Stranica: 4/5.

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 12:37
Postao/la marge
Stipsonov je napisao/la: 13 stu 2019, 12:19 Tigris&Euphrates je igra iz 1997.
vrh, baš smo ga počeli ponovo igrati pred dva tjedna.. s tim da je meni ipak najbolji u četvero..
nego, jel netko oprobao Yellow i Yangtze?

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 12:57
Postao/la Stips
Nažalost, još ne.

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 12:58
Postao/la Stips
Ma T&E je ko pizza. Najbolja je uvijek :)

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 13:18
Postao/la mljeko
marge je napisao/la: 13 stu 2019, 12:37 vrh, baš smo ga počeli ponovo igrati pred dva tjedna.. s tim da je meni ipak najbolji u četvero..
nego, jel netko oprobao Yellow i Yangtze?
Jesam. Mislim da je preslična da bi opravdalo imati oboje, osim ako nisi baš fan, ali to s druge strane govori da je dobra igra. Glavna razlika u osjećaju je što je škrtiji na bodovima Yellow & Yangtze, rat između kraljevstava ne može donijeti toliko bodova odjedanput. Općenito, Tigris je divlji od Žutog.

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 15:22
Postao/la Dalegard
kockica je napisao/la: 13 stu 2019, 11:30 Stvar je u tome što bih zaista volio neku civ igru sa epskim osjećajem ali kraćeg trajanja od meni inače izvrsne Through the Ages (New) ali koja zbog dužine rjeđe dolazi za stol.
Od novijih, kraćih civ igara navodno je Hadara ok. Ne mogu osobno tvrditi kakva je, ali sam čuo dobre stvari o njoj.

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 15:28
Postao/la fpol
kockica je napisao/la: 13 stu 2019, 11:30 Stvar je u tome što bih zaista volio neku civ igru sa epskim osjećajem ali kraćeg trajanja od meni inače izvrsne Through the Ages (New) ali koja zbog dužine rjeđe dolazi za stol. Kada se opet osvrnemo na cijenu ove igre, dolazimo do toga da sam je u odnosu na prethodne primjere odigrao puno rjeđe, ali skoro svaka partija (možda izuzev jedne) pružala je baš taj epski osjećaj utrke kroz vjekove, pa se isto isplatila.

Problem je što tapestry ne doživljavam kao civ igru, dapače, možda i pogrešno, u mnogo čemu je doživljavam sličnom Terraforming Marsu (samo da naglasim, meni su video pregledi zbog osobne fizičke mane beskorisni, pa preferiram pisane osvrte), zbog izgradnje motora, frakcija/korporacija, mape koja je vrlo važna u Marsu, dok ne mogu prosuditi kakva je u tapestryju zbog podijeljenih mišljenja. Dapače, premda to nije, meni Mars čak daje određeno civ builder iskustvo.
Meni je mars odlicna igra, ali ono sto ga meni odvaja od konkurencije je bas to sto iako je euro, svaka akcija i kartica me sve vise uvodi u temu.. Tijekom igre dovodis vodu, zivotinje, biljke ... i kada na kraju pogledas plocu kako izgleda, to nekako sve skupa sjedne i imas osjecaj da si prozivio cijeli taj proces.

Nisam igrao, ali iz informacija koje imam, mislim da je u Tapestry jedini osjecaj da si se micao po nekim trakama akcija na sto su naslagani dodatni mehanizmi, ponekad kao sa tileovima potpuno cudni i gdje su akcijama i karticama dana imena tehnologija koje nemaju veze s vezom. Kuzim tematsku povezanost tile-ova i istrazivanja u civilizacijiskim igrama, ali mehanizam daje osjecaj slaganja puzzle-a, a ne istrazivanja. Ne mislim da je igra losa samo joj tema nije jaca strana.
Stipsonov je napisao/la: 13 stu 2019, 12:19
Tigris&Euphrates je igra iz 1997. Ima par stranica pravila. Ljudi dube o epskim civilizacijskim igrama - eto je. Bez raznih sidmeierovskih konvencija tipa tech tree i vojske po mapi. Ovo je nešto drugačije interpretacija razvoja i rata, respectively. Sa gledišta čitave države/civilizacije, po meni, bolja.

Osjećaj je 4X igra, fali samo explore. Premda je sasvim obranjivo reći kako je vađenje tajlova zapravo explore, jer ti vađenje tajlova oblikuje expand aspekt a nije ništa više nasumičan od bilo koje druge metode exploranja (ne trebam ni govoriti koliko je ok kako ono što si samo ti explorao samo ti i znaš).
Mozda je T&E odlicna igra ali to je civ igra jednako koliko i sah. Probao jednom nije bilo lose ali teme nema, mogla je biti bilo koja. Tech tree ili vojske na mapi je ono sto uvlaci u temu igre, moze biti da ih ne trebas ali onda ih nesto drugo treba zamjeniti, a to nisu tileovi u 4 boje.

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 16:13
Postao/la dado
Dalegard je napisao/la: 13 stu 2019, 15:22 Od novijih, kraćih civ igara navodno je Hadara ok. Ne mogu osobno tvrditi kakva je, ali sam čuo dobre stvari o njoj.
Preporuka za Hadaru, meni odlična iako je ne bih nazvao civ igrom nego igrom s civ temom. :D
Čak bih rekao da ima manje teme od 7 Wonders. :D

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 16:30
Postao/la Stips
fpol je napisao/la: 13 stu 2019, 15:28 Mozda je T&E odlicna igra ali to je civ igra jednako koliko i sah. Probao jednom nije bilo lose ali teme nema, mogla je biti bilo koja. Tech tree ili vojske na mapi je ono sto uvlaci u temu igre, moze biti da ih ne trebas ali onda ih nesto drugo treba zamjeniti, a to nisu tileovi u 4 boje.
Prvo bih spomenuo: 'probao jednom'
Ok, spomenuo sam, možemo dalje :)

Ostatak navedenog se slažem jer o ukusima se ne raspravlja. Ne sviđa ti se, nije ti to to, ok.
I meni ima nekoliko naslova koji su mi kao čupanje zuba, a ekipa uživa ko prasci u blatu :)

Vezano uz temu, ako nađeš vremena preporučio bih ti ovaj članak:
https://spacebiff.com/2019/07/08/talking-games-2/
(preporučio bih i cijelu seriju, ali konkretno ovu moju tendenciju da u novije vrijeme razlikujem temu i setting - to je odavdje)
U tom članku je linkan i slijedeći članak:
https://www.miniaturemarket.com/reviewc ... editorial/

Recimo meni se pak čini obrnuto. Postoji taj neki konvencionalni narativ, 'kako se to u heraldici prikazuje', i to mora biti tako.
Prvo, vojska mora bit na mapi. drugo, mora biti tech tree. treće, mora biti race specialty komplikacija, jer kako ćemo bez toga. itd
I sada, meni se pak sve takve igre čine pasted on. MIjenja se kulisa, ali sve su zapravo dosta slične.

Što je isto ok - to se može reći i za CDG igre i za hex&countere, dakle tako nekako se može okružiti mehaničke žanrove, ali pazi: 'civilizacijske igre' nije mehanički žanr nego je više do settinga.

Evo. Može se to i odvojiti u drugi thread jer je totalna digresija od ovog.

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 18:00
Postao/la Vatanen
Otkrio T&E prije par tjedana, nakon kojih 8-9 godina u hobiju. Disclaimer: prezirem tile laying, abstract strategy, "inovativne načine bodovanja" i aukcije u kojima ne mogu odrediti intrinzičnu vrijednost nečega, dakle logično je da Kniziju svih ovih godina nisam ni štapom dirao.

Ne pamtim kada sam zadnji put tako uživao u partiji bilo čega... remek-djelo.

Cijeli ovaj nepotrebni uvod samo kako bih se usudio tvrditi da je pogled na carstvo oko kojega sam se trudio u početku, a koje je negdje oko posljednje trećine igre ležalo razvaljeno kao ostaci Babilona ili Ninive danas, u me generiralo podosta tematski osjećaj nad igrom koja prikazuje neki opći imperijalni "rise and fall" ciklus, kao i, također opći, značaj plodnih rijeka kao privlačnih snaga, ali i granica univerzuma ondašnjeg čovjeka.
Eye of the beholder dakako, dakako... Svakako da je to prije svega apstraktna igra, ali...

Off topic: Za razliku od masovnijeg IMDB-a, vox populi BGG-a kao da ipak, kada se filtrira hype train, odražava neki prosječno bolji intelektualni status publike jer izgleda da su klasici BGG-a ipak klasici s razlogom...

Re: Tapestry (Stonemaier games)

Postano: 13 stu 2019, 18:41
Postao/la Stips
I onaj super feel kao u Imperialu: Niniva leži u ruševinama ali nema veze, jer sada sam Uruk :)