Igrali smo: USKOCI

Mlada firma Amalgam d.o.o. nedavno nas je iznenadila svojim prvijencom, novom igrom na hrvatskom tržištu. Igrom koja se zasniva na hrvatskoj povijesti, te je u potpunosti kreirana i napravljena u Lijepoj Našoj. Kartaškom igrom o hrvatskim gusarima.

uskoci-1.jpgOd kako smo je ugledali privukao nas je njezin vizualni identitet. Naime, kutija same igre, veličine nešto manje od one standardnih igračih karata,  vrlo je privlačno oslikana facama triju Uskoka, oblika je okrnjenog kvadra, a u gornjem desnom kutu dominira ručno utisnut pravi pečat. Pečat koji nosi glagoljičko slovo “A” kao zaštitni znak firme Amalgam. Sa stražnje strane kutije autori su ostavili i slobodni prostor gdje je moguće napisati i posvetu nekome kome igru poklanjamo. Vrlo originalno, te definitivno podiže vrijednost proizvoda kao autohtonog hrvatskog suvenira. Jedinu malu zamjerku mogli bismo dati na debljinu kartona od kojeg je kutija izrađena. Da je malo deblji kutijica bi bila čvršća, no to bi zasigurno nepotrebno povećalo cijenu igre u trgovinama.

uskoci-2.jpgOtvaranje kutijice vrši se slamanjem pečata što je opet jedna vrsta doživljaja iz uskočkih vremena, te se dolazi do njenog glavnog sadržaja: igračih karata. Karata ima 54, izuzetno su lijepo oslikane motivima iz tog vremena i dijele se u tri skupine: Resursi (drvo, novac, hrana i oružje), Obavijesti (požar, porez, glad i bitka) i Događaji. Tu su i jedna rezervna karta (na koju možete upisati i neki novi Događaj prema vlastitoj ideji, op.a.) i karta garancije kvalitete. Zaista se dobro osjećamo kada gledamo u brodove koji su tada prometovali, tvrđavu Nehaj, karticu Bure, nošnje i ostale hrvatske povijesne vrijednosti koje pršte iz gotovo svake karte i uvlače nas kroz igru u prošlost. Kvaliteta samih karata također je neupitna. Autori nas uvjeravaju da mogu izdržati i pivsku oluju na stolu, a i sami smo stekli takav dojam. Karte Resursa kriju i jednu malu tajnu. Koju? Nećemo vam reći, otkrijete sami!

uskoci-3.jpgZa one igrače kojima je svaka karta svetinja, probali smo ih uložiti u standardne zaštitne folije Deck Protectora i pogađate – savršeno ulaze. Stoga, nema straha da ćete karte uništiti pretjeranim igranjem.

Kao zadnji komad opreme ostaju pravila. Jednostavnim jezikom objašnjeno je sve, a pisana su na njemačkom, engleskom i hrvatskom jeziku. No, u slučaju da naiđete na neke nejasnoće, upućujemo vas na web stranicu često postavljenih pitanja, a od tamo možete kontaktirati i autore, te sve razjasniti do kraja. Upravo u trenutku kada nam je proletjela misao kako bi o Uskocima konačno trebali i ponešto pročitati, tek onako radi opće kulture okrenuli smo zadnju stranicu pravila, a tamo su autori sažeto i jasno opisali tko su bili Uskoci i svrhu njihovog postojanja. Savršeno!

uskoci-4.jpgPravila igre nisu zahtjevna, a igra je puna akcije i veselja. Dobrim dijelom sastoji se u nadmudrivanju igrača kako da osujete planove svojih protivnika.

U osnovnoj varijanti pravila igre svatko dobiva po pet karata i zadatak mu je skupiti i očuvati točno(!) 25 bodova na svom kupu. Bodove donose karte Resursa, a karte Obavijesti udvostručuju bodove onih resursa koje igrač ima položene na svom kupu. U svome krugu igrač može položiti jednu kartu Resursa ili Obavijesti na svoj kup i/ili odigrati koliko želi karata Događaja. Karte Događaja odigravaju se u bilo kojem trenutku i neovisno o tome tko je trenutno na redu. Upravo one daju potpunu dimenziju igre, jer ovisno o vrsti Događaja mogu trenutno pomesti dio ili sve karte sa svih kupova na stolu, mogu izazvati slučajne i neočekivane događaje, te razno razne druge gusarske nepodopštine. Također, mogu vas i spasiti od ovih nedaća. Kada neki igrač sakupi 25 bodova u svome kupu, mora glasno odbrojati 5 sekundi kako bi dao mogućnost ostalim igračima da ga onemoguće u namjeri pobjede. Zaista je predivno kada nakon mukom skupljenih 25 bodova, neki igrač baci Prevaru i uzme vam sve vaše karte pred nosom, te ih postavi kao svoj kup, preuzevši s time naravno i vašu pobjedu.

U naprednijoj varijanti pravila igrači dobivaju po četiri karte, a umjesto da svatko vuče po jednu kartu na početku svog kruga, karte povlači onaj igrač koji trenutno ima najmanje bodova na kupu, odabire sebi najbolju kartu, a preostale daje dalje igraču s najmanje bodova i tako redom (postoji i varijanta u kojoj svi igrači vide sve izvučene karte). Po tom pravilu ide i tijek igre, pa kako se ne igra stalno u istome smjeru autori igre otisnuli su strelicu na poleđini pravila kako bi se igračima olakašalo pamćenje tekućeg smjera igre. Na ovaj način znatno se poništava utjecaj sreće u igri, a strategija dobiva na značaju. Preporučljivo za okorjele igrače, no u svakom slučaju predlažemo da se prvo odigra nekoliko partija po osnovnim pravilima.

Vrlo jednostavna za igranje, vrlo dinamična i brza, te iako može potrajati i do zime (svaka potrošnja svežnja sa sredine stola označava jedno godišnje doba) pružiti će vam zaista dobru zabavu, puno smijeha i zasigurno vam se uvući pod kožu. Ostavlja dovoljno prostora za taktiziranje, ali se može igrati i potpuno ležerno, već prema ukusima i raspoloženju igrača. Možda i nije baš za djecu od 6 godina, ali za one od 8 i više sigurno jest.

Odlična je kao igra, odlična je kao poklon, odlična je kao suvenir. Više nemamo što za reći.

Igru možete nabaviti u trgovinama: A-ha, Algoritam i Land of Magic po cijeni od oko 80 kuna, što i nije tako puno u odnosu na sate dobre zabave koju donosi, te kvalitetu njene izrade. I da ne zaboravimo, ova igra nije sakupljačkog karaktera (collectible card game), nego predstavlja zaokruženu cjelinu, te vam neće prazniti novčanik pri kupnji nekih dodatnih kartica.

Zahvaljujemo firmi Amalgam d.o.o. na ustupljenim informacijama