
Sto se pravila tice, Eclipse ima zanimljivu mehaniku, koja kaze da ako prekines diplomatic relations dobivas "traitor" card koji ti automatski vrijedi -2 boda i onemogucava ti da sklopis novi diplomatic relations sve do kad je kartica kod tebe. traitor ti ostaje sve do kad neko drugi ne postane traitor tako da napadne igraca s kojim ima diplomatic relations. e sad, u pocetku igre svima je u interesu sklopit diplomatic relations s nekim zbog toga jer postupak razmjenjuje ambasadore, koji opet povecavaju proizvodnju resursa po izboru. however, ako igrate s imalo iskusnijim igracima, diplomatic relations je nesto sto svi aktivno koriste u pocetku igre, ali istovrmeno znaju dobar trenutak kad ce prekinuti diplomatic relations, ovisno o tome kolko uspjesno ce se koji igrac razvit. i tu dolazi do izrazaja taj presutni dio diplomacije koji nije definiran pravilima, vec vise izgleda kao hladni rat.
uz to broj ambasadora koje mozete imati je ogranicen, i korsiti iste "slotove" koje i victory pointovi koje dobivate za combat. znaci ne mozes i jedno i drugo - ili si conqueror ili si diplomat, sto se jako dobro uklapa tematski.
ekspanzija pored diplomatic relationsa uvodi i alliance, koji onda jos dalje razvijaju aspekt diplomacije sve do te razine da grupa igraca moze igrati kao savez i na kraju igre pobijediti ili izgubiti zajedno. ono kaj je najzanimljivije u Eclipse, je da kolko god bili jaki igru ne mozete pobijediti sami, jer ce se naravno ostali udruziti protiv vas. s druge strane biti underdog i napraviti iznenadni turnaround nije bas izgledno. zato da bi bili dobri, trebate uvijek biti negdje u sredini, i dobro postaviti svoje diplomatske veze, i one koje su direktno uvjetovane pravilima igre, ali i one koje nisu.
anyway, sorry na wall of text, ali dosta je tesko opisa diplomaciju ukratko
