stoka je napisao/la:izgleda ka da je nešto u rodu empire of the sun...samo ne mogu dokučiti jel mu kćer il majka, al mogla bi bit i baka po godinama...ako budeš u mogućnosti nabaci sliku i pokoji dojam kad probaš.

..baba prije,osim slične grafike na boxu kao EotS osim godina dijeli ih i dio Pacfičkog teatra koji obuhvaćaju,dok Markovo remek-djelo isključivo je strateške prirode,Flat Top bazira se na taktički dio borbe nosača aviona te ostalog ratnog brodovlja borbi u Salomonskom moru 1942,pokrivajući nekoliko kampanja "Bitka za Koraljno more,Guadalakanal..itd.Jednakost obadviju strana kreiralo je odličnu podlogu za ovu igru.
Istina do saznanja o postojanju iste došao preko osoba sa kojima igram EotS,pa najviše zasluga ide Williamu bivšem pilotu na jednom od nosača iz ranih '80-tih tu se potvrđuje pravilo da piloti koji obavljaju reconnaissance misije očajni su stratezi


Zanimljivost je da postoji opcionalno pravilo u kojem nema bacanja kocki iliti dicless battle,za razliku od klasičnog načina.
Da se primjetiti kako ovdje nema eye-candy mape po današnjim standardima,a opet meni je izuzetno primamljiva,odavajući ozbiljnost i kao da se upravo takva koristila u nekom stožeru.
Taj dojam nadopunjuje veličina mape,koja je sastavljena od četiri zasebna vrlo teška dijela (Avalon Hill kvaliteta?)a koji zajedno čine solidnih 111cm x 71cm .

Svaki hex predstavlja 32km,Svaki ratni brod predstavlja - jedan brod,svaki zračni faktor predstavlja 3 aviona i svaki turn predstavlja jedan sat vremena.
Zapovjednik će ovdje imati odgovornost da razlikuje nekoliko vrsta aviona,osim onih koji mogu poletjeti sa nosača te ostalih više vezanih za baze.Pripremna faza prije polijetanja uključuje plotanje kursa,tip aviona (Katalina,Avenger,Dauntless,Wildcat,B-17,P-38,P-39..gotovo dvadesetak vrsta) njihovo naoružanje određuje se prije polijetanja.
Svaka baza ima određeni kapacitet uzlijetanja u recimo sat vremena,avioni koji su određeni u TF (Task Force) dodjeljuje im se tip misije,naoružanje te bilježi vrijeme polijetanja i momenta povratka u bazu,koje je definirano radijusom djelovanja tj. gorivom.

Naravno prije svega treba provjeriti prognozu tj. Cloud Movement chart,koji funkcionira da se bacanjem kocke counteri oblaka postavljaju u određene sektore,određuje se smjer vjetra.Svakih šest sati oblaci se miču za jedan hex u smjeru vjetra,svaki counter oblaka osim u svom hexu projicira se dodatna dva hexa oko sebe - kada dođe do preklapanja na tom mjestu nastaje oluja.
Zbog aviona koji polijeću sa nosača bitan je smjer vjetra,pa je potrebno okrenuti brodovlje u tom smjeru...što uvjetuje moguće otkrivanje igračeve Task Force.
Air-Air combat samo je jedna stavka u nizu opcija koje uključuju Para-Frag bombe (moguće koristit samo je avion u niskom letu),Dive bomb (samo high-altitude avioni u poniranju).Iz ovoga jasno je da avioni na različitim visinama ograničeni su tipom naoružanja koje je dostupno,uspješnosti izviđačke misije ali i prisustvom oblaka koji mogu sakriti cilj.
Za sva rizična slijetanja po noći ili prisilno po oluji koristi se "Night landing chart".

I nakon Air-to-Air bitke ako se vaši avioni i probiju - na redu je flak artiljerija sa brodova...
Pomorske bitke bojnih brodova,razarača,krstarica lakih i teških koriste drugu mehaniku,što je i za očekivati,jednom kada igrač otkrije TF obadva igrača postavljau brodove na mapu i njihov položaj određuje koju vrstu naoružanja je moguće korsititi.Igrači nikada nisu obavezni da skrivaju Task Force i uvijek mogu postaviti ih na mapu.
Ovo je moje rješenje za plot-mapu;stotinjak listića koje dođu sa igrom,markeri koji se mogu brisati krpom i čini mi se da dobro fukcionira.

Plot-mapa služi za sve one skrivene manevre brodovlja tj. TF a koje obadva protivnika pokušavaju otkriti sa jedinicama (avionima) koje su na mapi,i samo takve jedinice mogu služiti u obavještajne svrhe.Naravno otkrivanje jedne TF nije trenutno i u potpunosti,određeno je udaljenosti izviđačkog aviona,tada igrač kojemu je otkriven TF daje lažne podatke o sastavu Task Force-a,naravno ovdje je odluka da li podići dodatne avione ili sačekati još sat vremena koliko dijeli od potpunog otkrivanja sastava.Planovi mogu biti odbačeni zbog lošeg vremena dok pojačanja dođu...ili prosto se uleti u oluju.
-Za rulbuk kakav je nekad bio
Za jedan kompleksan naslov pravila su pisana u vrlo jasnom tonu,na početku se objašnjava što i kako se želi postići i koji su limiti...nažalost i svjedok je koliko se jezik/izričaj promjenio u relativno kratkom vremenu,za opisivanje pojedinih tako jednostavnih stvari kao što simulacija može biti današnji rulbuci koriste nekoliko stranica previše.Na momente smješan ali uvijek vrlo precizan, neće ostaviti nikoga u nedoumici a ponajmanje praviti mjesta za pregovaranje oko razumjevanja određenih dijelova.
Dinamika i još dinamike,divnog Pacifičkog vremena i razbijanja pri slijetanju, ničega u ovoj igri ne manjka,ali je vremenski zahtjevna...