SFeraKon 2011: Intervju – Sven Nemet

Drugi sugovornik kojem smo imali priliku postaviti ista pitanja kao i predhodniku jest Sven Nemet, autor igara Biatlon i Pandook! Također je jedan od autora koji izlažu na ovogodišnjem SFeraKonu.

Cijeli intervju sa Svenom pročitajte u nastavku ovog teksta.

  1. Ponešto o sebi ili kratke biografske crte?
    Diplomirao sam na Likovnoj akademiji i bavim se ilustriranjem, dizajniranjem… Vodim svoju firmu u kojoj za sad radim samo ja, a što sve radim može se pogledati na mojoj web straniciwww.studiospektar.com.
  2. Zašto igre? Što te je privuklo na igranje i igraš li se često?
    Zato što je opako zabavno kad se odmakneš od kod nas svima znanih popularnih, ali dosadnih izribanih igara kao što su Monopoly ili Čovječe ne ljuti se. Ja sam uglavnom predugo jahao po šahu, dok nisam dobio Alhambru, koja mi je bila uvod u skupljanje igara i pravo igranje, mada mi sad ta igra i nije više neki događaj. U zadnjih par godina probao sam oko 300 novih igara.
    Igram se u prosjeku jednom do dva puta tjedno, što smatram da nije baš puno. Najčešće igram u svom klubu Labirint koji sam otvorio prije 3 godine.
  3. Omiljena igra  i zašto?
    Grozno, moram odabrati samo jednu!? Užas. No dobro, možda je to Theba, koja je super jer ima blisku mi temu (umjetnost) i zabavan mehanizam, a i veliki plus je što ju moja žena voli igrati isto koliko i ja. No ovoj igri uz bok bi stale i Dixit i Cash’n Guns i Modern Art i Dancing Eggs i Cosmic Encounter i El Grande
    No često mi je omiljena igra neka nova pa dok ne dosadi, a i ovisi o raspoloženju.
  4. Omiljena mehanika igre i zašto?
    Različite teme i mehanike me privlače, nemam problema ni s puno udjela sreće u igri niti s upotrebom kockica. Jedino što me ubija u pojam, osim napornih suigrača, je kad moram beskrajno čekati na red da igram.
  5. Što misliš da bi trebalo napraviti da se u hrvatskoj više igraju društvene igre?
    Treba nuditi igranje javno, pod time mislim da treba organizirati igraonice tipa dani igranja na velesajmu, jer dok ne probaju ljudi dobre igre, ne može ih se baš pridobiti.
  6. Kao stvaraocu igara, što ti predstavlja najveći problem ili izazov?
    Najveći problem mi je tema i mehanizam, hahaha. Stvar je u tome što na web stranicama boardgamegeek.com postoji baza od preko 20.000 igara, tako da je lako da ono što zamislite postoji u nekom sličnom obliku ili nekad gotovo isto. Inače nema problema sa smišljanjem.
  7. Nezaobilazno pitanje: Koje igre možemo u skoroj budućnosti očekivati od tebe?
    Za sada preko svoje firme Studio spektar namjeravam izdati samo igre koje u proizvodnji ne bi došle jako puno te koje su zanimljivije za širu publiku, kao Pandook i Biatlon, pa ću igre kao Rat imperija 1914-1918 (BGG), Crna rupa ili Kings and Gods nuditi samo stranim izdavačima. Kod nas će možda iduća izdana igra biti Kralj na jedan dan – party game. No zainteresiran sam i surađivati s nekim na idućoj igri, bilo da ja radim samo na ilustracijama ili ideji ili mix, pa možda i izdati nešto što mi i sad nije u planu, mada imam dosta svojih igara koje su spremne za izdavanje.
  8. SferaKonsko pitanje: Zamišljaš li SferaKonsku igraonicu drugačije ili je ovo sasvim dovoljno?
    Meni je sve dobro.