Najveći uspjeh Jameya Stegmaiera što se uspio "podvaliti" tržištu stratešku igru pod obiteljsku igru. Težina Wingspana je premala s obzirom na kompleksnost igre, npr. meni je igra u rangu Underwater Cities po težini a Underwater cities ima težinu 3.56 na BGG-u.
Imam igru, dobra mi je igra, ali ju ne smatram family igrom (previše teksta na karata za family engine building igru između ostalog). Produkcija je izvrsna-
To što je Wingspan pobrao toliko nagrada na BGG-u ne govori toliko o kvaliteti Wingspana nego koliko je konkurencija zaspala ove godine (priznajem da ima nešto i u hype faktoru radi SM gamesa). Baš gledam što je izašlo 2019 i jedini megahit 2019. je bio Wingspan.
Wingspan
- Valsim
- Reactions:
- Postovi: 3124
- Pridružen/a: 12 tra 2013, 23:20
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 2301 put
- pohvaljen: 2360 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Morao se dogovoriti pa da zaigramo i kampanju u 5 igrača .
Ono mi je baš bilo žao što vam se nisam mogao pridružiti na vrijeme zbog posla.
Možete otkriti više o osobi u sat vremena igre, nego u godinu dana razgovora. - Platon
- Papaver
- Reactions:
- Postovi: 405
- Pridružen/a: 02 ruj 2016, 16:46
- Lokacija: Zagreb-Pula-Slatina
- Ima zahvala: 937 puta
- pohvaljen: 658 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Moram i ja stati u obranu Wingspana.
Otkad sam ju prošle godine nabavio igrali smo ju 23 puta i nije ni blizu dosadila, pogotovo s odličnom europskom ekspanzijom.
Glavni adut igre po meni je vrhunska, svježa tema koja nije npr. generični fantasy ili sci-fi, a takve drugačije i originalne teme treba poticati. Casual igrači i obitelj lakše provare ptice nego gobline, a veliki plus je i isključivo pozitivna interakcija među igračima, a ne napadanje i krađa resurasa (tome naravno ima mjesta u drugim igrama), što daje opušten osjećaj tijekom igranja.
Mehanike nisu ništa novo, ali su elegantno ukomponirane i cijela igra zrači zapravo onim tipom dizajna koji je rezerviran za tzv. evergreen obiteljske igre poput Ticket to Ridea ili Pandemica. Ne bih se složio da je kompleksna kao Underwater cities od koje me zna glava boljeti. Sreće ima, ali u umjerenim količinama i rijetko me smeta, uglavnom preferiram igre s malim utjecajem sreće naspram igara koje ju uopće nemaju.
Karte se gotovo sve čine balansiranima (gavrani ), a njihovo mnoštvo te varijabilne end-of-round pločice za skoranje visoko dižu reigrivost. U dva i tri igrača igra traje oko sat, sat i po, ali imaš osjećaj da si igrao puno dulju stratešku igru s obzirom na zadovoljavajući engine building kojeg i koristiš i unaprijeđuješ tijekom cijele partije.
Iako zna biti previše downtimea u 4 i 5 igrača (toliko da mi se u ta dva broja sve manje i igra) te postoji malo frustracija na kockice i karte koje se vuku, ova igra mi je u osobnih top 20 i mislim da će još neko vrijeme tu i ostati.
Otkad sam ju prošle godine nabavio igrali smo ju 23 puta i nije ni blizu dosadila, pogotovo s odličnom europskom ekspanzijom.
Glavni adut igre po meni je vrhunska, svježa tema koja nije npr. generični fantasy ili sci-fi, a takve drugačije i originalne teme treba poticati. Casual igrači i obitelj lakše provare ptice nego gobline, a veliki plus je i isključivo pozitivna interakcija među igračima, a ne napadanje i krađa resurasa (tome naravno ima mjesta u drugim igrama), što daje opušten osjećaj tijekom igranja.
Mehanike nisu ništa novo, ali su elegantno ukomponirane i cijela igra zrači zapravo onim tipom dizajna koji je rezerviran za tzv. evergreen obiteljske igre poput Ticket to Ridea ili Pandemica. Ne bih se složio da je kompleksna kao Underwater cities od koje me zna glava boljeti. Sreće ima, ali u umjerenim količinama i rijetko me smeta, uglavnom preferiram igre s malim utjecajem sreće naspram igara koje ju uopće nemaju.
Karte se gotovo sve čine balansiranima (gavrani ), a njihovo mnoštvo te varijabilne end-of-round pločice za skoranje visoko dižu reigrivost. U dva i tri igrača igra traje oko sat, sat i po, ali imaš osjećaj da si igrao puno dulju stratešku igru s obzirom na zadovoljavajući engine building kojeg i koristiš i unaprijeđuješ tijekom cijele partije.
Iako zna biti previše downtimea u 4 i 5 igrača (toliko da mi se u ta dva broja sve manje i igra) te postoji malo frustracija na kockice i karte koje se vuku, ova igra mi je u osobnih top 20 i mislim da će još neko vrijeme tu i ostati.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru Papaver za post (ukupno 9):
- Teehee(R) • fpol • tanelorn • roverandom • mado • kockica • dgalesic2000 • Slavica • dado
-
- Reactions:
- Postovi: 2519
- Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
- Lokacija: Zagreb - Rakovica
- Ima zahvala: 2064 puta
- pohvaljen: 1344 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Naprotiv, branite Wingspan, tko zna, možda me i preobratite. Meni je isto tema super, svidjela mi se na prvu i osobno bih nagrađivao sve dizajnere koji izađu iz tematski uobičajenih obrazaca, a ne sumnjam na fantastičnu produkciju SG-a. I možda zvuči zločesto, ali vjerujem da je kod igre plus što dizajner nije Jamey. Samo eto, došao sam do spoznaje da postoji previše igara koje stoje neodigrane da nabavljamo neke slične koje imamo. Ali rado bih čitao malo više o dojmovima, sesijama, recenzijama igara koje nisam igrao
- mado
- Reactions:
- Postovi: 2282
- Pridružen/a: 11 srp 2011, 11:42
- Lokacija: Mursko Središće
- Ima zahvala: 1180 puta
- pohvaljen: 1170 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Još nisam imao prilike igrati ovu igru, al čuo sad da je igra dogurala do 1 milijun prodanih primjeraka
Vizualno mi izgleda jako lijepo, a najvažniji dio svake igre, gameplay ne znam.
Usput, kakva su proširenja? European i Oceania, jel proširuju karte kao Race for the Galaxy? Uvode nove mehanike?
Vizualno mi izgleda jako lijepo, a najvažniji dio svake igre, gameplay ne znam.
Usput, kakva su proširenja? European i Oceania, jel proširuju karte kao Race for the Galaxy? Uvode nove mehanike?
- Antomon
- Reactions:
- Postovi: 1246
- Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
- Lokacija: Rijeka
- Ima zahvala: 1192 puta
- pohvaljen: 921 put
- Kontakt:
Re: Wingspan
Europa donosi novu mehaniku ptica (teal boje) koje rade nešto na kraju runde (npr. mogućnost igranje dodatne ptice, dodatnog bodovanje i sl.), donosi nove ptice koje se mogu poleći horizontalno pa zauzimaju 2 mjesta, što je zgodno za aktivaciju reda. Nije must have, može se i bez nje.
Oceania je must have, donosi nove playerboardove, novi resurs (nektar) koji je joker resurs, pa se puno lakše odigravaju ptice sa visokim troškom hrane, novu boju ptice (žutu) koje rade nešto na kraju igre, najćešće dodatne bodove, dodatne karte se referenciju na raspon krila (wingspan) ptica.
Obje ekspanzije donose nove ciljeve za kraj runde i nove osobne ciljeve.
Najveća mana je što je ukupan broj karata sa obje ekspanzije stvarno ogroman, u jednoj partiji se jedva prođe četvrtina, možda trećina ukupnih karata-
Nama je Wingspan trenutno 1. izbor za 2 player engine building igru, partija bude gotova u 45 min max, a ostane super osjećaj da si napravio solidan engine ili ispunio ciljeve koje si htio.
Oceania je must have, donosi nove playerboardove, novi resurs (nektar) koji je joker resurs, pa se puno lakše odigravaju ptice sa visokim troškom hrane, novu boju ptice (žutu) koje rade nešto na kraju igre, najćešće dodatne bodove, dodatne karte se referenciju na raspon krila (wingspan) ptica.
Obje ekspanzije donose nove ciljeve za kraj runde i nove osobne ciljeve.
Najveća mana je što je ukupan broj karata sa obje ekspanzije stvarno ogroman, u jednoj partiji se jedva prođe četvrtina, možda trećina ukupnih karata-
Nama je Wingspan trenutno 1. izbor za 2 player engine building igru, partija bude gotova u 45 min max, a ostane super osjećaj da si napravio solidan engine ili ispunio ciljeve koje si htio.
- dado
- Reactions:
- Postovi: 1258
- Pridružen/a: 16 lis 2014, 16:54
- Ima zahvala: 3378 puta
- pohvaljen: 2003 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Ja sam upravo suprotnog mišljenja.
Europa donosi more of the same, ubaciš u base game i nema nikakve razlike, kao da je otpočetka u base gameu.
Oceania, žute karte ok, novi player boardovi ok, makar ja ne vidim nikakav problem sa base game player boardovima (navodno je spammanje jaja prejako na base game player boardovima ).
Ali nektar meni nikako nije sjeo. Čini donekle jednostavnu igru još jednostavnijom. Ispravi me ako griješim ali nema skoro nikakvog poticaja da ne uzmeš nektar iz birdfeedera osim ako neka ptica baš isključivo traži određenu vrstu hrane. Dapače, još na kraju igre dobiješ bonus bodove ako koristiš najviše nektara što te opet potiče da uzimaš nektar. "Ali ako ne iskoristiš nektar, gubiš ga na kraju runde" - to mi se još nije dogodilo. Meni bi imalo više smisla da igrač koji najviše koristi nektar dobije minus bodove na kraju igre.
Ali da, broj karti je stvarno ogroman, tu se slažem ali opet, povećava replayability, so there's that.
U svakom slučaju, @mado probaj igru, mislim da nećeš požaliti.
E da, ako netko ima ideju kako doći do srpskog izdanja Wingspana javite. Njihovi shopovi ne šalju u HR.
- Antomon
- Reactions:
- Postovi: 1246
- Pridružen/a: 04 tra 2014, 20:38
- Lokacija: Rijeka
- Ima zahvala: 1192 puta
- pohvaljen: 921 put
- Kontakt:
Re: Wingspan
Nije da su playerboardevi drastično bolji, ali su bolji. Nakon što prekriješ prvo mjesto u staništu, na playerboardu iz ekspanzije sigurno dobivaš 2 hrane ili 2 karte, za razliku od osnovne igre kamo moraš diskardati jaja/karte na istom mjestu. Spammanje jaja je i dalje tu, samo troši malo više resursa. I dalje je u zadnjoj rundi spamanje jaja često nosi najviše bodova, osim ako ti se nisu posložile ptice ili akcije da dobiješ više bodova nego sa jajima.dado je napisao/la: ↑04 pro 2021, 23:00Ja sam upravo suprotnog mišljenja.
Europa donosi more of the same, ubaciš u base game i nema nikakve razlike, kao da je otpočetka u base gameu.
Oceania, žute karte ok, novi player boardovi ok, makar ja ne vidim nikakav problem sa base game player boardovima (navodno je spammanje jaja prejako na base game player boardovima ).
Ali nektar meni nikako nije sjeo. Čini donekle jednostavnu igru još jednostavnijom. Ispravi me ako griješim ali nema skoro nikakvog poticaja da ne uzmeš nektar iz birdfeedera osim ako neka ptica baš isključivo traži određenu vrstu hrane. Dapače, još na kraju igre dobiješ bonus bodove ako koristiš najviše nektara što te opet potiče da uzimaš nektar. "Ali ako ne iskoristiš nektar, gubiš ga na kraju runde" - to mi se još nije dogodilo. Meni bi imalo više smisla da igrač koji najviše koristi nektar dobije minus bodove na kraju igre.
Ali da, broj karti je stvarno ogroman, tu se slažem ali opet, povećava replayability, so there's that.
U svakom slučaju, @mado probaj igru, mislim da nećeš požaliti.
E da, ako netko ima ideju kako doći do srpskog izdanja Wingspana javite. Njihovi shopovi ne šalju u HR.
Meni je nektar Wingspan podigao za cijelu ocijenu, možda i dvije. U osnovnoj igri mi je najgore bilo dobiti npr. pticu koja hoće od hrane crv+miš+ribu, a ti nemaš ništa od toga kod sebe a nema niti u birdfeederu. Ako bi htio odigrati tu pticu, vjerovatno bi izgubio nekoliko turnova. Sada više nemaš tih problema radi nektara, sve ptice se lakše odigraju pa imaš više opcija kod "engine building" dijela igre. Većine u nektaru su više usputno dodatno bodovanje nego cilj za kraj igre, u našim partijama nisu presuđivale o pobjedniku. Nektar je "oslobodio" igru i meni je to plus. Sa Ocenaiom je Wingspan bliže onom što bi trebao biti, family igri.
- dendarii42
- Reactions:
- Postovi: 702
- Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
- Ima zahvala: 812 puta
- pohvaljen: 677 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Slažem se da Oceanija ploča i nektar uvelike poboljšavaju igru.
Rekao bih da je igri najveća mana što ima engine building komponentu u kojoj ne stigneš koristiti engine jer igra prebrzo završi. Sve ostalo kod nje jako volim i mislim da mi je najigranija igra u kolekciji.
Rekao bih da je igri najveća mana što ima engine building komponentu u kojoj ne stigneš koristiti engine jer igra prebrzo završi. Sve ostalo kod nje jako volim i mislim da mi je najigranija igra u kolekciji.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru dendarii42 za post:
- dado
- CrazyBunnyGuy
- Reactions:
- Postovi: 794
- Pridružen/a: 15 svi 2018, 15:36
- Ima zahvala: 283 puta
- pohvaljen: 608 puta
- Kontakt:
Re: Wingspan
Nektar nisam probao, ali se apsolutno se slažem s ovim drugim dijelom. Od prvog igranja naovamo imam osjećaj kao da igri nedostaje još jedna runda ili po jedan potez više po rundi, ne znam. Oke, znam da mora postojati taj efekt stiske i sl. samo mi se čini da su malo pretjerali i previše zašarafili.dendarii42 je napisao/la: ↑05 pro 2021, 09:04 Slažem se da Oceanija ploča i nektar uvelike poboljšavaju igru.
Rekao bih da je igri najveća mana što ima engine building komponentu u kojoj ne stigneš koristiti engine jer igra prebrzo završi. Sve ostalo kod nje jako volim i mislim da mi je najigranija igra u kolekciji.