Barenpark

Kada sam kupio Patchwork kao preporuku za igru sa djetetom, to je bio pun pogodak, ne samo kao “dječja” igra, već i kao igra za parove. Igra je definitivno pravi dragulj i svi je volimo igrati, a i generalno nam leži takav koncept igara sa slaganjima pločica, ali ima jednu “manu” – isključivo je za dva igrača, pa sam tako, ponovo na preporuku sa foruma, krenuo sa Barenparkom jer podržava veći broj igrača (2-4), taman da možemo igrati zajedno i mi roditelji i dijete. U nastavku recenzije ću povremeno međusobno komparirati obje igre pa sami ocijenite ima li mjesta za obje igre u vašoj kolekciji.

U Barenparku slično kao i u Patchworku stječete pločice raznih oblika koje pokušavate optimalno smjestiti na svoju ploču kombinirajući ih sa drugim već postavljenim pločicama, i premda mi je Patchwork bolji u dijelu gdje redoslijed igranja određuje vaš položaj na vremenskoj stazi a bodovanje se jednostavno određuje ukupnim brojem dugmadi na kraju, u Barenparku s druge imate više pločica na raspolaganju koje možete postavljati a ima i taj sitni plusić jer igra traje dok barem jedan igrač ne popuni sve svoje ploče parka, što u Patchworku obično nikad ne uspijete postići premda to doduše i nije smisao igre ali povremeno nam bude žao zbog toga.

Apstraktna tema

Tematski, iako su obje igre u suštini zagonetke sa slagalicama, Patchwork mi je uspjeliji. Barenpark ima simpatičnu umjetnost, gradite zooološki park za medvjede premda doduše ima tu i koala (???) ali igru osjećam daleko apstraktnijom jer se vodimo idejom kako najbolje međusobno uklopiti pločice bez ikakvog smisla za estetiku, pa na kraju dobijemo ćušpajz od raznoraznih elemenata što donekle popravlja napredan način igre (o tome malo kasnije). Srećom, to nas ne ometa puno u uživanju u igri.

Priprema igre

Hm, da, priprema je mrvu komplicirana jer trebamo složiti puno komada na igraću ploču, a broj kao i vrijednost tih pločica je drugačiji kod igara za različite broj igrača ali na igraćoj ploči sve je lijepo objašnjeno a i generalno je umjetnost u svrhu igre tako da se, osim kod pripreme žetona koji predstavljaju skulpture, ne morate hvatati pravilnika koji je inače kratak, jasan i lijepo koncipiran sa razumljivim ilustracijama.

Igranje

Igra je vrlo jednostavna te pogodna i za početnike, a postoje dvije razine igranja, osnovna i napredna. U nastavku ću opisati način igranja koji vrijedi za obje razine.

Svatko počinje sa jednom pločom parka i jednom pločicom u zalihi koju postavljate na ploču parka te na svom potezu tijekom igre možete samo postaviti pločicu iz zalihe na ploču parka, ali ako nemate takve pločice ili ne možete nijednu postaviti, morate propustiti svoj potez što  toplo preporučam da vam se ne događa tijekom igre, a zauzvrat možete dobiti određenu pločicu koju ćete možda u sljedećem potezu moći odigrati. Ploča parka sadrži određene ikone koje, kad ih prekrijete svojom pločicom iz zalihe, omogućuju stjecanje novih pločica u vašu zalihu, a to mogu biti infrastrukturni sadržaji poput zahoda, igrališta i sl, koji se ne boduju,  ili staništa za medvjede koji se boduju na kraju igre, ili nove ploče parka kojima proširujete svoj zoološki vrt, a maksimalno ih možete imati 4 na kraju igre.

U interesu vam je cijelo vrijeme pokrivati određene ikone na vašim pločama parka kako biste stalno stjecali nove pločice u svoju zalihu inače u protivnom, kako je već spomenuto, morate preskočiti svoj potez kada ste na redu. Pogotovo se trudite polaganjem jedne pločice dobiti što više bonusa odjednom.

Svaka ploča parka ima rupu na koju se ne smijete polagati nijedna pločica, ali kada uspijete prekriti sva druga polja na istoj toj ploči dobijete nagradu u vidu skulptura koje se isto boduju na kraju igre. Inače svi sadržaji koji se boduju, skulpture i staništa za životinje, poredani su od najvrednijih komada u opadajućem nizu pa cijelo vrijeme postoji utrka da prvi pokupite vrijednije komade.

Igra je vrlo taktička jer možete si planirati da na svom potezu postavite određenu pločicu kako biste dobili ovo ili ono, ali kad konačno dođete na svoj red vidite da je netko već pokupio ono što ste planirali što je posebice izraženije i kompetitivnije odnosno bolje sa većim brojem igrača.

Na kraju igre naprosto zbrojite vrijednosti prikazane na pločicama što mi bude malo naporno premda ništa strašno.

Ciljevi

Osnovna verzija je vrlo dobra za igru sa mlađom djecom i moja curka ju je jako lijepo prihvatila, ali ostalima će brzo dosaditi takvo igranje jer će upasti u iste obrasce iz partije u partije, pa postoji i naprednija verzija koja uvodi novi element – ciljeve. Ima više tih ciljeva (primjerice tko prvi složi 3 staništa za određene vrste medvjeda, ili na određeni zadani način složi neke pločice i sl.) a za svaku igru nasumce izaberete tri cilja koji se, naravno, boduju i sad imate više promišljanja na svom potezu hoćete li svoju igru prilagoditi tako da prvi osvojite neke od tih ciljeva, ili skupljate najvrednije komade koje ćete postaviti u svoj park ili da prvo do kraja popunite pločicu parka radi stjecanja vrijednijih skulptura itd. Ciljevi su mi i generalno uspjeli dodatak u raznim igrama gdje se njihovim jednostavnim dodavanjem razdrmaju šablonizirani obrasci igranja a usput morate pomnije pratiti protivnikove poteze pa su tako super sjeli i ovdje.

Dojmovi

Igrali smo ovu igru u svom brojevima igrača i generalno, što je veći broj igrača, to je zanimljivije jer kada ponovo dođete na svoj red, u međuvremenu se toliko toga izdešavalo, primjerice neke pločice ili ciljevi koje ste htjeli u međuvremenu su razgrabljeni pa morate iznova isplanirati svoje poteze. Igranje udvoje je i dalje interesantno te imate više kontrole nad igrom ali mi je za taj broj igrača Patchwork daleko superiornija igra. U svakom slučaju. Barenpark je vrlo simpatična obiteljska igra koju rado odigramo i koja je u međuvremenu dobila i proširenje, jedino mi za bolji dojam malo smetaju priprema igre, nedostatak estetike kod slaganja pločica i mrvu zamorno bodovanje ali da sam sebi odgovorim na svoje pitanje na početku recenzije, obje igre mogu ravnopravno naći svoje mjesto pod Suncem.

Mali kuriozitet: kada smo prvi put otvorili kutiju i izbili sve kartonske dijelove iz njihovih uložaka, zbunili smo se s par komada za koje je jasno da ih treba nekako međusobno sastaviti ali nismo im nikako uspijevali dokučiti namjenu u igri, a u pravilniku ih se ne spominje. I tako smo ih uredno spremili u kutiju, ali vrag mi ne daje mira i nakon nekih tjedan dana otišao potražiti po internetu njihovu svrhu. Uglavnom i žena i ja smo se na kraju dobro nasmijali tom insertu, a fantomski komadi su na kraju završili na recikliranju.