Patchwork

Moja voljena i ja posjedujemo sasvim dovoljno igara za nas dvoje tako da ih sve ni ne stignemo odigrati kako se spada pa sam malo stao na kočnicu što se tiče nabave novih naslova isključivo za nas dvoje, ali kako imamo mlađe dijete koje smo počeli upoznavati sa modernim društvenim igrama u ranijoj dobi negoli njene starije sestre, a s obzirom da većina igara koje imamo nije baš pogodna za njenu dob (trenutno 6 godina) periodički, kako malena raste, potražim mišljenja na našem forumu za igre koje bi bile zanimljive za dijete ali i ne predosadne za nas odrasle i tako sam dobio preporuku upravo za igru koju ću opisati u ovoj recenziji.

Moram priznati da sam se iznenadio jer sam i prije nalijetao na ovaj naslov u više članaka po internetu, ali kao izvrsnu igru za odrasle zbog čega sam je, iz gore navedenih razloga zaobilazio, ali ne i u kontekstu igara pogodnih za djecu. Pa ipak preporuka ima smisla jer moja curka i inače voli predantno slagati razne stvari, kockice i sl, a u ovoj “tetrisoidnoj” igri skupljate šarene komade zakrpa različitih oblika i veličina koje nastojite međusobno složiti na vašu igraću ploču, a još pritom kao valutu koristite dugmad pa se predškolsko dijete taman nauči jednostavnoj matematici zbrajanja i oduzimanja.

Iako je igra zaista prikladna za dob 6+ godina, premda naravno to ovisi i o karakteru i afinitetima djeteta, nemojte da vas ovo zavara jer je riječ o zaista izvrsnoj i izazovnoj igri za odrasle pa se s pravom, još otkad je prvi put izdana 2014. godine, redovito uvrštava na rang liste najboljih igara za dva igrača, a idealna je i za početnike zbog svojih jednostavnih pravila koja se mogu pročitati ovdje, te kratkog trajanja partije, otprilike oko 20-ak minuta.

Ono što mi se svidjelo u igri je koncept vremenske staze po kojoj se kreću oznake igrača, odnosno činjenica da u igri postoje zapravo dva resursa, već spomenuta dugmad te vrijeme, jer kad god poduzimate jednu od dvije moguće akcije u igri, skupljanje dugmadi ili uzimanje i polaganje pločica zakrpi na svoju ploču, to plaćate vremenskim brodovima, odnosno pomicanjem po stazi i jednom kada vaš marker dođe do kraja staze, igra je za vas gotova. Zato nastojite dobro upravljati tim ograničenim resursom jer morate prekriti što više polja na vašoj ploči ali i skupljati dugmad koja je potrebna za skupljanje zakrpa ali i za bodovanje na kraju igre. Aktivni igrač je onaj čiji se marker nalazi iza ili na samom markeru protivnika, ali jednom kada ga preskoči, protivnik postaje aktivni igrač.

Od 33 jedinstvena komada zakrpi međusobno različitih ne samo po obliku već i po cijeni u dugmadi i vremenu te vrijednosti jer neki komadi generiraju prihode u dugmadi, u svakom trenutku su aktivnom igraču  dostupna svega 3 komada pa ima dosta kalkuliranja koje ćete komade ugrabiti, ali koji će postati dostupni ne samo vama već i vašom protivniku kada postane aktivni igrač. Također ima tu manipulacije svojim vremenom koliko želite odmaknuti na vremenskoj stazi dok nastojite optimizirati svoje akcije, najbolje kada istovemeno možete uzimati nove komade i dobivati dugmad, a ona je važna jer pobjeđuje igrač sa najviše dugmadi.

Ali nije važno samo skupiti više dugmadi od protivnika već je bitno i koliko će vam ostati praznih, odnosno nepokrivenih polja na vašoj ploči na kraju igre jer ćete gubiti dugmad za svako nepokriveno polje pa se znalo dešavati gdje bi jedan igrač na kraju skupio i više dugmadi ali ima i više nepokrivenih polja zbog kojih izgubi dugmad te bude poražen. I tako dolazimo do najveće zabave, igranja Tetrisa na vašoj igraćoj ploči koja u biti predstavlja rešetku od 9×9 kvadratića.

Naravno, sa djetetom su partije opuštene, ne trudim se dugoročno planirati i samo gledam trenutno dostupne komade a na kraju igre se divimo šarenim mozaicima koje smo složili na svojim pločama dok igre sa ženom… uh, međusobno se grizemo od samog početka nastojeći preoteti neke pločice, te bonuse u igri, odnosno neke malene zakrpe koje su vam korisne da popunite rupe u vašim mozaicima, a tu je i nagradna pločica koja daje 7 dugmadi, odnosno bodova na kraju igre onom igraču koji prvi uspije popuniti rešetku 7×7. Ne dolazi sa originalnom igrom ali može se improvizirati i bonus pločica za igrača koji prvi uspije popuniti rešetku 5×5 i odsad su mu, kada je na redu, dostupna 4 a ne 3 komada zakrpi.

Dizajner igre je čuveni Uwe Rosenberg koji je dizajnirao još neke igre slične Patchworku, između ostalih i na našim stranicama opisani Cottage Garden, a Patchwork je u međuvremenu pokrenuo vlastitu seriju pa tako postoji Patchwork Express koji je zbog svoje jednostavnosti namijenjen upravo dobi mog djeteta premda je ona sasvim uspješno svladala original, Patchwork Doodle namijenjen većem broju igrača ali gdje sami crtate zakrpe, Patchwork Automa za solo igranje…

I za kraj što reći o igri? Jako mi se sviđa što sam našao “dječju” igru a koju uživam igrati i sa svojom boljom polovicom. Iako igra tematski predstavlja kućnu radinost gdje šijete, odnosno krpate neku posteljinu, što li već, od raznih komada tkanine, ipak je apstraktna ali ne smeta me, volim je ovako šarenu i razigranu. Usprkos opisu koji bi mogao ostaviti dojam kao da žena i ja igramo neku ratnu igru, Patchwork je zapravo uzbudljiva i opuštajuća slagalica taman da si prekratite malo vremena kada ne možete ili naprosto ne želite igrati neke duže igre. A ako vam partner/ica prigovori zašto gomilate igre, uvijek možete reći da ste kupili za dijete 😉