Igrali smo: Qwirkle

Qwirkle je igra koja nas je pomalo iznenadila kada je objavljena kao obiteljska igra 2011. godine poznatog žirija Spiel des Jahres-a. Pomislili smo kako je netko izgubio kompas, pa dodijeio nagradu igri koja počiva na nekim, već viđenim konceptima.

OK, možda i počiva na već viđenoj mehanici domino pločica uz neke križaljkaste koncepte, ali da igra mami svojom jednostavnošću, mami!

Qwirkle dolazi u čvrstoj, ovećoj i podosta teškoj kutiji u odnosu na ono što od nje očekujemo, odajući već samim uzimanjem u ruke ozbiljan dojam. No ono što nas je ostavilo pomalo u čudu jesu same pločice. Naime, kada god pomislimo ili razgovaramo o igri – slagalici, gotovo uvijek pomišljamo kako te pločice za slaganje ne moraju i nisu odveć kvalitetno izvedene. Obično su plastične, lagane i manjih dimenzija.
qwirkle-1.jpg Ali, zašto je onda kutija teška? Heh, zato što su pločice malo veće, drvene i poprilično masivne. Ovako nešto zaista nismo očekivali i baratanje s njima priično je lako i ugodno. Od izvlačenja, pa do postavljanja na stol, sve je lakše s ovakvim, dovoljno robusnim pločicama (čak bi se usudio reći kvadrićima). Pločica ima 108, odnosno po tri serije od 36 pločica, u 6 oblika i 6 boja.

Igra, koliko je jednostavna toliko će vas baciti u muku i pokrenuti vam mozgovne vijuge htjeli vi to ili ne!
Sama igra teče vrlo jednostavno. Igrači pred sobom imaju po 6 nasumce izvučenih pločica koje slažu na stol u linije maksimalne dujine od po 6 pločica različitih boja ili oblika. Ako slažete različite boje, onda sve moraju imati isti oblik i obrnuto, ako slažete različite oblike, onda sve pločice moraju imati istu boju. S time da ponavljanje iste boje ili lika nije dozvoljeno.
Igrač koji složi liniju od 6 pločica dobiva i nagradne bodove. Linije, tj. pločice uvijek se moraju nastavljati na neku već postavljenu liniju na ploči tvoreći tako svojevrsnu križaljku. Moguće je dodati i veći broj pločica iz svog kupa, ako je to moguće, ali sve se moraju nastavljati na krajeve iste linije.
qwirkle-1.JPG Mogli bi reći da je glavni štos iliti caka u igri to što svaki puta kada dodajemo pločicu na već gotovu liniju (ili linije) obračunavamo si u bodove svoju pločicu, ali i sve pločice u linijama koje na stolu već postoje, a nova pločica se na njih nastavlja. Tako možemo pametnim postavljanjem pločica pokupiti i pozamašan broj bodova, a pažljivom strategijom ne dozvoliti suparničkom igraču da samo jednom svojom pločicom završi neku liniju i ubere bonus bodove.
Igra je poprilično reigriva jer se pri svakom novom igranju stvara potpuno nova mreža linija na stolu i moramo stvarati uvijek novi plan za pobjedu.
Zbog iznimno jednostavnih pravila pogodna je i za mlađe igrače, pa lako okupi cijelu obitelj oko stola.
Jedinu zamjerku mogli bismo dati na princip zbrajanja bodova, za koji morate imati papir, olovku i volje za stalnim zbrajanjem. Možda bi se ovaj dio igre mogao i bolje riješiti, pa ako netko od čitaoca dobije kakvu konstruktivnu ideju, slobodno je nabaci na komentare.
Sve ostalo u igri je za svahu pohvalu.