Proširenja za Carcassonne (Dio 3/3)

7. proširenje Das Katapult (Katapult)

Jedino od velikih proširenja koje nisam nabavio, niti ću ikad. Imate katapult i određene pločice koje, kada ih izvučete i postavite u igru, aktiviraju katapult. Katapultirate određene oznake kojom primjerice gađate druge figurice na ploči, ili je vaš protivnik mora uhvatiti i sl. Doduše, ovo vam može biti tako bedasto da na kraju ispadne i zabavno, ali meni to definitivno više nije Carcassonne.

Slikovni rezultat za carcassonne catapult

8. proširenje Brücken, Burgen und Basare (Mostovi, utvrde i tržnice)

Nakon prethodna dva loša proširenja, zazirao sam od ovog jer mi se učinio bezveznjikavim, ali valjda zbog premalih očekivanja, na kraju sam bio zadovoljan.

Tržnice – Igra dolazi sa 12 pločica koje me likovno baš i nisu oduševile, ali eto, povećava se ukupni broj pločica u igri, a na 8 od njih su nacrtane tržnice.

Sam koncept tržnica gdje nakon postavljanja takvih pločica dolazi do izvlačenja pločica u broju igrača i licitiranja za te pločice nuđenjem tj. gubljenjem svojih bodova kao cijenu za iste nije nam se dopala, ali postoji i verzija po kojoj se nakon postavljanja pločice tržnice izvuče broj pločica jednak broju igrača i onda igrači biraju od ponuđenih pločica i postavljaju ih u igru, s time da prvo bira onaj koji je sljedeći na potezu. To nam se već svidjelo a često ne biramo onu pločicu koja vama odgovara već protivniku.

Mostovi – Mali drveni mostovi koji se dodijele igračima, poput tornjeva iz 4. proširenja dodaju 3. dimenziju igri i izgledaju baš zgodno. Ali osim izgleda imaju i vrlo važnu funkciju jer omogućuju čupanje iz situacija kada se ceste nezgodno nastavljaju pa se mostom mogu preskočiti druge ceste pa i gradovi, a pametnim postavljanjem mogu se i proširiti polja. Definitivno najbolji element u ovom proširenju.

Utvrde – Neprijateljski elementi koji omogućuju krađu bodova protivniku. Umjesto da se boduju mali okrugli gradići koji se šire na dvije pločice, onaj koji postavlja pločicu kojom završava minijaturni gradić, može umjesto njenog bodovanja postaviti utvrdu, pa sa njom pokušati dobiti bodove od prve strukture koja se nalazi u njenom susjedstvu (samostani, gradovi, ceste).

Na primjer postavite utvrdu kraj jednog većeg grada kojeg protivnik tako marljivo gradi i uvećava i ako taj grad bude prva završena konstrukcija, i vlasnik utvrde i vlasnik takvog grada dobiju jednak broj bodova. Kada mi je žena smjestila svoju utvrdu kraj jednog takvog grada koji sam udarnički širio, morao sam taktizirati kako da izgradim nešto bezveze kraj ženine utvrde da ne bih dijelio bodove s njom za grad, umjesto da gradim svoje strukture, dok se žena, naravno, trudila završiti moj grad. Osim toga, na kraju igre, kada se boduju polja, utvrde vrijede bod više od običnog grada.

Naša ocjena: 7/10

9. proširenje Schafe und Hügel (Ovce i brda)

Nakon nekoliko loših do osrednjih proširenja, napokon je došlo ovo koje nas je oduševilo. Imamo 18 novih i lijepih pločica i neke od njih daju neobičan izgled gradovima kao i nove mogućnosti za slaganje krajolika.

Pastir i ovce – Svaki igrač dobiva figuru pastira i nakon postavljanja pločice na polje može uvesti pastira (ako nema drugih pastira, naravno) te iz priložene bijele vreće izvlači jedan od osamnaest žetona na kojem su nacrtane ovce (u broju 1 do 4) ali i vukovi. Sama vreća, premda lijepa, za svoju funkciju držanja žetona je ipak prevelika, a istodobno i premala da držanje pločica, pa smo na kraju našli neku malu platnenu vrećicu za izvlačenje žetona.

Ako igrač koji postavi pastira, izvuče žeton sa ovcama, postavlja ga na istu pločicu, i svaki put, kada postavlja novu pločicu kojom širi isto polje, može ili izvući novi žeton iz vrećice ili vratiti pastira u zalihu i sve prikupljene ovce u vrećicu, te koliko je bilo novaca, toliko dobije bodova. Trudit ćete se postavliti pastira na polje, tako da svaki put kada gradite neku drugu strukturu, istodobno širite ovo polje.

No postoje 2 žetona sa vukovima, i kada ih se izvuče, sve ovce se vrate u vreću, a pastir u zalihu bez ikakvih bodova. Isprva mi se činilo da je premalo žetona sa vukovima, odnosno da je prelako osvajati bodove na ovcama, ali eto, dešavalo bi se da je žena fino razmnožavala svoje stado, dok bih ja znao biti takav maler da sam često odmah izvukao vuka prilikom postavljanja pastira. U svakom slučaju ovaj dodatak nam se svidio.

Vinogradi – Na nekim lijepo oslikanim pločicama nalaze se i vinogradi i kada se one postave uz samostane gdje svećenici marljivo rade vino, prilikom dovršavanja istih za svaki vinograd u susjedstvu se dobije dodatna tri boda. Naravno, jedan vinograd može doticati i dva ili više samostana, pa svaki dovršeni samostan može od istog vinograda dobiti dodatne bodove što je malo promijenilo stvari kod samostana koji su prije imali uvijek konstantan zbroj bodova što nije slučaj kod primjerice gradova, cesta ili polja.

Brda – Kada se izvuče pločica sa nacrtanim brdom, odmah se izvuče još jedna pločica bez gledanja, i postavlja se ispod pločice sa brdom. Kada već dugo igrate Carcassonne, počinjete pamtiti sve pločice, pa već možete pretpostavljati koje pločice se još uvijek mogu izvući.

Uzmimo primjerice zmaja iz 3. proširenja. Znate da postoji ukupno 12 pločica koje aktiviraju zmaja da krene u rušilački pohod, pa možete kalkulirati koliko je još ostalo takvih pločica i hoćete li zanemariti zmaja koji dahće u susjedstvu vaših figurica. Brda sada unose element neizvjesnosti jer više ne znate koje su pločice uklonjene iz igre postavljanjem ispod brda.

Uz to, postavljanjem figurice na brdo ista dolazi u dominantniji položaj nad figuricom protivnika kada se nadmećete za istu strukturu. Tako je primjerice cestovni razbojnik na povišenom dijelu ceste moćniji od suparničkog cestovnog razbojnika i završetkom strukture samo on dobiva bodove za istu. Kao što sam spomenuo na početku, često igramo vrlo neprijateljski nastojeći preoteti jedno drugom strukture, pa nam je ovaj dio proširenja legao kao budali šamar.

Naša ocjena: 9/10