Tekhenu: Obelisk of the Sun
https://boardgamegeek.com/boardgame/297 ... belisk-sun
Stigao prošli tjedan, bacio se u petak na proučavanje pravila i malo gledanje videa, tj. pogledao how to play video, pravila nisam skroz pročitao. U subotu bacili Maracaibo, uspio izvući za promjenu pobjedu
, i tako u nedelju rekla cura, a mogli bi probati ovaj novi gejmić što si uzeo, ja rekoh a možemo, trebam malo još ponoviti pravila ali generalno znam. Postavim ja gejm, pomogla i ona, krenem ja njoj objašnjavati neke core mehanike itd. već vidim gleda me
, ok, rekoh aj, sad smo objasnili core stvari, idemo na moguće akcije, objašnjavaj sad svakog od 6 bogova + set, pa bodovanje ovog, onog itd
. I tako kako sam objašnjavao odmah ponavljao sve to iz rulebooka, a uzelo je jedno sat vremena bih rekao dok sam ja sve to objasnio kako spada. Reakcija je vec bila, ok, zašto mi ne igramo maracaibo?
Uglavnom, game je u biti dice draft. Svake dvije runde se obelisk okreče i ovisno o tome kako sijena pada kocke određene boje postaju pure, tainted ili forbidden. Tijekom runde imate pravo uzeti kockicu od bilo gdje(dok god nije forbidden kockica) te ili odraditi akciju boga s polja od kuda ste uzeli kockicu ili raditi produce akciju te stvarati resurse ovisno o boji kockice. Naravno o broju na kockici i koliko ste razvili workshop ovisi koliko resursa možete proizvesti ili kakvu ćete moći napraviti God akciju. Svake 4 runde je i ta Maat faza gdje će u shaded sekciju dolaziti iz vrećice random kockice koje rolate i stavljate ovisno o broju igrača. Nakon 8 rundi je tu i scoring faza, i u 16toj rundi je i zadnja scoring faza i to je to. Draftate 16 kockica tijekom gejma i u biti imate tih 16 akcija.
Svaki od 6 Bogova je defakto svoj mini game s posebnim pravilima(tu je i Set kao sedmi, no on daje opciju da za dva scrajba koji inače služe za manipulaciju broja na kockici +- 1/2 uzmete bilo koju kockicu i napravite bilo koju akciju). Npr s Horusom radite statue, ali ovisi da li ćete ih raditi u slavu narodu na nekim djelovima na mapi ili u slavu Bogu nekome, a kojem pak ovisi o broju na kockici, te kada netko radi akciju toga Boga(ili vi u manje playera) dobivate neke bonuse. Ra Bogom gradite temple tj stupove, no onda prije stupa ovisno o broju na kockici uzimate podlogu stupa o čijoj orijentaciji mjestu gdje ga stavite u temple, eventualnim već kućama oko tempela ovisi o broju bodova koji dobijete, bonusu koji dobijete, te ovisno o tome da li je boja podloge stupa odgovara položaju obeliska i sjeni da li i extra bonus dobivate.
Ikonografija je poprilično jasna i dosta brzo ne zahtjeva više neka extra objašnjenja. Svaki od Bogova upire na svoje područje mape vezano uz njegovu akciju. U početku dobijete i dvije scoring od kojih birate jednu karticu koja vas malo gura eventualno u nekom smjeru. Game je point salad, što znaći da postoji jako puno stvari na kojima možete scorati i teško da ćete se moći fokusirati samo na nešto. Jer potencijalno će vas broj na kockici ili uopće nedostatak kockica kod tog Boga ograničiti nekada o tome, do toga da morate gledati i balans kockica na vagi tainted i pure(i eventualno višak resursa) radi kojega možete izgubiti bodove ako odete previše u tainted stranu, a i diktira poredak u rundi. Jedino je ovo temple scoranje bilo nešto kompleksnije od ostalih obzirom da je tu više uvjeta ovisno o fazi i poretku izgradnje.
Nakraju gejma, curin komentar je bio ovo mi je bio jedan od zabavnijih gejmova na prvo igranje
. Dapače, cijeli game smo bili tu negdje po bodovima blizu jedan drugome, ali ona je uspjela bolje iskoristiti na kraju gejma svoju scoring karticu i s njome izvući više bodova od mene i dogurali smo do jedno 90tak bodova.
Sve u svemu, odličan game! Na prvu je dosta kompleksan obzirom na dosta pravila i sve te mini gejmove, ali kada krenete igrati, teče poprilično glatko i runde su ajmo reći kratke. Uzmeš kockicu i napraviš nešto, next player. Neke akcije su stvarno kratke, na nekima tipa temple ćete ipak malo više razmišljati. Daje opciju za AP, obzirom da možete uzimati u obzir što vam je trenutno dostupno od kocaka, što vam treba, što će biti za rudnu ili dvije kada sjena drugačije pada, na što možda ide drug igrač, balans vage itd. Nismo se ovako na prvo igranje previše opterećivali s time, bilo je više, idemo skužiti kako game funkcionira i diše. Čak pomicanje obeliska pa promjena poretka kockica ne oduzima vremena, na prvu sam mislio da će to biti malo naporno svake dvije runde raditi, no nismo imali s tim problema.
Također curi su boje komponenti među ljepšima do sada, game stvarno jako lijepo izgleda na stolu, sve od boja do arta baš daje onaj Egipatski štih. Čak sam za resurse mislio da šteta što nisu drveni, ali u biti su sasvim dobri bili i cardboard.