Jucer smo nabacili par partija s 2 nova heroja koji su malo kompleksniji za igranje.
Igra je odlicno osmisljena,ali ja ne znam odakle poceti.

Na kraju se sve poveze u krug i vidi se koliko sve ima smisla.
Ajmo probati redom...
Postoje 2 osnovna constructed formata igra - classic i blitz. Razlika je sto se classic igra s odraslim herojem, a blitz sa young verzijom istog. Odrasli ima duplo vise life pointa od mladog. Druga razlika je u velicini decka - tocno 40 kod blitz decka (2 kopije max iste karte) i min 60 karata kod classic verzije (3 kopije max iste karte). I to je samo deck jer heroj, njegovo oruzje i equipment se ne ubraja u tih 40(60). Blitz ima jos 11 karata sastrane u koje idu equipmenti i oruzja, a classic ima 20 takvih karata u koje mogu ici i dodatne karte za deck. Tih 11 (20) karata su kao nekakav sideboard, ali buduci da se igra best-of-1 to se namjesta prije pocetka partije. Znaci oba igraca stave na stol heroja i na osnovu protivnikovog heroja odaberu se equipmenti i oruzje (face down). Tek kad su oba odlucila okrecu se te karte, ostatak sideboarda se stavlaj sastrane jer se vise ne koristi, a deck se shuffla i moze se poceti.
Equipmenti su dosta bitni jer postoje 2 vrste dmg koje mozes raditi - obican (od obicnog oruzja i napada) i arcane (od magicnog oruzja ili magija). To je dosta bitno jer ako protivnik npr igra sa
Kanom koji je wizzard on daje samo arcane dmg. Tako su
ovi skroz beskorisni jer mogu blokati samo obican dmg (broj u donjem desnom kutu) i moras igrati neki equipment koji ima arcane barrier kao npr
ovaj, koji ce pak biti beskoristan protiv normal dmg. I zato se oni biraju na osnovu toga kojeg heroja protivnik igra.
Protiv jednog
Rhinara npr ces se braniti samo od obicnog dmga i to od ogromnih kolicina dmga.
Jedna podjela karata je na generic i klasne. Generic mogu igrati svi, a klasne samo heroji te klase.
Druga podjela je na: Action, Attack action, Attack reaction, Defense reaction,Instant. Postoje i neki subtipovi,ali sad nije toliko bitno.
Karte u kutovima imaju oznake:
- gore lijevo - koliko resourcea moze proizvesti (za odigravanje drugih karata) - heroj nema tu nista
- gore desno - koliko resoursa kosta odigravanje - heroj nema tu nista
- dolje lijevo - za koliko napada - kod heroja je intelect, odnosno hand size
- dolje desno - za koliko se brani - kod heroja su life pointsi
Vecina karata dolazi u 3 boje, odnosno 3 razlicite pitch vrijednosti.
Primjetit cete razlicite boje na vrhu. Tako crvene karte proizvode samo 1 resurs (gore lijevo), zute 2 resursa, a plave 3 reusrsa, ali zato kod odigravanja je obrnuto: crvena ce najjace napasti (dolje lijevo), zuta srednje, a plava najslabije.
Kod sastavljanja decka tretiraju se kao razlicite karte pa po potrebi mozete imati po 3 kopije od svake, odnosno po 2 u blitz decku.
Jedan klasicni potez bi izgledao ovako nekako: na svakom krugu se dobije 1 action point. Tako su ga nazvali, ali zapravo se nikako ne obiljezava jer to je prakticki pravo na 1 potez po krugu. Ako nekom kartom dobijes vise tih action pointova ona je pametno oznaciti,ali to nije tako cesto. Stavi se karta koja se zeli odigrati u arenu (polje za igru, u mtg je to bio battlefield) i tek tada karta u pitch (mjesto gdje idu karte koje se koriste kao resursi) i taj 1 action point se potrosio. Ako odigrana karta ima
go again onda se dobije opet 1 action point i moze se igrati opet. Ako nema krug zavrsava, o tome cemo kasnije.
Ako je odigrana karta attack action onda se otvara chain link za taj napad. Protivnik moze tada staviti karte iz ruke u obranu, cak i attack karte i brani se za iznos u donjem desnom kutu. Jako vazno je zapamtiti da to nije odigravnje karata nego cisto postavljanje u obranu. Sljedeci korak je odigravanje attack reactiona koji ce buffat napad, pa defense reactiona koji ce buffat obranu. Defense reactioni se mogu igrati samo u ovoj fazi, ne mogu se u onoj prijasnjoj samo tako staviti u obranu.
Kad se to sve zbroji i oduzme visak dmg ide na heroja i to se zove
hit. Neke karte imaju dodatne efekte ako hitaju, ako ne onda idemo dalje.
Ako je odigrana karta imala go again ili ako si nekako dobio jos jedan action point onda se mogu dalje igrati akcije kao i prije, pod uvjetom da imas karata u ruci i resursa za odigrati ih. Ako nije bilo go againa ili ako jednostavno ne zelis igrati jos (iako mozes) zavrsava se krug, postoji opcija da se jedna karta stavi u
arsenal i vuku se karte tako da se popuni hand, u vecini slucajeva do 4. I onda igra drugi igrac.
Evo primjer jednog playmata za igru s ucrtanim poljima za karte.
To je fora, ali nije toliko bitno jer se jako brzo popamti gdje sto ide.
Lijevo su mjesta za equipmente, za svaki dio tijela o 1.
U sredinu ide heroj i oruzje (1x two-handed oruzje ili 2x one-handed oruzje).
Ispod toga je arsenal. Iz njega se mogu samo odigravati karte. Ne mogu se staviti u obranu i ne mogu se pitchat za dobiti resurse.
Desno je nas deck, pitch za karte koje koristimo kao resurse, groblje za odigrane karte i banish polje za karte koje ponekad nestanu, ali to je za sada manje bitno.
Odigrane karte i one s kojima se branimo na kraju kruga idu u groblje, a pitchane karte idu na dno decka.
To bi "ukratko" bilo to.
Zasto kazem da je igra odlicno osmisljena? Primjetit cete da se nove karte vuku tek na kraju vlastitog kruga, sto znaci da ako se branim na protivnikovom krugu imat cu manje karata za napasti na svom krugu, i tu ima vise planiranja i taktike nego sto se cini na prvu.
Druga stvar je cinjenica da nema klasicne mane, jedne vise svaki krug, pa samim time nema ni mana screwa (kad npr u mtg fulas land par krugova) ili mana flooda (kad vuces samo landove i nemas sto igrati. Skoro svaka karta se moze odigrati, moze biti resurs, a moze stati i u obranu. Onda ako naletis na wizarda tvoje defense karte su "beskorisne" kao takve jer wizard nikad ne daje obican dmg, samo arcane dmg. Ali zato u tom slucaju imam equipmente s arcane barrier abilitijem, a to trazi placanje resursa, pa cemo te beskorisne defense karte pitchati za resurs i time platiti aktivaciju tog arcane barriera.
Svaki heroj iziskuje neki drugaciji stil igre, ap isto tako i igranje protiv svakog heroja nije isto nego iziskuje prilagodbu. Neki teze kontroli, neki cekaju pravi trenutak da izkombaju par napada koji ce povezani napraviti lom (ninja), neki ce nekako drugacije igrati...a kazu da je sve to jako lijepo izbalansirano i na nekom podjednakom power levelu (sto se deckova tice) ce uglavnom bokji igrac pobjedjivati. Karte se shufflaju, pa opet taj neki minimalni faktor srece mora postojati...
Jos jedna dobra stvar je sto se stanje na boardu ne mijenja puno, u smislu kolicine karata. U velikoj vecini slucajeva ce na kraju svakog kruga board izgledati identicno kao i na pocetku partije. Izuzetak su poneke karte (itemi) koji stoje neko vrijeme u igri, ali cesto nestanu vec na sljedecem krugu. Preglednije je i fokus je na izgradnji handa, planiranja napada, obrane...
Financije? E oni su isli u nekom drugom smjeru od Hasbra (wotc) tako da svaka edicija izlazi u 2 verzije (ako sam to dobro shvatio). Ova skuplja ce biti u limitiranom broju i okrenuta je kolekcionarima, tamo ce biti moguce dobiti brutalno skupe karte. Jedan
Arknight Shard cete platiti 4000-5000 dolara, ako ga uopce uspijete nabaviti. Jeftinija verzija ce imati reprintova koliko bude trebalo i uglavnom ce karte biti po par centi do 20ak dolara max za one najbolje, uz iznimku legendary karata koje ce biti dosta rijetke (1 u 4 boxa u prosjeku), a kostat ce i 100+ eura.
Igra je postala jako popularna, puno mtg igraca se prebacuje na FAB iako vjerujem da ce i dalje igrati mtg. Ali mislim da je za ljubitelje TCG-ova ovo savrsena igra i iako cijene vec pomalo luduju igra postoji tek godinu i pol i nije kasno za prikljuciti se i uz igranje mozda pobrati i koji bomboncic koji ce za 10ak godina vrijediti ko novi VW Polo.
