Stipsonov - AAR

Tekstovi, podcastovi i ostali materijal kojeg objavljuju razne boardgame zajednice u Hrvatskoj.
Pravila foruma
Svaki korisnik otvara svoju temu u kojoj će opisivati zanimljivosti i crtice iz vlastitih igraćih događanja
Svoje blogove možete nam slati i putem obrasca na naše stranice kako bi bili vidljivi i van ovog foruma
vedran2006
Reactions:
Postovi: 120
Pridružen/a: 20 lip 2018, 11:00
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 36 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la vedran2006 »

u bravo, zvuči jako napeto, što je i bilo iako nam je uzelo skoro 4 sata da odigramo. no mislim da smo obojica "osjetili" igru i sve strateške i taktičke zamke i opcije koje nudi. iskreno ja nisam imao pojma što radim osim da moram gurati Froda što više. veselim se idućem pokušaju vjerojatno ja sa shadowom.
osobno mislim da je fellowship lakši za igru, više taktički, vidiš što shadow radi pa angažiraš tamo gdje možeš, dok Shadow zahtjeva malo više planiranja i strategije što je vrlo teško ako ne poznaješ karte što ni ti ni ja nismo znali (osim ove sa entima :) koju sam znao jer je bila igrana u playthrough preko kojeg sam učio pravila).

ja sam uživao u igranju neovisno o pobjedi tako ću pristupiti i idućoj partiji :)
slika
vedran2006
Reactions:
Postovi: 120
Pridružen/a: 20 lip 2018, 11:00
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 36 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la vedran2006 »

što se tiče bojanja figura ako itko bude zainteresiran pokušati neka pogleda ovo na bgg, to je predivno, i koristilo mi kod odabira boja i čak kao uputa, pa je čak i amater poput mene kojem je ovo bilo prvi put da boja uspio napraviti da to izgleda solidno.

https://boardgamegeek.com/thread/200890 ... inted-wotr

inače figure u WOTR su jako loše kvalitete, mekana plastika (ekspanzije su puno bolje), i imao sam puno problema, neke su još malo ljepljive...navodno se to može izbjeći korištenjem brush on primera. ja sam većinu figura morao obložiti slojem "white glue" da smanjim ljepljivost. sve skupa mi je trebalo 6mj. da obojam igru i obje ekspanzije. pa uzmite i to u obzir ako krenete u takav projekt. novac uložen u boje da ne spominjem.
Ovi su korisnici zahvalili autoru vedran2006 za post (ukupno 2):
dlakarsadistiko
slika
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la Stips »

stoka je napisao/la: 08 vel 2019, 01:11 dobar AAR. figure su predivne.
Fala!
Jesu. I oriđiđi su lijepe, ali ove zbilja daju jedan novi ugođaj igri.

vedran2006 je napisao/la: 08 vel 2019, 10:03 u bravo, zvuči jako napeto, što je i bilo iako nam je uzelo skoro 4 sata da odigramo. no mislim da smo obojica "osjetili" igru i sve strateške i taktičke zamke i opcije koje nudi. iskreno ja nisam imao pojma što radim osim da moram gurati Froda što više. veselim se idućem pokušaju vjerojatno ja sa shadowom.
osobno mislim da je fellowship lakši za igru, više taktički, vidiš što shadow radi pa angažiraš tamo gdje možeš, dok Shadow zahtjeva malo više planiranja i strategije što je vrlo teško ako ne poznaješ karte što ni ti ni ja nismo znali (osim ove sa entima :) koju sam znao jer je bila igrana u playthrough preko kojeg sam učio pravila).

ja sam uživao u igranju neovisno o pobjedi tako ću pristupiti i idućoj partiji :)
Naravno. Općenito, bitnija mi je igra nego pobjeda. Ipak moram navesti tko je pobijedio, jer to jest neki bottomline u (skoro) svakoj igri. Nije da mi kvari ili pojačava na gušt. Bilo je odlično a to što nisam _ja_ pobijedio - meh. Idem na pobjedu sve do sučeve zviždaljke, nakon nje: glavno da se igra.

Da, definitivno je naslov koju treba prvo proći nekoliko puta školski. Već slijedeći put brijem da ćemo raditi puno kvalitetnije finte.
vedran2006
Reactions:
Postovi: 120
Pridružen/a: 20 lip 2018, 11:00
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 36 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la vedran2006 »

možda se nisam dobro izrazio, pobjeda je bitna, ali kako nije proizašla iz neke taktike smatram je samo rezultatom igre...tako da je fokus na užitku učenja i otkrivanja, s vremenom ćemo možda i doći do koje stvarno epske partije kao posljedice strateško taktičke briljantnosti :))
Ovi su korisnici zahvalili autoru vedran2006 za post:
Stips
slika
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la Stips »

Zadnjih tjedan dan mi je na tapeti Auztralija. Odigrao 6 partija, prošao sve player countove. Skoro da bih mogao napisati recenziju :)

Ajmo prvo loše. Igru ubija downtime. Fustrirajuće je što ti sagradiš npr 3 farmice i čekaš milijun godina dok svi ne prođu kroz svoja 3 'vremena', pa onda još i igra kroz svoje. Pustiš korijenje a samo zato jer ti je trebalo tri zlata da kupiš npr armored car, što obaviš u 20 sec, i onda čekaš još par tisuća godina da budeš opet.

Ajmo na dobro. Teška je. Ok, možda nekome nije ali nas konstantno ubija. Igra je zabilježila svega dva poraza, od čega jednom solo na easy. Što je fakat easy. I Odlična je na solo. Solo traje sat vremena max. Vezano je to uz nedostatak downtimea. Dakle solo dođeš do cca pola igre u max 10 min. I onda kreće malo petljanje sa automatom, ali barem ti sve vrtiš pa nije da čekaš.

Enivej.
Nemam neki specijalni AAR, jer su partije pomalo samey. Isto tako i fotke. Naravno ne u datom trenutku, ali kad se okreneš, i nema nekog narativa. Prvo se malo gradiš, onda se igra otvori i krene te napadati. Pa se braniš i, ako imaš sreće (sreća je HUGE u ovoj igri, ne sviđa mi se to ali ne mogu navesti kao minus), i ti malo napadaš. U nekom trenutku dođe kraj igre, i netko pobijedi. Često se to može i predvidjeti, ali eto, ima završni zbroj gdje se pobjednik formalizira.

Zapravo je ugođaj zagonetke. Kao neki veliki sudoku. Nisam siguran da mi se to sviđa, jer sudoku odigram na telefonu za 5 min, a ovdje 10 min samo raspoređujem stvari za partiju, i onda kasnije još 10 min slažem stvari u kutiju.

Svaka čast Martinu Wallaceu, ali nije mi ostavila igra neki dojam. Za ono kaj je, previše materijala. Na novogovoru: too fiddly. Ajde da su neka raskošna pravila ili nešto ali ne. Skroz bejzik, kamuflirano u neku dubinu. Solidna igra koja po ničemu ne odskače od bilo koje druge solidne igre.

Sjediš za stolom, družiš se s ljudima, nešto se tu i tamo dogodi pa se komentira, i na kraju nekako završi. Nitko nije specijalno ispao loš niti dobar. Popije se pivo, pojedu gricke. Zove se taksi i ode doma. Takva igra. U neko doba su na bgg to zvali 'aktivnost, a ne igra', ali eto to je sad mainstream (shameless plug na temu print & forget)


Ok, kad bude neka igra sa više 'štofa' će biti i smisleniji AAR
Ovi su korisnici zahvalili autoru Stips za post (ukupno 5):
vedran2006stokamiljenkokockicaWinkDickerson
vedran2006
Reactions:
Postovi: 120
Pridružen/a: 20 lip 2018, 11:00
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 36 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la vedran2006 »

kako misliš skoro, pa ovo je bio review i to dosta loš. baš mi je žao da se ova igra brzo ispuhala (za tebe). ja sam odigrao jednu solo (učio pravila) i jednu s tobom u troje, koja je istina trajala podosta, ali mislim da je to dosta do društva. ovo što kažeš to definitivno nije igra za grickalice i pivo jer je previše fiddly da bi još petljao sa grikalicama :)

što se tiče težine, mislim da igra nudi dosta varijacija da se olakša (klokani, solo/coop s ciljevima) ili oteža (X tiles, bez klokana, setup s poljem 14, semi coop).

također što znači da vas igra ubija? igra završi tako da je nekome baza uništena ili Old One ima više bodova od vas).
u onoj našoj jednoj partiji smo bez problema ubili igru, ali ta je bila nešto između easy/hard jer smo dodali x tileove ali nismo izbacili klokane koji su se 3 puta bar okrenuli i olakšali nam..)

ja u igri definitivno vidim potencijala...a volio bih odigrati još koju u dvoje ili troje, možda i na težoj mapi :) nadam se da bude prilike da joj damo šansu (bez grickalica :))
slika
Avatar
CrazyBunnyGuy
Reactions:
Postovi: 794
Pridružen/a: 15 svi 2018, 15:36
Ima zahvala: 283 puta
 pohvaljen: 608 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la CrazyBunnyGuy »

Ja bacio pogled... Meni se čini super-zabavnom, pogotovo kada ima milijun dijelova i/ili suludih pravila. Podsjeća me na epizodu Prijatelja u kojoj Joey vježba za audiciju za kviz "Bamboozled"

"You spin the Wheel of Mayhem to go up the Ladder of Chance. You go past the Mud Hut, through the Rainbow Ring to get to the Golden Monkey, you yank his tail and boom - you're in Paradise Pond!"

Meni nije teško držati hrpu toga na pameti... hej, ako mogu igrati Mars s jedno 10 "plavih" karata s efektima i još upozoravati druge igrače na njihovih desetak efekata, mislim da bih mogao i ovo.

EDIT: "suluda pravila" nisam mislio doslovno na ovu igru, jer rulebook nisam ni pogledao! gore je trebalo biti i/ili, ispravljeno
vedran2006
Reactions:
Postovi: 120
Pridružen/a: 20 lip 2018, 11:00
Ima zahvala: 12 puta
 pohvaljen: 36 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la vedran2006 »

@CrazyBunnyGuy ova igra definitivno nije kompleksna,ni pravilima ni opcijama, relativno straightforward. ako sam dobro shvatio to je Stipsonov i mislio pod "too fiddly for what it is". jednostavna igra sa puno komponenti, što troši puno vremena dok bi radije grickao grickalice :)
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2519
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2064 puta
 pohvaljen: 1344 puta
Kontakt:

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la kockica »

U vezi sa downtime u AuZtralia, baš sam o tome pričali žena i ja i činilo nam se da to može biti nedostatak za više igrača. U dvoje nije to toliko izraženo, ali evo potvrdio si naše sumnje. EDIT - čak vidim da sam to već naznačio kada sam prvi put opisao igru

Sreća je ogromna, definitivno, od toga kako će se razmjestiti i otkrivati neprijatelji, koji događaji će se aktivirati, sreća tijekom borbe (koja se većinom ipak anulira vrstom jedinica koje šalješ u borbu), ali evo, nama to zbilja ne smeta, no vjerujem da će mnogima ići na živce.

Također rijetko gradim farme tijekom igre (recimo ako imaš onu kubanku koja zadaje dvije štete kada je farma napadnuta, ili onog polinezijca koji ti omogućuje da pokrećeš napad ako ti je farma napadnuta), radije pričekam pred kraj igre kada se malo raščisti mapa pa krećem u masovnu produkciju. Istina da luka dođe na "izvolte", ali ovisno o jakosti neprijatelja, znam ih pustiti da uđu i radije se još malo proširim u unutrašnjost, rudarim i sl.

Fora mi je kako sam provalio sinergiju onog japanca koji žrtvuje jedinicu da bi nanio dvije štete neprijatelju, a onda nekromancerom vratiš žrtvovanu jedinicu u luku.
Stips
Reactions:
Postovi: 954
Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
Ima zahvala: 587 puta
 pohvaljen: 576 puta

Re: Stipsonov - AAR

Post Postao/la Stips »

vedran2006 je napisao/la: 15 vel 2019, 15:00 što se tiče težine, mislim da igra nudi dosta varijacija da se olakša (klokani, solo/coop s ciljevima) ili oteža (X tiles, bez klokana, setup s poljem 14, semi coop).
To stoji.
vedran2006 je napisao/la: 15 vel 2019, 15:00 također što znači da vas igra ubija? igra završi tako da je nekome baza uništena ili Old One ima više bodova od vas).
u onoj našoj jednoj partiji smo bez problema ubili igru, ali ta je bila nešto između easy/hard jer smo dodali x tileove ali nismo izbacili klokane koji su se 3 puta bar okrenuli i olakšali nam..)
Dva puta nas je ubila tako da na samom početku partije otvorim Shoggotha i lik mi se u slijedećih četiri movementa tri puta miče: dva puta mi blighta farmicu i uleti u port. Gde sa mimao samo infantry i armred car, oboje poor protiv shoggotha... Jednom nas je ubila jer se dvije minute nakon što sam rekao kako ćemo ovu pobijediti otvorio event za spawnati level 3 beštiju na piramidi, koja se bila otkrila baš nekako ada pa je nismo stigli uništiti. Izletio Cthulhu glavom i krakovima, isto direkt frendu u bazu blightajući farme po putu i - piši kući propalo... (s tim da ovdje je bila napeto, skoro smo ga i sredili)
vedran2006 je napisao/la: 15 vel 2019, 15:00 ja u igri definitivno vidim potencijala...a volio bih odigrati još koju u dvoje ili troje, možda i na težoj mapi :) nadam se da bude prilike da joj damo šansu (bez grickalica :))
I ja bih je volio odigrati još koji put. Čak možda i odmah ovaj tjedan.
Što se AAR tiče, nema se bog zna što napisati jer nije neki narativ. A tko zna, možda se i opovrgnem.
CrazyBunnyGuy je napisao/la: 15 vel 2019, 15:45 Meni nije teško držati hrpu toga na pameti... hej, ako mogu igrati Mars s jedno 10 "plavih" karata s efektima i još upozoravati druge igrače na njihovih desetak efekata, mislim da bih mogao i ovo.
Nisi me dobro razumio. Ova igra je skroz jednostavna. Meni smeta što se sa tonažom komponenata čini kao bog zna kakva zvjerka, a zapravo je skroz easy. Nije baš gateway, ali nije ni daleko. Što dodatno pogoršava taj problem čekanja na potez. Ulovio sam se kako razmišljam o slabijem potezu zato jer troši manje vremena - ne radi igre, ne niti meta, nego hmmm, ha valjda meta meta ( :) ), da ne čekam predugo na novi potez.
kockica je napisao/la: 16 vel 2019, 08:18 U vezi sa downtime u AuZtralia, baš sam o tome pričali žena i ja i činilo nam se da to može biti nedostatak za više igrača. U dvoje nije to toliko izraženo, ali evo potvrdio si naše sumnje. EDIT - čak vidim da sam to već naznačio kada sam prvi put opisao igru
A da, vidim da si i ti to naveo. Eto, potvrđujem. :)
kockica je napisao/la: 16 vel 2019, 08:18 Sreća je ogromna, definitivno, od toga kako će se razmjestiti i otkrivati neprijatelji, koji događaji će se aktivirati, sreća tijekom borbe (koja se većinom ipak anulira vrstom jedinica koje šalješ u borbu), ali evo, nama to zbilja ne smeta, no vjerujem da će mnogima ići na živce.
Išlo bi na živce da je 'jača' igra. It is what it is, nemam problema u ovakvoj igri i ako me sašije na sreću. Istina, može se fino iskontrolirati rizik slanjem prikladne i što 'šarenije' vojske. Ali u ranim fazama partije, ako imaš artiljeriju a dođu zombiji, ili ako nemaš a dođe Shoggoth jedino što možeš je nadati se kako ti neće doći do luke prije nego obaviš nabavku. btw, artiljerija poor protiv zombija - wtf?

Nego jednom kad partija završi, nema neki osjećaj postignuća, katarze, čega li već. Radio si nešto, dogodilo se nešto, igra je gotova, brojimo VP. Što nije problem za npr Azul, ali je za igru kojoj tri ćoška drži tema (koliko puta je naglašeno da je to nastavak priče iz Study in Emerald?) skroz problematično.
Odgovori

Natrag na “Blogovi iz boardgame svijeta”