Ovo je igra zasnovana na kalendaru drevnih Maja, a igrače stavlja u uloge vođa majanskih plemena. Ime Tzolk’in predstavlja osnovni ciklus majanskog kalendara, te je on i glavna bit mehanike ove igre. Igra predstavlja strategiju postavljanja radnika koji se kreću na zupčanicima raznih središta kulture Maja, a koji se pak kreću temeljem zakretanja Tzolk’inovog zupčanika. Ovako igračevi radnici mogu izvršavati razne akcije, ovisno o tome koliko se dugo zadržavaju na zupčanicima. Glavno sredstvo plaćanja jest kukuruz, a igrači osvajaju bodove udovoljavajući bogovima.
Igrači kada su na redu postavljaju ili skidaju svoje radnike sa raznih zupčanika koji im donose akcije. Postavljanje radnika plaća se žetonima kukuruza prema mjestu i količini postavljenih radnika. Nakon svakog kruga okreće se Tzolk’inov zupčanik za jedan zubac, što okreće i svih ostalih pet zupčanika skupa s postavljenim radnicima na njima. Igrači taktiziraju sa skidanjem radnika sa zupčanika, a kako bi izvršili željenu akciju koju im položaj zupčanika u datom trenutku pruža. Postoji pet zupčanika koji redom donose slijedeće grupe akcija: Palanque: akcije žetve kukuruza i siječe drveta; Yaxchilan: akcije vađenja resursa (drveta, kamena, zlata i kristalnih lubanja); Tikal: akcije vezane uz razvoj tehnologija i gradnje; Uxmal: akcije trgovine i Chichen Itza: akcije koje donose pobjedničke bodove i uspinjanje na stepenicama hramova majanskih bogova.
Igrači skupljaju pobjedničke bodove kroz svoje krugove izvršavajući akcije na Chichen Itza zupčaniku, penjući se po stepenicama hramova, te na temelju izgrađenih građevina i spomenika. Igrač koji na kraju cijelog okreta Tzolk’inovog zupčanika ima najviše bodova jest pobjednik.
