Vukozec je napisao/la: 02 sij 2020, 12:53
Trebao bih odigrati još koju partiju, nisam još ni sva pravila polovio. Zasad prvi komentar može biti na tom tragu: igra je savršeno igriva i prije nego se polove sve mogućnosti. Bogata je istima, no temeljna mehanika je jednostavna, pa se odmah može početi sa igrom, a istraživanje raznih puteva će doći sa odigranim partijama, te bi rekao da je upravo to i jedna od glavnih ideja igre. Čini mi se da igra nudi malo više long-term strategije u odnosu na ad-hoc taktiku u usporedbi sa sličnim igrama. A igre koje sam probao sa kojim bih je usporedio su Agricola, Viticulture i Clans of caledonia. Ima igranja u sandboxu poput Clans, no tu je i imperativ plaćanja troškova nakon svake faze kao u Agricoli. U usporedbi sa Viticulture, sličan je dobar tematski flavour procesa proizvodnje, a različito je što ovdje nema skrivenih kartica koje usmjeravaju taktiku i donose obrate. U Brew crafters sve informacije su odmah na stolu (a u početni setup je uključena randomizacija).
No napišem detaljnije nakon još koje partije

Zasad sam probao samo solo, uz pomoć jednostavne neslužbene online autome.
BREW CRAFTERS
https://boardgamegeek.com/boardgame/139 ... w-crafters
Ova igra se najčešće uspoređuje sa Agricolom i Viticutlure, pa sam je i ja gore s njima usporedio. S Viticulture postoje određene sličnonosti, ponajprije u tematskom flavouru (vidi gore), no ipak su to dosta različite igre. Igra sa kojom definitivno ima najviše sličnosti, koju i sam autor navodi kao glavnu inspiraciju za Brew Crafters, jest Agricola. Igrači kojima je potonja poznata će brzo poloviti mehaniku Brew Craftersa: worker placement, resource management, engine building, uzmi dodatne workere, ali pazi da na kraju faze/godine sve prehran..., ovaj platiš, da ne bi morao uzeti beggin..., ovaj loan card. Valja istaknuti da su kod BC sve informacije na stolu, odnosno otvorene, kao u Agricola family (basic) varijanti. Nema skrivenih/osobnih kartica kao u advanced Agricoli. Upravo to vidim i kao glavnu prednost BC-a u usporedbi te dvije igre. Agricolu jako volim, no ne volim petljanje sa karticama u naprednoj verziji i to što su random i skrivene, a u osnovnoj varijanti mi fali malo kompleksnosti. Još jedna igra sa kojom se mogu povući paralele je Clans of Caledonia, osim po tematici i mehanici, također i po brain burn tendenciji. U BC na svom potezu imate dosta toga za razmotriti pa se odigravanje poteza može odužiti. Računajte minimalno 30 minuta po igraču. BC mi je opet bolji i od Klanova, jer je ipak lakše pronaći fokus, ne mora se baš svaka opcija izračunati (BC je samo djelomično sandbox). Usporedbe se mogu povući i sa raznim kompleksnijim engine building igrama poput Underwater Cities. I u usporedbi s njima mi BC prednjači jer je manje apstraktan, lakše se uživjeti u temu iz stvarnog svijeta.
BC PLUSEVI:
+ Open information
+ Tematski flavour izražen
+ Vrlo visok production quality
+ Randomizacija osigurana kroz različiti kartice recepata i bonusa koje se na početku odaberu
+ Osjećaj engine buildinga je zadovoljavajući, bodovi se zbrajaju tek na kraju, igrači tijekom partije nisu toliko opterećeni trenutnim stanjem bodova
+ Nije multiplayer solitaire, važno je obraćati pažnju što drugi igrači rade da vam ne bi nešto maznuli ispred nosa
+ Ekspanzije su praktički saržane u igri: igra dolazi sa nekoliko varijanti za naprednu igru koje se mogu postepeno isprobavati
BC MINUSI:
- Setup i cleanup traju
- Brain burn iscrpljenost, čekanje na potez zbog AP-a
- Nije uključen insert koji je neophodan za organizaciju komponenti
- Nije uključen službeni solo mode premda je igra vrlo pogodna za to (postoje nekoliko kvalitetnih neslužbenih automa na BGG)
ZAKLJUČAK:
Premda su svi igrači uključujući i mene igri dali vrlo visoku ocjenu, te zaključili da je bolja od drugih sličnih igara koje imamo, nisam siguran da ću ju trajno zadržati. Unatoč pozitivnom feeedbacku osjetio se zamor zbog brain burna i povremeno nezadovoljstvo zbog čekanja, a tu je i gnjavaža sa setupom i naročito cleanupom (čemu možda donekle doskočim invenstiranjem u nekakav storage solution). Zbog toga mislim da će igru biti problem opet izvaditi na stol jednom kad je prestanemo igrati (a nove igrače će uvijek biti problem uvoditi, iskusniji će u početku imati veliku prednost). Kada bih morao zadržati samo jednu od navedenih igara (a razmišljam da to i napravim), vjerojatno bi to ipak bio Viticulture: tu igru je jednostavno izvaditi na stol i nakon duže pauze, lako se prisjetiti pravila i lako je uvesti nove igrače, a tematski flavour je ipak izražen. Ipak ću još neko vrijeme zadržati Brew Crafters, barem dok se ne vratim pravom homebrewingu
