Stranica: 2/3.
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 14:31
Postao/la baba
Boros je napisao/la:Ako će se već nuditi pravila onda pravila treba nuditi za sve igre. I ne dolazi u obzir naplaćivanje istih!!! Pa to bi trgovina morala nuditi uz igru, a ne još i to dodatno naplaćivati. Kakve veze ima da li je neka igra "gateway" ili nije. I gdje točno podvući crtu.
To sam rekao čisto iz praktičnih razloga. Ne možeš očekivati da će lokalizacija ići istim tempom kao i izdavanje/nabavka igara. Zbog toga bih prioritet dao "gateway" igrama koje imaju relativno malo stranica s pravilima a trebale bi se najviše prodavati, pogotovo od strane kupaca koji nisu baš doma u ovom hobiju.
A što se tiče lokalizacije SVIH igara.. treba biti realan. Nema razloga ne lokalizirati i printati pravila za neki lakši Euro sa pravilima od pet stranica, ali totalno je druga priča sa nekim Ameritrash naslovom koji ima 30 stranica pravila i još 100 stranica opisa kampanje...
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 14:34
Postao/la grof
Boros je napisao/la:
Uostalom da je Carta Magica htjela prevoditi pravila onda bi to i napravila. I nebi ušli u posao bez toga. Po meni je jedino rješenje ako će se skupiti dobri ljudi koji će to napraviti volonterski i postati negdje na internet. Ovdje na igranje.org i/ili na boardgamegeek.
Ma slažem se u potpunosti. No, ako CM želi davati popuste na kupnju igara za one koji žele pisati pravila, zašto ista ne bi smjela ta pravila i koristiti? Naravno, na pravilima bi bila napisana autorska prava onoga koji je igru preveo, a ne CM-a, što znači da taj autor smije-želi-može davati ta pravila gdje god sam poželi
Ja sam baš za jedan takav model. Autor dobije satisfakciju u obliku kupona za popuste, a autorska prava mu ostaju. Ne vidim štetu po autore - volontere.
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 14:47
Postao/la smi
Koliko znam uputa za proizovd na hr. jeziku je zakonska obveza, a ne nesto sto bi se fakultativno radilo, kamoli naplacivalo.
Normalno, praksa u hrvata je da se originalna pravila daju na prijevod nekome tko nezna nista o materiji, te se prevede samo tekst, bez slika, koji se onda zbrda zdola isprinta i ugura uz proizvod (kao sto je netko primjetio, na nacin da se sakrije cijela straznja strana doticnog proizvoda).
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 14:58
Postao/la baba
smi je napisao/la:Koliko znam uputa za proizovd na hr. jeziku je zakonska obveza, a ne nesto sto bi se fakultativno radilo, kamoli naplacivalo.
"Uputa za proizvod" i "pravila igre" nisu baš ista stvar. Kad kupiš mađarice prodavač ti nije obvezan dati pravila za belu. Ili npr. kad kupiš auto proizvođač ti je obvezan dati upute za taj automobil, ali ti nije obvezan dati pravila za ponašanje u prometu.
Osobno ne vidim ništa u modelu volonterske lokalizacije. Na BGG-u imaš tonu takvog sadržaja kojeg ljudi daju na besplatno korištenje. Naravno, CM ne bi smio prodavati takve stvari, već eventualno davati uslugu printanja takvog sadržaja (koji bi bio javno dostupan na webu). Ako je CM voljan davati kupone za popust, to je win/win/win/win situacija - volonter dobije popust, drugi kupci dobiju pravila, CM i proizvođač igre prodaju proizvod a država ubire PDV.

Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 15:00
Postao/la grof
Da, također Algoritam ne prodaje prijevode knjiga koje su na stranom jeziku, a gledajući iz tog kuta, bio bi obavezan jer kupac koji ne zna dotični strani jezik ne može niti rukovati s tom knjigom na ispravan način

Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 15:33
Postao/la smi
Sori grof, znam da si ustvari osoba koja ima vishe od 10 godina, ali iz tvojih komentara chovjek ne bi nikad rekao.
Iskreno, nisam trazhio da li je to u zakonu, nisam trazhio tumacenje strucne osobe po ovim pitanjima. Meni je obicno bilo dovoljno gledat kako se zaposlenici raznih ducana znoje kad ih pitash za hr. pravila.
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 01 ruj 2011, 15:40
Postao/la grof
smi je napisao/la:Sori grof, znam da si ustvari osoba koja ima vishe od 10 godina, ali iz tvojih komentara chovjek ne bi nikad rekao.
Ajde, neću ti na ovo ništa reći. Vjerojatno baš zato što imam više od 10 godina

Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 03 ruj 2011, 19:14
Postao/la Rasho
Eo da se i ja malo oglasim. Prvo pozdravljam gospona Babu koji piše u drugoj temi sve što bi trebalo učiniti, a očigčedno nije bio dugo u dućanu (ili uopće) jer pola njegovih prijedloga je već u opticaju od otvaranja CM-a, pa ga ovim putem pozivam da dodje slobodno u prostore CM-a i odigra koju partiju društvene igre sa svojom ekipom. Imamo par otvorenih naslova za prezentaciju, a moze ponijeti i svoj primjerak društvene igre.
A sad što se tiče pravila, naravno da imamo prevedena pravila na Hrvatski za jedno 30-ak naslova + još dva u prijevodu (dominion i 7 wonders). E sad, znam da su neka pravila katastrofa (jos iz doba LoM-a kad se davalo sudskim tumačima da to rade), ali većinu toga su radili i rade igrači društvenih igara. Što se same lokalizacije tiče, probali smo kao Lom i nije išlo. Jednostavno proizvođaći traže prevelike narudzbe lokaliziranih igara (mislim da je carcassonne bio printan u jedno 1000 komada, kao i alhambra), što hrvatsko tržište jednostavno nemože progutati u nekom normalnom vremenskom periodu. Pravila nismo na Hr nismo u životu nikome naplatili, a ni nebudemo. Evo popisa pravila koja trentno imamo prevedena:
1. Age of Mythology
2. Alhambra
3. Arkham Horror
4. Axis & allies
5. Battlestar galactica
6. Bohnanza
7. Carcassonne + rijeka
8. Carcassonne - Katapult
9. Carcassonne - Krčme i katedrale
10. Carcassonne - Lovci i sakupljači
11. Carcassonne - Toranj
12. Caylus
13. Citadels
14. Descent
15. Doom
16. Euphrates & Tigris
17. Ingenious
18. Ticket to ride
19. Kingdoms
20. Memoir 44
21. Puerto rico
22. Race for the galaxy
23. Risk 2210 A.D.
24. Risk Godstorm
25. Settlers of catan
26. Settlers of catan - Cities & knights
27. Settlers of catan - Traders & barbarians
28. Talisman
29. Tide of Iron
30. Warcraft the boardgame
31. World of warcraft
32. Wow adventure game
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 05 ruj 2011, 08:14
Postao/la grof
OK,
Dakle, kako je već na drugim mjestima rečeno da je u planu označavanje gatway igara naljepnicama po sistemu "Igranje.org preporučuje početnicima" ili sl. Također bi bilo uputno na kutije stavljati oznake o tome ima li teksta na priboru igre ili nema. Ili kao dodatna naljepnica, ili kao preporučuje naljepnica sa dodatnom vidljivom ikonom (primjerice prekrižene stranice s tekstom).
Jer, što znači nekome prijevod igre, ako u tom prijevodu nema i teksta koji ce pojavljuje na karticama. Što bi nekome značio prijevod Catan-a ako ne zna pročitati tekst sa kartica razvoja. Takav Gatway onda više nije Gatway jer ga početnik ne može igrati.
Naravno, postoji i opcija da se kartice odskaniraju i u pravila ubace prijevodi tih kartica. To, opet uništava igrivost neke igre, ali može pomoći. Dominion se primjerice tako može prevesti, a kasnije se tekst lako poveže sa slikom na karticama.
Re: [DISKUSIJA] Kako privući ljude igranju društvenih igara
Postano: 05 ruj 2011, 13:04
Postao/la miljenko
Mislim da te naljepnice nece nitko niti zamjetiti uz svo sarenilo kutija. To su stvari koje bi prodavaci morali znati, te savjetovati kupca koji zatrazi savijet.
Opcenito guranje ljudima da moraju kupiti kao prvu igru "gateway" igru je glupost. Treba mu napomenuti da je neka igra uvjetno receno teza, ali ako na kutiji pise npr 12+ onda nevidim razloga zasto netko stariji od 12 godina nebi mogao igrati igru, nabitno dali je gejmer ili nije. Gateway je po meni vise oznaka za gejmera, oznaka za igru koju moze brzo i efikasno nauciti igrati druge ljude prije nego izgube interes.