7 Wonders Duel

Kada sam još bio početnik u društvenim igrama, dugo sam slinio za igrom 7 Wonders koju su svi hvalili, ali nikad je nisam nabavio jer kažu da loše podržava igru udvoje, što je u mom slučaju vrlo bitna stavka s obzirom da je moja voljena jedini stalni igraći partner dok ostale ljude tek sporadično uspijemo privoliti na bilo kakvo igranje, pa sam se jako razveselio dolasku nove verzije ove igre posebno namijenjene upravo za 2 igrača. Još kako me netko navukao da, ako volimo Race for the Galaxy, voljet ćemo i ovu igru koja ima još bolju interakciju među igračima, a mislim da je iz jedne moje starije recenzije jasno koje počasno mjesto drži Race for the Galaxy u našoj kolekciji, tako nije bilo teško natjerati žabu da skoči u vodu. Uz to igra je cjenovno vrlo pristupačna.

7 Wonders Duel je kartaška igra kratkog trajanja igranja, najviše do pola sata, ali pritom vrlo napeta strateška igra koja zahtijeva dobru koncentraciju i i praćenje protivnikovih poteza, te nam u rangu kratkih igara zadovoljava sve kriterije koje bi jedna dobra igra trebala imati. Ipak moje prvobitno oduševljenje ovom igrom je u međuvremenu splasnulo i danas joj, nakon dosta odigranih partija, spuštam ocjenu sa desetke na sedmicu. Objašnjenje slijedi kasnije.

Komponente

Igra se sastoji od kartica građevina i čuda, malene ploče na koju se postavljaju žetoni napretka dostupni za preuzimanje, i istodobno se može pratiti vojno napredovanje, te novca.

Kartice građevina su podijeljene u 3 doba, pa kada odigravate jednu rundu, odnosno jedno doba, na početku pripremate kartice po zadanom nacrtu tako da ih slažete u nekoliko redova pa su kartice u prvom redu otvorene, u drugom zatvorene i tako redom, a zatvorene kartice otkrivate tek kada odigrate kartice iznad njih.

Slikovni rezultat za 7 wonders duel board

Kartice predstavljaju određene građevine i ima ih raznih vrsta raspoređenih u bojama:

• smeđe i sive predstavljaju resurse,
  • zelene znanost,
  • crvene vojsku,
  • žute trgovinu,
  • plave kulturu i
  • ljubičaste cehove.

Izuzev samih imena građevina, kartice su bez teksta, tj. cijela igra je jezično neovisna, ali zato imaju izvrsno pregledan sustav ikona koje je jako lako pratiti kako na svom, tako i na protivnikovom polju igre. Iz tog razloga veći dio kartice čine ilustracije, ali zbog veličine samih kartica one ne dolaze toliko do izražaja, što je u jednu ruku šteta, no s druge strane veće kartice bi zaista zauzimale puno mjesta na stolu.

Pravila ukratko

Kartice građevina odigravate tako da vi i protivnik naizmjence, počevši od 1. doba, uzimate karticu iz otvorenog reda i dodajete je na svoje polje igre ako imate potrebne resurse i/ili novac, ili ju odbacujete da dobijete novac ili ju koristite da izgradite svjetsko čudo. Jer postoje i veće kartice koje predstavljaju čuda, a svaki igrač na početku igre izabere po 4 takve kartice, ali, baš u skladu sa naslovom igre, do kraja igre može biti izgrađeno najviše 7 svjetskih čuda, pa igrač kojem je preostalo zadnje neizgrađeno čudo, mora odbaciti tu karticu. Kada potrošite sve kartice određenog doba, slažete kartice sljedećeg doba po zadanoj shemi.

U igri je moguće pobijediti na 3 načina:

1. kulturnom pobjedom tako da nakon što odigrate 3. doba do kraja, zbrajate bodove koje ste skupili na karticama, znanstvenim žetonima i čudima. Tu su recimo najmoćnije plave i ljubičaste kartice koje donose dosta bodova. Uz igru dobijete i blok na kojem možete zbrajati bodove.
  2. vojnom pobjedom. Na igraćoj ploči postoji jedna skala i vojni marker koji na početku igre postavljate na sredinu te skale. Kad skupljate crvene kartice (ili izgradite neka čuda), pomičete vojni marker prema protivniku za onoliko polja koliko je naznačeno na karticama. Ako uspijete pomaknuti vojni marker do kraja skale, što označava protivnikov glavni grad, ostvarili ste vojnu pobjedu i igra odmah završava. Ali ako do kraja igre i ne uspijete ostvariti vojnu pobjedu, opet pomicanjem markera na protivnikoj polovici igre možete dobiti određene bodove te, ovisno do kuda ste dogurali, izbiti protivniku novac iz ruke.
  3. znanstvenom pobjedom. Zelene kartice koje predstavljaju znanost imaju različite simbole na sebi, a postoji samo jedan par istih simbola. Ako uspijete skupite isti par, možete preuzeti jedan od pet nasumce izabranih i otkrivenih žetona napretka na ploči koji donosi određene benefite (bodove, jeftiniju gradnju i sl.), a ukupno je 7 takvih simbola na karticama, dok je jedan na žetonu napretka. Znanstvenu pobjedu ostvarujete ako uspijete skupiti 6 različitih simbola čime igra isto odmah završava.

Toliko o pravilima koja su dostupna u prijevodu na našim stranicama, i kao što se može primjetiti, igra je vrlo pregledna sa jednostavnim pravilima, elegantno izvedenim komponentama i lijepim sustavom ikona za lako praćenje.

Jednostavno… i stresno

Usprkos tome 7 Wonders Duel nije nimalo lagan. To je igra u kojoj su vam poznate informacije o protivnikovim karticama, čak možete dokučiti i njegove namjere već na samom početku igre izborom čuda koje želi izgraditi, a jedinu nepoznanicu predstavljaju kartice u skrivenim redovima koje tek treba otkriti te, što je vrlo bitno, prilikom slaganja kartica određenog doba uvijek ostanu 3 neiskorištene i neotkrivene kartice određenog doba, pa čak i ako dobro poznajete sve kartice, do pred kraj doba dok ne otrkijete sve skrivene kartice, ne znate koje se kartice ne igraju za ovo doba.

Puno je stresa dok razmišljate kako ćete odigrati kartice, jer ćete često umjesto kartice koja vama odgovara, biti prisiljeni uzeti karticu koja bi dobro došla vašem protivniku. Također bude stresno kada odigravanjem kartice protivniku otkrivate dosad skrivenu karticu koja bi mu možda baš dobro došla. I tu nam je igra blještala u punom sjaju.

Znanstvenu pobjedu smo rijetko ostvarivali, skoro nam je bilo i nemoguće postići istu samo sa znanstvenim karticama jer vas protivnik lako može osujetiti u tome, te bismo se najčešće odlučili za taj način jedino ako bi nam bio dostupan žeton napretka sa posebnim simbolom znanosti.

Vojnu pobjedu je nešto lakše ostvariti, pogotovo ako imate određeni bonus koji vam dozvoljava da prilikom pomicanja markera možete pomaknuti isti za još jedno dodatno polje. Ipak i tu vas protivnik može odbijati prema vašoj polovici vojne skale.

Na ove pobjede možete računati ako protivnik ne prati dobro vaše poteze, ili imate fenomenalnu sreću prilikom redoslijeda odigravanja kartica, tako da igra najčešće završi odigravanjem svih doba i zbrajanjem skupljenih bodova.

Ali…

Jednom kada vi i protivnik dobro upoznate ovu igru, što bude relativno brzo, sljedeće partije vam počinju brutalno već od samog početka, ali nažalost, moja voljena i ja smo počeli primjećivati preveliki utjecaj sreće u igri. Samo jedan primjer, ženi je već iz izbora mojih čuda bilo jasno da sam se odlučio na militaristički pristup igri, i od samog početka me je pokušavala osujetiti u tome, ali kartice su mi se tako sretno otvarale da sam je na kraju ipak uspio vojno poraziti. Takve stvari znaju biti frustrirajuće i to je razlog zbog čega sam skinuo konačnu ocjenu ovoj igri. Tek treba vidjeti hoće li Pantheon, proširenje za ovu igru koje je izašlo prošle godine, uspjeti isprati taj gorak okus u ustima, premda mi se čini da uključivanjem antičkih bogova dodaje previše fantastične motive za moj ukus u igru izgradnje civilizacije.

Igra nam je i dalje dovoljno dobra da je odigravamo, premda ćemo je vaditi uglavnom ako nemamo dovoljno vremena za neke duže igre, i dobra mi je preporuka za parove ako mogu podnijeti stres tijekom igre, ali da mi je odlična igra, nije, i osobno mi je precijenjen njen rejting na ljestvici BoardGameGeeka. Ali ako i ništa drugo, ova igra ima plus kod nas jer nas je usmjerila na nama fantastičnu Through the Ages – a new Story of Civilization.

Slikovni rezultat za 7 wonders duel