Mala igra za velike dojmove – Skull

Skull je igra za 3-6 igrača. Na našem igračem stolu završila je gotovo slučajno, kada nas se okupilo šestero, a sa nama samo jedna druga igra za 6 igrača. Nakon što smo počistili vinograde jedino što nam je preostalo bile su lubanje. Kolega ju je bio kupio prije 9 mjeseci i otada nijednom nije došla na red. Niti sa nama, niti sa bilo kojom drugom ekipom. Pukim spletom okolnosti dobila je svoju priliku. I sada nam je žao što ju nismo otkrili prije.

Čega tu ima?

Komponente su iznimno jednostavne. Igra se sastoji od 6 baznih četvrtastih kartonskih ploča i 24 okrugle kartonske ploče koje veličinom i oblikom podsjećaju na podmetače koji se stavljaju ispod čaša kako na stolu ne bi ostali tragovi. Iz tog razloga tako ćemo ih i zvati u daljnjem opisu. Sve komponente izrađene su od čvrstog debelog kartona. Podmetači dolaze u 6 boja, po jedna za svakog igrača, i predivno su ilustrirani. Svakom igraču idu 4 podmetača, na 3 se nalazi cvijet, a na jednom lubanja. Ilustracije su individualne za svaku boju i vrhunske. Ne bi me čudilo da jednog dana naiđem na tetovažu koja je inspiraciju našla u ovoj igri.

Kako nema puno komponenti kutija nije velika i lako je prenosiva. Kombinirana sa čvrstim i velikim komponentama idealna je za plaže, kleti, konobe, birtije i druge otvorene i zatvorene lokacije.

I što sada?

Igra je vrlo jednostavna. Od svoja četiri podmetača svaki igrač odabere jedan, ili cvijet ili lubanju, i postavi ga pred sebe licem prema dolje na baznu četvrtastu ploču. Nakon toga, krenuvši od prvog, Igrači mogu učiniti jednu od dvije stvari:

• na svoju hrpu dodati još jedan podmetač okrenut licem prema dolje
  • predložiti koliko cvjetova smatraju da mogu okrenuti među podmetačima koji se nalaze na stolu.

Jednom kada se pokrene druga radnja dodavanje podmetača više nije moguće i kreće licitacija. Svaki idući igrač može predložiti da okrene više cvjetova od prethodnog ili preskočiti, u kojem slučaju ispada iz runde. Kada svi igrači preskoče i ostane samo igrač koji je predložio otkrivanje najvećeg broja cvjetova on prvo otkriva svoj podmetač(e). Nakon toga bira koji od ostalih igrača trebaju okrenuti svoj podmetač, jedan po jedan. Ako pronađe broj cvjetova koji je ponudio dobiva bod, što pokazuje preokretanjem svoje bazne ploče na suprotnu stranu koja je drugačije boje od prethodne. Ako prilikom okretanja podmetača igrač naleti na lubanju, runda je gotova i aktivni igrač za kaznu nasumično gubi jedan podmetač. Izgubljeni podmetač ostaje skriven kako ostali igrači ne bi znali je li igrač izgubio lubanju ili cvijet. Sada kreće nova runda sa novim postavljanjem podmetača i novom licitacijom. Igra završava kada jedan igrač skupi 2 boda tj. kada baznu ploču okrene dva puta.

8F9A3960.JPG

Dojmovi, želje, pozdravi

Što se omjera zabave i kompleksnosti tiče, ova igra pruža vrlo mnogo kroz vrlo malo. Uvijek mi je drago kad ova igra završi na stolu. Bilo kao “predjelo” za zagrijavanje prije glavne igre večeri, ili nakon nje kao završno igranje prije rastanka. U oba slučaja je definitivni podizač atmosfere. Skidam joj jedan bod čisto iz razloga što nema silinu da bude izazovna i završi kao glavna igra večeri/dana. Neće to biti igra koju ciljano imam u planu igrati, niti igra koju ću igrati dva sata, nego igra koju vadimo zato što imamo vremena. Ali vjerujem da će svaki put biti igra u kojoj ću uživati.

Stoga, ako ste u potrazi za jednostavnom party igrom ovo je jedna koju svakako treba uzeti u obzir. Nema puno komponenti, setup je gotov u roku 30 sekundi. Runde su brze i vrlo aktivne, a cijela partija neće trajati dulje od dvadesetak minuta. Interakcija među igračima je konstantna i cijelo vrijeme pokušavate pročitati osobe s kojima igrate, zbog čega je naravno puno zabavnije igrati s poznatom ekipom, posebno ako se sastoji od prljavih, pokvarenih ugursuza. I dok dedukcijske igre kao što su The Resistance i Coup zahtijevaju određeni mentalni napor, ovdje vam on neće biti od velike koristi jer često “jednostavno” morate igrati prema osjećaju. U do sada odigranim partijama igra je svaki put dobro legla, pa čak i u 3 ujutro nakon 6 sati igranja drugih stvari, i bez problema podigla atmosferu i razbudila ekipu. Niti jednom se nije dogodilo da otvaranje lubanje nije rezultiralo salvom smijeha. Posebice u slučajevima kada igrač licitira brojku, nadajući se da će time natjerati ostale da povise licitaciju, kako bi na kraju, kada svi preskoče, bio primoran otvoriti vlastitu lubanju. Molim vas da ne citirate ovu rečenicu izvan konteksta.

Do ispadanja igrača može doći, ali pošto su partije kratke neće dugo čekati na novu, a i samo promatranje ostatka partije dovoljno je zabavno. Stoga ako tražite jednostavnu, aktivnu i zabavnu igru koja ne traje dugo, Skull je igra za vas.