Tuscany Essential Edition (i Moor Visitors)

tuscany1.jpgViticulture zajedno sa Tuscany postaje nešto zaista posebno“, “Tko je jednom probao novu ploču (iz Tuscanyja, op.a.) ne vraća se na staro.” – neki su od komentara koje sam dobivao tijekom svog raspitivanja o igri Viticulture. Već sama Viticulture mi je bila dobra igra pa nisam mogao dokučiti kako bi mi Tuscany mogao pojačati igraće iskustvo, ali kada smo nabavili i konačno zaigrali ovo proširenje, ostali smo oduševljeni.  Kako je moja voljena primjetila: “Ovo djeluje kao da su još razrađivali i polirali igru, i sad smo taman dobili finalnu verziju.” To bi se moglo pogrešno protumačiti da je osnovna igra nesavršena, premda nije i još uvijek uživamo u njoj kada zaigramo sa drugim igračima, ali uz ovo proširenje igra je dobila novu dubinu i, pogotovo važno za moju ženu i mene, znatno poboljšala igru udvoje.

Tuscany Essential Edition sadrži samo 3 modula proširenja za razliku od originalnog Tuscanyja sa čak 12 modula. Neki moduli iz originala su već uključeni u Viticulture Essential Edition, a ostali moduli, pretpostavljam manje atraktivni, su izbačeni. No zato su oni koji su zadržani u ovom proširenju svi odreda izvrsni. Nove module smo isprva odigravali zasebno kako bi ih bolje upoznali, i stvarno krasno funkcioniraju, a jednom kada smo ih uključili sve zajedno, dobili smo bogatu i fantastičnu igru.

Izvrsna nova ploča za igru

Vjerojatno glavni adut  ovog proširenja je nova ploča koja nam je znatno bolja od ploče iz osnovne igre zbog nekoliko razloga:

1. same akcije na ploči su još bolje tematski raspoređene, i to po svim godišnjim dobima (u osnovnoj igri imate akcije samo ljeti i zimi), a postoje i neke nove akcije koje otvaraju nove puteve do pobjede.
  2. na ovoj ploči nam je puno bolje određivanje redoslijeda odigravanja akcija i eventualno dobivanje postojećih bonusa. Igrač koji prvi odigra sve svoje radnike, povlači ih sa ploče i odmah izabire kada će se ustati za sljedeću sezonu. Također povlačenjem radnika otvara akcijska mjesta ostalim igračima koji još uvijek mogu odigravati akcije.
  3. izvrsno je podržano iskustvo igranja udvoje. Kako sam spomenuo u recenziji osnovne igre Viticulture, tamo su bonusi od korištenja akcija dostupni samo za igru sa 3 i više igrača, a ovdje su konačno dostupni i za dva igrača.

Jako nam se svidjela nova ploča, pa nam je žao što nije odmah uvrštena u osnovnu igru. Iako nam se isprva učinilo suvišnim imati dvije ploče za igru, istina je da u objema uživamo. Žena i ja osobno preferiramo ploču iz ovog proširenja, ali još uvijek uživamo u staroj ploči kada igramo sa igračima koji generalno nisu baš toliko vični u društvenim igrama pa ih vabimo na našu mračnu stranu pomalo ležernijom, ali i dalje zahtjevnom igrom.tuscany2.jpg

Specijalni radnici

Sada sa ovim modulom umjesto običnih radnika, možete u igru uvesti do dva radnika sa posebnim sposobnostima. Ovaj modul je tako jednostavan, a tako dobar dodatak igri. Postoji 11 kartica specijalnih radnika i nasumce se izvuku dvije, pa možete trenirati po jednog radnika koji će posjedovati sposobnosti na karticama, a one su raznovrsne – od korištenja iste akcije dvaput, ili korištenja već zauzetih akcija itd. Limit ukupnog broja radnika koje možete posjedovati je i dalje isti kao i u osnovnoj igri, pa se zadnja dvojica netreniranih radnika više ne mogu uvoditi u igru, a uvijek možete izabrati da ne trenirate te specijalne radnike, ali još nismo dokučili razlog zašto bi si itko uskratio njihove mogućnosti.tuscany3.jpg

Kartice struktura

Osim struktura u osnovnoj igri koje gradite na svojoj ploči, sada imate set od 36 kartica struktura koje možete izgraditi bilo na dodatku ploči za igrača, bilo na svom nezasađenom polju. A mogućnosti ovih kartica su raznovrsne – olakšavaju vam neke radnje u igri ili vam daju bonuse od korištenja nekih akcija ili vam otvaraju posebna akcijska polja. I dok se prethodno opisani modul može koristiti i u osnovnoj verziji igre, ovaj je vezan za novu ploču koja je inače dvostrana a razlika je u sljedećem – samo jedna strana podržava igranje sa ovim modulom.tuscany4.jpg

Sve u svemu Tuscany Essential Edition je fantastično proširenje s kojim dobivate nabrijanu igru sa dugim vijekom trajanja. Izvrsna desetka!

Kratki dodatak na kraju – malo proširenje Viticulture: Moor Visitors

Ovo slatko malo proširenje dodaje 40 novih kartica posjetitelja. Nije neophodno, ali je odlično jer nove kartice, koje smo odmah promiješali sa postojećim karticama iz osnovne igre, povećavaju raznolikost u igri i dodaju nove, katkad luckaste bonuse za igrača koji ih vješto odigra. A kutijica nam je tako slatka da je koristimo kao ukrasni element za držanje nekih sitnica.tuscany5.jpg