Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Teme vezane uz igre, igranje, druženje, obitelj i psihologiju igranja
Odgovori
Avatar
Antomon
Reactions:
Postovi: 1251
Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
Lokacija: Rijeka
Ima zahvala: 1194 puta
 pohvaljen: 922 puta
Kontakt:

Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la Antomon »

(obećaj da neću spomenuti Ark Novu :))

Nedavno smo odigrali Deal with the Devil i pripremajući se za igru pogledao sam nekoliko recenzija. U jednoj recenziji (koja je bila negativna) recezentica je spomenula kako ne voli uzimati pozajmice (loan) u igrama i kako nije uspijela ništa izgraditi u prvom krugu igre. Kada smo mi odigrali Deal with the devil, vidjeli smo da su pozajmice bitan dio igre i zahvaljući njima izgradili dosta zgrada. Da je recezentica uzela pozajmicu, uspijela bi napraviti prvu zgradu, započeti svoj engine i sigurno dobiti više bodova na kraju igre.

Kada sam kretao sa modernim društvenim igrama instiktivno sam zazirao od negativnih bodova i pozajmica. Takve stvari sam shvaćao kao isključivo negativnu stvar, u mojim očima to je bilai kazna jer nisi dobro odigrao svoje poteze. Takvog razmišljanja sam se dugo držao do jedne partije Tzolkina sa @Bojan1983 kada je on tokom igre uzeo 3 ili 6 negativnih bodova za nehranjenje ljudi, ali je nakraju igre bio debelo ispred sa bodovima naprema nama koji smo se trudili hraniti sve ljude svaki put kada je došlo hranjenje (on je imao oko 90-100 bodova, mi smo bili oko 50 nakraju igre). Od tada sam shvatio da nekoliko negativnih bodova tijekom igre nije problem ako nakraju igre radi toga imate više bodova.

Pošto uglavnom igramo euro igre, nakon te partije Tzolkina čim bi igra spomenula da ima pozajmice ili penale za nešto, odmah bi pomislio da li postoji strategija koja uključuje povremeno uzimanje negativnih bodova, pozajmice i sl. Svakako sam počeo više uživati u euro igrama jer se povećao broj mogućih strategija u igrama.

Prije u Great Western Trailu nitko nije htio raditi delivery u Kansas city (-6 bodova nakraju igre ali se dobije 6 novaca), sada svi obave barem jedan, često i dva deliverya u Kansas city. U Brass: Birminghamu sam rulebook spominje kako se ne morate bojati pozajmica, mi ih uzmemo nekoliko tijekom partije. Naravno, bude gušt kada uspiješ odigrati bez pozajmice.

Koja je vaše iskustvo? Da li vi zazirete od negativnih bodova/pozajmica? Da li volite istražiti da li će se otvoriti nove mogućnosti/strategije u igri ako uzmete nekoliko negativnih bodova ili sličnih penala?
Ovi su korisnici zahvalili autoru Antomon za post (ukupno 3):
sadistikodadokockica
Avatar
dendarii42
Reactions:
Postovi: 703
Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
Ima zahvala: 813 puta
 pohvaljen: 678 puta
Kontakt:

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la dendarii42 »

Mrštim se na igre u kojima moram prehraniti radnike. Uvijek kad igram pokušavam se uživiti u temu više nego u gameplay pa sam u takvim igrama isključivo fokusiran na prehranu jer mi je žao da ostanu gladni. Tzolkin i Caverna su mi dobre igre, ali znam da ću kada ih igram imati taj primarni fokus i to mi kvari igru. Tj. ja si ju sam pokvarim. Poboljša mi dojam igre ako to hranjenje nije tako teško izvesti ili nije toliko penalizirajuće kao u npr Teotihuacanu, koji mi je draži od ove dvije zbog toga.
Iznimka od svega mi je Paleo kojem je poanta igre preživjeti tako da mi fokus ostaje isti.
Ovi su korisnici zahvalili autoru dendarii42 za post:
Antomon
slika
Avatar
DarkDefender
Reactions:
Postovi: 515
Pridružen/a: 09 ožu 2015, 11:36
Ima zahvala: 272 puta
 pohvaljen: 466 puta

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la DarkDefender »

Puno igara ima mehanizam u kojem uzmes nesto sto ce te kostati bodova na kraju, ali ce ti omoguciti skupiti puno vise bodova putem, samo sto razlicite igre to razlicito prezentiraju. Nemam nista protiv toga. Zapravo volim takve odluke.

Evo par banalnih primjera:
  • Potion Explosion: mozes izglubiti 1 ili 2 boda (zaboravio sam tocno) da maknes jednu pikulu prije svog poteza
  • Cak i Cascadia: dobijes onaj token neki koji ti vrijedi 1 bod na kraju. Mozes ga potrositi za bolji draft i sl.
Pozajmnica to radi na malo ocitiji nacin, ali u principu nema razlike. Pretpostavljam da te pozajmnica kosta na kraju ako je ne otplatis (ili tako nesto).

Hraniti ljude mi je druga kategorija i kao sto kaze @dendarii42 ok mi je samo u odredjenim okolnostima. Npr. Agricolu smo prestali igrati zbog toga sto je igra jednostavno depresivna.

Mislim da je razlika u razini kontrole koju imas nad odlukom. Kad imas slobodu uzeti pozajmnicu ili izgubiti koji bod za neku akciju, to mi je zanimljiva akcija. Ali ako te igra kaznjava negativnim bodovima jer se stvari nisu odvile po planu, onda mi je to bezveze mehanika koju treba zamijeniti nekim pozitivnim rewardom ako se stvari odviju po planu.
Ovi su korisnici zahvalili autoru DarkDefender za post:
Antomon
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la kockica »

Čim sam vidio naslov, odmah sam pomislio na Tzolkin :D

Da, znam na početku jedan ili dva food daya riskirati sa penalima. Tzolkin je specifična igra gdje vrijeme doslovce curi i imate ograničen broj poteza ( onaj veliki zupčanik zapravo dođe i kao sat koji odbrojava), te ako ću potrošiti par poteza samo da nahranim radnike, izgubit ću zamah u izgradnji svog enginea odnosno falit će mi koraka da dovršim svoje planove. Jedino ne riskiram sa penalima da moram prositi hranu.

Kao što u zivotu ako želiš imati više novaca, moraš uložiti novac, tako i ovo shvaćam da ulažem nešto bodova kako bih nabrao više na kraju igre. Naravno potrebno je dobro promisliti na oba primjera. :D

Neke druge igre gdje sam gubio bodove:

Carcassonne maps - igramo po pravilima gdje kada polažemo plocicu na specifično polje, gubimo dva boda ali vučemo novu pločicu. Još ako time povecamo neku svoju strukturu na koju ćemo dobiti više bodova, ovo je zapravo dosta benigno.

Welcome to... - na svom potezu možeš ponoviti neki kućni broj, time dobiješ negativne bodove, s time da što više koristiš tu opciju povećava se konto negativnih bodova. No ima smisla to povremeno napraviti kako bi se popunila teška mjesta, kako bi se time ostvario neki cilj, kako bi se u nekim ekspanzijama ucrtao time broj na neku kuću koja donosi određene bodove ili naprosto trigerirao kraj igre. Zapravo dosta varljivo, kao i u tzolkinu treba dobro promisliti.

Terraforming mars ima projekte koji donose negativne bodove na kraju igre, ali u datom trenutku ako su povoljne okolnosti, možeš dati dobar boost svom engineu. Rijetko ali neka se spomene.

Ne mogu se sjetiti drugih igara sa negativnim bodovima, ali sve u svemu to nije daleko od nekih drugih igara gdje nesto zrtvujes (na našem primjeru coop igre poput Pandemic, Spirit Island, Legendary Alien) kako bi dobio negdje drugdje ili barem umanjiti gubitak.

Ok sa ovim sam malo zabrazdio ali recimo Bonfire gdje trošiš umjesto jednog određenog resursa ili akcije koje nemaš bilo koja druga 2 resursa ili akcije da bi izvršio neku radnju ( i namaknuo bodove). Možda se čini da nije isto ali u ovom slučaju zapravo jeste jer se i resursi pretvaraju u bodove na kraju igre pa kada razmisliš, zapravo trošiš potencijalne bodove na kraju igre da ostvariš više bodova negdje drugdje.

Sve u svemu bodove u tim nekim igrama treba promatrati kao još jednu vrstu resursa za ulaganje, što sa Ark Novom naprosto nije slučaj , to je samo doslovce zbrajanje, tj oduzimanje bodova na kraju igre za svoja postignuća. (Ali ok, na to nisi ni ciljao).
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post:
Antomon
Avatar
marge
Reactions:
Postovi: 855
Pridružen/a: 16 stu 2012, 20:26
Ima zahvala: 279 puta
 pohvaljen: 766 puta
Kontakt:

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la marge »

najčešće moraš uzet pozajmicu, nema druge, ne vidim di je tu problem..
Ovi su korisnici zahvalili autoru marge za post:
Antomon
Avatar
Killa
Reactions:
Postovi: 408
Pridružen/a: 12 lip 2011, 20:42
Lokacija: Split
Ima zahvala: 680 puta
 pohvaljen: 310 puta

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la Killa »

Martin Wallace igre teško da ćeš igrat bez pozajmica. Ako postoji mogućnost pozajmice, sigurno nije tu za luzere - cila zapadna ekonomija je bazirana na njima.
Pozajmice su mega, samo triba znat stat sa njima na vrime.

Ali, ako u Agricoli ne nahraniš dva čovika jednu harvest fazu, nećeš doći baš do pobjede (ako nemaš kartu koja negira par izgladnjelih farmera)

Sve je u balansu, zato i uvik gubim.

Zakon je kad te igra muči, gleda te sa stola kako patiš i smije ti se u facu.
Ovi su korisnici zahvalili autoru Killa za post (ukupno 7):
kockicaMago de UmagosadistikoAntomontanelornmljekoVukozec
Avatar
realuka
Reactions:
Postovi: 388
Pridružen/a: 27 ožu 2020, 15:29
Ima zahvala: 985 puta
 pohvaljen: 1011 puta
Kontakt:

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la realuka »

Meni je najbolji, najluđi i najtematskiji (osim klasičnog kredita u novcima) sistem pozajmnica u Anachronyu, gdje nakon što si neke resurse 'posudio' iz budućnosti i utjecao na kontinuum vremena, plaćaš penale sve dok to ne 'vratiš' natrag u vremensku liniju, a uz sve to dok se rade pozajmnice postoji element blefiranja/klađenja.
Isto tako nakon prve 2-3 partije nismo uopće razmišljali kako je zapravo super korisno koristiti te pozajmnice u skoro svakoj rundi u Anachronyu, i isto tako zbog njih ćeš sigurno dobiti ponešto minus bodova kroz igru, ali na kraju ako sve ispraviš u vremenskoj liniji dobivaš podosta bodova, a negativnih bodova se možeš riješiti kroz igru.
Ovi su korisnici zahvalili autoru realuka za post (ukupno 5):
kockicaAntomondendarii42Papavertanelorn
Avatar
dendarii42
Reactions:
Postovi: 703
Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
Ima zahvala: 813 puta
 pohvaljen: 678 puta
Kontakt:

Re: Uzimanje negativnih bodova/pozajmica u igrama

Post Postao/la dendarii42 »

Definitivno najtematskije. Doslovce posuđuješ od sebe u budućnosti. Genijalna ideja.
Ovi su korisnici zahvalili autoru dendarii42 za post:
Antomon
slika
Odgovori

Natrag na “Općenito o igrama i igranju”