Skull Port: Gusari na vašem stolu

Eto nam jedne nove igre domaćih autora pod nazivom 4Hogs. To su isti oni autori koji su se već proslavili svojim prvijencom, igrom Vaults. A ja ću sebi staviti u zadatak da ne podlegnem potrebi subjektivnog hvalisanja domaćih autora i domaće igre. Stoga je stavljam uz bok s drugim igrama koje već odavno zabavljaju cijeli svijet. Jesu domaći, ali to ne znači da im zbog toga moram dati desetku. 😉

Dobro, mogu odmah na početku reći da je igra OK. Nije neka ludnica, ali je OK. Da sam malo više očekivao definitivno jesam, no što je – tu je.

Komponente igre

DSC03044.jpg Čvrsta i teška kutija manjih dimenzija odaje dobar dojam pri samom otvaranju, a komponente koje ćete unutra naći već na prvi pogled odišu kvalitetom izrade. Kockice nešto manje, ali ostali kartonski materijal i posebno kartice odišu kvalitetom. Grafika mi se iskreno baš ne dopada, no to je stvar  mog subjektivnog dojma. O nekim objektivnijim stvarima napisati ću malo kasnije. Jednostavno nisam ljubitelj pretjeranog forsiranja lubanja na svakoj mogućoj komponenti igre. Pa nije kod tih gusara baš sve u mrtvačkim glavama. Sama mi količina grafike na komponentama malo prelazi u kič, odnosno ima je po mom ukusu malo previše. Veći je problem u tome što mi to pretjerivanje u detaljima i količini crteža smeta pri igranju jer više ne razaznajem koji dio je ploča za igru, a što je neka postavljena oznaka. Jednostavno mi se pred očima sve “slije” u jedan crtež i više ne razabirem ono bitno od onog nebitnog, a to je već objektivnija zamjerka.

Tu dolazim do još jednog problema pri igranju: boje za tokena. Imamo jasnu crvenu i tri tamne boje: plavu, ljubičastu i zelenu. Od tih tri, nama su se pri igranju sve brkale i jako teško uočavate čija je to oznaka na nekom gusarskom brodu (osim onog jasnog crvenog), a to je pri igranju prilično bitno. Trebalo je uz crvenu uzeti primjerice: žutu, plavu i zelenu, ali svjetlije, a ne tako tamne.

Kartice flota i kapetana su nedovoljno različite, pa se i to relativno lako pobrka. Pozadine su im iste i samo neki detalji čine razliku. Trebalo je to maštovitije razraditi.

DSC03045.jpg Kockice su obične, bijele (i jedna crna). One sa standardnim točkicama od jedan do šest. Ništa tematski, ništa gusarski. Čak je i boja zapravo van teme koja se prožima u ostalim komponentama igre. Zašto nisu bile bar žute ili oker, pa da daju dojam starine ili bilo što osim bijele? A i brojevi na njima su mogli biti drugačiji ( mrtvačke glave?!). Dobro, takve prilagođene kockice znaju dosta poskupiti igru, pa vjerujem da se ovdje išlo na jednostavnije varijante zbog smanjenja troškova.

Ali, ono što je i mene i moju dragu prilično povrijedilo jest nedostatak hrvatskih pravila igre. Zar se zaista od čak pet jezika (Engleski, Njemački, Francuski, Talijanski i Španjolski) tu nije mogao smjestiti i Hrvatski?? Tim više što sama igra mehanikom ne pretendira postati hit u svijetu, te će je prije igrati netko tko u svijet modernih društvenih igara tek ulazi, a takvih novopridošlica ipak ima više u našem “regionu” nego li u zemljama čiji jezici krase pravila ove igre. Što se samog sadržaja pravila tiče, iako sam nailazio na negativne komentare po pitanju jasnoće, nama pri igranju nije bilo nekih nedoumica. Dapače, priloženi primjeri samog igranja zaista zorno prikazuju moguće radnje. Taj dio je pak za svaku pohvalu.

Igranje igre

A sada ono bitnije. Kakva je ovo igra i kakav nam je osjećaj pri igranju pružila?

Priznajem, očekivao sam nekakvu nadogradnju igre Buccaneer. Ta mi je igra baš nekako bila gusarska s vrlo zgodnom mehanikom “stackanja” gusarske posade na razne lađe i kasnije podjele plijena. No Skull Port je bitno drugačija igra. Ovdje se zapravo radi o nadogradnji osnovne mehanike iz igre Jamb. Ako vam je Jamb ostao u dobrom sjećanju, onda vas ni Skull Port ne bi trebao razočarati. Sve forme kockica kao u Jambu postoje i ovdje i isključivo služe da sa svojim oznakama (tokenima) zagospodarite nekim od gusarskih brodova. I tu je i glavna fora u igri. To što ste zagospodarili nekim od brodova ne jamči vam da ćete tu i ostati, pa čak ako ste za to upotrijebili i token s najvećim utjecajem. Oznake utjecaja kreću se od 2 do 5 i jači utjecaj uvijek istiskuje manji prema nižoj poziciji na brodu s tendencijom da one najslabije izbaci s istog.

DSC03046.jpg Tri su ključne pozicije na svakom brodu: kapetanska, podčasnička i zapovjednička. Svaka donosi bodove igraču ako se uspio održati na tim pozicijama do kraja igre. S druge strane imamo i tri luke u kojima se tijekom igre gomila novac ostavljen ovdje zbog potrebe za modificiranjem iznosa na kockama. Naime, ako si želimo malo popraviti rezultat na kockicama onda to ponešto i košta i taj novac se deponira u lukama i to ovisno o modifikaciji koju trebamo. Taj novac se dijeli na kraju igre prema zastupljenosti igraćih oznaka utjecaja u samim lukama. U lukama ove oznake utjecaja završavaju u koliko su izbačene s nekog gusarskog broda ili ako igrač s kockicama nije uspio doći niti na jedan brod. Tada svoju oznaku utjecaja stavlja na neku od luka, taktizirajući s oznakama ostalih igrača i količinom tamo ostavljenog novca.

Osim luka i brodova postoje i dva tipa kartica koje donose dodatna proširenja pravilima igre:

  • Kapetanske kartice moguće je kupovati za određeni iznos pri početku vašeg poteza i time si priskrbiti dodatne bodove utjecaja, novčiće i razne olakšice pri plaćanju. Možete imati dvije takve kartice istovremeno aktivne, a one stare skupljate jer će vam na kraju donijeti dodatne bodove. Zgodno.
  • Kartice flota pak brijede za  sve igrače i služe za dobivanje dodatnih novčića pri određenim radnjama u čitavoj partiji igre (ne mijenjaju se do kraja igre).

Možemo reći da je glavna zadaća svih ovih kartica povećanje reigrivosti same igre i kao takve zaista služe svojoj svrsi, no ipak je tu moglo biti još malo raznolikosti.

skull-port-1.jpg Dakle, cjelokupnu igru možemo sažeti na bacanje kockica i pokušaje dobivanja što unosnije kombinacije kako bi svoje oznake utjecaja naselili na brodove s većim brojem pobjedničkih bodova. To će naravno htjeti raditi svi igrači, pa će ipak utjecaj sreće ovdje imati presudno značenje. Oni malo bogatiji će biti “sretniji” od sretnih jer će na sreću moći utjecati modificiranjem kockica. Dakle, gotovo je sigurna strategija da ćete svoje najjače oznake utjecaja čuvati za najunosnije brodove, a ostale za one manje unosne. Treba tu gledati što rade i drugi igrači i kome je ostalo jakih utjecajnih oznaka, pa s tom informacijom taktizirati, jer nemojte zaboraviti da jača ili jednaka oznaka utjecaja od one na brodu može zbaciti tu oznaku na nižu poziciju ili sa samog broda u luku.

Također ne treba podcijeniti niti luke, jer se u lukama zna naći podosta novca koji na kraju igre postaju pobjednički bodovi. Taj se pak novac dijeli proporcionalno vašoj zastupljenosti u luci u odnosu na ostale igrače, a tu opet do izražaja dođu vaše oznake utjecaja.

Mehanika izguravanja slabijeg od jačeg igrača na brodovima, kao i podjela plijena u lukama ima mi i tematskih poveznica s gusarima što je zgodno, iako bih nekako želio da glavna pokretačka mehanika igre ipak nije toliko “jambovska”. To mi je jednostavno preveliki déjà vu.

Za kraj, još jednom. Igra je OK, solidna za ono što nudi – osjećaj pri igranju je sličan kao pri igranju spomenutog Jamba (nadanje u dobar rezultat na kockicama i tome pripadno veselje), ali bih volio da je za tu količinu igre ipak malo jeftinija. Dobra za igrače koji su svježi u svijetu modernih društvenih igara ili za laku razbibrigu, no ne pretjerano zanimljiva za nekog iskusnijeg igrača koji od igara traži ili dobru strategiju ili inovativnu, oduševljavajuću mehaniku.

I ne, ocjena 6/10 nije loša ocjena! To je baš dobra ocjena za OK igru koju volimo tu i tamo odigrati.

 

VEZANI ČLANCI: