Igrali smo: Catan – Junior

cat_junior_box.jpgKako u zadnje vrijeme igramo igre koje su najviše prilagođene našem najmlađem članu obitelji, tako nam je pod ruku pao Catan Junior, igra koja predstavlja pojednostavljenu i za djecu prilagođenu verziju originalnog i vrlo popularnog Catan-a (namjerno pišem Catan, a ne Naseljenici otoka Catan, jer je igra nedavno rebrendirana u ovaj naziv, pa neka sve bude po propisima). Također odmah navodim da ovdje opisujem najnoviju inkarnaciju ove igre – onu u izdanju slovenskog Igroljuba, a čiju je lokalizaciju za hrvatsko tržište radila moja malenkost.

Pa pođimo redom, u kojem je kod mojih recenzija prvo nekakav opis samih komponenti igre.

Šarenilo za klince

catan-junior_produktphoto-x1024_0.jpgOdmah na početku mogu reći kako je Catan Junior šaren i simpatičan. Baš onako kako djeca vole. Tematski im je također blizak jer je sve preneseno u svijet gusara, pa ovdje gradimo gusarske logore i brodovlje, pomaže nam papiga Koki, a odmaže gavran Kapetan Kuka. Skupljaju se ananasi, sablje, drvo, vuna i zlato. Pogađate, Papiga Koki predstavlja karte razvoja iz pravog Catana, a Kapetan Kuka je razbojnik. Sirovine nisu kartice nego žetoni, a papiga Koki ima svoje pločice. To je lukavo smišljeno jer sitne i nespretne dječje ručice još teško barataju s gomilom kartica, pa je ovo zaista dobar kompromis.

catan-junior_planausschnitt-x1024_0.jpgPloča je također pojednostavljena i na njoj su već predefinirana polja krajolika s brojevima, te nema postavljanja polja šesterokuta prije svake igre. Ipak, ploča je dvostrana s time da jednu stranu čini postavka za dva igrača, a drugu za 3 ili 4 igrača. Kocka umjesto točkica prikazuje prave brojeve – opet zbog klinaca.  Sve je dakle podređeno djeci.

catan-junior_baukosten-x1024.jpg Same komponente su kvalitetne izrade od kartona, a jedino će ljubitelji drvenih figurica ostati zakinuti, jer je njemački Kosmos, od kojeg i potječe ova slovensko – hrvatsko – srpska lokalizacija prešao na plastične figurice u svim svojim Catan izdanjima. Štoviše i američki izdavač ovu igru prodaje s plastičnim figuricama. Meni osobno malo smeta jer mi je drvo ugodnije vidjeti u kombinaciji s kartonom u priboru neke igre, ali što je – tu je.

Jednostavno, a još uvijek Catan

Koliko god je junior verzija pojednostavljena, ona je još uvijek u srži pravi Catan. Igrači skupljaju sirovine s polja krajolika u ovisnosti o bačenoj kocki, te ih mogu zamijeniti s onima koji se nalaze u pojasima za spašavanje u omjeru 1:1 što je simpatična zamjena za luke iz pravog Catana, odnosno u omjeru 2:1 s glavnom zalihom – bankom. Također, ako se želi igrati malo teža igra, igrači mogu i trgovati međusobno sa sirovinama baš kao i u originalnoj igri.

OK, ovdje nema naselja i gradova, nego je sve svedeno na gusarske logore i gradnju brodova koji zamjenjuju ceste. Postoji i “razvoj” u obliku skupljanja pločica pomoći papige Kokija koji vam omogućuju direktnu i besplatnu gradnju logora ili broda, direktno uzimanje određenih sirovina ili mogućnost da odmah pomaknete razboj… pardon, Kapetana Kuku i nekome malo zapaprite planove, pri tome sebe opskrbivši s par potrebnih stvari. Eh da, onaj igrač koji prvi posegne za Kokijem može na mjestu tvrđave koju na početku ophodi Kapetan Kuka odmah sagraditi svoj logor dobivši time na prednosti u utrci: tko prvi izgradi sve svoje logore – pobjeđuje. Kapetan Kuka ne krade pločice sirovina drugim igračima jer svi dobro znamo što znači klincu uzeti nešto što je osvojio.

Ukratko, za one koji nisu igrali Catan u ovoj igri igrači kada su na redu bacaju kocku koja određuje koja polja krajolika daju sirovine (sablje, ananas, vunu, drvo ili zlato). Igrač koji uz rub polja ima svoj logor ili više njih dobiva žeton sirovine i to onoliko koliko ima svojih logora uz neko polje krajolika. Sa skupljenim sirovinama može graditi nove logore, brodove ili dobivati pločice papagaja Kokija koji donose direktne benefite u obliku sirovina, gradnje ili pomicanja Kapetana Kuke. U koliko se na nekom krajoliku nalazi Kapetan Kuka, taj krajolik ne donosi sirovine ako je iskockan broj tog krajolika. Tako igra ide iz kruga u krug sve dok neki igrač ne izgradi sve svoje gusarske logore prvi i pobijedi.

catanci.jpgIgra je zaista jednostavna i prilagođena klincima u svojoj mehanici. Definitivno odličan izbor roditeljima koji traže društvenu igru za svoje dijete, a da to nije opet nekakva (već pomalo i tupava) verzija Čovječe ne ljuti se ili Monopolya u 1000-oj varijanti.