Evolution Climate

Slikovni rezultat za evolution climate

Dijelom iz inata zbog nevjerojatne plime pseudoznanstvenih gluposti s kojima se susrećem u svojoj okolini, ali ipak primarno zbog zanimanja za samu igru u koju je implementirana moja omiljena tema iz biologije, lani sam podržao kampanju na Kickstarteru za Evolution Climate, zapravo nadograđenu verziju igre Evolution iz 2014.g., koja je pak nastala tako što je njihov izdavač North Star Games kupio prava na nešto stariju rusku igru Evolution: the Origin of  Species kako bi je “poboljšao”. Riječ je u navodnicima samo iz razloga jer original nikad nisam zaigrao, pa ne mogu objektivno suditi koliko je igra doista poboljšana ali definitivno je vizualno ljepša.

Još i prije sam škicao igru Evolution, ali tada je prevagnula neka druga igra sa temom evolucije – Dominant Species, odlična ali i vrlo brutalna igra koja dugo traje i pritom iziskuje veliku količinu stresa, pa me moja voljena zamrzila nakon jedne partije usprkos pobjedi za bod razlike (ali ipak smo još uvijek ostali u braku). Evolution Climate je pak kartaška igra, posve drugačija od Dominant Species, s kojom dijeli samo temu, tako da možete posjedovati obje igre jer su dovoljno različite po svemu drugome. Također je Evolution Climate puno prijateljskiji po pitanju vremena igranja (oko sat vremena) pa nam češće izlazi na stol.

Poanta igre je da stvarate vrste koje pritom morate i nahraniti nakon svake runde, a na kraju igre, kada se potroši kup kartica i odigra zadnja runda, pobjeđuje onaj tko skupi najviše žetona hrane, ali se broji i populacija preživjelih vrsta.

Stvori razne vrste, i vidje da je dobro

Na početku svake runde u ruku izvlačite 4 kartice plus po jednu za svaku vrstu koju imate na stolu. Inače na samom početku igre svaki igrač počinje s jednom nedefiniranom vrstom. Sama vrsta je predstavljena jednom pločicom na koju postavljate markere veličine populacije i tijela (od 1 do 6), te karticama koje se tijekom igre postavljaju na tu vrstu, a predstavljaju njene određene osobine.

Slikovni rezultat za evolution climate species

Fora je što kartice doslovno služe za sve pa ste često u dilemi kako ćete ih odigrati. Tako na početku runde svi moraju izabrati jednu karticu iz ruke koje se neotkrivene postavljaju na ploču pojilišta, a onda na svom potezu odigravate preostale kartice iz ruke tako da ih neotkrivene postavljate na svoje vrste čime im određujete njihove osobine ili ih odbacujete da biste stvorili novu vrstu, povećali populaciju ili veličinu tijela određene vrste. Ako vam je preostalo još kartica u ruci, uvijek ih možete sačuvati ili zamijeniti novim karticama, ali tada vaš potez završava.

Povezana slika

Promjena klime

Kada su svi odigrali svoj potez, otkrivaju se novostečene osobine vrsta, a zatim se otkrivaju kartice postavljene na pojilištu i njima se određuje sljedeće:

1. promjena klime. Ako na otkrivenim karticama prevladavaju ikone toplije ili hladnije klime, premještate marker klime u sljedeću odgovarajuću klimatsku zonu (u protivnom još prevladava postojeća klima). Ako klima postaje sve hladnija, vrste sa manjom veličinom tijela gube određen broj populacije, dok su u toplijoj klimi prve na udaru veće vrste. Naravno, ekstremne temperature ne štede nikoga i svaka vrsta gubi sve više populacije. Također klimatska zona utječe i na količinu hrane u pojilištu.
  2. količina hrane u pojilištu. Određuje se zbrojem ikona hrane na karticama, ali u taj zbroj ulazi i ikona hrane na klimatskoj zoni koja trenutno prevladava. Štos je u tome što umjereno topla klima povećava količinu dostupne hrane na pojilištu, ali će je zato vruća i hladna klima smanjivati, a gubitak hrane se povećava kako klima postaje ekstremnija, pa bi nam povremeno početak runde počeo bez ikakve hrane u pojilištu.

Sama ploča je inače dvostrana, jedna strana je namijenjena za 2-3 igrača, a druga za 4-6.

Slikovni rezultat za evolution climate species board

No postoje i dva kupa klimatskih kartica, koji predstavljaju hladnu i toplu klimu, pa na početku igre izvlačite po jednu karticu iz svakog kupa i postavljate ih na odgovarajuće klimatske zone. Kada marker klime tijekom igre premjestite na tu zonu, odigravate događaj na kartici, a ti događaji mogu biti svakojaki. Tako neki događaji privremeno ili trajno onemogućuju dostupnost hrane u pojilištu, ili na različite načine mijenjaju klimu, tako da će vas primjerice vulkanska erupcija u vrućoj klimi naglo prebaciti u hladno doba, ili dođe do povremenih razdoblja zatopljenja u hladnoj klimi itd. Uglavnom, kada odigrate događaj na toj kartici, odbacujete je i postavljate novu karticu iz odgovarajućeg kupa. Klimatske kartice su nam izrazito tematske, i jako su nam se dopale te nam dodaje novi smjer u kojem gledamo kako da utječemo na klimu. Jedina mana je što nam se katkad može desiti peh da na početku igre odmah izvučemo klimatske kartice koje odgovaraju ekstremnim klimatskim uvjetima i praktički se ne igraju za tu igru.