Spiel des Jahres

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Odgovori
Vukozec
Reactions:
Postovi: 379
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 474 puta
 pohvaljen: 251 put

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vukozec »

Evo zanimljiv komentar ovogodišnjih nominacija: https://opinionatedgamers.com/2021/05/1 ... more-49634

Nabacim i ja svoj komentar uskoro.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vukozec za post (ukupno 2):
VihorDeni
slika
Vukozec
Reactions:
Postovi: 379
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 474 puta
 pohvaljen: 251 put

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vukozec »

Evo da vidimo malo što kaže blic statistika kako se tip pobjednika mijenjao kroz povijest. Uzmimo kao početak ono što se uzima kao year zero modernog boardgameinga,1995. i pobjedu Catana. Evo liste dosadašnjih SdJ pobjednika od 1995. naovamo (nakon imena ide average weight i prosječno trajanje):

1995 Catan, 2.32, 90 min
1996 El Grande, 3.05, 90 min
1997 Mississippi Queen, 1.69, 45 min
1998 Elfenland, 2.16, 60 min
1999 Tikal, 2.79, 90 min
2000 Torres, 2.87, 60 min
2001 Carcassonne, 1.91, 40 min
2002 Villa Paletti, 1.16, 30 min
2003 Alhambra, 2.10, 45-60 min
2004 Ticket to Ride, 1.85, 45 min
2005 Niagara, 1.83, 40 min
2006 Thurn and Taxis, 2.26, 60 min
2007 Zooloretto, 1.86, 45 min

2008 Keltis, 1.64, 30 min
2009 Dominion, 2.36, 30 min
2010 Dixit, 1.22, 30 min
2011 Qwirkle, 1.62, 45 min
2012 Kingdom Builder, 2.06, 45 min
2013 Hanabi, 1.70, 25 min
2014 Camel Up, 1.48, 25 min
2015 Colt Express, 1.82, 35 min
2016 Codenames, 1.29, 15 min
2017 Kingdomino, 1.22, 15 min
2018 Azul, 1.76, 40 min
2019 Just One, 1.05, 20 min
2020 Pictures, 1.07, 25 min

Prepolovimo ovu listu na pola i izračunajmo prosjeke:
- Prosječna težina i trajanje pobjednika iz perioda 1995.-2007. je: 2.14, 58 min
- Prosječna težina i trajanje pobjednika iz perioda 2008.-2020. je: 1.56, 30 min

Dakle vidimo da SdJ pobjednici iz zadnjih 13 godina traju u prosjeku duplo kraće od pobjednika iz prethodnih 13 godina. Također, u prosjeku su osjetno lakše težine igranja.
Može se primjetiti i da su 2 pobjednika sa najlakšom težinom pobjednici iz zadnje dvije godine, a taj ultralight trend će se nastaviti ako ove godine pobijedi MicroMacro (weight 1,09).

Na prvu bi se reklo da SdJ stvarno gravitira sve lakšim i lakšim igrama, međutim nije sve baš tako crno-bijelo. Treba se naravno sjetiti da je 2011. uvedena nagrada Kennerspiel des Jahres, upravo kako bi se doskočilo nesrazmjeru između igara koje su namijenjene hobi "konosjerima" i onih koje ciljaju na crossover u "non-gamer" tržište.

Ovo je 10 dosadašnjih KdJ pobjednika:
2011 7 Wonders, 2.33, 30 min
2012 Village, 3.07, 75 min
2013 Legends of Andor, 2.76, 75 min
2014 Istanbul, 2.58, 50 min
2015 Broom Service, 2.41, 50 min
2016 Isle of Skye, 2.25, 40 min
2017 Exit, 2.59, 100 min
2018 The Quacks of Quedlinburg, 1.95, 45 min
2019 Wingspan, 2.42, 55 min
2020 The Crew: The Quest for Planet Nine, 1.99, 20 min

Prosječna težina i trajanje dosadašnjih KdJ pobjednika je: 2.43, 54 min
Vidimo da se tu pobjednici kreću otprilike u istom rangu između težine 2 i 3, te da je prosjek težine malo veći od prosjeka SdJ pobjednika iz perioda prije nego je uvedena nagrada KdJ, a trajanje slično.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vukozec za post:
juri006
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2157
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 1470 puta
 pohvaljen: 977 puta
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la kockica »

Ok, na stranu statistike, ali tvoj osobni zaključak o trendu?
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 210
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 97 puta
 pohvaljen: 153 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la DarkDefender »

Zakljucak je ocit. Postoji urota ljudi koji daju sve manje ocjene tezine igrama kako bi se dobio privid da su STJ igre sve jednostavnije i sve krace.
Ovi su korisnici zahvalili autoru DarkDefender za post:
Antomon
Vukozec
Reactions:
Postovi: 379
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 474 puta
 pohvaljen: 251 put

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vukozec »

Moj zaključak je da ako postoji konzinstentni trend prema ultralight igrama, njega ćemo moći proglasiti tek ako ove godine stvarno pobijedi MicroMacro. Onda ćemo imati zaredom 3 pobjednika koji su svi lakši od bilo kojeg pobijednika prije njih i to će stvarno biti primjetan trend. Krajem 90ih smo imali obrnuti trend, tada su pobjeđivale igre koje su bile teže od dotadašnjih SdJ pobjednika. Ja mislim da SdJ nagrada i treba ciljati na što širi crossover appeal. Također, igra bi trebala imati potencijal da postane dugotrajni evergreen, a ne novelty čiji balon brzo splasne. SdJ pobjednik po meni treba biti igra koju možeš pokloniti bilo kome, bez da znaš išta o njegovom interesu za igre. Tikal ili Dominion nisu takav tip igre, da njih poklanjam uokolo većini bi skupljao prašinu na polici.

Evo SdJ pobjednika koji po meni najbolje pogađaju "evergreen igru koju možete pokloniti bilo kome":
- 1995 Catan
- 2001 Carcassonne
- 2004 Ticket to Ride
- 2010 Dixit
- 2013 Hanabi
- 2016 Codenames
- 2018 Azul

(pritom osobno od nabrojanih volim samo Carc, TtR i CN)

Ti pobjednici su dobro raspoređeni po godinama, no primjetno je da su big-box, mesnatije igre one starijeg datuma. Mislim da i takve igre još uvijek mogu biti popularne među širokim masama (zaboga, Monopoly je još uvijek prodavaniji od svih njih), no taj trend prema igrama koje su sve kompaktnije, lako se objašnjavaju i može ih se brzo izvaditi na stol je pokazatelj promjena u gaming industriji za koje smo i mi gameri krivi. Igramo sve više i više igara, produkcija novih naslova je sve veća, te nam ponestaje i vremena i prostora, pa je logično da se teži takvim igrama. Kako to uvijek biva, kad dobijemo ono što smo htjeli shvatimo da too much of the good thing maybe is not good. Stalno uvodimo nove ljude u hobi, no većina nikad neće biti zainteresirana za teže igre, igramo igre posvuda, no to znači da je sve manje vremena i situacija za igranje većih i težih igara. Dakle priča je kompleksna, puno je stvari koje treba uzeti u obzir, promjene u profilu publike, stil života koji živimo, drugi globalni trendovi i vanjski utjecaji itd.

No svejedno mislim da bi nakon nekog vremena moglo doći do promjene trenda prema ultralakim igrama, slično kao što smo imali prije 20 godina promjenu trenda prema težim igrama. SdJ pobjednici se kreću između ultralight i middleweight igara, i ekstremnije naginjanje ka jednom kraju spektra uvijek rezultira kontrareakcijom. Publika se zasiti, ne želi dojam jednog te istog, interesantnije je šarati po tom spektru tu i tamo.

Što se tiče Kennerspiel nagrade, OK mi je da se nagrađuju middleweight naslovi, igre koje su pobjeđivale mi uglavnom nisu za SdJ, no mislim da bi ta "konosjerska" nagrada trebala pokrivati i heavyweight kraj spektra. Igre poput Gloomhaven, Terraforming Mars, Puerto Rica, Agricole ili Brassa su imale veliki utjecaj i dugu pristunost u hobiju i takve igre bi također trebalo pokriti (a još jedna dodatna nagrada za "najteže" igre mislim da ne bi imala smisla).
Zadnja izmjena: Vukozec, dana/u 24 svi 2021, 15:47, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Vukozec za post:
dendarii42
slika
Vrabor
Reactions:
Postovi: 28
Pridružen/a: 18 stu 2018, 14:48
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 3 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vrabor »

Meni sve igre na popisu se cine opravdane, osim Pictures (to stvarno nije neki buduci klasik...mozda bi imala smisla da bolje izgleda...one stock images su horor...iako jednom kad sam je izvadio da igramo; svi su bili zadovoljni...)
Ako micro-macro pobjedi, to mi je isto odlican izbor...
Prvenstveno mi se njihov odabir cini njemacki, to je donekle zamjerka...


I svaka cast za stvaljanje nekih igara na mapu, tipa Dragon breath...
Vukozec
Reactions:
Postovi: 379
Pridružen/a: 26 lip 2012, 12:55
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 474 puta
 pohvaljen: 251 put

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vukozec »

PIctures nisam još probao, ali izgleda mi skroz zanimljivo i baš kao tip igre za nagradu.
Ali stock images su bezveze da. Trebalo je to još malo zraraditi, uožiti u artwork koji bi igri digao atraktivnost i identitet, a također razmislliti kako osigurati dovoljno razinu randomizacije, da reigrivost bude maksimalna.
slika
Avatar
Shich
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 2968
Pridružen/a: 12 stu 2012, 13:43
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 987 puta
 pohvaljen: 1181 put
Kontakt:

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Shich »

MicroMacro je očekivano osvojio nagradu!
Ovi su korisnici zahvalili autoru Shich za post (ukupno 3):
realukaAntomongrof
Vrabor
Reactions:
Postovi: 28
Pridružen/a: 18 stu 2018, 14:48
Ima zahvala: 3 puta
 pohvaljen: 3 puta

Re: Spiel des Jahres

Post Postao/la Vrabor »

I Robin hood je imao momentum...moglo je biti svašta
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”