Igrali smo: Potion-Making Practice

Da je Harry Potter ostavo dubok dojam na proizvođače igara dokazuje i ova igra s kartama koju je napravio, vjerovali ili ne ruski izdavač RightGames. Ovo je relativno jednostavna igra u kojoj igrači imaju zadatak smućkati kojekakve čarobne napitke i ostale tričarije magičnih svojstva. Naravno, igra je interesantna i sa strane izdavača koji tek ulazi sa svojim igrama na europsko i svjetsko tržište.

Kutija u kojoj igra dolazi malih je dimenzija i potpuno drugačija od onih koje smo navikli viđati do sada. Baza kutije je od tvrdog kartona koja se kao ladica uvlači u ovojnicu koja čini omot igre. Sve skupa ne izgleda baš čvrsto i ne ostavlja dojam kao poznate nam kutije iz ovog svijeta, ali služi svrsi, ne razbacuje se nepotrebnim materijalom i lako stane u prtljagu, pa je shodno tome i vrlo prenosiva.

U kutiji su malo nezgrapno smještena pravila i dvije ploče za bilježenje bodova. Nezgrapno zato jer se nalaze između same baze ktuje i omotnice, pa lako ispadnu van. Karte i pijuni za bodovanje već imaju svoja mjesta i tu nema nekih problema.

Pijuni su plastični, raznih boja i služe svrsi, a i kartoni za bilježenje bodova su sasvim uredu iako su mogli biti malo deblji (ali onda ne bi stali u kutiju…)

potion-making-0.jpg No, zadržimo se ipak na onome najbitnijem, samim kartama. Karte su vrlo lijepo oslikane i dijele se na karte s napitcima i karte čarolija. Ove s napitcima na sebi sadrže tri podatka:

• Na donjoj polovici su prikazani magični elementi s kojima pripremate napitke i ostale čarobne stvari
  • Na gornjoj polovici su sami napitci, odnosno ono što trebate napraviti
  • Gore, ali s lijeve strane nalazi se stupac sa prikazanim stvarima koje vam trebaju kako biste smućkali to što mućkate.

Dok karte čarolija sadrže nazive i objašnjenja samih čarolija koje vam mogu pomoći u igri.

Iako su vizualno vrlo lijepe i šarene, u samoj igri ovo će vam predstavljati i svojevrsni hendikep jer od količine sadržaja vrlo teško razabirete ono bitno i što bi rekli: “oko se treba malo pomučiti dok shvati u što gleda”. Također, čini nam se da je materijal izrade karata poprilično osjetljiv na savijanje, što se može uočiti već pri prvom igranju.

Sama mehanika igre je vrlo jednostavna i ne traži od igrača puno usvajanja. Igra teče tako da svatko dobije po četiri karte i četiri karte se postave na stol koji predstavlja Stol s elementima. Igrač koji je na redu prvo povlači kartu sa kupa u ruku, a potom gleda svoje karte u ruci pokušavajući složiti napitak sa elementima na stolu. Ako se na stolu nalaze elementi potrebni za njegov napitak iz ruke, on postavlja napitak ispred sebe, zajedno sa potrebnim elementima sa stola i osvaja bodove. U koliko igrač ne može sastaviti kombinaciju jer na stolu nema elemenata koji mu trebaju, onda postavlja jednu kartu na stol kao novi element i za to dobija bod, odnosno ako postavlja element koji već postoji na stolu, ne osvaja bod.

potion-making-practice-1.jpg Kada igrači sakupe ispred sebe veći broj sastavljenih napitaka moguće je sastavljati i one napitke i magične stvari za koje su potrebni jednostavniji napitci. U tom slučaju igrač može uzimati napitke i od drugih igrača ne bi li sastavio svoj složeniji i pokupio puno više bodova.  Tada pola bodova dobijaju i oni igrači čije je jednostavnije napitke igrač uzeo kako bi složio svoj. Upravo tu nastaje problem s preglednošću igre jer su napitci teško uočljivi s malo veće udaljenosti, a tekst naziva je teško čitati ako je okrenut naglavačke. Svi napitci su označeni nekom kombinacijom boja koje vam se na kraju izmješaju u glavi, pa nema neke pretjerane svrhe.

Postoje i one karte čarolija koje vam omogućuju da umjesto uzimanja elementa sa stola uzmete napitak u ruku, zatim da jedan svoj gotov napitak zamijenite sa nekim potrebnijim sa stola ili pak, da rastavite jedan svoj gotov napitak i promijenite ga u neki drugi sa karata koje su bile njegov dio.

Igra kao igra je simpatična, premda od vas neće očekivati pretjerano umnog rada, osim dobrog zapažanja, te poneke strategije kada trebate čuvati neki jači napitak za kasnije ili upotrebe poneke karte čarolije.

Zbog dosta loše uočljivosti gotovih napitaka koji leže ispred drugih igrača, igra se može usporiti u čekanju igrača koji pokušava složiti možebitnu kombinaciju.

Također, dojam je da igra dosta ovisi o sreći. Dok smo igrali jednostavno nas je stalno pratio osjećaj vezanih ruku i nemogućnost razvoja vlastite strategije. Vjerujemo kako bi se ovo dalo ispraviti sa većim brojem karata čarolija unutar samog špila. Tako bi se povećala mogućnost manipulacije s kartama unutar svoje ruke i vlastitih napitaka i sigurno povećala šansa u onim trenucima kada nas sreća napusti.

Nije loše, ali očekivali smo ipak malo više.