6.6 out of 10 stars Question mark

Ocjena: 6.64/10 (196 glasova)

2 - 4
Najbolje: 4
12 god.
Po iskustvu: 12
60 min.
Težina:
3.4 out of 5 stars Question mark
  • TOP igra: 8797
  • TOP prilagodljiva: 126

Izdan je ove (2011.) godine i u stvari, to je Legend of the Five Rings ali na boardgame način, za više igrača i s nešto jednostavnijim pravilima. Iako se sam L5R može igrati u više igrača, zapravo ispada prilično nebalansiran i to je ono što WoH ispravlja pritom približavajući svijet Rokugana svim novim igračima.

Igra se s kartama iz L5R CCG-a no početnici ne moraju posjedovati vlastitu kolekciju jer se u kutiji nalaze četiri špila – po jedan za svaki od četiri predstavljena klana (Dragon, Lion, Phoenix, Scorpion) – spremna za igru. Naravno, s vremenom i nakon mnogo odigranih partija igrači bi mogli poželjeti modificirati ili proširiti špilove i to za sada mogu učiniti kupnjom početničkih špilova ili paketića s kartama koje zatim mogu pridružiti onima koji se dobiju u WoH-u ili, ukoliko posjeduju vlastitu kolekciju starijih karti, upravo njih ubaciti u iste špilove i nastaviti igru.

Osim špilova, u kutiji se nalaze heksagonalne pločice za svakog igrača koje određuju pozicije igračevih Tvrđava koje pak određuju odakle se može lansirati napad na nekog od protivnika s time da se mali bonus dobije ukoliko se napada protivnička Tvrđava na nekoj od susjednih pločica.

Posljednja stvar po kojoj se WoH razlikuje od L5R-a je način na koji se može ostvariti pobjeda. Tu su i dalje Honor, Enlightenment, Military i Dishonor oblici pobjede, ali se do njih dolazi drugačije. Više o tome ispod.

Kako ne bih ponovno pisao istu stvar, preporučam da za tijek igre pogledate vezani članak – Legend of the Five Rings CCG. Ovdje ću samo opisati ono po čemu se WoH razlikuje u mehaničkom dijelu od L5R-a.

Nakon što odredite koji igrač će igrati koji klan, svatko uzima pripadajući špil i postavi svoje igraće polje kako je igrom predviđeno. Nakon toga se uz pomoć Stronghold karti odredi tko igra prvi te se igra od tog igrača nastavlja u smjeru kazaljke na satu. Igru počinje onaj igrač čiji Stronghold ima najveći Početni broj.

Zatim se na sredinu stola postavlja početna pločica Toshi Ranbo koja predstavlja glavni grad Rokugana nakon čega svaki igrač (počevši od prvog i zatim u smjeru igre) postavlja jednu od svojih pet pločica pored Toshi Ranbo pločice ili tako da dodiruje barem druge dvije. Ovo se ponavlja dok sve pločice nisu postavljene te se one postavljaju okrenute prema gore kako bi njihove Sposobnosti bile vidljive svima. Pločice Tvrđava tokom igre mogu biti uništene (preokrenute prema dolje) no posljednja igračeva Tvrđava nikako ne može biti uništena ili preokrenuta.

Igra zatim slijedi uobičajena pravila L5R-a s time da je ovdje naglasak stavljen na sklapanje savezništva između igrača prilikom napada ili obrane. Svaki igrač može pozvati jednog ili više igrača (osim onog kojeg napadate ili koji vas napada) da mu se pridruži u borbi. Igrači mogu odbiti savezništvo ili se mogu pridružiti ali ne nužno uvijek u korist onoga kome su se pridružili.

Položaj pločica ne ograničava koga možete napasti – i dalje možete napasti bilo koga no ukoliko uspješno napadnete susjednu protivničku Tvrđavu, nakon bitke možete jednu borbenu jedinicu povratiti u položaj pripravnosti što je korisno za obranu.

Kao i u L5R-u, i ovdje postoje četiri različita oblika pobjede, no za razliku od L5R-a, ovdje postoji dodatna faza – Path to Victory, odmah nakon End faze igračeva poteza. U toj fazi se provjerava da li je bilo koji igrač, počevši od aktivnog, ostvario nekakav napredak na jednom od četiri puta pobjede i ukoliko jest, napreduje za jedan korak na tom putu.

Svaki igrač može napredovati samo po jedan korak prema pobjedi na svakom igračevom potezu, ali istovremeno može napredovati na više putova odjednom. Uvjeti koji se svaki potez trebaju ostvariti kako bi se napredovalo su: Osvojiti barem 8 bodova Časti (Honor); spustiti u igru jednu Ring kartu prema njenom tekstu (Enlightenment); biti u napadačkoj vojsci i uništiti protivničku provinciju (Military); natjerati druge igrače da izgube ukupno barem 8 bodova Časti (Dishonor). Napredovanjem na svakom od putova pobjede igrači osvajaju razne pogodnosti poput dodatnih karti, provincija, prilike da preokrenu svoju ili protivničku Tvrđavu (prema dolje ili gore) i sl.

Na kraju pobjeđuje onaj koji je prvi prošao svih pet koraka na jednom od putova pobjede ili onaj igrač (u slučaju da su oba istovremeno prošla svih pet koraka) koji je ukupno napravio više koraka na ostalim putovima pobjede. Ukoliko je i tada rezultat izjednačen, pobjeđuje aktivni igrač ili onaj čiji potez je prije na redu.

BoardGameGeek link