Pozdrav forumašima!
Otvorio sam temu kako bih vam pobliže opisao komponente igre
Chaos in the Old World i dojmove nakon prvih nekoliko igranja. Ali još uvijek ne znam jesam jesam li na dobrom mjestu započeo temu
Dojam o igri se s vremenom mijenjao, ali svaki puta na bolje, te smo sve više i više ulazili u analizu naših poteza i raspravljali o taktikama pobjede i zagorčavanja života drugih igrača

u ovom tekstu se neću fokusirati na analizu i opisivanje našeg kućnog igranja, već bi samo napisao naša očekivanja i moje iskustvo (zato mi je i trebalo toliko vremena da objavim ovaj tekst)
Zašto smo odabrali ovu igru?
Nakon što smo u društvu odigrali bezbroj partija Rizika, Settlers of Catana, Smallworlda, Citadelsa i Carcassonnea, odlučili smo se za nešto složeniju i imerzivniju igru: Chaos in the Old World - igru teške i mračne tematike iz svemira Warhammera u kojoj kontroliramo četiri sile, tj. boga kaosa. Igra se sastoji od elemenata kontrole teritorija, ratovanja, strategije i fantastike. Sadrži točno one elemente koji nas privlače i koje smo igrajući prethodno navedene igre htjeli izdvojiti i spojiti u jednu igru.
Pristup igri
Igra već samim izgledom i težinom kutije pokazuje kako je riječ o nečemu ozbiljnijem i složenijem od onoga s čim smo do sada imali posla. Iz vlastite perspektive mogu reći kako sam bio pretjerano entuzijastičan i samouvjeren, te kako sam očekivao još jedno brzo usputno učenje kroz igru, ali samim otvaranjem kutije i gledanjem njezinih komponenti me obuzeo osjećaj uzbuđenja i lagani šok. Broj komponenti i pravila se iznenada razmnožio i svima nam je bilo jasno kako igru nečemo moći tako lako odigrati bez prethodnog detaljnog proučavanja knjižice s pravilima i youtube videa gameplaya.
Pregled komponenti
Igra se sastoji od detaljno oslikane mape regija koja također sadrži i satove koji se tijekom igre okreću kako bi nam otkrivali nova poboljšanja likova. Mapa se u nekim situacijama zna činiti poprilično mala, jer se regije vrlo brzo popuno raznim tokenima i figuricama. Taj se problem može izbjeći samo slaganjem oznaka, tj. tokena na hrpu i u vis. Uz igru dolazi nekoliko setova karata, srednje i male veličine, od kojih svaki ima svoju ulogu u igranju. Karte su vizualne i sadrže podosta teksta. Figurice su plastične i odgovarajuće boje za svakog pojedinog igrača. Postoje različiti tipovi figurica koji odgovaraju jačini borbene jedinice. One najslabije su kultisti, koji su najviše izloženi opasnosti od fizičkog oštećenja tijekom igre i pospremanja zbog elementa zastavice ili zvjezde koja im vijori nad glavom, te se vrlo lako može savinuti ili čak otkinuti. Zato je potrebno pažljivo rukovati njima. Ostale figurice i komponente su izrađene od kvalitetnog materijala i vrlo sam zadovoljan s njima.
Učenje pravila i početak igre
Ukoliko se pri početku igranja za stolom nađu četiri apsolutna početnika, pravila igre neće biti tako lako naučiti. Potrebno je detaljno konzultiranje sa knjižicom pravila, te istraživanje foruma i postova o učestalim pitanjima o igri. Nakon prve dvije odigrane partije je ostalo podosta nejesnoća i neobjašnjenih detalja, koje smo pokušali izgladiti na način da smo čitali službene odgovore na internetu ili smo prihvatili neke kompromise i samostalno donijeli kućna pravila (Kao primjer ću spomenuti Khorne-ov upgrade za Bloodletterse i naravno, zarađivanje 'tickova' na satu ubijanjem seljaka). Igranje prve partije nam se stoga razdužilo na otprilike dva sata. No nije sve tako gadno, jer su već nakon prve partije igrači počeli hvatati osnove i poneke trikove, tako da je svaka iduća odigrana partija bila sve fluidnija i bolje izvedena.
Balans i mehanika igre
Nakon što u prvoj partiji Khorne zgazi sve pred sobom i ubije svima početni entuzijazam, dolazi do očite sumnje u balans likova. Svaki igrač, osim onoga koji je igrao Khornea, boga kaosa i rata, počinje preispitivati svoj izbor lika i njegovu mogućnost uzvraćanja vatre i eventualne pobjede. Je li moguće išta napraviti uz takvog sileđiju?
Nanovo slijedi čitanje strategija na internetu i traženje detalja koji su vam promakli. Tekst za tekstom govori kako je Khorne najprimitivniji od četiri boga i kako kod ostalih ekipa on sve manje pobjeđuje...Tek tada otkrivate pravu čar igre. Itekako je moguće uzvratiti tom nasilniku. Sve one finese počinju sjedati na svoje mjesto i svaka uloga pojedine sile kaosa postaje jasna. Svaki igrač ima ogromnu moć kojom može utjecati na razvoj igre, samo ju treba znati iskoristiti u pravom trenutku i usmjeriti na pravo mjesto. Svaka uloga u igri je potrebna kako bi se ostvarila ravnoteža likova i kako bi se pobili negativni utjecaji protivničkih poteza.
Tek tada postane jasno kako je
Nurgle zapravo odvratna pošast, koja ukoliko ne bude kontrolirana od strane ostalih bogova može pokoriti cijelu mapu i ostvariti ogroman broj bodova potrebnih za pobjedu. Zatim se tu upliće
Slaneesh, koji hara iz sjene i svojim podlim spletkama i minijaturnim prljavim potezima svima oduzima prednost i krade podanike. Svaki potez povučen u igri kontrolira
Tzeentch, jer sve je to ionako samo dio njegovog plana. Njegova moć manipulacije situacijom, je zapravo najmoćnije oružje koje u svakom trenutku može preokrenuti stanje na ploči. Sve to, dok je
Khorne samo divljak žedan krvi i ubijanja vaših figura, kojega se treba paziti. Povlačenje planiranih poteza i pobijanje onih protivničkih dovodi do napetosti i nezivjesnosti do finalne runde.
- Izvlači se poslijednja karta iz Old World špila, Nurgle treba još samo pet bodova za pobjedu, Krhone još samo dva 'ticka' i već vreba na tvoje kultiste, a Tzeentch i Slaanesh se guraju u najmanjoj regiji dolje na dnu karte dok obojici treba još samo jedan Ruination Token da unište područje. Sve ovisi o kockicama i o tome kako ćeš ispucati svoje karte iz ruke.
Zaključak
Ovdje se radi o jednoj prekrasnoj igri, koja je uspjela oduševiti sve članove naše ekipe koji su je imali priliku zaigrati. Dobili smo točno ono što smo tražili: jednu dublju stratešku igru sa elementima borbe i fantastike. Kada se shvate pravila i osnovne mehanike likova, igra postaje strašno zanimljiva i gotovo svaka partija za sobom vuče revanš. To uvijek rezultira jedim dobrim igračim sessionom od nekoliko sati nakon kojeg uvijek izađem mrvicu psihički umoran, ali s iznimnim osjećajem zadovoljstva. Najbitnije od svega spomenutog je da svaki igrač odabere lika koji mu najbolje leži. Što u smislu karatkera, što u smislu borbe. Mračna tema igre samo pridodaje njezinoj atmosferi i dojmu da se igrate sa silama kaosa.
Za kraj bih htio samo čuti vaša iskustva i mišljenja o igri. Jesam vas udavio s ovim zidom teksta?
