Zombie Kidz Evolution

Zombiji (o ne, opet oni!) opsjeli su grad, ali nekoliko djece se pokušava zabarikadirati u svojoj školi koju prvo moraju očistiti od zombificiranog školskog osoblja prije nego zatvore sve ulaze.

Čudna tema za dječju igru, ali očito uspjela jer ova igra trenutno zauzima prvo mjesto na BoardGameGeek rang listi za dječje igre, a usto je prošle godine osvojila par nagrada. Riječ je o reimplementaciji nekoliko godina starije igre Zombie Kidz (nikad igrali), i sudeći po rejtingu ne baš uspjele, ali izdavač Scorpion Masque koji je, usput rečeno, iste 2018. godine izdao i uspješan party naslov Decrypto, izbacio je skroz osvježenu verziju u življim i veselijim tonovima kako i priliči jednoj dječjoj igri, ali uz to dizajniranu u legacy stilu što je prva tako zamišljena igra za djecu.

Kratka napomena za one kojima je nepoznat ovaj koncept, riječ je o načinu igranja gdje se iz partije u partiju igra mijenja dodavanjem novih komponenti, lijepljenjem naljepnica, pa čak i trganjem komponenti i sl. Vjerojatno najpoznatiji primjer je Pandemic Legacy koji je već opisan na našim stranicama. Priznajem, zazirao sam od takve vrste igara jer sam na prvu stekao pogrešnu pretpostavku da sve legacy igre jednom odigrana do kraja postanu neupotrebljive, ali kako ova igra ima prihvatljivu cijenu, usudio sam se isprobati. Važna napomena: s obzirom da se čar ovakvog igranja nalazi upravo u otkrivanju novih zaokreta u igri, ovaj opis će biti u potpunosti bez spojlera.

Komponente

Kad otvorite kutiju koja je malena i ima funkcionalan uložak za komponente, naći ćete dvostranu ploču škole sa dvorištem (jedna strana za 2, druga za 3-4 igrača), 4 figurice igrača (izrezani kartoni koji se umetnu u plastične stalke), pločice zombija, žetoni s lokotom, jednu kockicu. Također tu je vodič za lovce na zombije i puno kuverti. Kako se može primjetiti, komponente su vrlo jednostavne ali prelijepo oslikane, baš primjerene za djecu, i najbitnije, funkcionalne, što dolazi do izražaja kada se igra počinje mijenjati.

Vodič sadrži pravilnik sa vrlo jednostavnim pravilima popraćenim ilustracijama, također ima puno naljepnica, a na zadnjoj stranici se nalaze traka progresa na koju svaki put kad završite partiju bez obzira na ishod nalijepite naljepnicu sa mozgom, ali ako pritom uspijete ostvariti neki cilj (npr. pobjeda sa 3 igrača, uzastopne tri pobjede i sl) možete nalijepiti i naljepnicu pokala na tu traku progresa pa time brže napredujete po njoj, ali fora je u tome što tako dođete do određenih segmenata na kojima otvarate kuvertu po naznačenom rednom broju. Svi ti ciljevi se nalaze u vodiču (naravno jednom ostvaren cilj ne može se ponovo vrednovati u sljedećim partijama), kao i neka prazna polja na koja nalijepite naljepnice koje dobijete u kuvertama.

Tekstovi su naravno na engleskom jeziku, ali to uopće ne predstavlja problem jer mi odrasli prevedemo, a pravila se lako zapamte pogotovo jer su popraćena ilustracijama..

Pravila

Sam koncept igre je jednostavan i podsjetio me na Geister, Geister, Schatzsuchmeister, dapače, djetetu sam i uspoređivao te igre dok smo joj objašnjavali pravila. Sama ploča prikazuje tlocrt škole sa 5 unutrašnjih prostorija (svaka je određene boje) i 4 vanjska prostora. Postoji osam pločica zombija, a na početku igre igrači počinju u središnjem prostoru dok se 4 zombija postavljaju po jedan u svaki vanjski prostor, a ostala 4 stoje u rezervi.

Počinjemo na središnjem prostoru i kad je igrač na potezu izvodi redom sljedeće:
a) baca kockicu, i ako kockica okrene određenu boju, postavlja se zombi iz rezerve u tu prostoriju. Postoji i prazno polje na kockici pa se ne uvodi zombi u školu
b) igrač se može pomicati u susjedni prostor ako nema više od dva zombija
c) igrač tjera zombije iz škole, tj. vraćaju se u rezervu
d) ako se dva igrača nalaze na vanjskom prostoru očišćenom od zombija, mogu postaviti žeton sa lokotom – dvorišna vrata su zaključana.

Pobjeđujemo ako smo zatvorili sva četiri dvorišna vrata. Gubimo ako moramo postaviti zombija u školu a nema više nijednog u rezervi, tj škola je prepunjena zombijima.

Kako se može primjetiti, pravila su zaista jednostavna, mogu reći i ne pretjerano inspirativna za odrasle, te praktički možete odmah početi sa igrom bez čitanja pravilnika, ali kako je ovo legacy igra, to nije sve. Napredovanjem na traci progresa otvarate određene kuverte čiji sadržaj mijenja igru koja postaje složenija i izazovnija… Ne bih otkrivao o čemu se radi, ali jako je veliki užitak kada se otvaraju kuverte i raspravlja što nam sada slijedi.

Za koga je igra podobna?

Za djecu od otprilike 6 godina na više i, naravno, za njihove roditelje :D Igra je prejednostavna da bi bila namijenjena isključivo odraslima, ali i oni će uživati u igri sa djecom. Partije kratko traju, oko 10-ak minuta, čime je igra primjerena za mlađu djecu, ali igranje bude toliko zarazno da uvijek odigramo po nekoliko partija samo da otvorimo sljedeću kuvertu. Naša 6-godišnja curica je oduševljeno prihvatila temu i baš uživa u igri, a posebice kada lijepi naljepnice na traci progresa, otvara kuverte i otkriva nove segmente igre. Također knjižica se može personalizirati tako da dijete napiše svoje ime, zadaje imena dječjim likovima i zombijima.

S obzirom da brže napredujete po traci progresa tako da usput ostvarite i neki određeni cilj, a time i brže dođete do otvaranja sljedeće kuverte, znamo katkad i taktizirati tijekom igre upravo zato da uspijemo ostvariti neku zadanu misiju pa je oduševljenje postignutim tim veće.
Za kraj

Kako sam spomenuo na početku, zazirao sam od legacy stila igre, ali po svemu sudeći jednom na kraju kampanje dobijete skroz funkcionalnu igru. Kao da razvijate prototip igre koja se sve više usložnjava, a naravno, ako igra postane prekomplicirana to jest preteška za djecu, niste obavezni primjenjivati sva napredna pravila, tako da možete prilagoditi težinu igre po interesu i želji djeteta. Mi još doduše nismo odbacili nijednu promjenu, ali tko zna… Fora je što jednom kada završite kampanju, Scorpion Masque je na svojim stranicama pripremio dodatne izazove

Još jedna ljepota, za razliku od nekih drugih kampanjskih igara, ovdje se broj igrača može mijenjati iz partije u partiju (od 2 do 4) kao i sami igrači, možete svaki put birati druge likove i td. Naravno, kod nas je osnovni uvjet je da bude jedan stalni igrač – naša curica, vlasnica igre koja se inače voli igrati sa komponentama kao sa lutkicama.

Priprema se i svojevrsni nastavak igre, Zombie Teenz Evolution, i na osnovu dosad napisanog možete pretpostaviti da sam je već bezecirao.