Thunder Alley

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
ninomili005
Reactions:
Postovi: 55
Pridružen/a: 10 stu 2013, 21:07
Ima zahvala: 38 puta
 pohvaljen: 101 put
Kontakt:

Thunder Alley

Post Postao/la ninomili005 »

Kao neko, ko je ljubitelj GMT igara (nikada jos nisam bio ravnodusan na nijednu njihovu igru) bio sam zacudjen kad sam pre pola godine vidio, da su pod svojim okriljem izbacili igru gde se trkaju kola i to ni vise ni manje nego americki Nascar. Igra iskreno u meni nije probudila absolutno nikakvog interesovanja. Nekoliko meseci kasnije, drugar iz Novog Sada mi je sa velikim entuzijazmom govorio o samoj igri, uz tvrdnju da je igra puno vise nego samo trka auta te da je sve zajedno upakirano u jedan takticko strateski obracun igraca.....
Sa svojom gaming grupom smo vec duze vremena razmisljali da kupimo neki race game. Od pocetnog analiziranja Formule D smo brzo odustali -previse arkadno, Roborally nije bilo nesto sto bi nam privuklo paznju, tako sam ja bez pretiranog analiziranja i gledanja sta kupujem uzeo Thunder Alley iskreno verujuci u to, da ako je igra od GMTja sigurno necu pogresiti- i naravno nisam....
Sama kutija i prvi dojam koji igra daje je vise nego impresivan. Uz pogled na zadnju stranu kutije odma se stvara utisak da je rec o nekoj malo kompleksnijoj simulaciji, i da puka sreca nece biti nit vodilja ove igre. Kad kutiju otvorite imate sta da vidite. Komponente su same po sebi prekrasne, i stvarno predstavljaju balzam za oci. Dva mounted borda, obostrana sa 4 staze odma pokazuju, da je ova igra planirana kao nesto, cemu covek moze da posveti malo vise vremena i da ovde absolutno nema govora o nekom filleru kojeg ces da odigras sa pola mozga. Tokeni (damage, automobili, winner) su prekrasni, i sjajno se uklapaju u board stvarajuci jednu celinu. Rulebook je odlican, jasan sa puno primera i objasnjavanja svih detalja te spornih situacija. Samo proucavanje mi je dosta olaksao i video tutorial na youtubu te sam tih 15 stranica prozvakao za dobrih sat vremena. Posle toga sve je bilo spremno, stigla je ekipa, upalili su se motori, devojke su pod kisobranima iznele sok i chips a u pozadini je svirao soundtrack od istoimenog filma! Trka je pocela...
Mehanika same igre je jako inovativna... Uloga gde ne vodis jedan autic, vec citavu ekipu ostavlja i daje veliku mogucnost taktiziranja te postavljanja strategije od pocetka do kraja trke. Igra dobija nenormalnu dozu nepredvidivosti sa event kartama koje igraca teraju, da je maksimalno prisutan, i da uvek stvara nove strategije koje ce biti primenive u tim nepredvidivim situacijama (primer: pocetna prednost moze u prvom velikom crashu da se totalno izbrise, postavljanjem zute zastavice i poredanju automobila u novi start). Samom voznjom vasem autu ce se kvariti potrosni materijal, pa cete tako dobijati damage koji, ce vas kostati brzine te gubitka veceg pomeranja vaseg/vasih auta- e bas u tom delu zablista strategija i taktiziranje, kada cete auto poslati u boks, da time izgubite sto manje (mozda pod zelenom, mozda pod zutom zastavicom).Sam sistem je baziran na odigravanju karti (sama igra je klasican CDG) koje igrac poseduje. Uvek pokusavate da nadjete pravi raspored kojom kartom aktivirariti pravi auto. Odigravanje karte ne pomeras samo svoj auto, vec u zavisnosti od tipa karte i sve aute ispred sebe, iza sebe ili pak i jedne i druge (ispred i iza).Tematika same igre je fenomenalna. Citavo vreme te siba adrenalin i osecaj da se ispred tebe odvija trka, a svakim krugom tenzija za stolom raste i raste. Odluke "kada koji auto izbaciti iz igre, zarad viseg cilja" te "koji auto zrtvovati, da mozda gurnete druga dva u prvi plan"- su uvek prisutne i kao vodji ekipe predstavljaju neogranicen prostor za manevrisanje koje ce se odraziti kao pun pogodak ili pak kao krupna greska koju cete skupo platiti.
Dizajneri igre Jeff i Carla Horger nisu imena koja ce vas naterati, da samo zbog njih kupite igru. Ali su braca odradila odlican posao. Igra je prosto fenomenalna, i uz impresiju koja vlada posle prve trke, mislim da ce nam biti redovni gost na stolu u narednim mesecima. Takodje dovoljno govori sama po sebi informacija, da smo posle prve trke, odlucili da narucimo ekspanziju sa nove 4 staze (preoreder)!
Samih minusa skora da nema, mozda ce nekomu smetati duzina odigravanja koja je negde izmedju 1.30-2.30h ( prvu trku cete igrati mozda i 3 sata). Malu konfuziju stvaraju lateralna kretanja, ali vec posle prvog kruga se kockice sklopiju same po sebi i onda ostaje cisto uzivanje.
Konacno misljenje je da je ova igra ODLICNA!!! Jedna od onih igara od kojih u startu ne ucekujes ni deseti deo onoga sta na kraju dobijas. Primerena je za siri krug ljudi (kompleksnost na srednjem nivoju, ali igru mozete lagano da stavite na sto i sa grupom ljudi kojima board igre nisu bas prvi komsija sa leve).

PS: izvinjavam se zbog svih slovnickih greski u tekstu, jer hrvatski nije moj maternji:), lep pozdrav iz Dezele :)
Zadnja izmjena: ninomili005, dana/u 26 kol 2015, 15:46, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru ninomili005 za post (ukupno 5):
miljenkokockicaIgorsadistikoShich
slika
Avatar
Igor
Reactions:
Postovi: 446
Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 196 puta
 pohvaljen: 402 puta
Kontakt:

Re: Thunder Alley

Post Postao/la Igor »

Nino hvala na reportu,za nekoga kome hrvatski nije maternji jezik odlično ti ide, a mi čefurji se razumemo ionak ;)
Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post:
ninomili005
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
zupi
Reactions:
Postovi: 5
Pridružen/a: 21 ožu 2013, 11:36
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0

Re: Thunder Alley

Post Postao/la zupi »

Q4 2015 če izač Grand Prix, a odlično je to da če staze iz Thunder alley bit komptaibilne sa Grand Prix

https://www.boardgamegeek.com/thread/1346450/p500
Avatar
ninomili005
Reactions:
Postovi: 55
Pridružen/a: 10 stu 2013, 21:07
Ima zahvala: 38 puta
 pohvaljen: 101 put
Kontakt:

Re: Thunder Alley

Post Postao/la ninomili005 »

Tacno je sto se tice Grand Prix-a... Alo po meni ce tu da postoje 2 problema. Prvi problem je sto je ova mehanika stvarno prilagodjena Nascaru, gde auti jure u kolonama/grupama, te da ova mehanika igre apsolutno nece biti primeniva na formule, odnosno ako bude kao taka primeniva u Grand Prix-u neces uopste imati osecaj da vozis formulu. A drugi problem ce biti u stazama, posto ovde su staze uglavnom okrugle sa veoma malo krivina, i nekome ko ce traziti simulaciju skoro sam siguran na okruglu stazu nece poredjati formule osim ako je zeljan nekog indy-cara. Isto mi se ne svidja ideja jer u Grand Prixu u manje igraca(2-5), kontroliras vise timova od jednom... To je samo moje vidjenje, ali mozda se i iznenadimo.
slika
Darkseid
Reactions:
Ima zahvala: 0
 pohvaljen: 0

Re: Thunder Alley

Post Postao/la Darkseid »

Odgovori

Natrag na “Društvene igre”