Terraforming Mars

Pitanja vezana uz društvene igre
mljeko
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 392
Pridružen/a: 19 sij 2017, 22:56
Ima zahvala: 191 put
 pohvaljen: 520 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la mljeko »

Kakva su iskustva vaša s igranjem samo s baznim pravilima, ali s kompatibilnim kartama i korporacijama dodanim iz ekspanzija?

Ja nisam puno igrao ekspanzije, ali sjećam se npr. da iako mi se mehanika preluda nije svidjela, da je unutra bilo dobrih karata koje se mogu dodati neovisno.
Avatar
fpol
Reactions:
Postovi: 306
Pridružen/a: 03 sij 2012, 17:07
Ima zahvala: 246 puta
 pohvaljen: 190 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la fpol »

Nisam nikada dublje ulazio u što se može s čim igrati. Najlakši način je da se izbace karte koje su vezane za mehaniku koja nije u igri. Npr, postoji karta iz prelude koja daje da izabereš jednu prelude kartu, ili karta iz colonies koja daje koloniju itd. Ali ako se izbace samo takve karte onda nisam siguran da li se promijenio balans tagova i slično.

Igrao sam sa korporacijama, nisam zamjetio problem, ali i dalje nisam siguran da li je recimo arklight jači ili slabiji ovisno o dodanim kartama. Brzi pregled popisa. Arklight dolazi sa colonies, profitira od animal i plant tag-a. Ako se uzmu sve karte iz ekspanzija osim turmoil onda je karata sa tim tagovima 36/261, a ako je samo bazna igra onda je 28/171, 13% naprama 16%

Moguče da mi se arklight činio boljim jer sam igrao samo baznu, nego što bi mi bio da sam igrao sa ekspanzijama.

Ali koliki je omjer ako izbacimo karte koje su vezane za kolonije? Koliko je karata koje imaju više od jednog tog tag-a? Koliko je karata dodano koje olakšavaju vučenje novih karata, što omogučava da se lakše nađu prave karte ...

Mislim da za casual partiju neće ništa biti presudno, ali mene to nekako uvijek muči.
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

mljeko je napisao/la: 28 pro 2021, 12:59 Kakva su iskustva vaša s igranjem samo s baznim pravilima, ali s kompatibilnim kartama i korporacijama dodanim iz ekspanzija?

Ja nisam puno igrao ekspanzije, ali sjećam se npr. da iako mi se mehanika preluda nije svidjela, da je unutra bilo dobrih karata koje se mogu dodati neovisno.
Nemamo problema s tim. U osnovni spil ubačene su sve promo kartice, te one iz prelude i nikad se ne izbacuju, a povremeno ubacimo i one iz većih ekspanzija ( minus one vezane za posebne resurse i kolonije).

Za korporacije ista stvar, iz svake od većih ekspanzija mogu se dodati barem dvije korporacije nevezane za same ekspanzije.

Za samu prelude ekspanziju mi je najveći problem što mogu dati tako moćan start nekom igraču, a i neke milestonese čini besmislenima.
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 852
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 352 puta
 pohvaljen: 703 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

Mi već godinama igramo po defaultu bez Venere, ali ubacimo sve projekte i korporacije koje nemaju venus track kao prerequisite, odnosno one koje su beskorisne bez njega. Npr. Luna Metropolis grad samo stavimo sa strane kao i Stanford Torus. Iz Turmoila samo koristimo korporacije (osim masona) jer su projekti neupotrebljivi.

Na ovaj način floateri postaju nešto manje korisni jer ima manje karata koje ih vrte (al ovo vidim isključivo kao prednost jer mi venus karte razvodne deck do bljutavosti). Pristar korporacija bez Turmoila i opetovanog gubljenja TR postaje jača. S druge strane igrat je uz Turmoil pravila mi se čini kao teški mazohizam. Doduše, Turmoil sam po sebi mi je teški mazohizam pa... :D

Al nikad mi neće bit jasno zašto ljudi ne žele igrat s Prelude i Colonies ekspanzijama.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Gordan za post:
Killa
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

Zato što nam povremeno dobro dodje reset u vidu osnovne igre.
Avatar
fpol
Reactions:
Postovi: 306
Pridružen/a: 03 sij 2012, 17:07
Ima zahvala: 246 puta
 pohvaljen: 190 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la fpol »

Gordan je napisao/la: 28 pro 2021, 14:46 Doduše, Turmoil sam po sebi mi je teški mazohizam pa... :D

Al nikad mi neće bit jasno zašto ljudi ne žele igrat s Prelude i Colonies ekspanzijama.
Nije da ne želim igrati, samo ima stvari koje mi nisu dobre,
prelude : ne vidim pozitivne stvari, praktički uništi milestonove
colonies : povećava vrijeme planiranja uz male dobitke i dosta velike rizike, što dovodi do korištenja kolonija samo kada se tako i tako sve poklopi. Udaljava me od onoga što mi je dobro u baznoj igri.

Ali to sam sve više manje već napisao.

Koji su tvoji razlozi da uvijek želiš igrati s tim ekspanzijama, a ne želiš s turmoil?
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

Za prelude se slažemo. Nije da nema pozitivnih stvari ali može katkad u startu uništiti partiju.

Za colonies, prednosti;
1. Kolonije su tematski integrirane, ne osjeća se nasilno ubačenim .

2. Omogućuje da lakše dođeš do pojedinih resursa, samim time može pojačati efekt plavih kartica ili dobiješ dodatnih resursa osim vlastite proizvodnje za spuštanje zelenih kartica i sl.

3. Dapače energiju konačno čini važnijim resursem, osim u rjeđim slučajevima kada se ciljano koristila za podizanje topline, većinom se energetski box svodio na povećanje produkcije da bi se odmah smanjilo za ispunjavanje određenih zahtjeva, resurs kao takav bio je nebitan. Imali smo partija i gdje se titanij beskorisno nakupljao a sad se isto mogao uložiti u kolonije.

4. Definitivno pojačana interakcija u utrci za pojedine resurse. Znači kolonije kao takve nije poput jednokratnih prelude kartica dostupnih samo vlasniku, ima tu i neprijateljskog preuzimanja resursa sa kolonija da se protivnik ne bi okoristio pa je vaganje gdje ćeš slati svoje flote.

Uglavnom meni sasvim suprotno, veliki dobici uz malo rizika
Zadnja izmjena: kockica, dana/u 30 pro 2021, 10:22, ukupno mijenjano 1 put.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post (ukupno 3):
realukaPapaverKilla
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

A jbt autocorrecta, ni sam sebe ne shvatim što je autor htio reći :facepalm
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 852
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 352 puta
 pohvaljen: 703 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

Ma ne uništi ništa. Ni u osnovnoj igri nisu svi MS jednako vjerojatni (u danom broju igrača). Terraformer sad postaje još malo manje vjerojatan (osim u dva igrača), oni s tagovima ili produkcijom su malo dostupniji, ništa strašno. Al kao i s odabirom početne ruke - ako je biraš za milestones, ne biraš je za nešto drugo (bolju budućnost :D ).
Naravno, kao i sa svakim random faktorom, javlja se šansa za statističke ekstreme - da nekog potrefe sranje korporacija, sranje karte i sranje prelude, odnosno nekom drugom se poklopi odlična kombinacija svega. Al isto tako se može dogodit da ti te prelude izvuku lošu početnu kombinaciju korp+ruka, tj da malo izbalansiraju taj početak. I to bi, zapravo trebalo bit češće. Pozitivno je da preskočiš one prve dvije mrtve runde u kojima otpilike kupiš koju novu kartu i odigraš jednu. Ne znam, jednostavno nam je to integralni dio igre otkad su se prvi put pojavile.

Netko je ovdje nakon prve partije s kolonijama napisao da osjeća kao da su oduvijek bile tu, toliko prirodno se uklapaju. Potpuno se slažem s tim. Nekad će se puno toga vrtit oko njih (pogotovo kad je u igri Luna), nekad puno manje (ako nemani Lune ni Tritona ni Pluto), to je ok. Daje varijabilnost igri. Također, ovo šta je kockica napisao - energija je bez kolonija često nebitan resurs kojeg dižeš samo da bi ga spustio. Ali ako ti iz bilo kojeg razloga u toj igri tako paše - možeš ih i ignorirat. Preživjet ćeš i bez da staviš koloniju i bez da razviješ trading engine.

S druge strane, Turmoil igru i prioritete mijenja potpuno. Ne možeš samo ignorirat politiku jer će TR drop pojest, moraš pratit i planirat globalne evente koji mogu bit zbilja užasni (sjećam se dobro iz prve Turmoil partije da je event praktički eliminirao jednog igrača negdje u 3. ili 4. krugu i praktički ništa nije mogao napravit po tom pitanju). Osobno bih volio tu i tamo odigrat s Turmoilom čisto za promjenu, ali ne više od jednom u 10ak partija. Jednostavno, ta ekspanzija mi oduzima od igre skoro sve šta volim u njoj.
Zapravo, globalni eventi bi bili odlični kad bi ih neutralna strana birala tako da balansira igru, tj. na način da pomognu onima koji su vidno u zaostatku, tj. da malo više ošteti one koji su daleko naprijed. :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru Gordan za post:
Killa
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
Avatar
fpol
Reactions:
Postovi: 306
Pridružen/a: 03 sij 2012, 17:07
Ima zahvala: 246 puta
 pohvaljen: 190 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la fpol »

Možda nisu svi MS jednako često igrani, ali ako se fokusiraš ne neki onda su otprilike jednake šanse da ga napraviš bez obzira koji si odabrao. Sa prelude to nije ni blizu tako. Također uglavnom ne uzimam ekstremne situacije u obzir.
Sa prelude gardener je skoro 100% u igri, ako netko dobije jednu od korporacija koja ima veze s biljkama skoro sigurno ima bar jednu ako ne i dvije prelude karte koje ili daju produkciju biljaka ili biljke ili greeneri.
Mayor je isto lakši.
builder : malo manje pomoći
terraformer : premalo pomoći da bi ga mogao ostvariti, kada se ovi drugi mogu ostvariti za jedan do dva kruga
planner : potpuno neisplativ, ako zbog ničeg drugog zbog toga što s obzirom da krećeš sa više resursa, moraš igrati više karata da ne zaostaneš.
hellas :
diversifier, umjesto sa jednim do dva taga počinješ sa 4+ (puno više pomoći od buildera s obzirom da je teže skupiti različite, pogotovo ako dobiješ neke rijetke)
energizer, logičan mileston ako si thorgate, ali sa prelude nemoraš niti imati korporaciju koja ima koristi od energije, jednostavno dobiješ power generation i na pola si puta, ako dobiješ još jednu praktički je riješen
rim settler, još jedan jovian tag je užasno puno
polar explorer, jedan od lakših od ranije, nešto manje profitira od prelude
tactician, mislim da se neće nikada desiti s prelude, drugi su u prevelikoj prednosti
elysium :
generalist, specialist, ecologist su dobili solidan poguranac, tycoon i legend gotovo nikakav

Znači na dvije mape se dva milestona praktički više ne igraju, a na trećoj se tri mogu napraviti u prvom krugu. S time da vrlo rijetko, ako i ikada žrtvuješ nešto birajući karte za milestonove, jednostavno neke strategije imaju zagarantirane milestonove, a druge više nemaju opcije za uzeti bilo koji (ovisno o mapi) Meni je ta situacija jednostavno puno lošija, dosadnija za igrati, nego bez prelude, zato mi prelude uništava milestonove.



Sve što kolonije daju mi je nekako pre slabo za cijenu, odnosno dobro je ako imaš tri energije koje ti ne trebaju za drugo, ali i tada ovisi da li se neka kolonija već popela ili je na početku. Iz mog iskustva čak i za energijom si mogao napraviti samo do 3 dobra treade-a u igri. U mojim partijama mislim da se skoro nikada nije desilo da je netko imao energije koja mu nije trebala, barem ne 3, možda jednu maks dvije. Ako netko ima visoku proizvodnju energije onda je to jer nešto s njom planira, obično ima jednu od karata koja energiju mijenja u kisik. Svejedno i ja smatram dobrim što energija ima još jednu opciju, jedino što to riješava problem koji nisam imao :)
Bez kolonija sveki krug dobijem svoje 4 izdraftane karte i onda računam koliko ih mogu kupiti a da mogu odigrati sve što želim i u tom trenutku praktički određujem cijeli krug. S kolonijama dolazi jedna nepoznata varijabla s kojom se ne može računati.
Više mi se puta desilo da mi cijeli krug ovisi o tome da li ću uspjeti trgovati ili ne. S obzirom da je to često nemoguće predvidjeti, onda kako ne bi riskirao osnovnu strategiju moram ignorirati kolonije, pa ak slučajno nekada uleti super. To igru miče iz strateške u taktičku što mi nije posebno drago.
Dodatno mi se ne sviđaju kolonije kao npr. miranda. Ne želiš igrati životninje e sada moraš ili omogučavaš protivniku sigurni bonus, iako s obzirom da su bonusi relativno slabi nije ni to nešto game breaking.

Nisu mi kolonije posebno loše, ali jednostavno su mi meh, a dizanje kolonija na kraju kruga je vjerojatno stvar koju najčešće zaboravim napraviti od svih stvari u svim igrama :).


Da, mislim da ne možeš potpuno ignorirati politiku, niti ne želim da se dio igre može ignorirati to mi je i zamjerka kolonija. Ali mislim da s vrlo malo investicija u taj dio igre možeš ga u najmanju ruku držati pod kontrolom ako ne i profitirati. Sviđa mi se to što znaš šta će doći dva kruga unaprijed i meni barem, nije bio problem planirati u smjeru da se fokusiram na evente koji su mi bitni, a manje bitne pustim. Odnosno da namjerno ne radim na biljkama ako vidim da ću ih izgubiti za dva kruga.
Ja jednostavno ne vjerujem da turmoil može nekoga eliminirati, pa od 36 karata možda 4-5 ih je čisto negativno, a i te su kao i sve ograničene na max 5 pa onda smanjene za influence kojeg barem jednog možeš dobiti od onog besplatnog lika kojeg dobiješ svaki krug. Koji je to event tako užasan ?
Možda nekoga koji je početnik zezne TR drop, ali mislim, pa nečeš s početnikom igrati 5. ekspanziju.

U svakom slučaju svako igra kako mu najviše paše, samo mi je zabavno malo diksutirati :)
Zadnja izmjena: fpol, dana/u 30 pro 2021, 23:48, ukupno mijenjano 2 puta.
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”