Aeon's End

Pitanja vezana uz društvene igre
Odgovori
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 1717
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 595 puta
 pohvaljen: 684 puta
Kontakt:

Aeon's End

Post Postao/la mado »

https://boardgamegeek.com/boardgame/191189/aeons-end

Jel igrao tko Aeon's End? Dobio sam ju ovu zimu od BGG Secret Sante. U BG svijetu ovo je već prastara igra, iz 2016. Ima mali milijun proširenja, samostalnih verzija kao i Legacy izdanje. U pitanju je coop fantasy deck builder za 1-4 igrača, kombinacija Thunderstone i Spirit Islanda mi prvo pada na pamet. Igrao sam ju sad solo i 5x me satrala igra na normal mode težini. Postoji begginer težina na koju ću morati preći, jer je solo jako teška igra koliko čitam po BGGu https://boardgamegeek.com/thread/206844 ... ously-hard
Hard mode je ako ste valjda iskusni, a najteži je Extincion način igranja koji mi trenutno zvuči nemoguć za pobijediti. Solo pravila postoje odmah od dizajnera i jako su dobra.

Cthulhu-style portali i neprijatelji napadaju grad i heroje, a na vama je za pobjedu ili uništiti glavno čudovište (nemesis) ili izdržati toliko dugo dok se ne potroši njegov deck (valjda mu dosadite pa ode napadati neki drugi grad :D ). Ako Nemesis ubije sve igrače ili razori grad koji branite do kraja, gubite.
Turn-order u igri je jako zanimljiv, a sastoji se od turn order karata igrača i Nemesisa, pa nikad ne znaš tko je slijedeći na potezu. Sam Nemesis napada direktno ili preko svojih fight karata ili preko svog decka. Ne znaš koje je gore :facepalm Ti napadi idu na grad (ako mu healt dođe do 0 gubite igru naravno) ili na heroja i njegov health ili igračeve karte (u handu, decku, na stolu) ili najbolje kombinacija svega sopak Heal heroja i grada postoji, ali je jako spor, pa igra sili igrače na agresivniju igru, tj. bolje spriječiti damage nego ga liječiti poslije.
Meni novo i jedinstveno u DB igrama, igrači ne miješaju (shuffle) svoj deck nikada! :sokiran Znači kako kupujete karte ili ih odigravate, tako možete namjestiti redoslijed za slijedeći put. Deck naravno raste kupnjom novih karata, ali se odlično može smanjivati tj rješavat se loših karata iz decka. Hand limit je 5 i još nisam vidio power ili kartu koje bi to mijenjale. Heroji ne napadaju Nemesisa direktno, nego imaju 4-5 mjesta (magic conduit ili tako nekako) za spellove koji se odigraju tek slijedeći krug. Zvuči ograničavajuće, al nije, zapravo pomaže, jer ti deck privremeno smanji, a hand proširi. A i karte na tim mjestima mogu služiti za obranu :thumbs
Zapravo postoje karte kojima se ovo brejka pa je moguće direktno napadati. Kao i u svim DB igrama imaš bazna pravila, a onda karte brejkaju sve živo :mrgreen:
Izgleda mi da igra ima ogromnu reigrivost. U baznoj igri se dobiju 4 Nemesisa i 8 heroja i svi bi trebali igrati drukčije. Za sad sam otvorio samo starter paket koji opet ne igra cijeli u svakoj igri. A još 3 debela decka me čekaju.
Igra mi je bolja od Harry Potter coop deck buildera. Tamo je tema jaka ako volite Pottera, ali je dinamika igre statičnija. U Aeon's Endu je nepredvidivo kad će neprijatelj napasti, koliko jako, na koliko fronti. Nema mape kao u Spirit Islandu, ali niti ne fali.
Solo mi je igra jako zabavna, ali vjerujem da je bolja u više igrača, jer puno karata nagrađuje druge igrače. A i neprijatelji u napadu diskardaju timu određeni broj karata ili daju damage. Kad si solo, sve primaš sam.
Preporučam svim ljubiteljima coop DB igara. :thumbs
Avatar
kovacu
Reactions:
Postovi: 136
Pridružen/a: 17 pro 2019, 19:07
Ima zahvala: 31 put
 pohvaljen: 63 puta
Kontakt:

Re: Aeon's End

Post Postao/la kovacu »

Meni izgleda vrlo interesantno igra. Budem je probao jednom sigurno
gogo666
Reactions:
Postovi: 246
Pridružen/a: 19 vel 2018, 17:58
Ima zahvala: 8 puta
 pohvaljen: 169 puta

Re: Aeon's End

Post Postao/la gogo666 »

Meni se Aeon nije svidio. Tipicna DB igra, al staticni market ju je ubio za mene. Dosta mi je suhoparna zbog toga.
Slicno a bolje mi je Legendary Alien i Star Realms frontiers (ima coop mod). Al ja volim tekući market umjesto staticnog, pa to jako utjece na moj dojam.

Btw. Ja ne vidim nimalo sličnosti sa Spirit Island. Vidim recimo sa Mage Knight/Renegade, zbog deck buildinga. SI nema deck u DB smislu, tako da mi nema bas nikakvu sličnost s Aoenom.
slika
Avatar
kovacu
Reactions:
Postovi: 136
Pridružen/a: 17 pro 2019, 19:07
Ima zahvala: 31 put
 pohvaljen: 63 puta
Kontakt:

Re: Aeon's End

Post Postao/la kovacu »

Slicnost mu je u tome sto se zajedno (spiriti/heroji) borite protiv istog protivnika.
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 1717
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 595 puta
 pohvaljen: 684 puta
Kontakt:

Re: Aeon's End

Post Postao/la mado »

gogo666 je napisao/la: 31 sij 2021, 17:00 Meni se Aeon nije svidio. Tipicna DB igra, al staticni market ju je ubio za mene. Dosta mi je suhoparna zbog toga.
Slicno a bolje mi je Legendary Alien i Star Realms frontiers (ima coop mod). Al ja volim tekući market umjesto staticnog, pa to jako utjece na moj dojam.

Btw. Ja ne vidim nimalo sličnosti sa Spirit Island. Vidim recimo sa Mage Knight/Renegade, zbog deck buildinga. SI nema deck u DB smislu, tako da mi nema bas nikakvu sličnost s Aoenom.
Ja pak suprotno od tebe doživljavam statičan vs tekući market :D Tekući kao u Star Trek DB, Ascension, Hogwarts Battle me ubija što često nemam kaj kupiti ili je preskupo ili beskorisno. A u AE prije igre definiraš s kojih 9 karata želiš igrati. Više volim te fiksne market, A few acres of snow, Eminent Domain, Rune Age itd.

A sličnost sa SI nije samo što su obje igre fantasy coopi, nego dinamični osjećaj igranja. Izmjenjuju se tvoj i neprijateljski potez i u obje igre imam osjećaj da igram protiv pametnog protivnika koji reagira na moje poteze i ja na njegove. Dok recimo Hogwarts Battle ili coop scenarij u Rune Age napadaju igrače statično, predvidljivije, mehanički. I u obje igre moji heroji/spiriti igraju drugačije, kao i neprijatelji.
Ak sam sada jasniji s mojim dojmovima :thumbs
Avatar
neoch
Reactions:
Postovi: 29
Pridružen/a: 12 stu 2017, 16:28
Lokacija: Delnice
Ima zahvala: 50 puta
 pohvaljen: 23 puta
Kontakt:

Re: Aeon's End

Post Postao/la neoch »

Meni se Aeon's End jako sviđa. Uz razne varijante koje smo probali, za neke teže izazove treba ipak iskustva. Nakon par gejmova, krenuli smo na teže izazove i odabir karaktera i slaganje marketa je bilo presudno u izvršavanju cilja. Nekad ti je potreban baš taj relic ili želiš jeftinije spelove ili želiš neki određeni kristal za neki drugi combo.
Turn order je meni bila inovacija i baš mi je dobro sjeo. I rješenje u 3 igrača sa wild turn orderom da se dogovorimo tko ide je glatko riješen. No naravno da nikad ne ide redom kako si ti zamisliš.
Ne miješanje decka mi je isto osvježenje i nova razina taktike. Mogućnost slaganja discarda meni utječe što ću kupiti na svom potezu.

Uglavnom, topla preporuka svakome. Jedna vrlo napeta i uzbudljiva kooperativna deck building igra sa sitnim detaljima koji zbilja stvore jedinstven gameplay. :kava
slika
Avatar
mado
Reactions:
Postovi: 1717
Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
Lokacija: Mursko Središće
Ima zahvala: 595 puta
 pohvaljen: 684 puta
Kontakt:

Re: Aeon's End

Post Postao/la mado »

Nakon 20tak solo igranja ove igre, mogu reći da mi se jako sviđa (nova desetka na BGGu). Jedan mi je od najboljih deck buildera i najzabavnijih coopa koje sam isprobao do sad. I tematski i mehanički mi je igra baš dobro sjela. Ispunjava mi skoro sve dobre osobine DB igara koje volim. Jako volim mogućnost povečanja hand limita u DB igrama, a Aeon's toga nema, barem ne u baznoj igri. Ali drugim trikovima dobro rješava taj dio igre. Deck koji gradiš tokom igre možeš riješiti loših karata. Uspio sam s jednim herojem doći do tako malog decka da sam svaki turn igrao sa svim kartama :ljubav

Igra me dijelom podsjeća na LOTR LCG i to u dijelu s neprijateljima. U toj igri svaki scenarij na drukčiji način zadaje probleme igračima, pa treba otkriti koji je najlakši način za prolazak scenarija. Slično je u Aeon'su svaki Nemesis specifičan i moraš otkriti kako ga najučinkovitije eliminirati.
Svaki Nemesis uključuje drukčiji setup, ima drukčiji Unleash, drukčije karte za napad itd. Unleash je napad, event Nemesisa koji se trigerira pod određenim uvjetima.
Rageborne je klasični big boss monster koji daje dikretni damage igračima i gradu. Kod njegovog unleasha u igru dolazi njegov posebni napadački deck kojeg drugi monsteri nemaju.
Igranje protiv Carapace Queen uključuje dodatnu igraču ploču na kojoj se skupljaju njezini podanici i ovisno o njihovom broju rade sve veću štetu. Kod njezinog unleasha napadaju njezini minioni, a ako je dodatna ploča skroz popunjena s minionima u trenutku unleashanja, igrači odmah gube igru.
Prince of Gluttons je još zanimljiviji neprijatelj. Njegov unleash napada market karata, tj. jede ih. Ako uništi cijeli market, igrači odmah gube igru. Protiv njega je posebno teško igrati, jer svakom kupnjom s marketa doslovno sebi zadajete damage.
Crooked Mask je neobičan neprijatelj, jer skoro sa svakim napadom i pomaže igračima. Ima posebni deck korupcijskih karata koje igrači dobiju njegovim unleashom (+ izmiješa se igračev deck), a onda te karte em štopaju igračima deck/hand, rade im štetu, ali i pomažu malo.

Heroji su također drukčiji i posebni, ali manje od neprijatelja. Svaki heroj ima jedinstvenu super moć, drukčiji početni deck koji uključuje jedinstvenu kartu i drukčiji raspored karata napada i novca.

Neprijatelja možeš pobijediti da mu smanjiš health na nulu, znači aktivnim napadom. Ili ako se njegov nemesis deck potroši tj. izdržiš sve njegove napade, tj. igraš obrambenije. Mislim da sam više pobjeđivao uništavaljem Nemesisa, tj. oko 2/3 pobjede su bile na taj način.
Najčešće sam gubio kad je health grada pao na nulu. U cijeloj igri postoji samo 1 karta koja popravlja grad, pa ju praktički uvijek moraš staviti u market. Uspio sam pobijediti i bez te karte, al je onda puno teže. Možda jednom ili dva put sam izgubio kad su mi oba heroja bila poražena, a par puta sam izgubio posebnim instagubitak uvjetom.
Igrao sam 20tak puta Aeon's End, a pobijedio samo 5-6 puta. Znači igra je teška, napeta i zabavna zbog toga. Znalo me satrati bez ikakve šanse za pobjedu, a znalo je biti napeto do samog kraja. Igranje je jako teško ako igraš pravi solo s 1 herojem. Često napad dopušta odabir heroja koji prima damage, gubi karte, a igranje s 2 heroja daje manevarski prostor. Mogu misliti koliko je još više zabavna s više igrača, dogovorima, planiranjima i teškim odlukama.

Uglavnom odlična igra, najbolji poklon od Secret Sante koji sam primio :ljubav
Ovi su korisnici zahvalili autoru mado za post (ukupno 2):
kockicaneoch
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”