[DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
-
- Reactions:
- Postovi: 392
- Pridružen/a: 10 ruj 2010, 10:57
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 0
- pohvaljen: 25 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Nisam bas siguran da li je usporedba sa piratsvom multimedijalnih sadrzaja i softvera ispravna.
Na stranu to, tu i tamo naleti kakva rasprava o kopiranju board gameova na BGG-u i koliko me sjecanje sluzi i u USA i Europi nije moguce zastiti samu mehaniku - pravila igre. Ergo se zasticuju termini (tipa Bang! kao sto se vidi u pdf-u koji je grof zalinkao) te sam artwork.
Pa pretpostavljam da bi recimo sanjin poduhvat bio u granicama legale ako se sama igra ne zove Bang!, nego recimo Upucaj ga! i ima vlastiti art za svaku kartu ili praznu kartu sa odgovarajucim tekstom.
Na stranu to, tu i tamo naleti kakva rasprava o kopiranju board gameova na BGG-u i koliko me sjecanje sluzi i u USA i Europi nije moguce zastiti samu mehaniku - pravila igre. Ergo se zasticuju termini (tipa Bang! kao sto se vidi u pdf-u koji je grof zalinkao) te sam artwork.
Pa pretpostavljam da bi recimo sanjin poduhvat bio u granicama legale ako se sama igra ne zove Bang!, nego recimo Upucaj ga! i ima vlastiti art za svaku kartu ili praznu kartu sa odgovarajucim tekstom.
- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8503
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2452 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Da, i meni je pala na pamet pomisao kako bi bilo svrsishodnije da je složila neku vlastitu igru na sličan (ako ne i isti) sistem ali s drugim nazivima i artworkom. Dapače, možda dodati i neke svoje nove komponenete u pravila.... to bi već bio jedan kreativniji i bolji pristup. Moguće bi ispala i nova igra koju bi čak mogla i zaštititi i ponešto zaraditi...smi je napisao/la: Pa pretpostavljam da bi recimo sanjin poduhvat bio u granicama legale ako se sama igra ne zove Bang!, nego recimo Upucaj ga! i ima vlastiti art za svaku kartu ili praznu kartu sa odgovarajucim tekstom.
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
- Igor
- Reactions:
- Postovi: 446
- Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 196 puta
- pohvaljen: 402 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Pokušao sam da predstavim pravne trendove po pitanju copright-a.Mi ne uspoređujemo materiju (multimedija,softwer,tenisica,board game ploča) nego copyright i gdje je definirana granica copyrigt-a
Zakon je vrlo fluidan po ovom pitanju,i moguće ga je mijenjati na dnevnoj bazi,iz razloga što nitko ne voli gledati svoj kapital koji odlazi bestraga.Mehaniku igre nije moguće patentirati (nisam siguran vjerujem što si napisao),opet je problem što zakon ima tendenciju da se mijenja na dnevnoj bazi po potrebi naplate.
Neki autori dozvoljavaju kopiranje mapa,recimo Brass ili HF i tu je moguće dobiti suglasnost/očitovanje autora,sam izgled i ime je copyright,da li i najmanja promjena znači gubitak statusa copyright debatno je - može biti naznačeno "da svako mijenjanje sadržaja i dodavanje podliježe copyright i ne može se distribuirati bez prethodne suglasnosti autora".
Ja nikada nisam niti bih se bavio da nekoga opominjem ili prijavljujem,sve ovo sam napisao u dobroj volji i tonu.
U slučaju igranja sa copyright-om znajte da zakon nije na vašoj strani - upravo zbog uloženog kapitala i truda.
Samo mala usporedba obadvije strane:
-Osoba kreće po prvi puta u izdavanje svoje društvene igre,ima svoj posao ili ne,i prolaze mjeseci u razvijanju igre.Ukoliko ne zna napraviti financijski plan mora odvojiti svoj novac da druga osoba posveti svoj um planiranju.I ako nađe novac od jednog ili više izvora,tu su posebne stavke ugovora,a one često se svode da "investitor može u bilo kojem trenutku,kao sredstvo osiguranja,tražiti povrat sredstava"
Drugim riječima ukoliko u 48h igra ne pokaže ostvari dovoljnu projiciranu prodaju,investitor može pokrenuti,ako želi,prisilnu naplata + očekivana zarada definirana ugovorom o financiranju.Šta učiniti onda?Da li se svaka osoba može nositi sa ovim stresom?
Ukoliko se radi o kompaniji koja već ima povijest izdavanja naslova - pomnožite ovaj pritisak.
S druge strane:
-Sanja ili bilo koja druga osoba i njih tisuće vjeruje da čini dobru stvar za neku zajednicu,jer omogućuje da dođe jeftino da kopije igra.Ja vjerujem da ono što oni ne žele jeste - platiti visoku cijenu igre.
-I tu leži jednostavno riješenje - samostalno napraviti kalkulaciju i pismeno,ili na forumu,tražiti očitovanje autora - daljnje reakcije njihove službe biti će dovoljne da sami izvedete zaključak pozitivan/negativan.
Zakon je vrlo fluidan po ovom pitanju,i moguće ga je mijenjati na dnevnoj bazi,iz razloga što nitko ne voli gledati svoj kapital koji odlazi bestraga.Mehaniku igre nije moguće patentirati (nisam siguran vjerujem što si napisao),opet je problem što zakon ima tendenciju da se mijenja na dnevnoj bazi po potrebi naplate.
Neki autori dozvoljavaju kopiranje mapa,recimo Brass ili HF i tu je moguće dobiti suglasnost/očitovanje autora,sam izgled i ime je copyright,da li i najmanja promjena znači gubitak statusa copyright debatno je - može biti naznačeno "da svako mijenjanje sadržaja i dodavanje podliježe copyright i ne može se distribuirati bez prethodne suglasnosti autora".
Ja nikada nisam niti bih se bavio da nekoga opominjem ili prijavljujem,sve ovo sam napisao u dobroj volji i tonu.
U slučaju igranja sa copyright-om znajte da zakon nije na vašoj strani - upravo zbog uloženog kapitala i truda.
Samo mala usporedba obadvije strane:
-Osoba kreće po prvi puta u izdavanje svoje društvene igre,ima svoj posao ili ne,i prolaze mjeseci u razvijanju igre.Ukoliko ne zna napraviti financijski plan mora odvojiti svoj novac da druga osoba posveti svoj um planiranju.I ako nađe novac od jednog ili više izvora,tu su posebne stavke ugovora,a one često se svode da "investitor može u bilo kojem trenutku,kao sredstvo osiguranja,tražiti povrat sredstava"
Drugim riječima ukoliko u 48h igra ne pokaže ostvari dovoljnu projiciranu prodaju,investitor može pokrenuti,ako želi,prisilnu naplata + očekivana zarada definirana ugovorom o financiranju.Šta učiniti onda?Da li se svaka osoba može nositi sa ovim stresom?
Ukoliko se radi o kompaniji koja već ima povijest izdavanja naslova - pomnožite ovaj pritisak.
S druge strane:
-Sanja ili bilo koja druga osoba i njih tisuće vjeruje da čini dobru stvar za neku zajednicu,jer omogućuje da dođe jeftino da kopije igra.Ja vjerujem da ono što oni ne žele jeste - platiti visoku cijenu igre.
-I tu leži jednostavno riješenje - samostalno napraviti kalkulaciju i pismeno,ili na forumu,tražiti očitovanje autora - daljnje reakcije njihove službe biti će dovoljne da sami izvedete zaključak pozitivan/negativan.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Na BGG-u svakih par godina izađe rasprava o homemade varijantama igara. Općeniti stav nekako uvijek gravitira prema - homemade igre su ok, dok god se ne radi masovno i u komercijalne svrhe (jedan od razloga zašto se i dopušta da na sajtu stoje high-res scanovi gotovo svih "kartonskih" komponenata, često uključujući i samu ploču). Isto tako potpuno je ok napraviti i objaviti "svoju" verziju igre (recimo elektroničku), dok god se ne koristi artwork iz igre. Dakle tu ima dosta slobode i čak i neovisno o pravnoj strani tu vjerojatno nije baš u redu te slobode zlouporabljati.
Znači tko hoće napraviti homemade varijantu igre i ima sredstva i prilike da to napravi "poluprofesionalno"... sve pet. Ali bilo kakvo omasovljavanje toga, pa makar i ne za vlastiti profit, to definitivno nije u redu. Izrada jedne kopije neće naštetiti dizajneru igre a sveukupan uloženi trud u takvu izradu je vjerojatno financijski ekvivalentan cijeni same igre. No masovna produkcija (koja bi se vjerojatno radila upravo radi smanjenja ovih ulaznih troškova, ali i potencijalno za profit), makar i u najboljoj namjeri, je i pravno i moralno neprihvatljiva.
Znači tko hoće napraviti homemade varijantu igre i ima sredstva i prilike da to napravi "poluprofesionalno"... sve pet. Ali bilo kakvo omasovljavanje toga, pa makar i ne za vlastiti profit, to definitivno nije u redu. Izrada jedne kopije neće naštetiti dizajneru igre a sveukupan uloženi trud u takvu izradu je vjerojatno financijski ekvivalentan cijeni same igre. No masovna produkcija (koja bi se vjerojatno radila upravo radi smanjenja ovih ulaznih troškova, ali i potencijalno za profit), makar i u najboljoj namjeri, je i pravno i moralno neprihvatljiva.
- joezg
- Reactions:
- Postovi: 337
- Pridružen/a: 17 kol 2011, 11:03
- Ima zahvala: 24 puta
- pohvaljen: 201 put
- Kontakt:
Re: BANG sa svim ekspenzijama
Da li je PnP kršenje autorskih prava ovisi o tome da li se u izradi koristi zaštićeno autorsko djelo (artwork) i što se se time radi.McGregor je napisao/la:Da li je print & play kršenje prava?![]()
Niti znam Sanju, niti ikoga od Vas, ali nisam iz ovoga shvatio da ona želi zaraditi na ovome, možda griješim.
Dosta sam proučavao temu autorskih prava vezanih uz društvene igre i koliko shvaćam autori mogu zaštititi art, rulebook i neke specifične komponente (ovo zadnje čak i patentom). Čini se da se mehanika igre ne može zaštititi.
Dakle (i ako sam u pravu), ako netko isprinta bang sa vlastitim artom, ne krši prava čak i ako ga prodaje.
Isto tako malim da nije grijeh isprintati igru pomoću dostupnog arta za svoju upotrebu. Veći je problem dijeliti zaštićeni art ili prodavati isprintanu igru sa zaštićenim artom.
U izvornom Sanjinom postu je upitan samo share zaštićenih datoteka, jer mislim da je svakome normalnom jasno da ona ne prodaje nelegalne kopije banga nego pokušava nagovoriti više ljudi da se udruže kao bi svima bilo jeftinije.
- Igor
- Reactions:
- Postovi: 446
- Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 196 puta
- pohvaljen: 402 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Da ovo ne završi u negativnom tonu,nitko ne proziva Sanju,općenito je napisano za sve koji imaju želju da naprave kopiju,da su upoznati koje dostupne pravne alate ima druga strana.
Niti ja nisam "cvjećka" po tom pitanju,ali radi prijašnjih iskustava sa oprezom prilazim kad je u pitanju tema kopiranja.
Čini mi se bolje imati jasnu situaciju nego se osloniti na APP,netko je napravio kopiju sve je dobro prošlo - znači može se kopirati.
Niti ja nisam "cvjećka" po tom pitanju,ali radi prijašnjih iskustava sa oprezom prilazim kad je u pitanju tema kopiranja.
Čini mi se bolje imati jasnu situaciju nego se osloniti na APP,netko je napravio kopiju sve je dobro prošlo - znači može se kopirati.
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Da netko ni moj post ne shvati kao neko prozivanje, ne poznam dotičnu niti sam mislio konkretno na nekoga. Dapače, originalni prijedlog mi se čini sasvim ok, ali ne da se printa sam BANG!, već da prvo netko uloži trud i napravi svoju varijantu igre. Ima finih besplatnih programa za vektorsko crtanje, nije problem složiti nekakav artwork, pogotovo ako se više ljudi uključi u to.Igor je napisao/la:Da ovo ne završi u negativnom tonu,nitko ne proziva Sanju,općenito je napisano za sve koji imaju želju da naprave kopiju,da su upoznati koje dostupne pravne alate ima druga strana.

- grof
- Redovni član udruge
- Reactions:
- Postovi: 8503
- Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 1622 puta
- pohvaljen: 2452 puta
- Kontakt:
Re: [DISKUSIJA] Autorska prava i reprintovi igara
Ima i za vektor i za raster. Inkscape i GIMP dobro ce odraditi svoj posel 

Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw