Spiel des Jahres: Nominacije 2013

Kao i do sada, i ove godine njemačka je udruga Spiel des Jahres nominirala po 9 igara za prestižnu nagradu igre godine. Kao što znamo, nagrade se dodjeljuju u tri kategorije: Napredna igra, Obiteljska igra i Dječja igra.

Možda i vi među njima pronađete nekog favorita za sebe, a vrlo vjerojatno će se ponešto od toga u dogledno vrijeme pronaći i u našim trgovinama.

Pogledajmo dakle koji su kandidati ušli u nominacije za igru godine 2013.

Kenerspiel des Jahres (Napredna igra godine)

  1. Bruges: Igrači dobivaju uloge trgovaca koji moraju održavati svoje dobre odnose s lokalnom vlasti u gradu dok se natječu s drugim trgovcima za utjecaj, moć i status. Dramatični će događaji osujetiti igrače u njihovim namjerama čak i više od samih protivnika.
    bruges.jpg
  2. Legends of Andor: Ovdje se radi o kooperativnoj igri za 2 do 4 igrača u kojoj igrači predstavljaju heroje kako bi zajednički obranili fantasy kraljevstvo od napadačkih hordi. Kako bi obranili granice Andora heroji trebaju izvršavati opasne zadatke unutar pet unikatnih scenarija (kao i u posljednjem scenariju kojeg stvaraju igrači sami). Pametna mehanika igre stalno drži čudovišta na maršu prema dvorcu, a igrači trebaju stalno i pažljivo balansirati što im je u datom trenutku prioritet.legends of andor.jpg
  3. The palaces of Carrara: U ovoj igri igrači pokušavaju što jeftinije kupiti poznati mramor ove talijanske regije. No, od svakog spuštanja cijene, benefite će imati i protivnici. Stoga, možda će biti mudrije investirati u zgrade nastale od ovog mramora? Možda će biti unosnije ugrabiti skupi sirovi materijal onda kada veće zgrade neće biti tako unosne? the palaces of Carrara.jpg

Spiel des Jahres (Obiteljska igra godine)

  1. Augustus: Igrači se igraju cara Augusta te moraju izgraditi svoju provinciju politički i ekonomski, izvršavajući karte zadataka prema dozvoljenom redu. Igrači izvlače mobililizacijske žetone iz vrećice. Ako su ti žetoni prisutni i na njihovim kartama zadataka tada smiju postavljati legije na odgovarajuća polja prikazana na njihovim ciljnim kartama. Kada su sva polja ispunjena legijama, ta se karta zadatka smatra izvršenom, te igrač uzima novu i dobiva određene bonuse. Igrač koji prvi ispuni sedam karata zadataka postaje carev konzul koji otprema svoje suigrače na najudaljenije provincije u carstvu gdje će živjeti od bobica i vode iz obližnje rijeke.augustus.jpg
  2. Hanabi: Ime igre dolazi od japanske riječi koja znači “Vatromet”, te se sastoji od ideograma cvijeta i vatre. Ovo je kooperativna igra u kojoj igrači pokušavaju stvoriti savršeni vatromet postavljanjem karata na stol u ispravnom redoslijedu. hanabi.jpg
  3. Qwixx je brza igra s kockicama u kojoj nema čekanja čak i ako niste trenutni igrač. Koristeći iskockani rezultat na dvije bijele kockice označavate stvari u svojoj bodovnoj tabeli, dok aktivni igrač mora odabrati jednu obojanu kockicu i jednu bijelu. Što više oznaka u tabeli imate, to bolje… qwixx.jpg

Kinderspiel des Jahres (Dječja igra godine)

  1. The Enchanted Tower: Ovdje jedan igrač preuzima ulogu čarobnjaka koji na početku igre sakrije ključ na jedno od 16 mogućih mjesta igraće ploče. Ostali igrači  kolektivno igraju Robina koji pokušava pronaći ključ prije nego ga dograbi čarobnjak. Onaj tko prvi pronađe ključ isprobava ga u šest različitih lokota u kuli. Ako je lokot otključan iz kule iskače princeza i taj igrač pobjeđuje. U protivnome čarobnjak sakriva ključ još jednom, a ostali se vraćaju na svoje početne pozicije.The Enchanted Tower.jpg
  2. Orinoco Gold: Igrači moraju imati dovoljnu količinu sreće i taktike kako bi svoje avanturiste preko plutajućih debla, pomičući ih i preskačući doveli s jednog kraja rijeke na drugi. Posebnu pažnju treba obratiti na debla koja se zanose i ostale igrače. Onaj tko je pokazao najviše hrabrosti pri prelasku Orinoko rijeke sakupiti će najviše zlata i pobijediti u igri. orinoco gold.jpg
  3. Mucca Pazza ili u prijevodu s talijanskog “Kravlje ludilo” je igra u kojoj se izmiješaju glave, tijela i noge deset raznih životinja koje se nalaze na klizačima igraće ploče. Deset mladunčadi životinja postavi se nasumična na vrh ploče. Kada je na potezu, igrač ima tri pokušaja pomicanja klizača kako bi složio zadanu životinju. Kada uspije uzima mladunče te životinje, koje predstavlja bod. Onaj tko na kraju sakupi najviše bodova, pobjeđuje. mucca pazza.jpg