potrebno komunicirati s istima. Kod komunikacije igrač sam odabire prema ponuđenim izborima kako će se odvijati tijek razgovora. Sve razgovore i odabire tijekom komunikacije je moguće nebrojeno puta ponoviti, za slučaj da se propustila neka bitna informacija kod prvog slušanja i čitanja. Žao mi je što se nije išao i korak dalje pa da se razgovor i odnos s likovima može mijenjati u ovisnosti o odabiru onoga što ćemo reći, već se zapravo svi odabiri svode samo na redoslijed komunikacije. Dijalozi između likova su zaista vrhunski odrađeni.
slika

Igra je podijeljena na nekoliko poglavlja, od čega svako ima neki određeni štih i unikatni izgled. Jer osim putovanja kroza stvarni svijet, naš junak će redovito imati i brojne nadrealne tripove u raznorazne druge fantastične svjetove i svoju prošlost, često pritom preuzimajući i obličja drugih likova. Neka poglavlja su kraća, dok su druga epski dugačka. Srećom pa su ona najzanimljivija ta koja su dugačka.
slika

Odlična muzika daje jednu sasvim novu dimenziju atmosferi. Na neki morbidan način prekrasna je u svojim depresivnim i hororastim tonovima. Jednu sam si čak i skinuo na mobitel za daljnje preslušavanje.


No glavna zvijezda i bit igre su definitivno brojne raznorazne puzzle i zagonetke koje valja rješavati za daljnji napredak radnje. Neke su jednostavnije i očitije, dok su druge za pošteno napeti male sive stanice. Na nekima sam zapeo i po 2-3 dana prije nego što sam se dosjetio rješenju. Zadnja na kojoj sam zapeo već preko dva tjedna iziskuje da kombinacijom određenih 5 tipki se simulira određena zvučna melodija. Kako sam apsolutni antitalent po pitanju sluha i raspoznavanju tonova, nikako da pogodim pravu kombinaciju. Mislim da ova čak i nije preteška za bilo koga i s malim smislom za muziku, ali meni predstavlja pravu noćnu moru za napredak. Neke prijašnje koje su bile zbilja teške, sam zaista ponosan kako sam iznašao rješenja. Osim priče osjećaj postignuća kod rješavanja puzzla i zagonetki je najveća nagrada koju igra može ponuditi. Tako da preporučujem da se okušaju svi oni koji vole izazov i nije im strano napeti mozak, ali i sve one koji vole dobru priču i misteriju. Budite upozoreni samo kako su neki segmenti igre s obzirom na horor temu zaista bolesne, što po pitanju vizuala što atmosfere, te se u tom slučaju pripremite za razne noćne more i bizarne snove.

Govorim iz vlastitog iskustva, jer otkad sam zaplovio u svijet Sanitariuma, snovi su mi bili sve samo ne "normalni". Jedan kojeg sam se čak živo sjećao je uključivao buđenje u starinskom kazalištu s kraja 19. i početka 20. stoljeća. Moguće da sam zaspao tijekom predstave. No tu nisam bio sam, već ni manje ni više nego i Sean Connery glavom i bradom u odjeći iz tog perioda, jednako kao i ja. Detaljnom inspekcijom ogromne dvorane, nabasali smo na brojno oružje i oruđe nemarno porazbacano između sjedala. Bilo je tu svega, od kuhinjskih noževa, vila, sjekira, pijuka, srpova, do rjeđih revolvera i karabina. Odjednom niotkuda počeli su se pojavljivati i drugi ljudi, samo što su ovi bili sve samo ne prijateljski nastrojeni. Bili su potpuno razjareni s divlje iskešenim očima punim mržnje i obješenim čeljustima s iskešenim zubima. Nasrtali su jedni na druge grabeći sve što im je došlo pod ruku a moglo poslužiti za oružje. Neki su naravno krenuli i na nas, te smo stoga u borbi za život i smrt bili primorani se braniti. Od ostalih normalnih ljudi tu je još bio i bezazlen stariji bračni par, a koje smo također nastojali zaštititi od pomahnitale rulje. Kada se sve okončalo ostali smo stajati samo nas četvero. Tijela napadača su misteriozno nestala. Ne znajući što ni kako dalje došli smo do pozornice i otkrili skriveni podij koji je vodio u mračne dubine. U tom trenutku sam čuo Elenu i Slavicu pa sam se probudio i za stvarno. Možda jednog dana bude i neka punokrvna priča iz toga.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25.07. smo u kasno popodnevnim satima posjetili moje krizmane kumove i ostatak obiteljske škvadre. Kao i uvijek primili su nas nadasve srdačno uz obilje odličnog roštilja i domaćeg vina iz vlastitog vinograda. Uz ugodne razgovore i u vedroj i veseloj atmosferi, lijepo smo nadoknadili sva događanja i zbivanja u našim životima od prijašnjeg susreta prethodne godine. Kumovi su najviše od svega naravno ostali oduševljeni malenom Elenom, koja je pak ostala oduševljena njihovom dječjom ljuljačkom koja je bila obješena ispod balkona.
slika
U posjeti krizmanim kumovima

U kasno večernjim satima je kroz naš kraj ponovno prohujalo nevrijeme, tako da nam je iduće jutro donijelo pošteno osvježenje i novi pad temperature. Oko podneva kada se koliko toliko razvedrilo, odlučili smo otići u šetnju po Krapini. Naravno nezaobilazna je bila i dječja ljuljačka na igralištu u sklopu parkića.
slika
Ne znam jel sretnija bila mama ili Elena otkrićem ljuljačke za bebe i u Krapini

Nakon silnog ljuljanja Elena je bila spremna za popodnevni spavanac pa smo ju lijepo uspjeli uspavati u kolicima. Iskoristili smo naredna dva sata blagostanja za vlastito uživanje u caffe bar slastičarnici Relax, a koji je bogme istinski oslikavao svoj naziv. U vrijeme našeg dolaska oko 13:40 bili smo praktički jedini gosti. Ugodne fotelje i lagana nježna glazba upotpunjavala je ambijent. No improvizirana ledena kava s kuglicom sladoleda i šlagom je bio vrhunac idile. Još smo pokrenuli i partiju Through The Agesa na našim mobitelima za potpuni doživljaj. Eh to se zove život.
slika
Nakon zabave treba se malo i opustiti. Gdje bolje nego u slastičarnici Relax.

Elena se probudila oko 15h, te smo se svi zajedno prošetali kroza Krapinu završivši šetnju u posjeti Sivku, kojem smo se napokon ovoga puta dosjetili donijeti mačju hranu.
slika

slika
Napokon smo Sivka pošteno i nahranili

Za kraj otišli smo još na večeru u restoran Preša na našu omiljenu juhu od zagorskih štrukli.
slika

27.07. smo imali dogovoreno druženje kod Slavičine poznanice iz grupe majki koje su rodile u slična vremena, te su si međusobna podrška. Grupa se sastoji od žena i djevojaka iz cijele hrvatske, a dvije od njih su se nalazile i u Zagorju. Nikita je bila jedna od njih, a baka i djed su joj se nalazili u Velikoj Vesi na svega desetak minuta vožnje od naše kuće, tako da je druženje bilo dogovoreno kod njih.

Usprkos tome što se praktički nismo pravo niti upoznali do tog trenutka, zaista su nas srdačno i lijepo ugostili. Nikita je pripremila piknik na dekama zajedno s vlastitom djevojčicom Ivy, koja je svega mjesec dana starija od naše Elene. Baka se pobrinula za odlične domaće štrudle od sira, a djed je naravno iznio domaće vino. Imali smo zaista jedno prekrasno druženje s bebama.
slika
Piknik

Pred kraj je Elena po prvi put doživjela i čari plivanja pomoću luftića, u velikom bazenu za napuhavanje. Bio je to model s promjerom od tri metra, dok je onaj koji sam ja uzeo bio 2,40 metara. Elena je bila naprosto oduševljena ovim novim zabavnim otkrićem, a i mi zajedno s njom.
slika
Čista idila

28.07. smo u jutarnjim satima ponovno posjetili kumu i kuma na Donjoj Šemnici, a popodne smo nakon Eleninog spavanca ovog puta otišli na šetnju u Zabok. Naravno da smo i ovdje pronašli dostojno dječje igralište s primjerenim ljuljačkama za najmlađe. Bili su u tijeku nekakvi radovi s povremenim tupim udarcima iznad naših glava, na velikom mostu koji će premošćivati dvije strane grada preko željezničke pruge. Tako da nismo imali najmirniju zabavu ali djeci to ionako kao da nije smetalo.

Usprkos velikom napretku 29.07. smo imali drugu po redu posjetu fizioterapeutkinji Sanji, kako bismo dodatno usavršili pravilno puzanje. Na kraju još jednog uspješnog termina bili smo iznimno zadovoljni napretkom. Od bebe koja bi sramežljivo napravila dva koraka prije nego što bi stala, dobili smo pravu malu jureću puzalicu. Tako da sve pohvale i zahvale Sanji.
slika

Otišli smo nakon vježbi u malu šetnjicu po Krapinskim toplicama, završivši put u bolničkom parku gdje smo na travi rasprostrli dekicu i malo si prilegli, a Elena je kratko i odspavala. U tom trenutku mi se javio djelić davne prošlosti - stara prijateljica Petra s kojom sam kao klinac i tinejdžer igrao društvene igre - Dungeons & Dragons i Pokemone (vidjeti epizodu "Prolog iliti kako je sve počelo"). Zadnji put smo se vidjeli prije 16 godina. Čovječe gdje li odu tako brzo sve te silne godine. Čula je da smo u Zagorju, a kako je i ona sa suprugom i dvogodišnjom kćerkicom upravo stigla s mora, odlučila se na obostranu radost javiti, a kako bismo se vidjeli nakon predugo vremena.

Prvi pokušaj smo imali već sutradan 30.07. , no spavanci dječice nam nisu bili usklađeni. Elena je taj dan nakon kupanca u svojem malenom bazenčiću išla dosta kasnije spavati od uobičajenog.

Srećom idući dan smo bili veće sreće jer su nam se vremena savršeno poklopila, a kako smo i jedni i drugi imali u planu posjet toplicama u jednom od narednih dana, odlučili smo da bi se svi zajedno mogli vidjeti upravo tamo. Najbliže su nam bile Aqua Vive u Krapinskim toplicama stoga su one i odabrane.
slika
Koliko velika slika

Stigli smo nešto prije njih, taman da u restoranu toplica stignemo naručiti i pojesti pizze, prije njihova dolaska i druženja, a budući da nismo stigli prije toga doma ništa pojesti. Dok je Slavica dežurala nad našom narudžbom, ja sam Elenu malo sproveo u razgledavanje raznoraznog sadržaja koje su nudile Aqua Vive. Svako novo otkriće je bilo popraćeno Eleninim "Aaaaa" i "Uuuuu" uzvicima. Bili smo već nakon petnaestak minuta na povratku prema mami, kada sam vidio poznato lice u bazenu s valovima. Bila je to Petra u društvu kćerke Nike i supruga Benjamina, a s njima je bila i baka Danica. Nakon srdačnog rukovanja nakon toliko dugo vremena i par izmijenjenih riječi, pozdravili smo se nakratko dok mi ne slistimo one naše naručene pizze.

Našli smo se već petnaestak minuta kasnije, ovoga puta u bazenu s toboganom. Petra i Benjamin su ponijeli vodootporan fotoaparat, pa smo mogli obilježiti i brojne nezaboravne trenutke direktno iz bazena.
slika

Nakon dvosatnog druženja djeca su počela pokazivati znakove umora, pa je došlo vrijeme za oproštaj. No samo privremeni. Ako sve pođe po planu dogovorili smo neko druženje uz društvene igre između nas starijih.

Kad smo se već toliko zagrijali na mogućnost igranja i ne mogavši dočekati sutrašnji dan, već tu istu večer smo zaigrali Innovation s Echoes of The Past ekspanzijom u dvoje. Prvu partiju je Slavica rasturila pobijedivši s 7 postignuća naspram mojih 0. U drugoj smo uspjeli dogurati do samog kraja 10 doba, kada sam ovoga puta ja pobijedio na bodove skupivši 51 naspram 36.
slika

Sutradan smo imali ručak u Preši i ovoga puta smo za promjenu naručili zapečene štrukle u vrhnju. Elena se poput i roditelja pokazala velikom ljubiteljicom svih vrsta spravljenih štrukli, a bilo je to i jedno od rijetkih finih jela u kojima smo mogli svi zajedno uživati.
slika

Kako bi obistinili planove od prethodnog dana, krenuli smo s nešto ranijim uspavljivanjem Elene, što je začudo prošlo bolje nego što smo očekivali. Pola sata nakon nas isto je pošlo za rukom i Petri i Benjaminu s Nikitom. Sve je išlo prema planu, osim vremenskih prilika koje se naglo pogoršalo uz sve jaču kišu. No srećom naši gosti se nisu dali obeshrabriti, već su nam došli u posjet i po takvom vremenu.

Istanbul: Choose & Write

Zaposjeli smo verandu i uz razgovor uživali u kolačima "Mačje oči", a koje nam je poslala Petrina majka. Kada smo presušili sa svim temama došao je na red glavni meni večeri - igranje. Mi smo imali svega Innovation i Tiny Epic: Zombies za ponuditi, no Petra i Benjamin su između ostalog ponijeli i najnoviji spin off iz Istanbul serijala - Istanbul: Choose & Write. Originalna igra iz 2014. godine nam je bila jedna od najvećih hit otkrića te godine, te iako nismo previše redovito igrali, uvijek smo se sporadično rado vraćali igri. Tako da smo bili iznimno zainteresirani kako su izveli manju kompaktniju verziju gdje se praktički sve bilježilo na papiru. Očito iz tog razloga kutija igre je ekstra mala čineći ju idealnom za putovanja. No znači li to da ćemo imati i osjećaj igranja punokrvnog originalnog Istanbula? Morati ćemo se zadubiti u pravila i doći do prvih utisaka kako bismo odgovorili na to pitanje.

Uvod

Premisa je identična kao i kod originalne igre, 1-5 igrača se u ulogama trgovaca na bazaru utrkuju tko će skupiti više vrijednih rubina. Za razliku od originalne igre gdje pobjeđuje igrač koji prvi skupi određenu zadanu najveću brojku, u Choose & Write inačici postoji i vremensko ograničenje koje kada se premaši, gleda se tko u datom trenutku ima najveći broj ovog vrijednog kamenja. Da bi se to postiglo trebat će mudro odigravati različite karte lokacija. Ponekad vas i samo jedna kriva odluka može skupo stajati pobjede.

Komponente

80 stranica igraćih papira
2 karte sultanove palače
1 karta aktivnog igrača
5 olovka
40 karata lokacija
20 karata rubina
16 karti ceha
8 karti karavana
16 karata resursa

Priprema

1) Dvije karte sultanove palače polažu se jedna pored druge na sredinu stola.

2) Preostale karte se razvrstavaju u špilove ovisno o svojoj vrsti i zasebno miješaju.

3) Špil karti rubina se smješta lijevo od karti sultanove palače.

4) Otkrivaju se 4 karte rubina i smještaju iznad pripadajućih slova na dvjema kartama sultanove palače (slova A i B na jednoj karti, te C i D na drugoj). U igri gdje igraju jedan ili dva igrača otkrivaju se još 4 karte rubina i smještaju ispod ostalih, tako da im je otkriven samo najgornji prikazani resurs.

5) Špil lokacija se smješta licem prema dolje desno od karti sultanove palače te se za početak otkrivaju dvije karte. U slučaju da je na njima prikaz simbola munjice, odmah se razrješuju.

6) Špil karavane, robe i ceha polažu se na stol licem prema dolje.

7) Otkriva se gornja karta špila karavane i polaže s otkrivenom stranom pored špila.

8) Igrači uzimaju identične igraće papire i olovke za bilježenje.

9) U jedan ili dva igrača potrebno je na papirićima prekrižiti akcijske ikone podebljanih kućica na lokacijama 3, 7, 8 i 12; budući da se oni koriste samo u 3 igrača ili više. U 4 ili manje igrača potrebno je prekrižiti podebljanu kućicu u sekciji "Bonus akcije" u donjem desnom dijelu, budući da se koristi u partijama s 5 igrača.

10) Svaki igrač povlači jednu kartu lokacije. U slučaju da je na izvučenoj karti prikazan simbol munjice, svi igrači odigravaju njenu akciju nakon čega se odbacuje.

11) Nasumičnim odabirom igrači odabiru tko će krenuti prvi, a taj igrač križa pripadajuće polje na svojem papiriću u donjem lijevom kutu, te uzima kartu aktivnog igrača.

Sažetak i cilj

Kao što smo već naveli cilj igre je skupiti što je više moguće rubina do maksimalnog broja 10, prije nego što igra istekne ili to uspije poći za rukom nekom od suparnika. Svaki stečeni rubin se primjereno označava na papiriću u sekciji s prikazom amuleta. To će se postizati odigravanjem raznih akcija prikupljanja resursa i novčanih vrijednosti (lira), a koje će se onda mijenjati za rubine.

Idući u krug svaki igrač će na svojem potezu odigrati neku lokaciju ili kartu ceha. Svako prikupljanje resursa, novca ili bonus akcija se zabilježava na papiriću, te se isto tako križa prilikom iskorištavanja istih. Sve nadogradnje se također bilježe označavanjem zatamnjenih kućica, te su aktivne do kraja igre. Karte cehova i resursa se uzimaju iz pripadajućih špilova, a ako se ikad isprazne jednostavno se ponovno promiješaju kreirajući novi špil.

Tijek igre

Na svojem potezu igrač odigrava kartu lokacije ili alternativno kartu ceha, nakon čega na potez dolazi idući igrač idući u smjeru kazaljke na satu.

Moguće je odigrati kartu lokacije iz ruke, ili jednu od dvije koje su u pripremi igre postavljene na stol. Iskorištene karte se nakon odigravanja odbacuju na kup odbačenih karata. Sve lokacije kao i njihov raspored igrači imaju isprintane na svojim igraćim papirićima. Odigravanjem neke karte lokacije moguće je odigrati akciju navedene lokacije, ili bilo koje druge lokacije koja je ortogonalno naslonjena na nju (izuzev Katakombi). I ostali igrači imaju priliku odigrati akciju tako odabrane lokacije. No za razliku od aktivnog igrača oni će morati prekrižiti jednu od raspoloživih akcija na svojem papiriću. Ako si netko ne može ili ne želi priuštiti korištenje određene lokacije, umjesto toga dobiva jednu novu bonus akciju koju zabilježi na papirić. Kod iskorištavanja benefita određene lokacije, svi igrači u isto vrijeme mogu izvršiti ove akcije. Odigravanjem karte lokacije iz ruke, novu je moguće nasumično povući iz pripadajućeg špila, ili odabrati jednu od otkrivenih. U potonjem odabiru potrebno je naravno otkriti novu kartu. Svaki put kad se izvuče karta s ikonom munjice, svi igrači dobivaju njezin benefit, nakon čega se odbacuje i vuče nova karta lokacije.
slika

Druga opcija koju svaki igrač će imati na svojem potezu je odigravanje karte ceha. U tom slučaju aktivni igrač je jedini koji će koristiti benefit tako odigrane karte, preostali igrači nemaju mogućnost praćenja i kopiranja. Međutim za odigravanje ceh karata bit će potrebno platiti određenu cijenu u rasponu od 1-10 lira. Vrijednost je navedena u gornjem lijevom kutu. Prije bilo kakvog korištenja karte potrebno je platiti navedenu cijenu.

Popunjavanjem svih polja bilo koje od dviju sekcija predviđenih za prikupljanje lira, dobiva se po jedan rubin. Također popunjavanjem određenih pozicija u stupcima za prikupljanje četiriju različitih resursi, također je moguće doći do rubina.

Nakon svake kupovine rubina s jedne od četiriju pozicija sultanove palače, potrebno je dodati novu kartu rubina postavivši ju ispod karte koja se već tamo nalazi, i to tako da se prikazuje samo najgornji resurs. Pribavljanje rubina s ovih pozicija poskupljuje njihovu vrijednost nakon svake kupovine. U slučaju da se špil rubina ispraznio, ne dodaju se nova poskupljenja.

Ako netko koristi kartu karavane u datom potezu, ona se vraća na dno pripadajućeg špila licem prema gore, nakon čega se otkrije nova karta koja se otkriva na vrhu špila.

Po završetku svojeg poteza igrač prosljeđuje kartu aktivnog igrača sljedećem po redu.
slika

Kraj igre

Jednom kada jedan igrač skupi deseti rubin igra završava na kraju tog kruga. Ako se uspije skupiti više od 10 rubina, zabilježe se u dodatne prstene oko amuleta. Također igra automatski završava kada se u potpunosti isprazni špil karata lokacija. U svakom slučaju pobjeđuje igrač s najviše rubina. Kod izjednačenja pobjeđuje igrač s najviše ubilježenih i ne prekriženih pozicija na svojem igraćem papiru. Ako i nakon toga i dalje postoji izjednačenje, igrači dijele pobjedu.

Solo opcija

U solo igranju cilj igre je kao i u više igrača skupiti što je više moguće rubina. Uza to potrebno je izvršiti i dodatne izazove navedene u tablici priručnika s pravilima. Cilj je kroza nekoliko partija kompletirati sve izazove.

Prilikom igranja koriste se pravila kao i za igru u dva igrača, uza sljedeće preinake:

nakon svakog poteza potrebno je odbaciti najbližu kartu lokacije s lijeva. Potom se može koristiti benefit ove odbačene karte tako da se iskoristi bonus akcija, simulirajući na ovaj način kao da ju je odigrao jedan od protivnika na svojem potezu.
kod popunjavanja otvorenih karata lokacija koje se uzimaju sa stola, valja se referencirati na ikonu na samom dnu karte, koja naznačuje da li se nova karta postavlja lijevo ili desno od druge već spuštene na stolu.

Igra završava kada se istroši špil karata lokacija.
slika

Finalne misli

Količina pravila su zaista minimalistička. U igru smo uskočili već nakon deset minutnog objašnjavanja pravila od strane Benjamina. I odmah nakon toga su se male sive stanice lagano krenule zagrijavati i pregrijavati s odmakom partije. Da ne bude ikakvih zabluda, usprkos malim dimenzijama i simbolične količine lagano objašnjivih pravila, igra je sve samo ne lagani kolačić za probaviti. Ima tu popriličan broj planiranja i kombinatorike koje treba valjano procesuirati ako se želi pobijediti. Prva partija će gotovo sigurno biti raspad sistema popraćen promašajima s bilježenjem stvari, te zaboravljanja korištenja ili iskorištavanja nekih drugih. No već druga partija će zato proći puno glađe. S obzirom na iskustvo u našem slučaju je naravno pobijedio Benjamin s 10 bodova, slijedila je Petra s 9 bodova, izjednačena s njom je bila Slavica no s manje popunjenih polja, dok se ja nisam iskazao sa svega 7 bodova. Bio sam u početku totalno pogubljen kojim smjerom krenuti, a do trenutka kada sam napokon razradio plan, svi ostali su već odavno sprovodili svoje. Također sam baš dosta brljao po listiću, bilo da sam krivo vidio s koliko novci i resursa raspolažem u trenutku kada sam ih krenuo koristiti i križati, samo da bih prekasno skužio da sam se preračunao. Pa onda ih nekako označavaj da ih zapravo nisi koristio i dobije se listić prepun dodatnih strelica, crtica i plusića. Igrači koji su skloni pogreškama i previdima će mrziti igru.

Imali smo u planu odmah odigrati i drugu partiju, ali taman po početku smo čuli Elenino glasanje na katu, pa je Slavica bila primorana napustiti nas i intervenirati. Mislili smo da će to biti kratkoročno i kako će Elena nastaviti blaženim snom, ali nažalost nije bilo suđeno. Malena se skroz razbudila oko ponoći i bila spremna za noćni party, tako da smo bili primorani oprostiti se od gostiju i druge partije.
slika

Kako god bilo već i na temelju svega jedne partije igra nam se jako dopala. Definitivno ima onaj poznati duh originalne igre, a opet ostali smo pod dojmom da nudi puno veći opseg opcija. Manje dimenzije igru čine odličnim suputnikom na putovanjima i izletima. Kao takvu velika je preporuka svim fanovima originalne verzije, ali i onima koji razmišljaju o idealnom odabiru za put.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iduće jutro smo s Elenom uzvratili kratku posjetu Petri, Benjaminu i Niki kod njih na Donjoj Šemnici. Nakon ugodnog druženja na samom rastanku doživjeli smo prvu instancu Eleninog vedrog reagiranja na drugo dijete, u ovom slučaju Niku. Dosad je reagirala samo na odrasle, dok bi djecu samo ozbiljno promatrala. Na odlasku u dvorištu smo se još pozdravili s Petrinim ocem, a tom prilikom smo susreli i Damira - oca od Matije i Igora, braće iz Zagreba s kojima smo se brat i ja također družili u mlađim danima. Upravo oni su bili zaslužni za upoznavanjem naših neukih umova s Dungeons & Dragons serijalom (ponovno vidjeti epizodu "Prolog iliti kako je sve počelo"). Bio sam i više nego ugodno iznenađen i obradovan kako me se Damir dobro sjećao, a kao i s Petrom i sa svima njima se nismo vidjeli 15 godina. Iskoristio sam priliku za pozdraviti i mamu Sonju, a tom prilikom sam sa svima razmijenio i kontakte. Dva dana poslije ću i nazvati Matiju da mu čestitam na nedavnoj ženidbi i da se čujemo i dogovorimo za nalaženje i neku pivu.

Nakon popodnevnog spavanca smo za promjenu ručali doma, a nešto kasnije smo izašli u redovnu šetnju po Krapini i posjeti dječjem igralištu na regularnu dozu Eleninog ljuljanja. Fascinantno kako takvih ljuljački nisam nikad nigdje vidio u našem kvartu. Znate to su one četvrtaste male ljuljačke s pregradama namijenjene za najmlađe. Morati ću pisati u vezi toga Tomaševiću.
slika
Spremna za papanje

03.08. je praktički cijeli dan što jače što slabije padala kiša, tako da smo dan u potpunosti proveli u kući. Također je i poprilično zahladilo, navečer su se temperature spustile do 11 stupnjeva, pa smo za spavanje bili primorani izvaditi i poštene deke.

04.08. je i dalje bilo svježe, oblačno i povremeno kišovito; no uspjeli smo nakratko uhvatiti "prozor" za izaći u šetnju do Donje Šemnice i da se Elena malo nauživa na ljuljački. Na kraju je i mama gotovo jednako uživala u ljuljački za odrasliju djecu.
slika

Na povratku doma smo se zasladili šumskim kupinama, a koje su po svojoj slatkoći i Eleni bile dobrodošlo otkriće. Za ručak smo bili počašćeni maminom gibanicom u kojoj smo svo troje zdušno uživali. Neka ostane zabilježeno da možemo preživjeti i bez restorana.
slika

05.08. je Slavica imala pune ruke posla oko veša, tako da smo u šetnju ovoga puta izašli samo Elena i ja. Kako je ljuljačka na Donjoj Šemnici bila poprilično mokra od kiše, ovoga puta smo samo šetali. A bogme smo se našetali po cijeloj okolici. S druge strane udoline, to jest na suprotnom brijegu, naišli smo na pravi mali kompleks dječjih animacija. Ukomponirane u drveni minijaturni dvorac moglo se pronaći obilje ljuljački, tobogan, ležeća ljuljačka, a odmah pokraj zdanja sam za sebe je bio i trampolin. Sve skupa se nalazilo na prekrasno uređenom imanju ograđenom širokom drvenom ogradom koja djeluje kao za držanje konja. Odmah iznad se nalazila i friško izgrađena ciglena kuća koja izgleda kao da će biti predviđena za prijam gostiju. Čini se da je sve skupa dio seoske turističke ponude u nastajanju.
slika

Po povratku je slijedilo uobičajeno Elenino popodnevno spavanje, pa ručak, te kasnije popodne i odlazak u Krapinu. Umjesto šetnje, ovoga puta smo u Eleninom budnom stanju otišli u slastičarnicu Relax. Kako je bilo već blizu 19h, ovoga puta smo preskočili ledenu kavu i umjesto toga se zadovoljili s dva poštena kolača. Slavica je uzela zdravu opciju sa šumskim voćem i kremom od vanilije, dok sam se ja odlučio za čokoladnu kocku s višnjama. Elena je imala svoju ekstra zdravu baby hranu budući da smo ju odlučili ne upoznavati sa šećerom, barem ne do druge godine. Znam užasni smo.
slika
Ovoga puta se uživalo u kolačima u slastičarnici Relax

Nakon što smo se fino zasladili obišli smo i nahranili patkice uz Krapinčicu u samoj blizini slastičarnice. Na svaku njihovu ludoriju u borbi koja će prije doći do komadića kruha, Elena je veselo lamatala rukicama i ispuštala vesele zvukove ushićenja.

06.08. imali ponavljanje šetnjice od prethodnog dana uz razliku što je ovoga puta i mama išla s nama. Naravno morali smo joj se pohvaliti pronalaskom velikog dječjeg igrališta na suprotnoj strani udoline. Dok smo prolazili po putu uz polja već visokog kukuruzišta, nisam mogao ne prisjetiti se starog horor serijala "Djeca kukuruza". Poskrivećki sam ko klinac odgledao prvih šest nastavaka, i iako nisam imao nekih naročitih noćnih mora od njih, nikada neću zaboraviti scenu iz djetinjstva kada sam mislio da će mi srce izletjeti iz prsnog koša. Bilo je to baš u periodu svježeg gledanja. Vraćao sam se u sam sumrak s bratom i dvojicom prijatelja od njihove bake sa suprotnog brijega. Kako bismo stigli doma prije potpunog mraka, nismo išli uobičajenim poznatim šljunčanim putem, već smo kratili poprijeko kroz šumu i polja. U jednom trenutku prilikom trke niz brijeg zapleo sam se u neki korov i zakotrljao niz nizbrdicu. Kotrljajući sletio sam se lijepom brzinom u kukuruzište i tu napokon stao, nakon što sam pokosio i uvio par stabljiki. Onako na podu i još ošamućen, našao sam se okružen kukuruzom sa svih strana, koji gledajući odozdola onako u sumrak, činili su se baš prijeteće dok su se onako nadvijali nada mnom na jedva vidljivom svijetlu. Cijeloj sceni nisu nimalo pripomagali niti zvukovi šume. Tako da kada sam još rukom slučajno dotaknuo peteljku bundeve koja se iz nekog razloga tu nalazila, doslovno je nešto puklo u meni. Skočio sam na noge kao pogođen munjom i sumanuto počeo trčati kroza kukuruz urlajući ko da me progoni stotinu vragova. Čak i kad sam uspio izbiti na čistinu nastavio sam ludu trku. Naravno ne znajući što se događa i ostali su me slijedili s određenim zaostatkom u kasu. Tek kad me jedan prijatelj i tada aktivni nogometaš (Mladen) uspio sustići i zaustaviti, sam se uspio dobiti i osvijestiti. Bilo je teško za objasniti što i zašto, jednostavno je trebalo biti u pravom raspoloženju s pravom atmosferom i pravim spletom okolnosti da se u potpunosti razumije. Kako god bilo nadam se da Elena nikad neće doživjeti takvo pred infarktno stanje.
slika
Djeca kukuruza
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post (ukupno 2):
sismistanelorn
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3125
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2301 put
 pohvaljen: 2363 puta
Kontakt:

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim »

07.08. je bio kraj godišnjeg i početak prvog radnog dana. Kako je malenoj Eleni baš bilo prekrasno u velikoj kući i ugodnoj klimi, Slavica je odlučila ostati s njom još par dana dok bih ja putovao.

Naravno kako sam prvi dan radio popodnevnu smjenu, odlučili smo još to jutro valjano iskoristiti posjetom muzeju krapinskih neandertalaca, ili zavisno o vremenu s kojim smo raspolagali barem se prošetati lijepom okolicom. Zadnji put kad smo posjetili muzej bilo je u ljeto 2018. kada još nismo niti imali auto, pa su bicikli bili u opticaju. Sada s Elenom pet godina kasnije, osjećaj je bio nadrealan. Parkirali smo se u samoj blizini kompleksa i direktno otišli do velikog modernog zdanja ulaza u muzej, a koji je ukopan u brdo nalikovao poput kakvog silosa za opstanak ljudske rase. Nimalo iznenađujuće bio je zatvoren budući da je taj dan bio ponedjeljak, a jedino tim danom muzej ne radi. Uza zdanje nalazi se puteljak koji vodi do same pećine i nalazišta. Put je kratak ali lijepo uređen i obogaćen statuama neandertalaca u raznim životnim situacijama (muškarci u lovu, žene s djecom kod ognjišta u pripremi hrane), ali i brojnim životinjama iz tog perioda koje su tu obitavale prije više tisuća godina. Pa su se tako tu mogli vidjeti i šumski vuk, ogromni špiljski medvjed, puma i obitelj dabar s kojima je Elena bila naročito zabavljena. Čak je i tata iskoristio priliku za tinejdžerske ludorije.
slika

slika

slika

slika

slika

slika
Na ovog mrguda ne biste htjeli naići u šumi

slika
Mica maca chilla

slika

Kratki ali slatki izlet smo okončali oko 11:30 kada sam odvezao cure do kuće i ja proslijedio dalje za Zagreb.

09.08. sam prevezao cure baki i djedu u Koritinju, a ja sam se nakon posla vratio u Zagorje gdje sam imao srediti još neke stvari oko kuće.

11.08. je bio veoma poseban dan jer sam nakon posla imao zakazano nalaženje s Markom, još jednim starim prijateljem iz djetinjstva i mladosti, a kojeg isto tako nisam vidio već 11 godina (i po treći put vidjeti epizodu Prolog iliti kako je sve počelo). Pronašao me i javio mi se na Facebooku, nakon što sam objavio fotografije nekih od ovogodišnjih dogodovština. Blagoslovljene bile društvene mreže za spajanje i ponovno spajanje ljudi.

Nalaženje smo dogovorili u ugodnosti njegova doma u Donjoj Šemnici, a prilikom otvaranja vrata i prvog susreta nakon toliko godina, osjećaj je bio poput ulaska u alternativnu prošlost. Bio je to onaj mali vedri dječak kakvog sam ga zapamtio, a opet bio je sada nešto viši od mene i s definitivno duljom bradom od mojeg golobradog lica. Nakon uvodnih ugodnosti i emotivnog dobivanja usred navale sjećanja, smjestili smo se iza kuće u sojenici usred prekrasnog dvorišta. Bilo je toliko toga za ispričati i poslušati da je vrijeme u potpunosti izgubilo na značenju. Posebno je zabavno bilo prisjećati se nekih starih upečatljivih dogodovština, i koliko smo se obojica dobro sjećali istih detalja dok smo malo jedan pa malo drugi nadopunjavali priče. Sve ove godine sam mislio kako sam samo ja bio taj koji se s tolikom nostalgijom i sjetom prisjećao svih prijatelja i događaja, dok su drugi vjerojatno već odavno zaboravili na mene i nastavili svojim životima. Kad zapravo na emotivnu spoznaju, cijelo ovo vrijeme sam jednako oduvijek i ja bio i ostajao i drugima u živom sjećanju. Nazdravili smo lijepim uspomenama.

Pokemon TCG

Kad smo već bili oko prisjećanja, odlučili smo barem djelić njih ponovno i oživjeti. Naime kako smo prije igrali razne društvene igre poput Age of Mythology, Nexus Ops, Sid Meier's Civilization 2002., World of Warcraft, Doom 3, Monopoly Star Wars, ali i brojne TCG kartaške igre poput Pokemona, Magica i World of Warcrafta, došli smo na ideju kako bi baš bilo zgodno kada bismo ponovno zaigrali nešto od toga. Kako praktički sve ili nismo imali na raspolaganju, ili je iziskivalo opsežno čitanje pravila i podsjećanje, odluka je spala samo na jedan izbor - Pokemone.
slika

Isuse Bože koji sudar prošlosti i sadašnjosti. Bila je to prva kartaška TCG igra s kojom sam se upoznao, te koja mi je tada desetogodišnjaku promijenila život zauvijek. Sjećam se kao da je bilo jučer. Prolazak s roditeljima mimo prekrasnog velikog ostakljenog dućana Zemlje Čuda u Masarykovoj ulici, te između prekrasno obojenih minijatura raznih vojski iz Warhammer i 40K svijeta, ugledati po prvi put onu plavu kutijicu s naslovnicom Poke lopte u vrtnji, a što je predstavljalo bazni set za dva igrača. Naravno da sam morao ući i istražiti kakva je to noviteta. Za pultom me dočekao uvijek vedri djedica kojeg sam smatrao da radi najbolji posao na planeti. Puno kasnije ću otkriti da je to bio Marijan Grakalić, vlasnik dućana i pokretač kluba Arkadija. No da ne odlutam predaleko u prošlost, nakon kratke demonstracije i pokazivanja sadržaja otvorenog promotivnog primjerka, ako me već nisu kupile prelijepo oslikane i dizajnirane karte, onda su me definitivno dobile one vrjednije inačice koje su dolazile s holografskim pozadinama. Ako se dobro sjećam mislim da je taj bazni komplet za 2 igrača bio 99kn, što je koliko se sjećam razine nagovaranja roditelja obećanjima uspjeha u školi, bilo izgleda jako puno novca za neke tamo karte. Djedica, to jest Marijan, je bio toliko dobar pa sam dobio i dodatne podloge za igru, pravila na hrvatskom, te CD preko kojeg se moglo na zabavan i interaktivan način naučiti pravila i zaigrati s bazičnim kartama protiv računala. Treba li uopće govoriti da smo se i brat i ja potpuno navukli na igru, a slijedili su nas i svi prijatelji vršnjaci i kolege iz škole. Nismo se ni snašli a u cijelom svijetu je odjednom zavladala velika Pokemon manija. Još kad se krenuo prikazivati animirani crtić na Novoj TV, pa izlazak prvog filma 1998. godine, pa drugog 1999. Znati po poretku nabrojati svih 150 Pokemona po nazivu je bila stvar prestiža. Koja nezaboravna vremena. Bilo je sasvim uobičajeno vidjeti djecu na hodnicima i oko škola, te na igralištima kako se mijenjaju za dupliće, ili sudjeluju u tako zvanim "kokanjima". Bilo je to nešto poput dječjih igara na sreću, s time da je vještina imala presudnu riječ za razliku od sreće. Naime dvojica sudionika bi odredili određeni ulog u kartama u određenoj količini ili vrijednosti. Kada bi se obje strane dogovorile što je za koju stranu pošteno, umjesto da se jednostavno zamijene za njih, pristupili bi ka sljedećem koraku. Sve uložene karte bi se ispremiješale i stavile zajedno licem prema dolje na jedan bunt na tvrdoj podlozi. Igrači bi bacali novčić tko će krenuti prvi, nakon čega bi naizmjence objema preklopljenim rukama nastojali preokrenuti licem prema gore što je više moguće karata. Ruke su se preklapale u obliku trokuta gdje su palci bili presavijeni u podnožju, a prsti jedne ruke bi bili polegnuti na drugu. Tako se stvorila određena kompresija pri blagom sudaru tako položenih ruku o tvrdu podlogu, a koja bi dobrom vještinom preokrenula i po više karata na suprotnu stranu. Bio sam očajan u tome, te sam na kraju dana više gubio nego što sam dobivao.
slika

Budući da smo se brat i ja upustili u skupljanje od samih početaka, najveći broj karata nam je i bio upravo iz prvih par izdanih edicija. Uza bazni set to su bili Jungle, Fossil, Base Set 2, Team Rocket, Gym Heroes i Gym Challenge.

S izlaskom idućeg Neo serijala, broj Pokemona se povećao sa 150 na 250. Crtići su također i dalje napredovali pa je interes i dalje bio živ, no to je ujedno bio i posljednji veliki serijal koji smo redovito pratili.

Nešto kasnije sam se povratio serijalu kupivši par špilova iz EX serijala, ali zašavši tada već u pošteno tinejdžerstvo, magija je tu već počela kopnjeti pred nešto ozbiljnijim TCG igrama poput Magic The Gatheringa i Gospodara Prstenova.

Izuzev kartanja s prijateljima i nekih naših domaćih turnira koje smo mi sami organizirali, na velikim licenciranim turnirima u organizaciji Land of Magica nažalost nisam sudjelovao. Bilo je to primarno zbog dječje sramežljivosti i bojazni blamaže očajnim plasmanom usred loše igre. Nešto što nikada neću uspjeti prežaliti. Bez obzira na to igra mi je pružila sati i sati nezaboravne zabave.

No kako li se igraju uopće Pokemoni? Za sve one čitatelje koji su bili ili premladi ili su prespavali cijelu tu famu, slijedi blitz uvod u igru.

Premisa

No što su to uopće ti famozni Pokemoni? Pa to su nevjerojatna bića koja dijele svijet s nama ljudima, a prema bilješkama doktora Oaka, jednog od najvećih stručnjaka, prvotno je zabilježeno 150 različitih vrsta, što je kasnije prošireno na 250, a nakon toga s otkrićima novih i puno više. Neke istančane individue su ih počele hvatati i trenirati za međusobne borbe, a sve u svrhu stjecanja naslova najboljeg Pokemon majstora, to jest trenera. U tu svrhu služe tzv. Poke lopte, a koje imaju mogućnost hvatanja oslabjelih Pokemona i njihova pohranjivanja teleportiranjem i minijaturiziranjem u njenu unutrašnjost. Dalje ostaje na treneru da ukroti i valjano istrenira svojeg Pokemona utilizirajući njegove prednosti i istovremeno radeći na minimiziranju njegovih nedostataka. Jer svaki Pokemon ima određene prednosti i mane nad drugima. Neki čak s vremenom imaju mogućnost i evoluiranja u puno jače i naprednije primjerke, neki čak i više od jednom.

Osnovna pravila

Svaki Pokemon pripada jednom od sedam bazičnih vrsta - Travnati, Vatreni, Vodeni, Strujni, Psihički, Borbeni, Bezbojni. Od Neo serijala dodani su još i Mračni i Metalni, a puno poslije i Zmajoliki i Vilenjački. Svaka vrsta ima svoj određeni stil ponašanja i borbi, a snagu crpe iz pripadajućih energetskih elemenata. U igri je to predstavljeno kartama različitih vrsta energija, a koje se polažu ispod svakog Pokemona, tako da u svakom trenutku može biti vidljivo koliko ih ima. Različite vrste napada zahtijevat će različite količine energija, neke čak u više različitih kombinacija. Bezbojni Pokemoni pritom mogu koristiti energije bilo koje od ostalih vrsta.

U igri postoje tri primarne vrste karata - Pokemoni, Treneri i Energije.

Pokemon karte se sastoje od tipa (bazični ili evoluirani), naziva bića, određene životne vrijednosti (HP), te pripadnosti određenoj vrsti u gornjem dijelu karte. Odmah ispod toga se nalazi vizualni prikaz Pokemona, a ispod slike će neki imati Poke Moći, specijalne sposobnosti koje će imati određenog utjecaja na igru. Dalje će slijediti lista napada s brojčanim vrijednostima i tekstom određenih specifičnosti. Pri dnu će biti navedeni elementi na koje je Pokemon osjetljiv i na koje je otporan, te cijena potrebna platiti u kartama energija kako bi se povukao iz borbe. U samom podnožju karte nalazit će se tematski tekst vezan za tog Pokemona, stupanj, broj klasifikacije, te simbol vrijednosti karte (uobičajen označen krugom, neuobičajen označen dijamantom, te rijedak označen zvijezdom). Za lagano identificiranje, pozadina svakog Pokemona je također obojena u boji kojoj vrsti pripada. U ovisnosti i pojedinim edicijama moguće su određene razlike u većim ili manjim mjerama.
slika

Trener karte se jednostavno sastoje od naziva, teksta sposobnosti i ilustracije. Ove karte se jednokratno odigraju na potezu igrača, izvršavajući tekst naveden na njima, nakon čega se odbacuju u špil odbačenih karata. S izlascima novijih edicija Trener karte se dodatno dijele na Predmete, Podršku, Stadione i Pokemon Alate.
slika

Karte energija su čak još i jednostavnije. Sastoje se od svega vizualnog prikaza kojoj vrsti pripadaju. Odigravaju se na spuštenim kartama Pokemona (na klupi ili aktivnim), tako što se smještaju blago ispod njih tako da se točno može vidjeti koliko ih ima.
slika

slika

Priprema

Pokemon TCG je primarno osmišljen kao igra u 2 igrača. Doduše mi smo znali igrati i u 3, te timske igre u 4 igrača s našim osmišljenim pravilima. Tu je doduše pitanje balansa, no nama je bilo zabavno. Više o tome na samom kraju.

Svaki igrač donosi u igru svoj vlastiti kastomizirani špil od 60 karata. Moguće je naravno zaigrati i s kupljenim već složenim špilom, no budimo realni gdje je tu zabava. Naravno kod osobnog sastavljanja špila valja slijediti i određena pravila i limitacije. Tako na primjer izuzev karata energija, moguće je imati maksimalno četiri kopije iste karte. I to je zapravo to. Dalje je na igračima da pogode dobar balans Pokemon, Trener i karti Energija. Nije dobro imati previše niti premalo ni jedne vrste karata. Nedostatkom Pokemon karata, pogotovo bazičnih, vrlo lako i brzo se možete dovesti u gubitničku poziciju. Manjkom karti Energija osjećat ćete se kao riba na suhom kada vaši Pokemoni neće moći koristiti jače, ili čak i slabije napade. Moćne Trener karte su uvijek zgodne jer mogu preokrenuti i naizgled bezazlenu situaciju u vašu korist. No opet bez Pokemona i Energija su praktički beskorisne.

Za početak igrači dobro miješaju svoje špilove te nasumično povlače 6 karata koje izdvajaju na stolu za nagrade, a idućih sedam zadržavaju u ruci. Potom odabiru i licem prema dolje polažu po jednog aktivnog baznog Pokemona, te po mogućnosti i željama dodatno na tzv. klupi ispod. Ako jedan od igrača nije uspio izvući niti jednog baznog Pokemona, tada vraća sve karte špil, ponovno ga dobro miješa i vuče novih sedam karata. Svaki put kada se dogodi ovakva situacija protivnik vuče jednu dodatnu kartu. Kada je sve spremno igrači se dogovaraju tko će biti pismo a tko glava, baca se novčić te pobjednik ishoda odlučuje tko će krenuti prvi. Potom se preokreću svi na stol spušteni Pokemoni, i igra može započeti.

Ako igrači nemaju podloge za igru nema brige. Valja svega znati da u igri postoji pet različitih pozicija za držanje karata. S lijeve strane se treba rasporediti 6 nagradnih karata, na samoj sredini se polaže karta aktivnog Pokemona, odmah ispod njega na tzv. klupi se može držati do pet drugih Pokemona u rezervi, s desne gornje strane se drži špil za povlačenje karata okrenut licem prema dolje, a odmah ispod njega špil odbačenih karata okrenut licem prema gore.
slika

Tijek igre

Igru je moguće pobijediti na jedan od tri načina. Tako da se prikupi svih šest nagradnih karata koje se vuku na početku igre, tako da se obore svi protivnikovi Pokemoni, ili tako što protivnik na početku svojeg poteza više nema karata za vući.

Igra se odigrava na poteze aterirajući od jednog do drugog igrača. Potez svakog igrača će se sastojati od sljedećih koraka:

1) Povlačenje karte. Ako igrač na početku poteza nema više karata u špilu za vući, tada automatski gubi igru.

2) Odigravanje sljedećih akcija u bilo kojem redoslijedu:

a) Postavljanje baznih Pokemona iz ruke na klupu ispred sebe. Moguće je tako na potezu postaviti bilo koji broj novih Pokemona, do zadanog limita od pet, a koliko ih ukupno može biti na klupi.

b) Evoluiranje Pokemona stavljajući karte višeg stadija preko one koja je u igri (npr. stadij 1 na baznu inačicu ili stadija 2 na stadij 1). Moguće je unutar istog poteza evoluirati bilo koji broj već spuštenih Pokemona, no nije moguće na istom potezu postaviti baznog Pokemona i odmah ga evoluirati. Sva energija i oznake štete i dalje ostaju na novoj inačici. Međutim ako je Pokemon bio afektiran nekim od stanja (npr. Uspavan, Zbunjen, Otrovan itd.), evoluiranjem se takvo stanje poništava.

c) Postavljanje karte Energije ispod jednog Pokemona, može na aktivnog ili jednog na klupi. Osim ako neka karta ne kaže drukčije, moguće je postaviti samo jednu energiju po potezu.

d) Odigravanje Trener karata. Jednostavno se karta položi na stol tako da je svima vidljiva, slijedi se tekst koji je naveden na njoj, nakon čega karta biva iskorištena i odložena na kup odbačenih karata. Moguće je odigrati iz ruke bilo koji broj Trener karata s naznakom Predmeta ili Pokemon Alata. Međutim svaki potez je moguće odigrati svega jednu Trener kartu Podrške. Također takve karte se ne mogu odigrati na prvom potezu prvog igrača. Trener karte Stadiona je također moguće odigrati svega jednu po potezu, s time da ove karte ostaju u igri sve dok se ne odigra nova karta Stadiona. Dakle u bilo kojem trenutku u igri je moguće imati svega jedan Stadion.

e) Povlačenje aktivnog Pokemona plaćanjem cijene u energiji i mijenjanjem za jednog s klupe. Plaća se energijom koja se već nalazi na Pokemonu koji se povlači. Sve oznake štete i dalje ostaju na Pokemonu, međutim na ovaj način se moguće riješiti nekih od neugodnih stanja (npr. Otrovan ili Spaljen). Također je dobra taktika sačuvati vrijedne Pokemone kako bi se oporavili i zaliječili na klupi, te bili spremni za novi krug borbe u budućnosti. Nije moguće povući aktivne Pokemone koji su Uspavani ili Paralizirani. Moguće je izvesti svega jedno ovakvo povlačenje po potezu.

f) Korištenje specijalnih sposobnosti određenih Pokemona. Na njima je navedeno što i kako je moguće izvesti s njima.

3) Zadnji korak je uvijek napad, nakon čega igračev potez završava i suparnikov počinje. Svi raspoloživi napadi te njihova cijena u energiji će biti navedeni ispod same ilustracije. Neki će imati svega jednu vrstu napada na raspolaganju, dok će neki drugi imati čak do tri različite kombinacije. Za sprovedbu željenog napada Pokemon na sebi mora imati dovoljnu količinu energije koliko je navedeno. Neki simboli traženih energija će biti u neutralnoj bijeloj boji, što će označavati da se bilo koji od raspoloživih tipova karata Energija može koristiti. Neki slabiji napadi će pak biti u potpuno bezbojnoj praznoj inačici, što će značiti da za njihovo korištenje nije uopće potrebna energija.
slika

Nakon odabira i sprovedbe napada valja pogledati ima li protivnički Pokemon kakvu Slabost ili Otpornost na vrstu Pokemona koji ga napada. U slučaju slabosti napad će očito raditi više štete, dok u slučaju otpornosti manje. Na primjer u slučaju da Vatreni napadač radi 10 HP štete, a branjenik je neki Travnati Pokemon koji na sebi ima pod Slabost navedeno x2 na vatru, tada taj Pokemon umjesto 10 HP štete zapravo prima 20. Kod određenih napada aktivnog Pokemona na protivnikove koji se nalaze na klupi, u takvim slučajevima se ne obračunava Slabost i Otpornost napadnutih.
slika

Na samom kraju na napadnutog Pokemona se stavljaju oznake štete u omjeru navedenom na karti napadača. Umjesto originalnih oznaka koje dolaze uz igru, moguće je koristiti i D6 kockice rotirajući ih na pravovaljane strane i zbrajajući njihov ukupan zbroj kod jačih Pokemona. Kada je zbroj oznaka štete na Pokemonu jednaka ili veća od njegove životne snage HP, tada je taj Pokemon onesviješten i odložen sa svim pripadajućim kartama na sebi, na kup odbačenih karata. Igrač mora odmah odabrati novog Pokemona s klupe koji će idući stupiti u borbu, a protivnički igrač za nagradu uzima jednu od raspoloživih karata nagrada. U slučaju da igrač više nema niti jednog Pokemona na klupi za nadomjestiti posljednjeg onesviještenog, tada automatski gubi igru. Postoje i puno jači tzv. Pokemon Ex, koji imaju puno više HP-a od uobičajenih, no zato se za tako eliminirane Pokemone vuku dvije nagradne karte.
slika

Neki napadi mogu biti iznimno zeznuti i neugodni, jer osim određene štete mogu prouzrokovati i kojekakva stanja. Pa tako određeni napadi mogu dodatno Otrovati, Uspavati, Zbuniti, Paralizirati ili Zapaliti. Svako od navedenih stanja ima svoje specifičnosti kako utječe na unesrećenog Pokemona.

Kada je Pokemon uspavan, karta se preokreće vodoravno u lijevu stranu. Takav Pokemon ne može napadati niti se povlačiti. Nakon svakog poteza baca se novčić, te ako se dobije glava budi se (ponovno kreće uspravno), a ako pismo i dalje ostaje uspavan.

Kada je Pokemon Spaljen na njega se polaže posebna oznaka koja to naznačuje. Nakon svakog poteza dobiva dvije oznake štete, nakon čega se baca novčić, te ako se dobije glava uklanja se oznaka Spaljenosti, a ako se dobije pismo ova oznaka i dalje ostaje.

Kada je Pokemon Zbunjen okreće se naglavačke. Kod napada u takvom stanju baca se novčić, ako se dobije glava napad se normalno izvršava, međutim ako se dobije pismo Pokemon radi sam sebi tri oznake štete (ili dvije ako se igra prema prvotnim pravilima). Prema starim pravilima kod povlačenja se plaćala navedena cijena u energiji, nakon čega se bacao novčić hoće li povlačenje biti uspješno. Kod najnovije inačice pravila, zbunjeni Pokemon se može najnormalnije povući.

Kada je Pokemon Paraliziran okreće se vodoravno u desnu stranu. U paraliziranom stanju ne može napadati niti povlačiti se. Srećom ovo stanje traje samo do kraja idućeg poteza vlasnika Pokemona.

Kada je Pokemon Otrovan na njega se stavlja posebna oznaka koja to naznačuje. Dokle god traje takvo stanje na svakom potezu se na takvog Pokemona stavlja jedna oznaka štete. Ovo stanje je iznimno neugodno jer se jedino ne razrješava pomoću bacanja novčića ili samo od sebe.

I to je u pravilu to što se tiče baznih pravila. Valja napomenuti kako je od mojeg aktivnog igranja s tada aktualnim edicijama, mnogo noviteta dodano u franšizu. Tera Pokemon Ex, Izgubljena zona, Radiant Pokemon, Pokemon VSTAR, Pokemon V-UNION, Stilovi borbe, Pokemon V, Pokemon VMAX, Pokemon GX, Ultra zvijeri, i još mnoge druge novosti. Ako vas zanima kakva su ovo sve čudesa i što rade, možete pogledati na službenim stranicama gdje ćete pronaći najsvježiju inačicu pravila - https://www.pokemon.com/us/pokemon-tcg/rules .
slika

Finalne misli

U vrijeme izlaska igra je bila pravi revolucionarni hit u domaćem i svjetskom igračem svijetu. Jedan od velikih prednosti je sigurno bio u lakoći pravila i brzoj protočnosti igre. Svatko je mogao brzo uskočiti u igru pročitavši već i kratki sažetak pravila, ili u par minuta objašnjavanja od iskusnog igrača, ili preko interaktivnog i zabavnog CD priručnika. Kad se tome pridoda da su pravila brzo prevedena i lokalizirana na gotovo svim jezicima, te kako se pojavio i veliki broj lokaliziranih karata, nije ni čudo da je igra preko noći osvojila svijet. Tu je definitivno pripomogao i odličan dizajn i prekrasne ilustracije karata. Doduše te iste vedre i šarolike ilustracije, kao i utemeljenost prema animiranom crtiću, su igru oduvijek nekako više rezervirale za mlađu ekipu.

No daleko od toga da je igra zato lagana. Za pobjedu će valjati pošteno uključiti male sive stanice, kako bi se donijela dobra odluka koji Pokemoni s kojim napadima, i s kojim trenerima bi se najbolje implementirali u ključnim trenucima. Čak i igrači s puno jačim kartama neće daleko dogurati protiv protivnika s puno slabijim kartama, ako će ići na čistu sirovu snagu i bezumne napade. Najbolje sam iskusio na svojem primjeru mnogobrojnih partija protiv prijateljice Petre, a gdje sam stalno vrtio kojekakve nove kombinacije i stilove protiv njezinog jednog te istog špila vodenih Pokemona s originalnim Blastoiseom kao najjačom kartom.
slika
#938

Jasno kod igrača jednakih vještina u konačnici će vrlo vjerojatno presuditi posjedovanje jačih i boljih karata. Ako ne to onda sigurno utjecaj sreće. Naime osim redoslijeda izlaska karata kod povlačenja, i više nego često će se događati situacije gdje će se neke ključne dobre karte skrivati među nagradnima. Neću nikad zaboraviti partiju gdje sam imao na klupi čak dva pripravna Charmeleona, i usprkos prolascima kroz špil i povlačenjem karata, nikako nisam uspio locirati iduću jaku evoluciju - Charizarda. Samo da bih na kraju kada sam izgubio otkrio da se nalazio kao posljednja karta u nagradama.

Drugi veliki utjecaj sreće dolazi u obliku čestog bacanja novčića kod raznih napada, stanja, ili jednostavno odredbom nekih Trener karata. I dan danas se sjećam nekih bolnih poraza gdje sam mislio da imam lijepu prednost, samo da bi se sve izokrenulo jer kod napada s bacanjem novčića, četiri puta za redom za pravljenje 20HP štete po dobivenoj glavi, ja nisam uspio dobiti niti jednu. Čime sam praktički potratio napad i dao protivniku vremena da smisli i izvede plan kako se izvući iz nezavidne situacije. Doduše ovakvi primjeri bi se mogli svesti na minimum tako da se izgradi špil gdje nema karata koje iziskuju bacanje novčića za određeni efekt. Ne baš lagano izvedeno no moguće. S druge strane može biti jednako zabavno kada se usprkos lošoj situaciji, na ludu sreću uspije izvući i preokrenuti igra. Imao sam jednak broj partija gdje sam imao ludu sreću i jednak broj s nenormalnim pehom s novčićem.

Kada se sve zbroji i oduzme, igra definitivno nudi obilje lagane i brze zabave uz nešto mozganja. Osim za one koji ne vole veliki utjecaj sreće u svojim partijama. Zadnje što itko želi vidjeti u ijednoj igri je bijesno okretanje stolova. Jeste li upravo Vi idući veliki Pokemon majstor?
slika

#936

Igra u više od dva igrača

Kako sam i obećao na samom kraju ću podijeliti način igre za više od 2 igrača, a kako smo mi znali igrati prema našim pravilima. U pripremi sve funkcionira praktički identično kao i za dva igrača, uz jednu bitnu razliku što sada svaki igrač može imati do dva aktivna Pokemona. Kako će u igri s tri ili više igrača svaki dijeliti dva susjeda (onoga s lijeve i desne strane), tako će prema svakom od njih moći postaviti po jednog Pokemona. Pod uvjetom naravno da se dobiju dva bazna Pokemona u početnoj ruci. Ako to nije takav slučaj, tada igrač ispred sebe smješta na sredinu tog jednog raspoloživog. Pokemon kojeg okrenete na stranu određenog susjeda ima mogućnost napadati samo njegove Pokemone. Na primjer Pikachu okrenut na stranu lijevog susjeda ne može napasti Pokemona od desnog susjeda. Iznimka je naravno ako ispred sebe imate samo jednog aktivnog Pokemona, tada možete birati hoćete li napasti lijevog ili desnog igrača. Međutim tu riskirate da i dotični igrači obojica mogu napasti vašeg jednog jedinog. U tom slučaju igrač koji zadnji zada završni udarac kojim je protivnički Pokemon onesviješten, jedini vuče nagradnu kartu. Stoga u takvim slučajevima valja kalkulirati i oko takvih stvari, pogotovo ako je jedan igrač nadomak pobjedi.

Sva ostala pravila i dalje vrijede. Igrači igraju dok jedan ne uspije ostvariti svih šest nagrada čime igra automatski završava, ili na eliminaciju dok jedan igrač ne ostane bez svih raspoloživih Pokemona na stolu, ili ne ostane bez karata u špilu. U tim slučajevima se može igrati i tzv. "posljednji čovjek koji stoji" (last man standing).

U četiri igrača smo znali igrati i timske igre 2-2, s time da naravno članovi istog tima bi sjedili direktno jedan nasuprot drugoga, kako si ne bi bili susjedi. Takve partije su možda bile i najpoštenije jer u neparnim brojevima je naravno znalo biti kombinacija gdje bi se dva igrača okomila na jednoga.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sada kada smo obradili pravila, možemo se vratiti na odluku da zaigramo Pokemone. Imali smo na raspolaganju tridesetak špilova koje je Marko složio i usavršio tijekom godina. Svatko je nasumično odabrao i zamiješao jedan, i igra je mogla započeti. Prije počinjanja mislio sam da se neću apsolutno ničega sjećati. Međutim s kartama u rukama ostao sam iznenađen kako se u bljesku sve instantno vratilo, kao da se jučer zadnji put igralo, a ne prije 11 godina. Osjećaj je bio teško opisiv riječima. Osim dobro poznatih karata iz djetinjstva, bilo je tu i podosta novih koje nisam dotad još susreo, kao i nekih novih mehanika s kojima me Marko brzo upoznao.
slika
Nakon 100 godina, ponovno partija Pokemona sa starim prijateljem

Prvu partiju sam naravno očajno izgubio, no već drugu sam dobio. Marko se zato brzo povratio dobivši me u trećoj partiji, no odmah sam mu uzvratio pobijedivši u četvrtoj. Petu je pogađate dobio Marko, a šestu ja.
slika
#937

Tko zna dokle bi se odužilo takvo cik-cak nadmetanje, da se nije bližila ponoć, a ja sam ujutro još imao nešto posla za obaviti oko kuće. Tako da smo odlučili da će sedma partija biti odlučujuća. Fortuna je odlučila da ja ipak okončam nadmetanje posljednjom pobjedom.

Pozdravili smo se uz želje da do idućeg nalaženja i igranja prođe puno manje od 11 godina.

Vrativši se u Zagreb i uobičajenom poslovnom životnom ritmu, tek 15.09. sam se napokon javio i Matiji za onu pivu koju sam mu dugovao i nadoknađivanju novosti u životima nakon toliko godina. Nakon ugodnog razgovora nasamario me podmirivši račune za pive umjesto mene. Prijateljstva su uz ljubav vjerojatna najjača sila na svijetu, koje čak niti veliki protok vremena ne mogu okrhnuti.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post (ukupno 3):
juri006tanelornsadistiko
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3125
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2301 put
 pohvaljen: 2363 puta
Kontakt:

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim »

Minizoda #4: Tko igra taj i griješi

Svatko tko je u našem hobiju sigurno je barem jedanput krivo shvatio pravila, proslijedivši ih tako dalje svojoj igraćoj grupi i shodno tome pogrešnom partijom igre. Neka pravila bi doduše mogla biti malo jasnije pisana uz više navedenih primjera. Neka čak i puuuno bolje pisana. No nije nam namjera blatiti autore pravila, jer im je posao sve samo ne lagan. Ponekad će čitaoci nešto krivo shvatiti koliko god bilo jasno pisano. Nije nam namjera niti ismijavati sve one kojima se potkrade greška u shvaćanju neke pojedinosti, jer je i posao učenja pravila sve samo ne lagan. Sam Bog zna da smo i sami krivi ne jedanput za sličan propust. Neki od nas malo više od drugih. Zaboga kad se sjetim svih krivo interpretiranih pravila za Age of Mythology, Sid Meier's Civilization: The Boardgame (2002.), Nexus Ops, a koje sam u tinejdžerskim i mlađim danima krivo prenio na ostatak igraće grupe. Tek puno kasnije pri ponovnom čitanju sam postao bolno svjestan koliko sam neke stvari krivo shvatio.

Igre koje koriste puno teksta na kartama su naročito podložne pogrešnim interpretacijama, pogotovo one koje imaju mogućnost modificirati i mijenjati ustaljena pravila igre. Ponekad čak i nakon iznimno velikog broja partija su zbog nepažnje, umora ili previda, moguće pogreške. Upravo tako nešto smo doživjeli 20.08. u 114 partiji Terraforming Marsa. Nakon 4 mjeseca od posljednje partije, pružila nam se odlična prilika da zaigramo u troje s jednako velikim fanom igre - Eleninim krsnim kumom Miljenkom. Sve je bilo savršeno isplanirano. Miljenko je stigao oko 15h taman kako je Slavica malenu uspjela uspavati za popodnevni spavanac, dok smo mi za to vrijeme taman pripremili igru.
slika
#945

Zaigrali smo s Prelude ekspanzijom te svim dodatnim promo kartama. Od mapa dopala nas je standardna verzija iz bazne igre, a od kompanija zaigrali smo prema redoslijedu igranja sa sljedećima:
1. Slavica - Vitor (Plava)
2. Mislav - Cheung Shing Mars (Zeleni)
3. Miljenko - Arcadian Communities (Crveni)

S obzirom na poznavanje navika spavanja, znali smo da imamo vremensko ograničenje od maksimalno 2h prije buđenja. Reći da nam je nad glavama visio određeni pritisak brzog razmišljanja i još bržeg djelovanja je bilo blago rečeno. Također odlučili smo iz tog razloga preskočiti drafting varijantu igre, jer bi sigurno značajno produljilo trajanje.

Slavica je sukladno karakteristici svoje kompanije za prvo finalno bodovanje odabrala "Znanstvenika". Jako težak i nezahvalan odabir s obzirom na to da nitko ne može predvidjeti kako će teći igra. Bez obzira na to, ja sam bio taj kojeg nije išlo na samom početku igre. U početnih 10 karata dobio sam ili preskupe ili u početnoj fazi potpuno bespotrebne projekte, a ovaj peh se nastavio i na iduće tri generacije, unutar kojih sam uspio odigrati čak jedan ali vrijedan projekt - Kućne ljubimce. Slavica i Miljenko su za to vrijeme imali spušten već lijep broj vrijednih karata. Miljenko se također sa sposobnošću svoje kompanije počeo širiti poput pošasti po Marsu, rezervirajući teren za buduće projekte i limitirajući nas za bolje opcije. Također bio je prvi koji se od miljokaza domogao titule Graditelja i Vrtlara, dok si je Slavica prigrabila onu Planera.

Temperatura je bila prva koja nam je dostigla zadanu maksimalnu vrijednost, ponajviše zbog enormne količine topline koju je Miljenko proizvodio. Sukladno tome za iduću nagradu bodovanja na kraju igre odabrao je naravno onu Toplinara.

S kisikom smo stali na 8, a oceana je na Marsu bilo 6. Uvjeti koliko toliko idealni za moje dovođenje Riba, Biljoždera i Mrava, a koji su jeli Slavičine Tardigrade. Gradio sam još s titanom i "Sigurnosnu flotu" u orbiti Marsa, tako da iako sam bio bodovno iza ostalih, bodovi na kartama su to koliko toliko nadoknađivali. Uspio sam čak ostvariti i projekt "Život na Marsu", što mi je donijelo lijepa 3 boda, a odigravanjem karte "Direktorov omiljen projekt" položio sam još jedan resurs na ovu kartu pribavivši još 3 boda.

Kada je Miljenko prigrabio za finalno bodovanje još i nagradu Rudara, i bio u popriličnoj bodovno prednosti nad Slavicom i mnome, osjetio se u dovoljnoj pobjedničkoj poziciji da krene privoditi igru kraju. U tom trenutku se Elena krenula buditi nakon skoro dvosatnog spavanja (nedostajalo je desetak minuta). Tako da nam se igra ipak otegnula na narednih sat vremena igranja i zabavljanja malene kombinacijom mame i tate.
slika
#946

U tom završnom segmentu odigrao sam još "Kompleks fizike", "Pingvine", te "Direktorov omiljeni projekt", položivši još jedan resurs na projekt "Život na Marsu" za dodatna 3 boda. Do kraja igre smo Slavica i ja spustili par gradova i zelenila, no nismo imali nikakve dvojbe oko pobjednika partije. Kad je krenulo finalno bodovanje i dodjeljivanje bodova od miljokaza i nagrada, ova sigurnost se samo potvrdila da će Miljenko biti apsolutni i uvjerljivi pobjednik. No kada je krenulo dodjeljivanje bodova resursi s karata sve se brzo promijenilo, te sam se na svačije veliko iznenađenje uspio popeti na svega tri boda iza njega. Miljenko nije imao niti jedan takav projekt, a Slavica svega "Tardigrade". Kada smo zbrojili i sve ostale fiksne bodova s karata, ispostavilo se na svačije iznenađenje da sam ja bio taj koji je pobijedio sa 105 bodova, dok je Miljenko imao svega jedan bod manje, a Slavica 93.
slika
#947

Naravno da sam se pod još uvijek jakim dojmovima morao odmah pohvaliti nepredviđenom pobjedom i u najvećoj domaćoj Facebook grupi - Stolne društvene igre Hrvatska (Boardgames). Nije prošlo dugo da iskusnim igračima Terraforming Marsa određeni detalj vezan za partiju nije upao u oko, na što su i upozorili. Samo što sam ja još uvijek opijen pobjedom tek na komentaru trećeg člana shvatio što mi pišu. Naime iako je moguće odigrati "Direktorov omiljeni projekt" na "Život na Marsu", nema zapravo smisla budući da je na samoj karti jasno navedeno kako bez obzira na broj resursi projekt i dalje donosi maksimalno 3 boda. Što kad se malo bolje razmisli ima itekako smisla. Zar je moguće više od jednog puta pronaći život na Marsu? Dobro moglo bi se opravdati da je Direktor dao svoj dodatni pečat potvrdivši pronalazak. No ništa od toga ne opravdava nesvjesno varanje s moje strane. Doduše u moju obranu bio sam u društvu diplomirane matematičarke s dva završena fakulteta i s budućim doktorom fizike, i oboje nisu ni trepnuli na ovaj moj igrokaz. Bogme nije niti Elena ništa komentirala, ali njoj je vjerojatno bilo u cilju da tata pobijedi.
slika
#944

Kako god bilo epilog svega je da smo na kraju Miljenko i ja završili s izjednačenim brojem bodova, budući da sam "Direktorov omiljeni projekt" onda najbolje mogao iskoristiti na karti "Kompleks fizike" za 2 boda. Dobro da nam je partija još uvijek bila u svježem sjećanju pa smo točno znali s koliko mega kredita smo završili igru. Tako je ispalo da sam ipak pobijedio i na pošten način posjedujući 70 mega kredita naspram Miljenkovih 63.

Sve u svemu zanimljivo iskustvo popraćeno s malo javne blamaže. Koliko god partija se odigralo i steklo iskustva, pogreške su uvijek moguće, pa čak i najboljim igračima. Preostaje na nama kako ćemo ih se sjećati i kakvu pouku ćemo izvući iz njih.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post (ukupno 9):
Bojan1983Raven2013Mago de UmagoPapavertanelornsadistikoit's mejuri006Aliensb
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Avatar
Valsim
Reactions:
Postovi: 3125
Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 2301 put
 pohvaljen: 2363 puta
Kontakt:

Re: Boardgame adventures of Mislav, Slavica and friends

Post Postao/la Valsim »

Out of the threshold #4: Interliber 2023.

slika
Ovogodišnji Interliber mi je proletio poput munje pred očima, vjerojatno zato što sam se zadržao na njemu iznimno kratko. Što je opet u mojem rječniku iznosilo između dva i tri sata. Točno toliko je bilo potrebno da proletim kroz paviljone 5, 6, 7A i 7.

Otišao sam odmah prvi dan 07.11. i odmah po otvorenju u 10 sati. Nešto kasnije će se to pokazati kao dobitna kombinacija, no doći ćemo već do toga. Kao i svake godine rutu sam započeo u paviljonu 5, jer sam oduvijek najviše naslova koji su me interesirali pronašao upravo tamo. Već na samom početku je bilo nešto više ljudi od očekivanog. Nisam očito jedini fanatik koji svake godine jedva dočeka najveći sajam knjiga na ovim prostorima.

Išao sam prvenstveno radi starih klasika, jer me još od prošle godine počela hvatati nekakva nostalgija za prvim pročitanim uradcima, koji su mahom većinom bili odabiri za lektiru. Bio sam vjerojatno jedan od rijetkih čudaka koji su uistinu i sa zadovoljstvom pročitali sve predviđeno prema programu. Nešto mi govori da je cijelu tu situaciju s nostalgijom zahuktao Elenin dolazak.

Na moju žalost gotovo svi traženi klasici su bili na toliko sramotnim popustima da skoro niti jedan na kraju nisam ni uzeo. Zato sam barem lijepom šetnjicom na štandu antikvarijata Biblios naišao na Monte Cassino od Sven Hassela. Cijena je bila iznimno povoljnih 4€ za praktički novu knjigu. Sad mi još samo fali "Vidio sam kako umiru" i kompletirao sam serijal.

Iduće sam sasvim slučajno naletio na Stanicu Perdido na štandu čijeg imena se niti ne sjećam. Vidio sam da je SF i masivna tvrdoukoričena knjiga u izdanju Izvora. Svidio mi se opis i mislio si ju kupit, al nisam vidio nigdje cijenu. Malo sam pretražio bespuća interneta čisto da znam što očekivati po pitanju cijena. Očekivano za tvrde korice i tu debljinu raspon se kretao od 22-30€. Pitao sam tako gospođu na štandu pošto je knjiga, ali ni ona sama nije znala. Razumljivo prvi je dan i tek nekih pola sata od otvorenja. Zove par brojeva, al nitko joj se ne javlja. Pitala me gdje sam ju vidio i pokazujem na mjesto. Vidjela je oko praznog prostora sve knjige po 5€, pa mi bubne tu cijenu. Ne sjećam se kad sam zadnji put bio toliko zadovoljan nekom kupovinom. Da su mi se sve transakcije tako odvijale već bi odavno sve knjige bile do plafona.

Iduće sam poharao štand Zagrebačke Naklade, gdje sam uzeo "Horor Priče za Laku Noć" i "Neizmjerni Užas", jer nijedan Interliber ne može proći i bez dobrih hororaca.

Najviše sam ostavio ponovno na štandu Šarenog Dućana uzevši "Kralj u žutom"(14€), Orwellov "1984"(17€) i Kafkin "Dvorac"(13€). Popusti su bili standardnih 20% na istaknutu cijenu na knjigama, kao i svake godine.

Planski sam naumio pronaći "Ime Ruže" od Umberto Eca. Moram priznati kako sam svega par puta u prolazu čuo za knjigu i po nazivu ju smatrao ljubavnim romanom. Također mi je tada bila potpuna nepoznanica tko je autor. Tako da kad sam upravo pred koji dan prije Interlibera pogledao filmsku ekranizaciju s dobrim starim Sean Conneryjem i tada osamnaestogodišnjim Christian Slaterom, toliko mi se svidio da sam mogao samo zamišljati koliko je tek knjiga dobra. Pošteno sam se namučio dok ju nisam sasvim slučajno napokon locirao. Opet se ne mogu se sjetiti naziva štanda (godine čine svoje), no sjećam se da su držali klasike po paprenim cijenama. Osim iz nekog razloga Hemingwayev "Zbogom oružje" koji je bio 4€. I tako pitam već krenuvši prema blagajni, više onako usput, da nemaju možda "Ime Ruže". Gospođa koja je tamo radila se sva ozarila od sreće i ushićeno me obznanila kako imaju upravo najsvježije izdanje izašlo pred Interliber. Mislio sam da ću iskočiti iz kože od sreće... sve dok nisam čuo cijenu od 19,50€... i to na popustu. Djelomično zbog nelagode da ipak neću uzeti jer mi je preskupo, a djelićem i zbog toga što sam ju silno želio, progutao sam knedlu i provukao karticu. Volio bih reći da sam otišao sa štanda sretan poput ushićene blagajnice, ali to bi bila laž.

Ilijadu i Odiseju sam kupio usput već pri izlasku, i to za svega 2€.
slika
Nikad skromnija kupovina, ali samo zato što zbilja moram stati na kočnicu zbog prostora u stanu kojeg je sve manje. A sada je tu i bebica koja će sve više zahtijevati svoj prostor. Ako će biti iole slična svom starom, trebat ćemo naveliko razmišljati o kupovini poprilično većeg stana. Pa barem ako neću htjeti da mi svi naslovi nakupovani tijekom godina završe na ulici.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Valsim za post (ukupno 4):
tanelornZorzyRaven2013sadistiko
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
Odgovori

Natrag na “Blogovi iz boardgame svijeta”