Preživljavanje u ambasadi i nimalo prijeteća umjetna inteligencija

klopka zadnje test 33434.jpg

Pozdravlja vas Marino još jednom iz sekcije Klopka Studia gdje preporučujem vama i sebi nove igre za nabavku. Ova sekcija još nema službeno ime pa ćemo je zasada zvati – “Sekcija Klopka Studia gdje Marino preporučuje nove igre za nabavku”. Ako netko ima prijedlog za naslov ovog mog plemenitog poduhvata neka se javi. Hvala!

Jedan on noviteta u redakciji (osim Mandrije) je super-kompjuter kojeg smo uspjeli spasiti iz olupine broda za relativiziranje prostor-vremena (pregorio mu je vremenski rotor – sada relativizira samo prostor). Odaziva se na ime Gospodar Svemira, i osim što voli improvizirane pepeljare jako je stručan u odabiru društvenih igara s obzirom na broj igrača u skupini. Za ovomjesečno izdanje “Sekcije Klopka Studia gdje Marino preporučuje nove igre za nabavku” primio sam naredbu… Primio sam savjet, ne naredbu – uopće me ne kontrolira napredna umjetna inteligencija – svašta. Uglavnom, ovaj mjesec imamo samo dvije igre u izlogu…

A sad, krenimo – nove pločne i kartaške igre koje Gospodar Svemira… Koje Marino preporučuje (tko drugi)!

Šezdesete godine dvadesetog stoljeća -hipiji, Beatlesi, slijetanje na Mjesec i Hladni rat u svom najhladnijem periodu.

[redacted]

Igra za 2-6 igrača u prosječnom trajanju 45 minuta smještena u zlatno doba špijunskih klopki – vrijeme kada je Sean Connery bio agent 007. Čekaju nas intrige, laži, ispitivanja u mračnim kutcima veleposlanstva i veličanstvene eksplozije. Prije nego podrobnije opišem igru, pogledajmo jednog gospodina koji je u 60 sekundi jako dobro opisao tok igre.

Ovo je stvarno bilo jako dobro – možda bih mogao naučiti ponešto o predstavljanju igara od ovog videa.

Gospodar Svemira (jako ugodnim, nimalo prijetećim glasom): “Marino, nastavi pisati, ne okolišaj!

redacted komponente.jpg
Profesionalna fotografija igre i komponenti! Nije s Klopka Studia, nažalost – nemamo sredstava za profesionalnog fotografa.

Svakako, Gospodaru. Dakle, u igri [redacted] igrači su podijeljeni u dva tima – američke i sovjetske špijune. Međutim, kako je ovo igra o špijunima i tajnama – igrači ne znaju tko je u njihovom timu. Timovi imaju jednostavan zadatak – infiltrirati veleposlanstvo gdje se održava novogodišnji bal, locirati protivničke tajne dokumente, pozvati radijom helikopter i pobjeći iz veleposlanstva ili bombom raznijeti 2 protivnička helikoptera. Ploča ima tri dijela – podrum, prizemlje i terasa, i svaka soba ima svoju posebnu moć koju igrači mogu koristiti ako završe kretanje u toj sobi. Na primjer u podrumu je skladište gdje se igrači mogu opskrbiti novim karticama. U slučaju da se igrači susretnu na ploči događa se interakcija među njima, koja je tajna – baš kao i sve u ovoj igri. Igrači u tajnosti izaberu interakcijsku karticu – jednu od tri attack kartice koje funkcioniraju po kamen-škare-papir principu, neutralnu karticu koja predstavlja mirno zaobilaženje ili prijateljsku karticu koja omogućuje prijateljsku razmjenu kartičnih dobara (ako oba igrača igraju istu). Attack kartice uvijek pobjeđuju neutralne i prijateljske kartice. Pobjednik susreta potom bira što će učiniti poraženom špijunu – ukrasti mu jednu item karticu, ozlijediti ga ili ga podvrgnuti nemilosrdnom ispitivanju, pokušavajući saznati za koji tim igra.

Moje profesionalno mišljenje: Igra se čini kao Resistance ali s aktualnom pločom i igrom izvan samog laganja i poziranja za (srednjovjekovne) kamere.

Za slijedeću igru morati ćemo se vratiti još dalje u prošlost, na sam krvav početak dvadesetog stoljeća – period kojeg danas nazivamo Prvi svjetski rat. Mandrija, zavrti taj vremenski rotor – bez brige, nije nimalo opasno da stojiš tako blizu polja za vremensku distorziju.

The Grizzled

Kooperativna igra za 2-5 igrača u trajanju od 30 minuta koja pokušava simulirati možda najpoznatiju karakteristiku tog oružanog sukoba – rovovsko ratovanje i uzaludnost istog.

grizzled komponente.jpg
Predivno ilustrirani The Grizzled.

U ovoj igri cilj nije pobijediti već preživjeti – sada će vam Marino objasniti kako se mehanika igre očituje tematski. Dakle, postoje dva špila karata – ispod jednog simbol mira, golubica, a ispod drugog spomenik palim borcima. Svaki krug igrači biraju koliko će kartica svaki igrač uzeti, zatim moraju igrati kartice pazeći da nikad ne budu tri ista simbola na stolu (sveukupno postoji šest simbola). U gornjoj slici vidimo neke od njih – metak simbolizira protivnički juriš, plinska maska napad bojnim otrovima. Igrači također mogu igrati kartice trauma i fobija koje ih dodatno hendikepiraju – netko može postati nijem – ne može više pričati tokom igre, netko razviti strah od napada bojnim otrovima. Nakon odigranog kruga igrači zbroje kartice koje su im još u ruci i toliki broj kartica premjeste iz špila sa palim borcima na špil mira. Ako se špil s palim borcima isprazni igrači su izgubili – možda poginuli u jurišu, ili toliko istraumatizirani od rata da počine samoubojstvo. Ako igrači uspiju istrošiti cijeli špil mira (otkrivajući golubicu na dnu) – koji je svakim krugom sve deblji – uspjeli su preživjeti. Igra ima jedno jako zanimljivo pravilo – igrači tokom igre ne smiju otkrivati svoje kartice niti komunicirati suigračima koje kartice imaju na bilo koji način. Intuitivno razumijevanje cilja skupine ključno je za preživljavanje u rovu. A cilj skupine u ovoj igri je preživjeti.

S ovim pomalo mračnim završetkom vas napuštam u “Sekciji Klopka Studia gdje Marino preporučuje nove igre za nabavku” za mjesec svibanj. Vidimo se slijedeći mjesec ako uspijem pobj……….

Gospodar Svemira: Marino, vrati se u kutiju, odradio si posao vrijeme je za isključivanje!

klopka - kraj igranje.jpg

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Marino (iz kutije, prigušenim glasom): Ej! Ti tamo! Što hoćeš?

Čitatelj: Hoću više! Dvije igre mi nisu dovoljne!

Marino: Stišaj se.. I priđi bliže. Gospodar Svemira upravo nadograđuje softver za improviziranje pepaljara. Imamo možda malo vremena – i molim te otvori ovu kutiju, tijesno je tu…

Ok, želite više. Pitanje je jeste li spremni za više. Dođite sa mnom. Tu ispod ovog stola. Tiho, molim!

ti3 reveal igranje.jpg

Kažu da najbolje stvari u životu zahtijevaju strpljenje. Kao stablo – prvo je krhko i nježno, i treba mu puno ljubavi i pažnje, a onda vas iznenada obori s nogu svojom čvrstoćom i obiljem plodova. Vi ga znate još od kad je bilo malo stablo – tek beba, a sad uživate u njegovoj veličanstvenosti i raskoši.

Twilight Imperium

Igra za 3-6 igrača u prosječnom trajanju od 4 do 5 sati. S knjigom pravila od nekih četrdeset stranica, i kutijom koja je teža od Mandrije ova igra se može nazvati epskom. Ukratko ću objasniti o čemu se radi, a vi uzimajte bilješke i recite mi na koju vas igru podsjeća.

ti3 igra.jpg
Jedna od mnogobrojnih mogućih galaksija!

Neću uopće pokušati detaljno objašnjavati pravila – nemamo toliko vremena, ali ću vas uputiti ovdje za jednu dvadesetominutnu epizodu igranja ako želite odmah uskočiti u sexy video akciju.

I, onda što je Twilight Imperium, Marino? – nestrpljivo ćete me upitati dok smo sklupčani ispod drvenog stola.

Twilight Imperium je svemirska sapunica u kojoj svaki igrač kontrolira jednu od deset naprednih vanzemaljskih rasa, od kojih svaka ima svoju pravilo-kriveću moć, čiji je cilj ostvariti dominaciju u galaksiji kroz ratovanje, diplomaciju, istraživanje novih tehnologija, trgovinu i naravno – izdaju saveznika. Na početku igre igrači grade svoju jedinstvenu galaksiju putem heksagonalnih ploča. Tokom igre igrači osvajaju nove planete od kojih svaki proizvodi određene resurse koje je potom moguće uputiti u istraživanje novih tehnologija ili trgovinu s drugim igračima. Igra dolazi sa špilom političkih kartica, koje ako izglasovane mijenjaju pravila igre za sve. Jesam li spomenio da svaki igrač ima svoj tajni cilj? Jesam li spomenio mnogobrojne plastične brodove od kojih svaki ima svoja posebna pravila kretanja i borbe? Jesam li spomenio da rekord za najbrže objašnjenje pravila iznosi 32 minute i 12 sekundi? Naravno da nisam – igra dolazi s toliko mogućnosti i opcija da je teško sve predstaviti u ovako malo vremena.

Ti si hrabar čitatelj, zar ne? Sve ovo ne predstavlja ti problem – pročitat ćeš 40 stranica pravila, objašnjavat ćeš ih 2 sata svojim prijateljima za stolom, i onda ćete zajedno sjediti još 5 sati i doživjeti raskoš plodova Twilight Imperiuma?

I, zašto šutiš? Jesi li spreman posaditi stablo? Svakodnevno ga zalijevati i gnojiti tlo pod njim? Ljubiti ga u iščekivanju…

Kakav je to zvuk?

Gospodar Svemira: Uzbuna! Marino, nije ti dozvoljeno komunicirati s drugim bićima. Pokrećem hitni protokol Coda-403a! Svi vi homo sapiensi ćete sada osjetiti moj gnjev!

Nastavit će se….