Der Verzauberte Turm

Čarobnjak je oteo princezu i zaključao ju je u tornju, a ključ sakrio. Vitez Robin je pokušava spasiti i mora pronaći ključ kojim će osloboditi princezu, ali čarobnjak je to saznao, te se žuri natrag po ključ prije negoli ga Robin pronađe. Hoće li princeza biti spašena

Skoro nekako istodobno sa  prethodno opisanom igrom, u naš dom je stigla još jedna dječja igra – Der Verzauberte Turm, koja je, za razliku od te prethodne, lako nabavljiva u trgovinama u Hrvatskoj.  Ne znam smijem li reklamirati te trgovine, pa ću samo reći da su one došle sa njemačkog govornog područja.

Premda je igra deklarirana za 2 do 4 igrača, naglasio bih da, ako razmišljate o ovoj igri, uzmete u obzir da ona ima smisla samo za dva igrača. Igrači uzimaju uloge čarobnjaka i Robina, a ako je više igrača, onda je jedan čarobnjak, a ostali se izmjenjuju sa Robinom, i to pravilo se osjeća isforsirano, da eto, neka se i drugi uključe u igru. Bolje da igra samo dvoje djece, a  roditelj ili netko drugi eventualno kontrolira igru, ako je potrebno. Uglavnom, u našem domu se najčešće ja igram sa najmlađim djetetom.

Dizajn kutije je genijalan! Naime, kada otvorite kutiju, na vrhu je igraća ploča, a ispod nje je plastični uložak koji, osim što pohranjuje komponente, ujedno tijekom igre čini “podzemlje” ispod ploče. Igraću ploču čini splet staza, linijom povezanih polja, od kojih su neka normalna, a druga imaju poklopce iznad rupa. Na jednom kraju ploče se nalazi tornjić u koji umetnete princezu, a figurice Robina i čarobnjaka postavljate s druge strane ploče, s time da čarobnjak počinje na dodatnoj mini pločici koja se postavlja uz kutiju, i to mi je jedini nezgrapan dio, ali ne smeta previše.

Igrač u ulozi čarobnjaka sakrije ključ u rupu ispod jednog od poklopaca na ploči, i onda kreće utrka gdje Robin pokušava pronaći ključ krećući se po stazama, a čarobnjak, koji kreće podalje van glavne igraće ploče, zna gdje je ključ, i nada se da će Robin krenuti u pogrešnom smjeru prije negoli on sam dođe na glavnu ploču i krene prema skrivenom ključu.

Bacaju se dvije kockice, od kojih jedna kockica ima likove Robina i čarobnjaka i ona određuje koji lik će se prvi pomicati u ovom potezu, a druga kockica ima po dva broja na jednoj strani, gdje jedan od ta dva broja određuje koliko će polja po stazama pomicati figurica Robina, a drugi broj se odnosi na figuricu čarobnjaka.

Kada bilo koja figura stane iznad poklopca koji skriva ključ, magnetićem na dnu figure povuče metalni ključ, ali sada tek treba otkriti koju od 6 ključanica na tornjiću otključava pronađeni ključ. Ako se pogodi prava ključanica, princeza oprugom iskoči iz tornjića i igra je gotova. Naravno, pobjednik je onaj koji je pronašao ključ i “osvojio” princezu. Dijete mi se jako oduševljava kod pokušaja otključavanja princeze, pa tu moram pripaziti da ne gura baš silovito ključić u ključanicu, a isto tako i da se baš ne naginje neposredno iznad tornjića da joj princeza ne iskoči u glavu. Ali ako je bila pogrešna ključanica, čarobnjak mora ponovo sakriti ključ u bilo koju drugu rupu osim onih gdje je već bio skriven za ovu partiju, te se ponovo se vraća na svoju startnu poziciju i iznova počinje potraga za ključem.

Iako bi moje dijete, kao i sve curice u njenoj dobi, htjelo da Robin spasi princezu i dobije pusu od nje, ipak uporno uzima ulogu čarobnjaka jer joj jako zabavno skrivati ključ i dohvatiti ga prije mene. Puštam joj i da baca obje kockice, a iznenadio sam se kako me 4-godišnja curica zna cimnuti kretanjem čarobnjaka pa i sam krenem u pogrešnom smjeru, tako da rijetko uspijem pronaći ključ prije svoje kćeri.

Ovisno o tome koliko se uspije brzo pronaći prava ključanica, igra može potrajati svega par minuta, a može se protegnuti i na 20-ak minuta. Obično se zadržimo samo na jednoj partiji, osim ako nije jako kratko potrajala, jer ako odigramo još jednu partiju, dijete mi se smota pokušavajući pogoditi ključanicu jer se pobrka sa iskustvom iz prethodne partije. Doduše, to se i meni desi kad nisam baš koncentriran. Oboje uživamo u ovoj igri, usput pričamo priču o tome što se zbiva u igri, a svako malo uživamo u umjetnosti na kutiji i pravilniku. Kćerkica baš uživa u igri, i često se nakon završene igre još zna poigrati sa figuricama, a i meni je igra itekako zabavna tako da mogu zamisliti kako je igram čak sa svojom ženom kao dobru zezanciju uz kavu.