Re: Print & forget
Postano: 13 vel 2019, 22:59
e sad si našo prave slušat
Jedno je glas naroda, a drugo je mišljenje jednog (ili trojice) kritičara. Nije to ista stvar.
Da, i meni nije jasno to sa Gloomheavenom. Ponavljam, nisam ga igrao, no to mi izgleda kao igra koja je privlačna jednom tipu igrača. Uz to je glomazna, skupa i pretpostavljam komplicirana za casual igrača. To ne izgleda kao opis općenarodnog hita, što bi bgg #1 trebao biti (ili možda ne, ali evo ja ću u daljnjoj raspravi polaziti od pretpostavke da bi trebao biti).Vatanen je napisao/la: ↑14 vel 2019, 01:16 Ovdje na forumu je BGG-jev rating već dobrano izanaliziran, a govorilo se i o razlozima zašto su solo dungeon crawler od 130 eura i jednokratni uložak prva i druga igra na listi (ja sam sklon ponajviše vjerovati onoj logici "dao sam silne pare na Kickstarteru, naravno da je igra 10"). Ali to i nije bilo pitanje.
Ali ovi zaključci da su danas popularne igre za koje treba malo vremena nisu baš primjenjivi na top10. Premda za Gloomheaven piše 60-120 min, ne izgleda mi kao da je tu igru baš jednostavno izvaditi, odigrati i spremiti u tom rasponu. A dalje: #3 traje 6 sati, #5 preko 2-3 sata, #6 4 sata, #11 6 sati...Vatanen je napisao/la: ↑14 vel 2019, 01:16 Gloomhaven i Pandemic Legacy su po meni dođi-prođi devijacije. Scythe je pravi predstavnik nove generacije wingspan igara čiji je shelf life po meni osrednji (tu idu i Gugong i Coimbra koji se meni jako sviđaju, ali istina je takva), ali koje su vrhunski paketi, strogo trajemo do 2 sata (i manje), jako smo lijepe, lako nas se nauči, imamo solo mod jer nitko nema vremena i jako se trudimo kombinatorikom sakriti da smo ustvari plitke. A ako udariš u rub naših mogućnosti onda završimo i zbrojimo bodove.
Ali fućkaj ti sve ako nemaš vremena igrati TS ili TTA. A nemaš. I onda ti novi dizajni jesu upravo igre za ovo vrijeme i naposljetku ne možeš reći da je prije bilo bolje. Je, bilo je, jer sam imao cijeli dan za igranje Here I Standa.
Slažem se. Prije 10ak godina sam kod nabavke igara uzimao u obzir one do 200. mjesta. Danas ako vidim da je igra u Top1000 pomislim "o, ova igra ima odličan rating"sadistiko je napisao/la: ↑14 vel 2019, 10:21 ...al nije daleko od istine.
Sigurno da na svijetu ima manje igrača koji vole "teške" igre nego onih koji povremeno igraju neke "light" naslove. S druge strane, tih koji igraju neke male igre sigurno nije briga za BGG i ocjenjivanje, tako da opet dođemo do onih koji su najglasniji i oni će prevladat. Ako mene pitaš koja igra je bolja unutar top 100, to mi je bezvezno pitanje. Znam sigurno da je 90% tih igara super, sve do BGG1000 su vrlo dobre i dobre igre, a tek iza 1000 su onak. Mada, igrao sam ja i igre iza 3000 mjesta pa su meni zanimljive. Eto, ja jedva čekam da ponovo zaigramo Emiru, a ona je na 4497. mjestu. Nije vrh, ali u pravom društvu je super zabavna.
To je po meni u redu i tako bi trebalo biti. Ako želimo neku specifičniju listu, npr. "Top100 najdubljih igara", onda treba reći da je to glavni kriterij (za početak se može filtrirati postojeća lista po weightu, ali nije to baš isto).
pa ako se gleda generalna popularnost, izgled, pristupačnost većem broju ljudi onda stvarno i je tak.. sve je uznapredovalo radi masivije potražnje..