Kontrarecenzija: drugačiji pogled na Carcassonne – evolucija od obiteljske do ratne igre

Na našim stranicama već postoji jedna stara recenzija igre Carcassonne, ali smatram da je u njoj promašen doživljaj igre, a kako smo žena i ja i emotivno vezani za nju jer nam je bila prva prava društvena igra koju smo nabavili prije nešto više od dvije godine i odigrali puno ugodnih sati, objavljujem ovu kontrarecenziju, s time da se neću osvrtati na opis i pravila igre koji već postoje na našim stranicama, već tek na doživljaj iste, pa neka čitatelji sami procijene je li Carcassonne doista tek lagana opuštajuća zabavica uz kavu ili ipak nešto drugačije.

Vjerujem da je većini igrača poznat ovaj sada već klasik (igra je izdana “davne” 2000. godine), pa iz tog razloga ova recenzija nije namijenjena veteranima u modernim društvenim igrama, već prije svega početnicima koji tek ulaze u svijet modernih društvenih igara, a nekako se nadam da se njihov broj igrača u Hrvatskoj ipak povećava. I sam sam slučajno nabasao na ovu stranicu tražeći neku pogodnu društvenu igru za mene i ženu koja je taman bila na porodiljnom, pa da prekratimo vrijeme dok nam je malecka na spavanju, a konkretno za ovu igru mi je trebalo dosta vremena da skupim relevantne informacije je li uopće pogodna za nas tada početnike, pa se nadam da će ovaj članak pomoći nekim novim igračima.

Danas nam igra nešto rjeđe izlazi na stol, odnosno na pod s obzirom da smo u međuvremenu sa proširenjima igru rastegli na jako velik prostor, ali ne zato što nam je ista dosadila, već jer smo u međuvremenu nabavili i druge kompleksnije igre, ali još uvijek se rado vraćamo našoj prvoj ljubavi. I dok se sa svakom novom igrom ložimo između ostalog i na temu, ovdje je nema, ali to nam je skroz nebitno jer igra i bez nje ima toliko prednosti.

Izvorno Carcassonne podržava igru od 2 do 5 igrača, a sa proširenjima, kojih ova igra ima već podosta, ima mjesta i za 6.-og igrača, ali realno, za broj igrača od četiri nadalje igra postane previše slučajna i bez kontrole, a zapravo blista udvoje, i zbog toga je idealna upravo za parove.

Carcassonne je super ulaznica za početnike u svijet modernih društvenih igara – lijepa, lako nabavljiva, cjenovno vrlo dostupna, vrlo jednostavna za naučiti, ne preduga, a do danas postoji već u nekoliko samostalnih inačica (vidi slike ispod). Suprotno onome što je Žarko naveo, kako je to igra koja neće opterećivati vaše moždane vijuge, i tek je ugodna razbibriga uz kavicu i nevezani razgovor, a istina da smo je tako stvarno na početku i mi doživjeli, danas počinjemo igru sa rakijicom, a onda  nam skoro cijela partija prođe u tišini dok se žestoko nadmećemo za svaku strukturu u igri. Naravno, uvijek možete i dalje igrati ležerno i usputno bez prevelika ramišljanja, ali tada će vam Carcassonne brzo dosaditi, zapravo kao i svaka druga igra koju tako igrate.

Kad ste na potezu, praktički jedino što trebate napraviti je izvući novu pločicu i dodati je na već postavljene pločice u igri, te na nju eventualno postaviti svoju figuricu ako možete, ili, ako ste postavljanjem pločice dovršili neku strukturu u igri, povući figuricu(e) i bodovati strukturu. Uvijek je slučajnost koju ćete pločicu izvući, ali samo je na vama kako ćete je i postaviti. Dok postavljanjem pločica širite polje igre, a nama je još uvijek vrlo lijepo gledati stvaranje krajolika koji raste pred našim očima, imate što razmišljati gdje ćete je postaviti što optimalnije moguće – hoćete li sebi povećati ili završiti određenu strukturu, protivniku zakomplicirati njegove strukture ili ih čak pokušati i preoteti. Još bolje ako uspijete postići sve to odjednom.

Kako rekoh, na početku smo i sami odigravali laganini, tek šireći svoje strukture, diveći se krajoliku koji smo slagali, te ostavljajući protivnika na miru, ali smo već nakon par partija, kako to samo muž i žena mogu, počeli s prljavim podmetanjima i sabotiranjima protivnika. Doduše, sve ovisi i o profilu igrača, pa naravno da nemamo svi isti doživljaj igre.

Već sam spomenuo da je Carcassonne u međuvremenu dobila puno proširenja, i dok neka od njih samo nadopunjuju igru novim zanimljivim dodacima, druga povećavaju neprijateljske akcije između igrača. Zahvaljujući svim tim proširenjima, barem onim uspješnima, igra je dobila jako dobru dugovječnost (i dužinu trajanja igre), a super nam je i što ih možemo sve odjednom uključiti, ili tek izabrati par njih te time odrediti trajanje igre i njen ton, tj. hoćete li dodatno začiniti igru primjerice nadmetanjem za robu ili otvorenim neprijateljskim akcijama poput zarobljavanja protivnikovih figurica.

Za kraj, ako ste početnik koji je u potrazi za kakvom igrom nabasao na ovaj članak, želim vam dobrodošlicu u svijet modernih društvenih igara upravo sa preporukom ove krasne igre.carcassonned.jpg