Igrali smo: Valdora

Evo jedne društvene igre koja se kod nas pojavila tek odnedavno. Radi se obiteljskoj strateškoj igri namjenjenoj za 3-5 igrača. Igra je ponešto drugačija od ostalih koje smo navikli igrati. Uvodi i neke nove, zanimljive mehanizme pri igranju. Poprilično je sadržajna i pobjedničke bodove nije baš tako lako osvajati.

Zato, pogledajmo što to donosi ova igra:

Kutija i pribor za igru

valdora-0.jpgKutija je prilično lijepo oslikana, malo veća i ponešto teža od prosjeka. Naravno, podosta je pribora u njoj pa nas i ne čudi. Pribor u igri je raznolik, pa krenimo redom: Prvo na što smo naletili su upute od igre koje dolaze na četiri svjetska jezika (njemački, engleski, talijanski i francuski). Hrvatski prijevod priložen je na posebnim papirima koji dolaze uz kutiju. Taj prijevod, kao i većina tako prevedenih igara je relativno loš i neintuitivan. Pravila se rasprostiru na šest strana A4 formata. Drugo što nas je također ugodno iznenadilo jest igrača ploča koja je pak izuzetno lijepo oslikana i daje dodatnu draž pri igranju. Zatim, tu je veliki broj plastičnih dragulja u bojama, vrećica za njihovo čuvanje, pa kartice za igru, drvena postolja – knjige, figurice, veliki broj pločica za igranje te srebrni novčići. Ne, nema niti jedne kockice.

Kartice se sastoje od kartica opreme, zadataka, onih koje predstavljaju same igrače i kartica – podsjetnika za nužne korake u igri. Pribor je izrađen vrlo kvalitetno: figurice i postolja za kartice – knjige su drveni, novac i dragulji su plastični, kartice plastificirane, a ostatak opreme i ploča su izrađeni od čvrstog kartona.

Ovdje treba malo pozornosti posvetiti stalcima za kartice – knjigama jer isti uvode specifičnu mehaniku igre. Naime, kartice zadataka i opreme otisnute su obostrano, te posložene na drvene stalke predstavljaju knjige koje se u tijeku igre listaju. Upravo ovo dodatno doprinosi njenoj kvaliteti.

U priboru igre nema pisanog teksta (osim na karticama podsjetnicima za korake u igri, što nije nužno potrebno pri igranju jer se igrači vrlo brzo naviknu na radnje) stoga nije problem pri ne znanju stranog jezika. A igra je i tako malo prekompleksna za djecu koja još nisu krenula u školu.

valdora-1.jpgSama igra pomalo je kompleksna jer nudi podosta opcija pri igranju. Takva širina mogućnosti omogućuje igračima da razviju vlastite taktike pri igranju. Kao što smo već ranije rekli u priboru igre nema kockice na koju smo navikli pri igranju ovakovih igara. S time se dodatno eliminira faktor sreće. Sreću zapravo nalazimo jedino pri kupovini opreme i pribora jer su kartice koje predstavljau stranice knjige prethodno izmiješane, no i ovdje postoji jedan “ali”!

Uglavnom, zadatak igrača jest da skupljanjem dragulja po cesti ili u luci izvršavaju zadatke koje se prethodno kupili u jednom od gradova iz neke knjige. Zadaci se izvršavaju tako da se određeni tipovi dragulja (ili čak serije dragulja) donesu određenom nalogodavcu. Prilikom izvršenja zadataka dobivaju se bodovi, te se skupljaju zanatlije. Kada se kupi određen broj zanatlija u nekoj boji moguće je otvoriti radionu koja pak donosi nove pobjedničke bodove. Broj zanatlija određene boje je ograničen, pa je tako i otežano pridobivanje određene radione. Naravno, da bi se dragulji skupljali potrebno je pak imati i odgovarajuću opremu koja se, opet kupuje iz knjiga – kataloga u gradovima.

Sama kupovina zadataka ili opreme iz tih knjiga izvodi se tako da igrači dolaze u grad, te kupuju određenu stvar. Ako ima ne odgovara određen artikl, mogu listati stranice dok ne nađu ono što im odgovara. Listanje prve strane je besplatno, a svako daljnje listanje se plaća kovanicom. Broj tih kovanica je opet određen za svakog igrača i predstavlja dodatnu stavku u strategiji. Upravo time je i ovdje faktor sreće smanjen na najmanju moguću mjeru.

Dakle, igrači se moraju pomicati po ploči i izvršavati jednu od akcija u svakoj rundi (kupovati opremu ili zadatke, natovariti dragulje, izvršiti zadatak, napuniti se kovanicama, napuniti se zalihama hrane). Kojim će redosljedom to raditi i s kojom efikasnošću ovisi o njihovoj strategiji i promišljanju. Pri tome treba voditi brigu i o potezima drugih igrača kako bi sebi opskrbili radione i dodatne pobjedničke bodove, jer upravo o njima ovisi i pobjeda.

Igra nas je osvojila svojom ljepotom izrade, sadržajnošću same igre, ali i brzinom kojom dolaze na red i ostali igrači. Iako sama traje i do 60 minuta, vrijeme brzo prolazi i u igrače se ne uvlači dosada. Zbog zaista velikog broja kombinacija akcije unutar igre ista je i podosta reigriva.