Micro Macro Crime City – detektivi u slici

Ovaj puta na stolu ili bolje reći na zidu imamo jednu vrlo interesantnu kooperativnu društvenu igru koja je osvojila i ovogodišnji Spiel des Jahres. Riječ je o detektivskoj igri u kojoj igrači zajednički traže rješenja zločina putem kartica 16 scenarija – slučaja i velike karte grada na kojoj je ucrtana hrpa detalja, zgrada, stanovnika i svega što već čini jedan ozbiljan gradić.

Pod povećalom

Dakle, kad sam se prvi puta susreo s igrom malo me iznenadila veličina same kutije koja spada u one omanje. Valjda čovjek očekuje da kada nešto dobije prestižnu godišnju nagradu mora biti i veliko i teško (iako sam se mogao sjetiti da je igra Hanabi još i manja). Zapravo, veličina kutije je idealna i u nju sve fino stane. To što stane u kutiju sastoji se od velike, uredno složene mape grada, točnije velikog, crno bijelog, vrlo lijepo nacrtanog crteža grada, jedno priručno povećalo koje će vam biti od i te kakve koristi i 16 malih koverti za 120 kartica koje će vas voditi kroz svih 16 kriminalističkih slučajeva, a koje ćete vi i vaša ekipa pokušati riješiti putem spomenute karte grada. I to je sve od komponenti. Ah, da tu su i upute za igranje koje vam zapravo objasne neke sitnice jer igra je iznimno jednostavna za igranje, pa je mogu igrati i mlađi članovi vaše obitelji ili ekipe.

Volio bih se malo osvrnuti i na kvalitetu izrade. Naime, nisam pretjerano oduševljen kvalitetom papira na kojem je otisnuta mapa. Iako njegova mala debljina omogućuje da se karta uredno složi u kao što ranije rekoh omanju kutiju ista je po mom osjećaju prilično osjetljiva na oštećenja ako na nju nešto kapne ili se netko osloni pa je na tom mjestu izgužva i sl. Također, karta je zaista velika (75 cm, 110 cm) te će vam trebati ili oveći stol oko kojeg svi mogu stajati – opet loše jer oni koji stoje tako da kartu gledaju naopačke neće moći baš ništa riješiti ili ćete je staviti na pod ili, što se nama pokazalo kao najbolje zakvačiti na zid. Mi smo uzeli patafix ljepljive “gumice” s kojima smo je zalijepili za zid, a da se karta ipak ne ošteti. Na taj način svi mogu kvalitetno pregledavati kartu. Povećalo koje dođe s igrom je neophodno jer su detalji zaista sitni i tu se izdavač mogao malo potruditi pa u kutiju staviti još koje povećalo više. Mislim, to je zapravo samo komadić plastične leće – ništa što bi igru napravilo skupljom. Kartice scenarija i kovertice su kvalitetne i dugo će potrajati. Trebati će vam i dobro osvjetljenje jer bez dobre rasvjete teško ćete uočavati bitne detalje.

Detektivi u slici

Dolazimo do same igre. Cijeli koncept rješavanja zadataka je vrlo domišljato riješen zbog čega je igra i dobila ovu nagradu. Zadatak vaše grupe je rješavati slučajeve prema scenarijima koji su raspoređeni u 16 koverti s karticama i označeni sa zvjezdicama težine. Počinjemo od kraćeg uvodnog scenarija koji vas uvede u sam koncept igre. A igra se zapravo sastoji od traženja detalja na karti grada. Ništa više i ništa manje, što nimalo ne znači da je dosadno. Dapače, upravo suprotno. Glavni štos ove karte je što ne prikazuje događaje statično nego je dodana i vremenska komponenta putem koje možete pratiti tragove događaja. Kako? Pa tako što ćete na karti moći primjerice pronaći istog lika na različitim lokacijama u gradu u različitim vremenima i na taj način zaključiti njegov put kretanja. I upravo je to ono što igru čini toliko posebnom. Jednostavna ideja koja je odlično uklopljena.

Čak štoviše, ako još niste sigurni što to konkretno znači, izdavač se potrudio izraditi jednu malu digitalnu demonstraciju igre koju možete odigrati ovdje i vidjeti da li vam paše ovakav koncept igre.

Kartice svakog scenarija vode vas kroz rješenje slučaja pitanjima na koje vi morate dati odgovore putem dokaza koji se uvijek i nedvosmisleno nalaze na karti grada. Ali, za još veće uživanje u igri savjet je istu odigrati putem naprednih pravila koja vam savjetuju da pogledate samo prvu (bijelu) karticu slučaja, a dalje sami zaključujete i pratite tragove na karti i razmrsite čitav slučaj, a na kraju sve samo provjerite putem spomenutih kartica. Nama se kroz scenarije već samo od sebe počelo dešavati da upravo tako igramo, pa su nam kartice samo tu i tamo pomagale kroz scenarije.

O težini same igre, odnosno njezinih 16 scenarija moglo bi se malo više raspravljati i tu je stvar osobnog ukusa i preferencija. Nekome će sve biti prelako, nekome će biti izazovnije. Nama su scenariji s do tri zvjezdice bili dosta trivijalni, a ovi s 4 i 5 zvjezdica izazovniji i time interesantniji, ali vjerujem da ćete uživati u svima jer je igra baš nekako zarazna i vuče vas da otkrivate. Dobro je znati da bi uskoro trebao izaći i nastavak igre Micro Macro Crime City Full House koji bi prema riječima izdavača trebao biti kompleksniji i s više detektivskog izazova.

Ono što je i i nače s ovakvim igrama problem jest njezina reigrivost. Odnosno, dotične nema jer kad jednom sve riješite nemate što s njom raditi dalje, pa ćete je vjerojatno htjeti proslijediti dalje ili prodati. No, unatoč tome smatram da joj je cijena od nekih 190 kn (25€) prilično korektna čak i za jedno odigravanje. Izdavač je na svojim web stranicama osigurao i par dodatnih kratkih scenarija + jedan ako se predbilježite na njihov newsletter kojeg trebate ispisati na svom pisaču, pa će vam igra potrajati još malo dulje.

Po mom skromnom mišljenju – vrlo originalna i domišljata obiteljska detektivska igra u kojoj mogu baš svi učestvovati.