Igralo se na godišnjem
Sa ozonea je stigao krasan niz malih igara taman pred godišnji i iznenađujuće se nije fulalo ni sa jednom.
https://boardgamegeek.com/boardgame/306 ... en-edition
Žudio sam svojedobno za plavom edicijom koja je bila dosta hvaljena ali dugo je nisam mogao naći a sad sam mogao birati između zelene i žute. Obje su mi bile privlačne ali eto zelena je nekako presudila, sa šumama i planinarskim stazama što više odgovara našim afinitetima.
Sad nakon nekoliko odigranih partija drago mi je da sam nabavio zelenu ediciju naspram plave jer mi je potonja na kraju prejednostavna. Doslovce za svaku rundu bacate kockice koje umjesto brojeva sadrže crteže pruga, cesta i stanica te pokušavate ucrtati zadane oblike sa kockica na svoju ploču u neku smislenu mrežu slijedeći očita pravila poput da se putovi moraju nastavljati na postojeće puteve ili na određene izlaze usput gledajući da ostvarite što više bodova na kraju igre, primjerice za najdužu prugu i cestu, za što više popunjenih centralnih područja i sl., ali treba paziti i na negativne bodove koje dobijete za svaku nezavrsenu prugu i cestu.
Na ploči se nalaze i posebna područja s kojima možete ostvariti posebne efekte ako uspijete ucrtati rezultate kockica na njih, poput tvornica s kojom možete kopirati rezultat jedne kockice, sveučilišta s pomoću kojih možete ucrtati posebne oblike kojih nema na kockicama te naselja za koje dobijete bodove ako uspijete ucrtati stanice na njih. Sve u svemu ako dobro isplanirate poteze može se postići osjećaj ulancavanja efekata slično kao u ganz schon clever.
No postoje i kartice ciljeva koje, kako smo se osvjedočili i u drugim igrama, dodaju interakciju među igračima potičući utrku tko će ih prvi ugrabiti.
Igra sadrži i ekspanziju sa dodatnim kockicama i ciljevima u vidu gore navedenih šuma i staza koje još nismo igrali već samo proučili ali vidimo da će nam se svidjeti.
Mogu se kombinirati razne edicije kako bi se povećao broj priča za veći broj igrača, kombinirale razne ekspanzije koje sadrže te edicije ali mislim da ću radije investirati u same mini ekspanzije.
Inače samo izdanje igre je odlično sa zgodnom malom kutijom, pločama na koje suhim markerom lako crtate i brišete rezultate premda bih možda radije na papiru crtao jer ako ne pazim, lako zamackam crtež kad rukom predjem preko ucrtanog.
https://boardgamegeek.com/boardgame/315 ... ers-heroes
Definitivno najugodnije iznenađenje ove ture, a ovo izdanje smo nabavili umjesto originala naprosto zato što je bilo dostupno za razliku od potonjeg. Same kartice su me odmah podsjetile na Roll Player što na kraju nije ni iznenadilo jer obje igre imaju istog developera ali 9va nam he daleko uspjelija.
Kraljica šalje kartografe na jednogodišnje istraživanje i iscrtavanje nepoznatih predjela zemlje s time da preferira pronalazak određenih krajolika, što zapravo predstavlja ciljeve u igri koje vam donose bodove. Ti ciljevi se nasumice izvuku iz kupa za svaku igru.
Svako godišnje doba, počevši od proljeća, izvlače se kartice iz kupa sa određenim tipom terena (sela, šume, jezera, žitna polja) i sa jednim, katkad i dva tetrisoidna oblika koja nastojite uklopiti u svoju kartu, odnosno crtež. Možda nećete dobivati terene koji vam trebaju za trenutno godišnje doba ali možete odmah planirati za iduća doba. Zanimljivo nam je da je žena i ja obično prva dva oblika ucrtamo identično na naše mape ali onda se proširimo u posve različitim pravcima. Kada godišnje doba završi, bodujemo trenutne ciljeve ako smo ih ostvarili i ponovo promiješamo kartice i sve pripremimo za iduće doba.
Ali ova igra sadrži čudovišta i junake, a za svako doba se umijesa po jedna kartica svakog od njih u kartice terena. Katkad se desi da možda jedno ili dva doba ne izvucete te kartice, ali prije ili kasnije će se pojaviti u igri.
Kada izađe čudovište, fora je što ih ne ucrtavate vi na svoje mape već ih igrači međusobno razmijene i svatko nastoji ucrtati čudovište svom suigraču tako da im radi što više štete, primjerice tako da se na kraju doba dobiju negativni bodovi za svako prazno dodirno polje uz čudovišta ili da ometete izradu struktura kojima se nastoje postići ciljevi. Fora je i što je svako čudovište jedinstveno, kako po obliku, tako i po ponašanju, primjerice preživjeli zombiji se na početku sljedećeg doba šire u sva dodirna prazna polja oko njih i sl.
Heroji kada se izvuku, imaju domet kojim mogu unistavati čudovišta na okolnim poljima oko njih. Na žalost nisu tako jaki kako se čini jer se često događa da se pojave prije čudovišta kada i nemaju koga unistavati pa ih najčešće koristimo tako da naprosto popunimo prazna polja na svojoj mapi.
I heroji i čudovišta su jednokratni, odnosno jednom kada se njihove kartice izvuku, ne umijesavaju se natrag u kup.
Sve u svemu vrlo zanimljiva mozgalica, igra inace dolazi sa običnim olovkama, ali radije smo posudili drvene bojice od djeteta i bojama oživjeli naše mape.
Koliki je pogodak igra, mislim da je dovoljno ilustrirati kako je već nakon prve partije žena je sama zatražila ekspanzije u vidu novih mapa.
https://boardgamegeek.com/boardgame/340 ... no-origins
Igrali smo već obični kingdomino ali ovaj nam je bolji jer zahvaljujući vulkanima možete ciljano uvećavati vrijednost pojedinih terena jer nam se u originalnoj igri često događalo da imamo velike ali bezvrijedne terene. Izuzev toga igra je sve u svemu identična, možda naziv više nije odgovarajući jer se događa u prapovijesno doba, ali bio je pravi zgoditak za igranje sa osmogodišnjim djetetom.
No osim ovog izvornog i u osnovi jednostavnog načina igranja, moguće je igrati na još dva izazovnija nacina ali još ih nismo isprobali.
https://boardgamegeek.com/boardgame/260332/hokkaido
Dok sam sve gore navedene igre ili poznavao ili skicao, ova mi je bila totalna nepoznanica. Vjerojatno se nikad se ne bih odlučio za nju jer je realno ilustratorski vrlo slaba i, navodnoj temi usprkos, dosta apstraktna, i zaista je za razliku od gore navedenih igara nešto slabija ali za cijenu po koju je išla i još pride da zatvorim narudžbu do besplatne poštarine, na kraju je ispala ugodno iznenađenje.
Svaki igrač dobije 6 kartica terena od kojih jednu izabere za sebe a ostale proslijedi protivniku, te izabranu karticu postavi na svoju početnu karticu. Kad se tako sve kartice potroše, podijeli se još 6 kartica i igra završava kad se i te kartice potroše na isti način. Kod igre dvoje je malo drugačije draftanje ali princip je isti.
Fora su odluke koju ćete karticu zadržati za sebe a koje ćete proslijediti protivniku, pa dobro promatrate protivnikovo polje igre da mu/joj još ne idete i na ruku.
Kartice su podijeljene na 6 polja i mogu imati različite tipove terena, a kada ih postavljate moraju preklapati (ili se čak i podvući) jedno ili više područja na već položenim karticama uz neke izuzetke, npr zabranjeno je preklapati planine i jezera. Na kraju igre se boduju određeni tipovi terena ovisno o tome kako su i koliko ih je postavljeno u igri.
Postoje i posebni tereni koji donose resurse, npr kamenolomi daju kamen i sl. te ako prikupite dva ista resursa, možete ih potrošiti tako da teraformirate prazna područja, npr drvo možete potrošiti da izgradite gradsko naselje. No postoje I tvornice u koje možete poslati nepotrosene resurse na kraju igre i dobiti lijepe bodove za njih.
Igra sadrži i kartice ciljeva za koje smo očekivali da će utjecati na dinamiku igre ali smo trokirali na njima jer nam nisu jasni, čini se kao da bi neki igrači mogli imati nepostenu prednost već sa startnom karticama u njihovom dosizanju. Morat ćemo se to još malo proučiti.
*****
I na kraju što smo dobili? Izuzev kingdomina zgodne male putne igre koje su vrlo lako prenosive, a sve se odlikuju velikom reigrivoscu i mozganjem. Uz to, kako sam bapomenuo, neke igre još nismo do kraja istražili. Vrijeme trajanja igranja oko 30-ak min, kod nekih mrvicu više a kod nekih daleko kraće, taman idealno uz kavicu, ili dok vam se kuha ručak ili kada se vratite sa planinarenja pa niste za duge igre navečer. I ako je to nekom bitno kao nama, sve su vrlo dobre za parove.