Re: Webinar
Postano: 16 ožu 2019, 16:52
Željela bih se nadovezati na dojmove s webinara održanih na teme društvenih igara (oba do sada održana) i u svjetlu toga komentirati ideju projekta koja je iznesena u jednom od tema na ovom forumu.
Radim u jednoj osječkoj srednjoj školi - gimnaziji, na stručnom osposobljavanju. S udrugom Klub Titan Atlas imali smo nekoliko radionica koje sam inicirala i organizirala u školi, i čak sam u sklopu sata razredne zajednice u koji ulazim kao stručni suradnik školski knjižničar uspjela unijeti temu društvenih igara iako ne konkretnog igranja.
Uz sve navedeno, moja mentorica u školi je na temelju dva održana webinara došla do zaključka kako je to samo za osnovnu školu.
Zašto?
Uz iznimke rada pojedinih profesora (a neki su, nevezano za webinar kojeg nisu ni vidjeli bili u prilici povezati temu društvenih igara u radu i nastavi), srednjoškolci (u prvom redu gimnazije) prema iskustvu rada moje mentorice su koncentrirani na nastavu koja će se poslje vezati za državnu maturu. Izlazak iz ovih okvira prema njima mora biti jako opravdan za korist učenika.
Tradicionalno viđenje društvenih igara kao igrica koje se ne shvaćaju dovoljno ozbiljno kao metoda poučavanja odnosno nastavno pomagalo nije razbijena načinom izvođenja webinara. Da su istaknute vještine, recimo benefita timskog rada, u budućem radu i životu za ovo bi možda bio otvoren put prema mogućoj upotrebi u nastavnim ili pak izvannastavnim aktivnostima što za sada ostaje u sferi izvanškolskog.
Prema izlaganju predavača koji na nekoj redovitoj bazi igra društvene igre s učenicima a u samom izlaganju koristi fotografije koje je preuzeo s interneta ili od nekoga drugoga prije nego ih je prilagodio teškoj publici obrazovnih djelatnika, ostao je dojam neprofesionalnosti i broj budućih suradnika u mogućim programima bespotrebno smanjen - da, za svakoga od nas to bi bilo cjepidlačenje, ali za nekoga tko nema pozitivnih osobnih iskustava ili izvora informacija ovo je jedna od prijelomnih stvari u radu i životu obrazovnih djelatnika. Dojam koji je ostao dovoljno je negativan da zasjeni neke druge pozitivne strane.
I na kraju nakon navoda iskustva moje mentorice kojoj je ovo bilo loše utrošeno vrijeme željela bih iznjeti vlastito mišljenje:
Jako cijenim otvaranje teme društvenih i modernih društvenih igara u ovom obliku i prema obrazovnim ustanovama, ali odslušani webinari bili su pomalo razočaravajući.
Kada su već odabrane određene društvene igre za predstavljanje onda je izbor informacija o njima trebao biti jasan i točan. S razlogom na kutiji pišu tri osnovna podatka - broj igrača, vrijeme igranja i preporučene godine.
Nevjerojatno mi je da će netko tko je odlučio predstaviti društvenu igru napisati krivo njezino ime ili pak postaviti fotografiju neke druge igre - Dixit Odyssey je u pitanju i ako se opravdava izbor igara s dostupnošću onda bi i slika igre trebala biti ona koja je dostupna, pogotovo ako neka igra ima toliko izdanja kao Dixit.
Postoji razlog zašto je Mensa odabrala neke igre za preporuku i onaj tko je voljan samo malo istražiti njihovo obrazloženje mogao je preuzeti dio razloga i vještina i dodatno pojačati dojam na slušatelje.
Da, jako sam kritična jer nakon nekoliko loše odrađenih predstavljanja modernih društvenih igara dostupna pubilka će se smanjiti, a kolege će među sobom komentirati o njima u negativnom kontekstu i taj dojam više neće biti prilike popraviti.
Svim obrazovnim djelatnicima preko glave je kurikularne reforme i uputa koje su primorani odslušati na raznoraznim stručnim usavršavanjima i borba za njihovu pažnju i energiju koju će trebati uložiti da bi u sve to uklopili društvene igre je stvarna.
Zadnjih nekoliko godina društvene igre u knjižnicama i obazovnim ustanovama u svijetu su trend, pa ako je cilj pratiti ovaj trend onda ok.
Samo mi onda oprostite na frustracijama ako mislim da može i treba bolje iskoristiti danu priliku :/
Radim u jednoj osječkoj srednjoj školi - gimnaziji, na stručnom osposobljavanju. S udrugom Klub Titan Atlas imali smo nekoliko radionica koje sam inicirala i organizirala u školi, i čak sam u sklopu sata razredne zajednice u koji ulazim kao stručni suradnik školski knjižničar uspjela unijeti temu društvenih igara iako ne konkretnog igranja.
Uz sve navedeno, moja mentorica u školi je na temelju dva održana webinara došla do zaključka kako je to samo za osnovnu školu.
Zašto?
Uz iznimke rada pojedinih profesora (a neki su, nevezano za webinar kojeg nisu ni vidjeli bili u prilici povezati temu društvenih igara u radu i nastavi), srednjoškolci (u prvom redu gimnazije) prema iskustvu rada moje mentorice su koncentrirani na nastavu koja će se poslje vezati za državnu maturu. Izlazak iz ovih okvira prema njima mora biti jako opravdan za korist učenika.
Tradicionalno viđenje društvenih igara kao igrica koje se ne shvaćaju dovoljno ozbiljno kao metoda poučavanja odnosno nastavno pomagalo nije razbijena načinom izvođenja webinara. Da su istaknute vještine, recimo benefita timskog rada, u budućem radu i životu za ovo bi možda bio otvoren put prema mogućoj upotrebi u nastavnim ili pak izvannastavnim aktivnostima što za sada ostaje u sferi izvanškolskog.
Prema izlaganju predavača koji na nekoj redovitoj bazi igra društvene igre s učenicima a u samom izlaganju koristi fotografije koje je preuzeo s interneta ili od nekoga drugoga prije nego ih je prilagodio teškoj publici obrazovnih djelatnika, ostao je dojam neprofesionalnosti i broj budućih suradnika u mogućim programima bespotrebno smanjen - da, za svakoga od nas to bi bilo cjepidlačenje, ali za nekoga tko nema pozitivnih osobnih iskustava ili izvora informacija ovo je jedna od prijelomnih stvari u radu i životu obrazovnih djelatnika. Dojam koji je ostao dovoljno je negativan da zasjeni neke druge pozitivne strane.
I na kraju nakon navoda iskustva moje mentorice kojoj je ovo bilo loše utrošeno vrijeme željela bih iznjeti vlastito mišljenje:
Jako cijenim otvaranje teme društvenih i modernih društvenih igara u ovom obliku i prema obrazovnim ustanovama, ali odslušani webinari bili su pomalo razočaravajući.
Kada su već odabrane određene društvene igre za predstavljanje onda je izbor informacija o njima trebao biti jasan i točan. S razlogom na kutiji pišu tri osnovna podatka - broj igrača, vrijeme igranja i preporučene godine.
Nevjerojatno mi je da će netko tko je odlučio predstaviti društvenu igru napisati krivo njezino ime ili pak postaviti fotografiju neke druge igre - Dixit Odyssey je u pitanju i ako se opravdava izbor igara s dostupnošću onda bi i slika igre trebala biti ona koja je dostupna, pogotovo ako neka igra ima toliko izdanja kao Dixit.
Postoji razlog zašto je Mensa odabrala neke igre za preporuku i onaj tko je voljan samo malo istražiti njihovo obrazloženje mogao je preuzeti dio razloga i vještina i dodatno pojačati dojam na slušatelje.
Da, jako sam kritična jer nakon nekoliko loše odrađenih predstavljanja modernih društvenih igara dostupna pubilka će se smanjiti, a kolege će među sobom komentirati o njima u negativnom kontekstu i taj dojam više neće biti prilike popraviti.
Svim obrazovnim djelatnicima preko glave je kurikularne reforme i uputa koje su primorani odslušati na raznoraznim stručnim usavršavanjima i borba za njihovu pažnju i energiju koju će trebati uložiti da bi u sve to uklopili društvene igre je stvarna.
Zadnjih nekoliko godina društvene igre u knjižnicama i obazovnim ustanovama u svijetu su trend, pa ako je cilj pratiti ovaj trend onda ok.
Samo mi onda oprostite na frustracijama ako mislim da može i treba bolje iskoristiti danu priliku :/