My First Carcassonne

Već sam opisivao Carcassonne kao prekrasnu igru koja je ženu i mene prije nekoliko godina uvela u svijet društvenih igara, i kad smo smišljali božićne poklone za našu djecu, najmlađoj 4-godišnjoj kćeri smo odlučili pokloniti My First Carcassonne, poznatoj i pod drugim nazivima poput Carcassonne Junior ili Kids of Carcassonne. Naše dijete i inače voli uzimati pločice iz Carcassonnea ili Ingeniousa i samo ih slagati na podu, pa smo pomislili kako bi joj ova igra mogla biti zgodna i zabavna. Također nam je, možda i pomalo sebično, bio bitan čimbenik da se i mi odrasli ne dosađujemo previše igrajući društvene igre namijenjene djeci mlađe dobi. Koliko je My First Carcassonne uspio ispuniti ova očekivanja slijedi u nastavku.

Komponente u igri su jako kvalitetne ii vrlo jednostavne, ima ukupno 32 drvene figurice u 4 boje (znači po 8 figurica za svakog igrača) i 36 pločica, a sve te komponente su osjetno veće od njihovih inačica u originalnom Carcassonneu, vrlo izdržljive i manjoj djeci lagane za manipulaciju. Tu je i pravilnik od 4 stranice, ali igra se doslovno može objasniti u nekoliko rečenica.

Na lijepo oslikanim pločicama se nalaze motivi djece u odjeći od 4 različite boje, koje odgovaraju bojama figurica, kako šeću i traže ili ganjaju razne domaće životinje po ulicama gradića. Svaka strana pločice završava nastavkom ceste tako da, za razliku od pločica iz originalnog Carcassonnea, ovdje nema pogrešnog načina postavljanja pločica jedne uz drugu.

Igra se sastoji u tome da svaki igrač počinje sa 8 figurica jedne boje u svojoj zalihi, a može igrati 2 do 4 igrača, i kad je na redu povlači pločicu i otkriva je, te ju postavlja uz već postavljene pločice u igri. Svaki put kada se zatvori neka cesta sa oba kraja, igrači na djecu na toj cesti postavljaju figurice odgovarajuće boje iz svoje zalihe, a pobjeđuje onaj igrač koji prvi uspije postaviti sve svoje figurice u igru, i to je to od pravila. Može se desiti da istodobno bude i više pobjednika, a u rjeđim slučajevima kada se izvuče i zadnja pločica, a nitko nije uspio postaviti sve svoje figurice, onda pobjeđuje onaj koji ima najmanje figurica u zalihi.

Igra stvarno teče brzo, a same partije traju oko 10-15 minuta što je sasvim dovoljno da mi kćerkica zadrži koncentraciju, a znali smo odigrati i po dvije-tri partije u nizu. Igrali smo sa raznim brojem igrača, i iz moje perspektive u igri sa dvoje igrača imate više kontrole nad igrom, ali zabavnije je, premda i kaotičnije, sa maksimalnim brojem igrača gdje izvlačite manje pločica po igraču, pa je prisutan daleko veći faktor sreće jer vam se zna desiti da rjeđe izvlačite pločice sa svojim likom pa se morate dovijati kako smisleno zatvoriti ceste na kojima su vaši likovi.

No mojoj curici to ne smeta, naprosto uživa postavljati pločice i figurice, jedino što preferiramo igrati na podu jer na stolu joj, onako maleckoj, budu teže dostupni udaljeniji rubovi polja igre, pa ima tendenciju da se drži svog kraja igre. Sama jednostavnost komponenti i pravila omogućila je da curica odmah shvati kako se igra, uz tek povremenu pomoć sa naše strane. Naravno da s obzirom na svoju dob od 4,5 godine nema smisla za razrađeniju strategiju, a povremeno je preplavi val samaritanstva pa želi svojom pločicom pomoći drugim igračima, ali zanimljivo je kako često sama pobjeđuje bez naše pomoći, dijelom zato što je ipak ne nastojimo sabotirati u igri, ali dijelom i zato što mi odrasli možda previše kompliciramo sa svojom strategijom.

A kakva je igra nama odraslima, uključujući i njenim starijim sekama koje su već ušle u pubertet i razvile sve one karakterne osobine kojima uporno testiraju granice strpljenja i duševnog mira svojih roditelja? Pa kad bismo spremili curicu na spavanje, znali smo nastaviti sa igrom gdje bismo počeli i podlije igrati sabotirajući druge igrače ili pokušavajući priključiti svoje likove cestama koje grade drugi igrači. Da, i to je moguće da nevinu dječju igru pretvorimo u podlo nadmetanje između žene i muža. Uglavnom My First Carcassonne je izvrsna igra koja je u našem domu uspjela jednako zabaviti mlađe i starije i šteta što nije nabavljiva u našim trgovinama. Uzevši u obzir da je to primarno dječja igra, sukladno tome dajem joj najvišu ocjenu.